FTM Forum

Full Version: ADO-FEY
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tja, Darley, Schenkeveld en Bruins.....allemaal erg leuk hoor. Maar bereik je er iets mee uit naar Ado?
Sjaak Wrote:Tja, Darley, Schenkeveld en Bruins.....allemaal erg leuk hoor. Maar bereik je er iets mee uit naar Ado?

ja, wat moeten we dan, nog snel ff 4 spelers kopen?

darley is gewoon de nummer 1 keeper trouwens, en bruins moet het niveau ado makkelijk aankunnen. goed dat been een jeugdspeler er in pleurt. niet piepen, foebeluh.
waf Wrote:
Sjaak Wrote:Tja, Darley, Schenkeveld en Bruins.....allemaal erg leuk hoor. Maar bereik je er iets mee uit naar Ado?

ja, wat moeten we dan, nog snel ff 4 spelers kopen?

darley is gewoon de nummer 1 keeper trouwens, en bruins moet het niveau ado makkelijk aankunnen. goed dat been een jeugdspeler er in pleurt. niet piepen, foebeluh.


Ik bedoelde in het bovenstaande CM-technisch gezien. Je kan die mannen wel opstellen maar denk aan max 4 punten p.p.
Sjaak Wrote:Ik bedoelde in het bovenstaande CM-technisch gezien. Je kan die mannen wel opstellen maar denk aan max 4 punten p.p.

tsja, dat kon ik niet bevroeden.

dan over de wedstrijd: het was ergerniswekkend slecht!

Quote:Feyenoorders Wijnaldum en Slory irriteren me
AD COLUMN Ik heb begrepen dat onder zoekers denken dat er in het Nederlandse voetbal vals gespeeld wordt. Vooral in de eerste divisie schijnt dat te gebeuren. Er worden zulke enorme fouten gemaakt daar, dat de verdenking van omkoping is ontstaan.


Ons voetbal is zó slecht dat ze gaan denken dat we omgekocht zijn
Willem van HanegemOok in eredivisiewedstrijden zouden spelers gezocht kunnen worden die tegen betaling een wedstrijd willen beïnvloeden. Het is goed dat de KNVB het allemaal zo serieus neemt en een paar wedstrijden uit de eerste divisie nader onderzoekt.

Ik lees het allemaal met grote interesse en begrijp die tipgevers wel. Het is te gek voor woorden wat je allemaal voor capriolen ziet in het Nederlandse betaalde voetbal. Ik heb alleen niet de indruk dat onze artiesten in opdracht van goksyndicaten af en toe over de bal heen trappen.

Ik zie dat namelijk in alle wedstrijden gebeuren en dat nog vele malen ook. Het zal toch niet zijn dat al onze wedstrijden gefixt worden? Nee, ik denk dat het veel meer met onkunde te maken heeft. Ons voetbal is gemiddeld genomen zó slecht aan het worden, dat ze in het buitenland zijn gaan denken dat we in rechtstreekse verbinding staan met Chinese gokkantoortjes.

Gistermiddag maakte ik de vergissing te kiezen voor de wedstrijd ADO-Feyenoord. Ik heb me zelden zo geërgerd aan voetbal, de sport waar je me midden in de nacht voor wakker kunt maken. Het sloeg nergens op. Het is toch een aanfluiting voor al onze opleidingen dat een jongen als Danny Buijs bij ADO op eredivisieniveau mag spelen?

In een paar seconden tijd schopt hij eerst Bahia en daarna Fer. En dat allemaal om zijn eigen onvermogen te verbergen. De scheidsrechter, die Nijhuis, deed er niks aan. Deze Nijhuis wordt de hemel in geprezen, maar ik vind hem iedere keer als ik hem zie fluiten een eerste klas marchandeur. Hij liet pittige overtredingen van ADO onbestraft en gaf Feyenoorders geel voor pietluttigheden als het wegtrappen van een bal.

Deze man was gewoon bang voor het publiek van ADO, die moeten ze dus geen hete wedstrijden in Europa laten fluiten want dan raakt hij de weg kwijt. Aan de kant van Feyenoord viel er ook weinig tot niets te genieten. Die doelman moeten ze gauw weer uit de basis halen want die kan er helemaal niks van. We gaan toch niet beweren dat Van Dijk slechter is dan hij?

Darley dook als een zwemmer op zijn buik en vaak nog te laat ook. Hij heeft totaal niet de uitstraling die nodig is om je verdedigers rustig te krijgen.

Dat verbouwereerde kijken van Slory irriteert me ook vreselijk, net als de manier van spelen van Wijnaldum. Wat verbeelden deze gasten zich eigenlijk? Ik ben blij dat Feyenoord uit nood met jonge gasten aan de slag moest. Ik ben er zelf een groot voorstander van om jonge spelers snel het vertrouwen te geven. Maar dan moeten ze daar uiteindelijk wel wat mee doen.

Ik vind dat er bij Feyenoord te veel jonge jongens nu denken dat ze er zijn. Ze geven niet genoeg meer. Volgens mij hebben ze niet door bij wat voor een grote club en voor wat voor een enorme aanhang ze staan te spelen. Ze zijn te snel tevreden en brengen Feyenoord niet verder. Daar moet Mario Been aan gaan werken; bij NEC haalde hij ook het beste uit zijn selectie en dat zal nu weer moeten gebeuren. Tenzij dat wat ik nu zag al het beste is. Maar dat wil ik niet geloven.

Tja, en dan wonnen ze uiteinde lijk nog ook. Dat zégt me alleen niks. ADO was gewoon nóg slechter dan Feyenoord en dan win je met een beetje mazzel. Ik ben echt chagrijnig van het niveau en daar maak ik me niet populair mee. Maar laat mij nu maar opkomen voor het voetbal in Nederland. We moeten gas geven om bij de rest van Europa aan te haken.

Dat kunnen we toch niet alleen aan FC Twente, PSV en Ajax overlaten? Straks is onze eredivisie alleen nog interessant om vanuit Sjanghai een gokje op te wagen. Dat wil ik dus niet meemaken, daarvoor heb ik te veel eergevoel in mijn lijf en ik hoop dat dat bij onze trainers en spelers ook het geval is. (WILLEM VAN HANEGEM)

grotendeels beaam dus...