FTM Forum

Full Version: Wat mij bezig houdt
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hoe heten die stokjes in een supermarkt dat de volgende klant op kan pakken.

ik heb navraag gedaan in een supermarkt en echt niemand weet het. zelfs de baas niet :lol:
Balthazar Wrote:Hoe heten die stokjes in een supermarkt dat de volgende klant op kan pakken.

ik heb navraag gedaan in een supermarkt en echt niemand weet het. zelfs de baas niet :lol:

Haha, Balthazar Seinfeld! :Big Grin
Balthazar Wrote:Hoe heten die stokjes in een supermarkt dat de volgende klant op kan pakken.

ik heb navraag gedaan in een supermarkt en echt niemand weet het. zelfs de baas niet :lol:


???? wat bedoel je daarmee

edit oh die op de kassaband
Van de website van Onze Taal

Volgendeklantbalkje Omroep Gelderland schrijft een wedstrijd uit (stemmen kan tot 31 oktober) voor een goed woord voor het balkje op de lopende band van de supermarkt waarmee de klanten hun boodschappen scheiden. Er is ook een actiegroep die hiervoor het woord beurtbalkje propageert. (PAC)
(Bron: Omroep Gelderland)

Beurtbalkje. De wedstrijd die Omroep Gelderland vorige week uitschreef voor een goede naam voor het 'volgendeklantbalkje' in supermarkten (zie 28 oktober) heeft een duidelijke winnaar opgeleverd: Gelderlanders kozen massaal voor 'beurtbalkje'. De actiegroep 'Over de balk' streeft ernaar om het woord in Van Dale te krijgen. (SA)
(Bron: Omroep Gelderland, Beurtbalkje)
En ik maar denken dat dat Gelders voor een vibrator was... Confused
Treesong Wrote:En ik maar denken dat dat Gelders voor een vibrator was... Confused




:lol:
Treesong Wrote:En ik maar denken dat dat Gelders voor een vibrator was... Confused

Jij bent in de war met Gelderse rookworst.
Mijn voorstel: Sloeberhekje
Bor de Wolf Wrote:Mijn voorstel: Sloeberhekje

En mijne is dan "Kassiere Troost" :lol:
Gelukkig kun je dr zelf om lachen.... #-o

Ik ga met Bor mee, sloeberbalkje!
Waar men zich druk over kan maken.... :roll:
Zich druk maken is voor sloebers
Meneer de sloeber heeft gelukkig een etiketje ontdekt.... :roll:
Berend Botje Wrote:Beurtbalkje. De wedstrijd die Omroep Gelderland vorige week uitschreef voor een goede naam voor het 'volgendeklantbalkje' in supermarkten (zie 28 oktober) heeft een duidelijke winnaar opgeleverd: Gelderlanders kozen massaal voor 'beurtbalkje'. De actiegroep 'Over de balk' streeft ernaar om het woord in Van Dale te krijgen. (SA)
(Bron: Omroep Gelderland, Beurtbalkje)

Sinds oktober 2005 is het woord "beurtbalkje" daadwerkelijk opgenomen in het "Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal". Daarenboven heeft ook de "Prisma Spellinggids" van Uitgeverij Het Spectrum het woord opgenomen.