FTM Forum

Full Version: Brisbane / Chennai / Doha
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
We gaan weer van start deze week, en de eerste loting is zelfs al bekend.

Direct een mooie line up met potjes als Querrey-Blake, Dent-Monfils en Gasquet-Nieminen. Let the games begin!
Succes heren tennissers! Doen er zo her en der nog wat Nederlanders mee? In de qualies niet dacht ik te zien.
Jazeker, in Chennai zelfs 2, maar daar is de MD nog niet van bekend.
Haase en De Bakker?
Yep, met een toploting ook nog, De Bakker mag tegen Ram, en Haase treft een Q. De winnaars van die duels treffen elkaar.
Wow dat kun je nog eens een superloting noemen! Als ze beide winnen mogen ze dus onderling uitmaken wie er meteen de laatste 8 haalt. =D>
Exact, en de QF zal gespeeld worden tegen Devvarman,Schuettler,Moya of Tipsarevic. Dat zal erg lastig worden, maar een QF zou sowieso super zijn. Ik hoop op Haase!
Hele loting voor het gemak:

Soderling-Ginepri
Lu-lacko
Brands-Kim
Istomin-Sela

Wawrinka-Bopanna
q-Russell
q-Robert
Ventura-Berrer

Ram-DE BAKKER
HAASE-q
Devvarman-Schuettler
Moya-Tipsarevic

Greul-Hajek
Giraldo-Phau
Granollers-q
Kunitsyn-Cilic
Loting Brisbane

Roddick-Luczak
Ball-Zverev
Gasquet-Nieminen
q-Melzer

Berdych-q
Fish-Baghdatis
Llodra-Levy
Chela-Bellucci

Querrey-Blake
Gicquel-Petzschner
Serra-q
Dent-Monfils

Chardy-Falla
Clement-Odesnik
Tomic-q
Millman-Stepanek
Wat een gare loting die 1e zeg. Als dat niet gewoon Soderling-Wawrinka en Tipsa-Cilic eet ik m'n schoen op. Daar doen gewoon maar 3 echt goede spelers mee. Kansen in dat zwakke kwart voor de Nederlanders!

Tweede toernooi is aanzienlijk sterker.
Yep in dan komt Doha nog, die is het sterkst bezet met oa Federer en Nadal
Doet dat grote talent(ben z'n naam kwijt) uit Azie nog ergens meer op een wildcard toevallig?
Bhambri? Of bedoel je Devvarman? Of Nishikori?
ik neem aan dat je bhambri bedoelt, maar die rare indiers snappen tennis niet en geven hem geen wc. hebben ze een keer een echt groot talent...

maar bhambri speelt we'll qualis in chennai. het andere supertalent harrison gaat voor een challenger. leuk omm die twee te volgen en te kijke hoe ze zich gaan ontwikkelen dit jaar. het is toch de toekomst van het tennis, samen met krajinovic.
En Tomic denk ik, die heeft in de jeugd althans het meeste gewonnen uit diezelfde leeftijdsgroep (maar is nu hard bezig zijn reputatie op 17-jarige leeftijd al volledig te verzieken).

En inderdaad, zeer vreemd dat Bhambri geen WC krijgt, maar wel mooi dat hij nu Marchenko van de baan gewalst heeft en het morgen in de derde en beslissende kwalificatieronde tegen Sorensen op mag nemen.
Jeugd volgen is altijd gaaf natuurlijk, ben ook benieuwd hoe dat dit jaar uitpakt.
Ik moet inderdaad nog maar zien wat Tomic gaat doen na zijn nakende vrije val op de ranglijst de komende weken...
Precies, hoewel hij wel de mogelijkheid heeft daar een stokje voor te steken. Die Melbourne challenger is pas eind februari. Daarbij staat hij natuurlijk wel behoorlijk hoger dan zijn leeftijdsgenoten momenteel, dus een stapje terug zou niet eens zo erg zijn.
Hij staat nu slechts 50 plekken boven Harrison en Bhambri, dat is met 1 toernooi ingehaald. En die andere twee hebben voorlopig helemaal niks te verdedigen. Maar het is wel zo dat Tomic nu natuurlijk alleen maar WCs krijgt, dus 1 of 2 partijtjes winnen en hij heeft weer een aardige ranking voor het komende jaar. Slecht eigenlijk...

De loting voor zijn 1e toernooi is iig goed.
Mwa, die WC's gaat Harrison natuurlijk ook krijgen, alleen Bhambri zit in een rotpositie. In zijn thuisland als grootste talent geen WC krijgen Undecided
En daarbij is het bij Tomic natuurlijk nog lang geen Dimitrov, die een heel jaar WC's uitgedeeld heeft gekregen. Tomic zal het met 2-3 WC's moeten doen op ATP niveau.
Dimitrov is idd nog een stapje erger, maar Tomic heeft ook flink wat WCs gekregen hoor, maar het echt niet waargemaakt na die goede run in Australië. Harrison heeft iig meer gemaakt van zijn WCs en heeft ook veel futures gespeeld. Dat heb ik Tomic nog niet echt zien doen.

En Tomic heeft ook het geluk dat ie WCs krijgt voor twee ATP-toernooien en een GS. Harrison krijgt dat niet zomaar, kreeg niet eens een WC voor de US Open afgelopen jaar. Dit heeft gewoon veel meer concurrentie in dat segment.
Mwa, die WC's valt volgens mij wel mee, hij heeft voor Brisbane, de AUS open en RG een WC gehad, net als voor de challengers van Melbourne en Burnie. Verder natuurlijk bijna volledig in het junioren circuit meegedraaid dus er vielen weinig punten te halen, dat zal dit jaar hopelijk anders gaan.

Toch gun ik het Harrison stukken meer, Tomic is niet bepaald een rolmodel en zijn ouders zijn helemaal verschrikkelijk.
Doet dé El Aynaoui nu gewoon mee? :lol:
En Moya kun je daar ook net zo goed onder schalen. Toch leuk beide!
Moya en El Ad kun je zeker niet over een kam scheren. El Ad was al gestopt en ik snap niet wat ie hier nu weer doet. Moya gaat zijn come-back maken en verwacht ik nog wel wat van.
Nog even verder over de youngsters, Hewitt vindt Tomic er nog niet klaar voor:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.heraldsun.com.au/sport/lleyton-hewitt-bernard-tomic-not-ready/story-e6frf9if-1225815344933">http://www.heraldsun.com.au/sport/lleyt ... 5815344933</a><!-- m -->

En dan de reactie van de vader van Tomic:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.news.com.au/couriermail/story/0,23739,26546184-10389,00.html">http://www.news.com.au/couriermail/stor ... 89,00.html</a><!-- m -->

"I think Lleyton has drunk too much wine over Christmas," John Tomic said. cry
Ja en ook dat die stomme pa van Tomic heeft gezegd dat Hewitt niet goed genoeg is voor Tomic om mee te trainen :crazy:
Ai, Bhambri verliest de beslissende set in de q's van Sorensen, na een break te hebben voorgestaan. Wel leuk dat er sinds jaren weer eens een Ier mee gaat doen aan een ATP toernooi.
Youzhny's goede voornemen wat meer TB's te gaan winnen strandde bij 11-11 in de eerste set. Wat een drol is het toch telkens in die TB's. Undecided
Wees maar blij dat je het niet gezien hebt, dan was drol nog een understatement...
Had hij weer alle kansen dan?
Hij had iig 1 monsterkans om de set te pakken, maar voor de rest was het weer een typische Youzhny-TB, niet om aan te zien dus...
Pages: 1 2 3 4 5