FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Mijn laatste werkweek is vandaga ingegaan...
Wat een heerlijk vooruitzicht, gewoon een maand of 7 a 8 niets doen...
Oke feitelijk verandert er niet veel dus...
Voyou Wrote:
Box Brother Wrote:
Ad Wim Wrote:Zo betaalbaar hoeft het ook weer niet te zijn, en echt exotisch vind ik België ook niet. Gent en Antwerpen zijn heel leuk, maar daar zijn de meesten al geweest, denk ik. Maar bedankt voor de tip.

Ik kwam gisteren ook ineens op Riga, was Ekslem daar ook niet geweest met z'n voetbalteam?
Is dat te doen voor 250 euro hotel en vlucht? Als ik zo even snel zoek, vind ik Baltic Airways voor 200 euro retour, dat is dus net wat te veel...

Andere bedachte opties: Bratislava, Warschau en Edinburgh.

Ik ben een keer in Kopenhagen geweest, vond ik wel een leuke stad. Te rijden met de auto maar geen idee of kaarten voor de Deense competitie makkelijk te verkrijgen zijn.

Klopt, Kopenhagen is zeker een aanrader! Ik was er deze zomer en kon toen nog op de dag zelf bij het stadion kaarten kopen voor FC Kopenhagen - Bate Borisov (voorronde CL). Nou ja, kaarten, je betaalt en mag dan het stadion in, zoek maar een plekje op de tribune :Big Grin
Kopenhagen ben ik ook geweest afgelopen zomer en idd erg leuke stad. Zit ik ook aan te denken, maar dan vind ik Bratislava of Riga wat interessanter. Kopenhagen ga je toch eerder heen met je vriendin, althans ik denk dat mensen dat beeld erbij hebben.
Ekslem Wrote:
Box Brother Wrote:
Ad Wim Wrote:Zo betaalbaar hoeft het ook weer niet te zijn, en echt exotisch vind ik België ook niet. Gent en Antwerpen zijn heel leuk, maar daar zijn de meesten al geweest, denk ik. Maar bedankt voor de tip.

Ik kwam gisteren ook ineens op Riga, was Ekslem daar ook niet geweest met z'n voetbalteam?
Is dat te doen voor 250 euro hotel en vlucht? Als ik zo even snel zoek, vind ik Baltic Airways voor 200 euro retour, dat is dus net wat te veel...

Andere bedachte opties: Bratislava, Warschau en Edinburgh.

Ik ben een keer in Kopenhagen geweest, vond ik wel een leuke stad. Te rijden met de auto maar geen idee of kaarten voor de Deense competitie makkelijk te verkrijgen zijn.

Riga aanrader!! Leuk stadje. voor ong 175 p.p. hadden wij 3 appartementen + 3 overnachtingen + vlucht (baltic air). Overdag (illegaal?) knallen in een bunker (AKA47, shotgun, kalazkinov(?) en nog 1) en met beetje goed weer naar het strand de dag erna. Stappen is ook goed. Super steakhouse daar, Steiku Haoss (Fandango sirloin» steak nemen!) (1 van deze <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.steikuhaoss.lv/index.php?page=restaurants">http://www.steikuhaoss.lv/index.php?page=restaurants</a><!-- m -->)

Vorig jaar Budapest, ook aanrader! Heb nog tip appartement voor je evt. (waren 1000 kwijt voor 20 personen, 3 nachten en echt meer dan prima appartementen).

Dit jaar wordt het Porto. Heeft in de stemronde nipt gewonnen van Tallinn. Schijnt ook leuk te zijn, maar lijkt denk ik veel op Riga. Porto wordt dus weer wat anders.
Kijk aan, hier heb ik heel wat aan, bedankt!
175 pp zou ideaal zijn, al zou het 250 zijn, is het nog prima. Prijspeil een beetje oke daar, alles goedkoper dan in NL? Weer goed in juni?
Toen ik even snel keek bij Baltic Air gisteren, zag ik 200 euro voor een retour, wanneer ben jij geweest?
Wij zijn 2 jaar geleden (2009) met Pinksteren geweest. Vrijdag heen, maandag terug.
Was toen in mei en hebben in zondag in zwembroekie op het strand lopen ballen, maar daar moet je natuurlijk beetje geluk mee hebben. Zee was overigens niet echt brandschoon. Wel veel lekkere dames daar Smile

Ik geloof dat we (ik niet) appartementen en schieten hebben geregeld via <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.partyinriga.com">http://www.partyinriga.com</a><!-- m -->
Die appartementen zijn van particulieren die het via die site verhuren.

Prijzen zijn doorgaans lager dan hier... Kan me nog herinneren dat we op terrasje bier konden halen bij een brandweerwagen voor ong 1 euro voor een halve liter. In 'de' disco van Riga (Essentials geloof ik) wel duurder, maar daar deden ze ook maar wat. Aan einde vd avond waren prijzen al met aantal euro per flesje gestegen, omdat ze inmiddels toch wel door hadden dat wij dat niet meer door hadden.

Ik zal zo verslag van dit weekend wel ff voor je opsnorren en door PB-en. Wellicht geef dit een beeld en kun je er wat info uithalen.
25 dagies naar de Westcoast of USA =P~
Bocaloca Wrote:25 dagies naar de Westcoast of USA =P~

Waar ga je precies heen? Dat wil ik in Augustus nl ook gaan doen... Smile
gittermaster Wrote:
Bocaloca Wrote:25 dagies naar de Westcoast of USA =P~

Waar ga je precies heen? Dat wil ik in Augustus nl ook gaan doen... Smile

kun je lekker afspreken met witbroek. Undecided
gittermaster Wrote:
Bocaloca Wrote:25 dagies naar de Westcoast of USA =P~

Waar ga je precies heen? Dat wil ik in Augustus nl ook gaan doen... Smile

San Fransisco, Yosemite, Bryce, Las Vegas, Zion, Grand Canyon, Palm springs, Death Valley, LA, Monterey

Die route een beetje Tongue
waf Wrote:
gittermaster Wrote:
Bocaloca Wrote:25 dagies naar de Westcoast of USA =P~

Waar ga je precies heen? Dat wil ik in Augustus nl ook gaan doen... Smile

kun je lekker afspreken met witbroek. Undecided


:beerbros:
Iemand nog algemene tips voor een leuk en vooral goedkoop weekendje/midweekje weg (ja, vlottenbouwen op de Rijn, da's heeeeeel goedkoop).
Afgelopen jaar een zeer duur jaar gehad dus wordt het dit jaar wat bezuinigen op de 'kleinere' vakanties. Iemand tips voor de voorjaarsperiode?
Bocaloca Wrote:
gittermaster Wrote:
Bocaloca Wrote:25 dagies naar de Westcoast of USA =P~

Waar ga je precies heen? Dat wil ik in Augustus nl ook gaan doen... Smile

San Fransisco, Yosemite, Bryce, Las Vegas, Zion, Grand Canyon, Palm springs, Death Valley, LA, Monterey

Die route een beetje Tongue

Ik heb 3 jaar geleden precies dezelfde route gedaan. Als je tips nodig hebt of vragen hebt hoor ik het wel.
gittermaster Wrote:Mijn laatste werkweek is vandaga ingegaan...
Wat een heerlijk vooruitzicht, gewoon een maand of 7 a 8 niets doen...
Oke feitelijk verandert er niet veel dus...

Ik heb deze trouwens helemaal gemist. Wazzup Gitter, baan kwijt?
Heb de Eastcoast gedaan, ook erg vermakelijk.

Boston was het leukst, gevolgd door Miami, Orlando, New York.

Als later Steven Gerrard Dugarry en Stefanie Gerrarda Dugarry wat ouder zijn doen we de Westcoast ook nog een keer.
Marshall Wrote:
gittermaster Wrote:Mijn laatste werkweek is vandaga ingegaan...
Wat een heerlijk vooruitzicht, gewoon een maand of 7 a 8 niets doen...
Oke feitelijk verandert er niet veel dus...

Ik heb deze trouwens helemaal gemist. Wazzup Gitter, baan kwijt?

Ik heb zelf opgezegd. Even een half jaartje relaxen, daarna zie ik wel weer hoe of wat...
=D> That's the spirit!

Knap werk en veel lef!

Wel een uitkering trekken, of gewoon je spaargeld er door heen jagen?
mijn spaargeld erdoorheen jagen
Das zonde, dan liever een uitkering trekken voor 70%, een jaartje lang.

Aan dat systeem heb je zelf jaren meebetaald, dus waarom alleen je voornamelijk luie (vaak allochtone) medemens er van laten profiteren.
Gisteren weer terug vanuit Madrid. Ik vond het een mooie, grote, 'verzorgde' stad, maar ik miste wel iets t.o.v. bijvoorbeeld Parijs, Londen of Rome. Er zijn geen echte publiekstrekkers waar miljoenen mensen per jaar naar komen kijken en die 'het symbool' van een stad zijn zoals de Eiffeltoren, de Tower(bridge) of het Colosseum. Ja, er zijn veel musea met goede kunst, er zijn veel kastelen/paleizen en andere grote gebouwen die de moeite waard zijn om te kijken en te kieken, maar toch vond ik het, qua uitstraling, een beetje tegenvallen.

Ik heb nog wel Atletico Madrid - Valencia gezien en dat was wel een mooie belevenis. Ik zat naast een Spaanse opa die me om de 2 minuten een heel verhaal vertelde waar ik niets van verstond, maar dat maakte hem niets uit. De wedstrijd zelf was best aardig, maar beide ploegen waren niet in hun beste doen. Maduro veroorzaakte nog een penalty, maar Forlan vond het beter om die op de paal te schieten.
Zojuist bevestiging gekregen van mijn boeking. De reis gaat komende zomer naar Sestri Levante, Ligurië, Italië. Goedkope camping vlakbij de kust en het strand. Ook dichtbij Cinque Terre, waar we ook +- 2 dagen zullen vertoeven. Misschien nog een bezoekje brengen aan Genova, maar is volgens mij geen hele bijzondere stad. Tips over deze regio zijn altijd welkom :8:
Scholten! Wrote:Zojuist bevestiging gekregen van mijn boeking. De reis gaat komende zomer naar Sestri Levante, Ligurië, Italië. Goedkope camping vlakbij de kust en het strand. Ook dichtbij Cinque Terre, waar we ook +- 2 dagen zullen vertoeven. Misschien nog een bezoekje brengen aan Genova, maar is volgens mij geen hele bijzondere stad. Tips over deze regio zijn altijd welkom :8:

Genua heeft wel een paar mooie elementen: vuurtoren, pallazo reale en kathedraal van San Lorenzo (zelfde stijl als die in Florece) en de lange, brede boulevard aan de haven. Maar dat kan je in een dag allemaal wel bekijken. Wat nog wel geinig is, is een bergtreintje het binnenland in. <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.ferroviagenovacasella.it/">http://www.ferroviagenovacasella.it/</a><!-- m -->
Er staat ook nog een groot fort in de heuvels, ten noorden. Als je van kastelen met mooie uitzichten over zee houdt is dat wel een aanrader. Portofino moet je eigenlijk wel zien. Een stuk ten westen van Genua ligt nog Savona, ook gefortificeerd. Albenga, San Remo en Ventimiglia zijn wat ver weg als je in Sestri zit, denk ik. Het hoort niet officieel bij CT en het is niet een hele mooie stad, maar La Spezia heeft nog wel een paar leuke dingen vlakbij: (schier)eilandjes en Porto Venere.
Dank, GZ. Portofino is het Monte Carlo van Italië heb ik me laten vertellen, zeker leuk om daar te gaan kijken. Die westelijke steden zijn inderdaad wat ver weg, ga denk ik voor wat kleine kustplaatjes en wellicht La Spezia of Genua. Zo'n treintje lijkt me ook nog wel aardig.
Vlieg over paar uur voor een laaaaaaaaaang weekend naar Marbella Hakkuh
Lucky bastard.

Net weekendje naar Zeeland geweest, Aquadelta, mooi park, prachtige huizen.

Van de zomer 3 weken naar Katwijk, ook erg leuk en niet te ver rijden met Stevy G. Dugarry en Stephanie G. Dugarry.

2012 wordt het als alles normaal verloopt weer Italië 2-3 weken.
jezus, ik heb me altijd afgevraagd of er uberhaupt halfzachten zijn die in dat kitscherige gedateerde kutpark in bruinisse gaan zitten, maar gelukkig bevestigt de forummongool zijn status weer.

katwijk en bruinisse, slechtere plekken kun je niet uitkiezen vrees ik. Undecided

gezien je met gereformeerde jus doordrenkte wansmaak hoef ik ook niet te vrezen dat ik je in italie tegen het lijf loop.
dat is een geruststelling.
Ach, meneer gaat een keertje over de grens, give him a big hand =D>

U woont al 52 weken per jaar op een kutplek, geen wonder dat u dan toch ff een weekje naar Italië wil om niet suïcidaal te worden... Calimero


Ondanks alles hou ik toch ontzettend veel van je, gewoon, zoals je bent, een lekker stoer binky :/\
Zitten deze zomer eerst een week ergens in de Piemonte in Italie (ergens richting Acqui Terme).
Daarna willen we wat gaan rondtrekken in de Piemonte en naar de kust in Ligurië.
Iemand ervaringen /aanraders / tips in deze regio's?
Lees even een paar stukjes terug, daar plaatsen Scholten en Zonderland nuttige informatie over dit gebied.

Dit jaar helaas geen Italië ivm Steven en Stefanie Dugarry. Volgend jaar wel weer.

Aanrader: Misano Adriatico. Dagje naar San Marino (30 km), Rimini (15 km), Riccione (5 km), Catolica (5 km) en Montefiore Conca (15 km)

Nu 4x in die streek geweest, prachtig, maar volgend jaar voor het eerst op een camping (stacaravan) ipv Hotel.
Zal ik eens doen... dacht dat dat over Toscana ging!?
Ekslem Wrote:Zal ik eens doen... dacht dat dat over Toscana ging!?

Ik ga iig naar Ligurië, na wat research gekozen voor Sestri Levante, een levendige badplaats tussen Genoa en La Spezia. Maar er zijn daar tal van leuke plaatsjes, het is maar net waar je je prioriteiten legt.
Dugarry Wrote:Nu 4x in die streek geweest, prachtig, maar volgend jaar voor het eerst op een camping (stacaravan) ipv Hotel.

Sloeber! :Big Grin
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14