FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ja, hotel met 3 kinderen en een nanny is onbetaalbaarTongue

(en erg onhandig)
Iemand nog wat tips voor een weekend Porto? :8:
Ekslem Wrote:Iemand nog wat tips voor een weekend Porto? :8:

Ja, maar had ik daar niet al eens iets over getipt? Een paar bladzijden terug in dit topic, volgens mij.

Met wie ga je?
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand nog wat tips voor een weekend Porto? :8:

Ja, maar had ik daar niet al eens iets over getipt? Een paar bladzijden terug in dit topic, volgens mij.

Met wie ga je?

Klopt wederom over het hoofd gezien :oops:
Verder geen tips mbt tot stappen neem ik aan? Wij zijn met alleen maar gasten :eten:
Ekslem Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand nog wat tips voor een weekend Porto? :8:

Ja, maar had ik daar niet al eens iets over getipt? Een paar bladzijden terug in dit topic, volgens mij.

Met wie ga je?

Klopt wederom over het hoofd gezien :oops:
Verder geen tips mbt tot stappen neem ik aan? Wij zijn met alleen maar gasten :eten:

[gay]
Hmmm.... er zijn een paar berichten verdwenen van eerder in de week.

Ik had namelijk gepost dat je aan de noordkade van de Douro moet zijn voor vertier. Daar zijn restaurants en danskroegen die al tijdens de dinerperiode live-muziek draaien en na het eten staat iedereen op straat te genieten van drank en entertainment. Discotheken ofzo heb je volgens mij wel, maar met al die studentes gewoon op de kade hoef je daar niet naartoe. :8:
Porto was leuk, maar zal er niet snel teruggaan.
Mooie stad, maar wel te veel achterstallige onderhoud. Als je alles opknapt is het veel mooier. Kunt wel zien dat er crisis is. Kost er ook allemaal geen drol.
Disoctheken zitten idd meer in de buitenwijken, en stromen pas laat vol. Voor de rest veel kroegjes. Leuk zijn wat straatjes in de wijk Baixa (bij centrum). Iedereen op straat aan het bier.
Verder wat standaard leuke dingen gedaan: boottocht over de Douro langs de bekende bruggen, port proeverij inlc rondleiding, dagje strand (net buiten Porto moet je zijn!). Zondag na bekerwinst gekkenhuis in het centrum, was leuk. Huldiging was bij stadion, zijn we niet heen geweest.
Vind het al en al meer een stad voor met het vrouwtje dan met een voetbalteam. Wel een super weekend gehad, maar weining mooie dames en uitgaan ook niet het helemaal top.
I told you so! :8:
Bij welk porthuis zijn jullie wezen proeven?
Good question, ben de naam kwijt. Staat vast wel opd e foto's. zal weleens kijken als ik die binnenheb.
Verder ook nog bij Sandeman geweest, maar daar geen rondleiding gehad.
Niemand tot nog toe last gehad van die nieuwe aswolk?
Nee, geen last van gehad.

net terug van 11 dagen naar Malediven
Heerlijk zeg lijkt me dat.

Als ik ooit nog eens een ton ofzo win ga ik daar 21 dagen heen, lekker liggen niets doen en niet van het resort af komen.


Kon je de broek een beetje wit houden daar Boca? :/\
Iemand tips voor Bali?
Wanneer ga je? Wij gaan 3 weken in Augustus (4-26).
Heb je al iets geboekt?
Ik ga vanaf donderdag 3 dagen naar Berlijn.
Voor het eerst eens weer een keer samen met alleen mijn vrouw op vakantie. :lol:
De kinderen worden ouder en vinden het ook heerlijk dat pa en moe eens even oprotten. :wink:
Dus over 9 maanden wordt je opa, van harte alvast!
Ik heb een lang weekend Praag in juli geboekt en voor september een los ticket naar Athene waarna we gaan eilandhoppen voor een week of 2 a 3 via de Cycladen naar de Dodecanesos en dan weer terug. Hopelijk zijn mijn euro's dan nog bruikbaar in dat failliete land. :wink:
Dugarry Wrote:Dus over 9 maanden wordt je opa, van harte alvast!

Dat zou kunnen ja, hij heeft net sinds een paar maanden een vriendin.
Ik hoop het eerlijk gezegd nog niet, 17 is nog een beetje jong....
wie o wie heeft er ervaring met een midweekje Kopenhagen.
Tips voor bezienswaardigheden, hotels etc?
Ben vorig jaar een weekend in Kopenhagen geweest. Leuke stad, goede sfeer. Wel erg klein en schattig, vergeleken met andere Europese hoofdsteden, maar als je daarvan houdt, is het een prima stad.

Ik ben toen Tivoli in geweest, maar daar had ik spijt van. Eigenlijk een soort Efteling, maar dan midden in de stad. Op zich wel leuk, zeker door de locatie, maar geen toegevoegde waarde en als je weinig tijd hebt, zou ik het zeker niet doen. Bovendien betaal je eerst al entree en dan nog voor elke attractie.

Verder hoef je ook niet per se naar die Lorelei. Ook hier zou ik alleen heen gaan als je tijd genoeg hebt. Het is wel een mooie wandeling er naartoe, langs het water, maar het stelt verder weinig voor.
Ga dus volgend week met een vriendengroep naar Praag. Iemand ervaringen met een dergelijke groep daar? Ben nog op zoek naar leuke activiteiten die daar te doen zijn (mag ook net buiten de stad).
Het is het Oostblok, dus wellicht zijn er dingen te doen als met vuurwapens schieten, autoracen, oid.

Alles is welkom, ook uitgaansgelegenheden, al weet ik er daar nog wel wat van.
Wat betreft uitgaan, bij de Karelsbrug heb je de Karlovy Lazne, discotheek met vijf verdiepingen. Daar zou ik zeker heen gaan! Smile
Ja, die staat zeker op het programma. Daar is iedereen geloof ik geweest, die naar Praag is geweest. En ik dus ook, de vorige keer dat ik er was.
Ad Wim Wrote:Ga dus volgend week met een vriendengroep naar Praag. Iemand ervaringen met een dergelijke groep daar? Ben nog op zoek naar leuke activiteiten die daar te doen zijn (mag ook net buiten de stad).
Het is het Oostblok, dus wellicht zijn er dingen te doen als met vuurwapens schieten, autoracen, oid.

Alles is welkom, ook uitgaansgelegenheden, al weet ik er daar nog wel wat van.

Ben ik ff blij dat ik pas de 8e ga.... :wink:
Ad Wim Wrote:Ga dus volgend week met een vriendengroep naar Praag. Iemand ervaringen met een dergelijke groep daar? Ben nog op zoek naar leuke activiteiten die daar te doen zijn (mag ook net buiten de stad).
Het is het Oostblok, dus wellicht zijn er dingen te doen als met vuurwapens schieten, autoracen, oid.

Alles is welkom, ook uitgaansgelegenheden, al weet ik er daar nog wel wat van.

Weet niet of je het leuk vindt, maar je hebt in het centrum een geweldig lasergamecentrum. Misschien dat het inmiddels wel is veranderd in paintball indoor ofzo, maar het is ongelooflijk groot. Na een uur lasergamen heb ik maar een ander, droog shirt gekocht in een sportwinkel, zo erg was het.

Als je met vuurwapens wil schieten, moet je gewoon de Chinese wijk in gaan. Daar mag je gewoon dwars door de winkel schieten.
Neem een goede strakke broek en een extra riem mee, je broek wordt daar aan alle kanten naar beneden getrokken,
Door vrouwen of mannen?
Ik ben van plan in september een week of 3 een roadtrip door Amerika te gaan maken. Maar aangezien ik nog niet precies weet hoe en wat, ben ik op zoek naar advies.
Iemand ervaring met zoiets?

Ik heb zelf iets gevonden van 23 dagen van New York naar Los Angeles, maar dan rag je wel over doorheen. En dan zijn de hotels al geregeld, dus is het idee van een roadtrip een beetje weg. Aan de andere kant is het wel fijn tov elke dag zelf een hotel moeten regelen.
Maar ik zie ook veel opties voor alleen Californië. Dat lijkt me ook wel wat, maar ik zou toch ook wel erg graag New York zien als ik dan eenmaal in Amerika ben (nog nooit geweest).

Ik weet het dus nog niet zo goed. Hoop dat iemand tips/advies heeft, want op internet zie ik door de bomen het bos niet meer.
joh, pin je niet vast op NY.
Ik heb ook overwogen om een roadtrip te maken, maar daarvoor lijkt mij de westkust echt een stuk geschikter.
NY vlieg je gewoon een keer een langweekend heen voor 400 euro en klaar.
Zo zat ik idd ook te denken. New York kun je wel een aparte vakantie voor boeken. Wilde het alleen zo graag met de US Open combineren, die dan net in die periode is Wink
Maar goed, dan blijven er nog een heleboel opties over. Je kunt ook Route 66 nemen van Los Angeles naar Chicago. Of de hele Westkust af inderdaad, of de Oostkust. Allemaal prima te doen in 3 weken volgens mij.

Maar jij hebt het dus uiteindelijk (nog) niet gedaan?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14