FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
gittermaster Wrote:
Quote:gittermaster schreef:
@ Waf: Ik ben daar 5 jaar geleden geweest

ik de afgelopen 5 jaar.

zie je... naäperttt... Icon_twisted

ik was er 5 jaar geleden eerder dan jij. :razz:
uuuuuh. Meen me te herinneren dat ik er in juni was... Vooruit we waren er tegelijk... :razz:
gittermaster Wrote:uuuuuh. Meen me te herinneren dat ik er in juni was... Vooruit we waren er tegelijk... :razz:

ik in januari. naapert. :excited:
Dugarry Wrote:Was u verbaast toen u op internet zag dat u scooters kon huren in het grootste scooterland van Europa?

Meer blij verrast. Ik had er nooit bij stilgestaan, omdat we anders altijd met de auto gaan, naar Engeland of Wales. Het is echt jaren geleden dat ik in Italië was.
waf Wrote:ik vind (het grootste deel van) lombardije meer voor bejaarden die niet tegen warmte kunnen. daarbij is het weer een beetje onbestendig, je loopt het risico dat er een wolk 6 weken tegen de alpen blijft hangen. lago maiore is geweldig, maar iets te veel voor oudere mensen met geld. het garda meer is een grote nederlandse pleppenbende.

sardinie ben ik nog nooit geweest, maar het is volgens mij relatief nogal duur. ik wil er nog we een keer heen. als je kinderen hebt is een beetje aanspraak trouwens wel handig. als zij de hort op zijn heb je eindelijk rust.

toscane is warm (moet je van houden), druk (vooral op de toeristische plekken, er zijn zat plekken waar het relatief rustig is), maar ook mooi, niet echt duur, het eten is fantastisch, de wijn is fantastisch, het ijs is fantastisch en het volk is net als in de rest van italie ok. in italie weten ze dat ze geld aan je verdienen dus ze zullen (itt tot die spagnolen) gewoon engels met je praten.

als je toscane te druk vindt, kun je altijd door naar het iets rustigere umbrie.

vnl vanwege het weer gaat mijn voorkeur uit naar toscane.

Apart dat we dan totaal verschillende ervaringen hebben. Ik heb in de, pak em beet, 10 keer dat ik Lombardije geweest ben eigenlijk maar 1 keer een weekje regenachtig weer gehad, maar dat was half september, dus dan heb je wel eens kans op een buitje ten noorden van Milaan.
Milaan zelf is vooral groot en druk en duur, maar Bergamo en Brescia vond ik indrukwekkend mooi.

Ik ben (on)bewust nog nooit bij de grote meren geweest, alleen bij Lago d'Iseo en dat was prachtig, geen of nauwelijks bejaarden en zeker geen Nederlanders.

Inmiddels 2 keer op Sardinie geweest (1 keer zuid naar Cagliari en 1 keer noord bij Alghero en Olbia) en beide keren was het prachtig, eerder goedkoop dan duur, vooral het eten en drinken wat, zoals eigenlijk overal in Italie, heerlijk was. Vooral de door jou geroemde Vermentino (Sella & Mosca) was de beste witte wijn die ik in jaren heb gehad.

Ik vind Toscane mooi hoor, maar de steden zijn ALTIJD vergeven van de Amerikanen, Japanners, Duitsers en Engelsen. En ik kan prima tegen de warmte, maar wij houden wel van veel bekijken, dus veel lopen, klimmen, dalen en dat gaat wat beter als het een graad of 20 a 25 is i.p.v. 35 a 40.
Als alternatief voor Toscane zou ik ook Umbrie of Marche aanbevelen.

Wij hebben geen kinderen, misschien dat het daar aan ligt. :8:
waf Wrote:gaat goffer iedereen hier naar toscane of zo. verzin lekker zelf een keer wat!

Ik zal het dan ook maar toegeven, ik kom om de 3 a 4 jaar in Toscane, bij een nicht van mij die daar een huis heeft dat onderdeel is van een heel oude boerennederzetting, een gat in de buurt van het dorp Panzano, halverwegen Florence en Siena. Ik ben nu een keer of 6 geweest. Wij gaan altijd met de auto want zonder kom je daar nergens. Ik vind Toscane leuk, maar niet zo geweldig mooi als altijd gezegd wordt. Bovendien kom ik natuurlijk altijd op dezelfde plek en die ken ik nu ook wel zo langzamerhand.
waf Wrote:
gittermaster Wrote:uuuuuh. Meen me te herinneren dat ik er in juni was... Vooruit we waren er tegelijk... :razz:

ik in januari. naapert. :excited:

had heel toevallig met mijn ex afgesproken vanavond en ze vertelde dat toscane 6 jaar geleden was... :yeah:
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
gittermaster Wrote:uuuuuh. Meen me te herinneren dat ik er in juni was... Vooruit we waren er tegelijk... :razz:

ik in januari. naapert. :excited:

had heel toevallig met mijn ex afgesproken vanavond en ze vertelde dat toscane 6 jaar geleden was... :yeah:

wel typisch dat ik haar dan 5 jaar geleden in februari nog een keer doorgesmeerd heb. heeft ze niet verteld zeker? :nanana:
Gerben Zonderland Wrote:
waf Wrote:ik vind (het grootste deel van) lombardije meer voor bejaarden die niet tegen warmte kunnen. daarbij is het weer een beetje onbestendig, je loopt het risico dat er een wolk 6 weken tegen de alpen blijft hangen. lago maiore is geweldig, maar iets te veel voor oudere mensen met geld. het garda meer is een grote nederlandse pleppenbende.

sardinie ben ik nog nooit geweest, maar het is volgens mij relatief nogal duur. ik wil er nog we een keer heen. als je kinderen hebt is een beetje aanspraak trouwens wel handig. als zij de hort op zijn heb je eindelijk rust.

toscane is warm (moet je van houden), druk (vooral op de toeristische plekken, er zijn zat plekken waar het relatief rustig is), maar ook mooi, niet echt duur, het eten is fantastisch, de wijn is fantastisch, het ijs is fantastisch en het volk is net als in de rest van italie ok. in italie weten ze dat ze geld aan je verdienen dus ze zullen (itt tot die spagnolen) gewoon engels met je praten.

als je toscane te druk vindt, kun je altijd door naar het iets rustigere umbrie.

vnl vanwege het weer gaat mijn voorkeur uit naar toscane.

Apart dat we dan totaal verschillende ervaringen hebben. Ik heb in de, pak em beet, 10 keer dat ik Lombardije geweest ben eigenlijk maar 1 keer een weekje regenachtig weer gehad, maar dat was half september, dus dan heb je wel eens kans op een buitje ten noorden van Milaan.
Milaan zelf is vooral groot en druk en duur, maar Bergamo en Brescia vond ik indrukwekkend mooi.

Ik ben (on)bewust nog nooit bij de grote meren geweest, alleen bij Lago d'Iseo en dat was prachtig, geen of nauwelijks bejaarden en zeker geen Nederlanders.

Inmiddels 2 keer op Sardinie geweest (1 keer zuid naar Cagliari en 1 keer noord bij Alghero en Olbia) en beide keren was het prachtig, eerder goedkoop dan duur, vooral het eten en drinken wat, zoals eigenlijk overal in Italie, heerlijk was. Vooral de door jou geroemde Vermentino (Sella & Mosca) was de beste witte wijn die ik in jaren heb gehad.

Ik vind Toscane mooi hoor, maar de steden zijn ALTIJD vergeven van de Amerikanen, Japanners, Duitsers en Engelsen. En ik kan prima tegen de warmte, maar wij houden wel van veel bekijken, dus veel lopen, klimmen, dalen en dat gaat wat beter als het een graad of 20 a 25 is i.p.v. 35 a 40.
Als alternatief voor Toscane zou ik ook Umbrie of Marche aanbevelen.

Wij hebben geen kinderen, misschien dat het daar aan ligt. :8:

kijk de weersbeirchten er maar op na. altijd als ik daar ben ik het net een stuk in toscane het allermooiste weer en vaak blijft de regen voor de alpen hangen.

sardinie zelf is niet duur, dat geloof ik, maar ik dacht dat het duur was om er te komen en te verblijven. geen ervaring mee, blijft een mooie optie.

verder deel ik de mening dat de toeristen in toscane met irritant veel zijn. ik zoek ze dan ook niet op. in lucca valt het reuze mee. ik geloof ok best dat er mooiere dingen zijn, maar de combinatie weer, italie, cultuur, prijsstelling en de kwaliteit van het eten en drinken vind je volgens mij nergens anders.
Ik weet niet wanneer jij daar precies was/bent, maar ik heb dan blijkbaar mazzel gehad in Lombardije, 9 van de 10 keer. :cheers:
Toscane is inderdaad 300 dagen per jaar droog, dus de kans dat je daar een bui pakt in juni tot september is verwaarloosbaar.

Wij vliegen vanaf Weeze, Brussel, Maastricht of Eindhoven en als je tactisch/vroeg boekt kost dat nooit heul veul geld. Als ik het me goed herinner was het de laatste keer 50 euro pp voor een retourtje, inclusief koffer. Ik zit nu te azen op tickets naar Sicilië en daar ben ik al op 80 pp, maar dat moet lager kunnen.

Als je met de auto naar Sardinië gaat moet je inderdaad de boot dokken en dat kost je centen. Ook het verblijf vond ik niet duur, al is kamperen natuurlijk goedkoper en zijn wij als bovenmodale fulltime tweeverdieners wel verwend en kan het er ook makkelijk vanaf. Een appartement is sowieso voordeliger dan hotels, want wij koken vaak (niet altijd) zelf, dus dat scheelt in het uit eten gaan. :eten:
We huren daar dan nog wel een auto, dus dat moet je er bij optellen, maar het gaat van de grote hoop. Confusedig:
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
gittermaster Wrote:uuuuuh. Meen me te herinneren dat ik er in juni was... Vooruit we waren er tegelijk... :razz:

ik in januari. naapert. :excited:

had heel toevallig met mijn ex afgesproken vanavond en ze vertelde dat toscane 6 jaar geleden was... :yeah:


En, hoe was die date, op de vakantiebespreking na?

Die foto was niet van hyves btw, maar van het super artikel "De forummer van de week"!
Het worden definitief 11 dagen Sicilia in mei. Ticket geboekt, auto gereserveerd en 7 van de 10 nachten (vlakbij Catania) geregeld. Nog 3 overnachtingen aan de andere kant van het eiland regelen en dan een globaal programma maken. De Etna, Stromboli, Myceense, Griekse, Phoenisische, Normandische en Spaanse ouwe meuk. Syracuse lijkt me een van de mooiere steden en wellicht is Lampedusa een aardig idee.
Gerben Zonderland Wrote:Het worden definitief 11 dagen Sicilia in mei. Ticket geboekt, auto gereserveerd en 7 van de 10 nachten (vlakbij Catania) geregeld. Nog 3 overnachtingen aan de andere kant van het eiland regelen en dan een globaal programma maken. De Etna, Stromboli, Myceense, Griekse, Phoenisische, Normandische en Spaanse ouwe meuk. Syracuse lijkt me een van de mooiere steden en wellicht is Lampedusa een aardig idee.

Wanneer ga je? Ik zit de eerste week van mei ook op Sicilie (vlakbij Catania).
Jansoe Wrote:Vanaf 17 maart 17 dagen naar Curacao.

Nog 2 uur werken :excited: :yeah:
Veel plezier !
Lamme Lennie Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Het worden definitief 11 dagen Sicilia in mei. Ticket geboekt, auto gereserveerd en 7 van de 10 nachten (vlakbij Catania) geregeld. Nog 3 overnachtingen aan de andere kant van het eiland regelen en dan een globaal programma maken. De Etna, Stromboli, Myceense, Griekse, Phoenisische, Normandische en Spaanse ouwe meuk. Syracuse lijkt me een van de mooiere steden en wellicht is Lampedusa een aardig idee.

Wanneer ga je? Ik zit de eerste week van mei ook op Sicilie (vlakbij Catania).

7 t/m 17, dus vanaf begin 2e week.... We zitten in Aci Castello
Gerben Zonderland Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Het worden definitief 11 dagen Sicilia in mei. Ticket geboekt, auto gereserveerd en 7 van de 10 nachten (vlakbij Catania) geregeld. Nog 3 overnachtingen aan de andere kant van het eiland regelen en dan een globaal programma maken. De Etna, Stromboli, Myceense, Griekse, Phoenisische, Normandische en Spaanse ouwe meuk. Syracuse lijkt me een van de mooiere steden en wellicht is Lampedusa een aardig idee.

Wanneer ga je? Ik zit de eerste week van mei ook op Sicilie (vlakbij Catania).

7 t/m 17, dus vanaf begin 2e week.... We zitten in Aci Castello

Ah, keramiek kopen dus (wat daar staat het om bekend) :wink:
Ah... Boca is lekker pleite Wink
Quote:AMSTERDAM - Yolanthe Cabau van Kasbergen en Wesley Sneijder trouwen in juli. De tortelduifjes wisselen de huwelijksgeloften uit in het 'superromantische' Toscane. Dat verklapt Yolanthe woensdag aan De Telegraaf.
grrrrrr... :letitallout: Denk je ook eens een leuke insteek te kiezen, doet Neerlands roddelgeilste paar het een paar weekjes eerder al dunnetjes voor... ](*,)
Marshall Wrote:
Quote:AMSTERDAM - Yolanthe Cabau van Kasbergen en Wesley Sneijder trouwen in juli. De tortelduifjes wisselen de huwelijksgeloften uit in het 'superromantische' Toscane. Dat verklapt Yolanthe woensdag aan De Telegraaf.
grrrrrr... :letitallout: Denk je ook eens een leuke insteek te kiezen, doet Neerlands roddelgeilste paar het een paar weekjes eerder al dunnetjes voor... ](*,)

Toscane is groot genoeg voor jullie viertjes, vermoed ik. :beerbros:
Wees blij dat hij met Yolanthe trouwt, en jij met je eigen meissie ! :-({|= :/\
Gelukkig trouwen wij niet in Toscane, maar in Verona Wink
Iemand die weet of bij Ryan air je handbagage ook als ingecheckte bagage geldt?? Ik wil namelijk best €15 euro (per enkele reis) voor me koffer betalen máár om nou €35 euro (per enkele reis) te betalen om m'n laptop als handbagage mee te nemen vind ik wat overdreven. Dan pak ik hem wel goed in in de koffer met wat stootkussens er om heen en goed op slot.

-------------------------
Kosten voor ingecheckte bagage - (Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken met elk een totaalgewicht van 15 kilo)
1e stuk bagage € 15
2e stuk bagage € 35
Nee handbagage telt niet mee. Als je dus 0 koffers opgeeft, mag je gewoon handbagage meenemen.
Handbagage mag maximaal 10 kilo wegen en het moet in dat oranje rekje passen dat bij de Douane staat.
Gerben Zonderland Wrote:Handbagage mag maximaal 10 kilo wegen en het moet in dat oranje rekje passen dat bij de Douane staat.

Dat rektje is niet per definitie oranje Zonderland, je hebt wellicht met Easyjet gevlogen, daar is ie oranje. Bij Ryanair is ie blauw en bij Transavia was ie pas groen.

Maar officieel moet de handbagage daar inderdaad in kunnen passen, al heb ik nog maar 2x meegemaakt dat dit gecontroleerd werd, evenals het gewicht van de handbagage, wordt amper op gecontroleerd. Ryanair is het strengst, easyjet een stuk makkelijker vind ik tenminste uit eigen ervaring.
Dugarry Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Handbagage mag maximaal 10 kilo wegen en het moet in dat oranje rekje passen dat bij de Douane staat.

Dat rektje is niet per definitie oranje Zonderland, je hebt wellicht met Easyjet gevlogen, daar is ie oranje. Bij Ryanair is ie blauw en bij Transavia was ie pas groen.

Maar officieel moet de handbagage daar inderdaad in kunnen passen, al heb ik nog maar 2x meegemaakt dat dit gecontroleerd werd, evenals het gewicht van de handbagage, wordt amper op gecontroleerd. Ryanair is het strengst, easyjet een stuk makkelijker vind ik tenminste uit eigen ervaring.

Ik heb/ben ooit 1 keer met Sleazyjet/Lazyjet gevlogen, maar dat was volgens mij de enige keer dat er ook daadwerkelijk gecheckt werd of mijn handbagage daar in paste, dus ik vermoed dat ik daarom dat oranje onthouden heb. Ryanair boeit het inderdaad niet of het groter is dan dat vakje en of het zwaarder is en eigenlijk vind ik dat zolangzamerhand beschamend. Sommige mensen nemen gewoon hele trolleys EN een handtas EN een plastic zak met flessen drank mee de cabine in waardoor ze in hun eentje de bagageruimte voor 6 passagiers in beslag nemen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat er daarom mensen hun tas onder de stoel moesten leggen of zelfs in het gangpad omdat er geen ruimte meer achter de kleppen was. Zo is het hele effect van minder zware vliegtuigen weer weg en verplaats je alleen het gewicht van onder naar boven, wat me voor de stabiliteit van het vliegtuig ongewenst lijkt. Gewoon weer terug naar 20 in de kist en 5 in je hand, de tickets iets duurder maken en de koffer-toeslag iets omlaag brengen. Dan lijd je geen verlies, maar het maakt de vliegreis een stuk aangenamer.
Vorig jaar Baltic Air op heenweg Riga heel streng met gewicht handbagage, vorige jaar RyanAir terug uit Barcelona moest iedereen zijn handbagage in dat rekje krijgen anders mocht het niet mee! Dus wel degelijk streng, maar idd wel selectief (uit luiheid??)
Ekslem Wrote:Vorig jaar Baltic Air op heenweg Riga heel streng met gewicht handbagage, vorige jaar RyanAir terug uit Barcelona moest iedereen zijn handbagage in dat rekje krijgen anders mocht het niet mee! Dus wel degelijk streng, maar idd wel selectief (uit luiheid??)

Aha, ik vlieg gemiddeld 2 keer per jaar met Ryanair, maar heb mijn te grote, maar flexibele rugzak nog nooit in dat rekje hoeven proppen. Ik heb gelukkig wel een koffer de volgende keer, dus de noodzaak om zoveel mogelijk in mijn handbagage te proppen is er niet, maar ik zal even opletten. We vliegen vanaf Maastricht, dus dat is sowieso een relaxed vliegveld.
In mijn hele leven is mijn handbagage nog nooit gecontroleerd en ik vlieg toch wel zeker wel 6x per jaar, en de laatste jaren voornamelijk alleen maar met handbagage.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14