FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ja, pfff, vakantie, nog een paar keer een weekje weg, maar nog 46 weken voor de "grote" vakantieSad
Heeft iemand nog tips voor het oostelijke deel van Zuid Afrika, Lesotho en/of Swaziland?
Amor Fati Wrote:Heeft iemand nog tips voor het oostelijke deel van Zuid Afrika, Lesotho en/of Swaziland?

Ja, zorg dat je een geweer bij je hebt! :yeah:
Ben een 'mannen'weekendje aan het plannen. Wie heeft ervaringen met Split of Porto? Aanraders? (evt is Praag een 3e optie)
Amor Fati Wrote:Heeft iemand nog tips voor het oostelijke deel van Zuid Afrika, Lesotho en/of Swaziland?

rijden van Joburg naar het Krugerpark is een mooie ervaring. Mooi landschap en het Krugerpark is fantastisch, lang niet zo toeristisch als je zult denken. Als je dan in Krugerpark bent, kun je nog even Mozambique meepakken, Tofu is daar erg leuk.
Lesotho en swaziland had ik helaas geen tijd meer voor. Mooie vakantie man, geniet ervan
Ekslem Wrote:Ben een 'mannen'weekendje aan het plannen. Wie heeft ervaringen met Split of Porto? Aanraders? (evt is Praag een 3e optie)

Praag ben ik jaren geleden geweest tijdens werkweek met school. Super week gehad daar. Zeker een goede optie voor een mannenweekend. En dan natuurlijk wel oldskool de stadions van Slavia en Sparta Praag bezoeken.

Ga overigens zelf komende week een midweek naar Madrid. Pak ook nog even Real-Milan mee. Eerste keer Bernabeu. Ben benieuwd.
Veel plezier CC. Ik ga over 1,5 week drie dagen naar Parijs. Weet iemand naast de alom bekende bezienswaardigheden nog andere mustseeings?
Scholten! Wrote:Veel plezier CC. Ik ga over 1,5 week drie dagen naar Parijs. Weet iemand naast de alom bekende bezienswaardigheden nog andere mustseeings?

voorzover je dat onder de alom bekende bezienswaardigheden verstaat: musee d'orsay. louvre is leuk voor de mona lisa en de venus van milo, maar dat museum is denk ik het mooiste waar ik geweest ben. schitterend gebouw, mooi opgezet en prachtige verzameling monets, manets en van gogh's...
Ekslem Wrote:Ben een 'mannen'weekendje aan het plannen. Wie heeft ervaringen met Split of Porto? Aanraders? (evt is Praag een 3e optie)


Maat van me had laatst ook een mannenweekend (vrijgezellenfeest ofzo), die zijn voor 40,- p.p. naar Kiev gevlogen voor 2 dagen met 1 overnachting.
Mooi kut die situatie in Parijs at the moment. Geen metro's, geen benzine en rellen. Afwachten dan maar. Vertek vooralsnog maandag.
Oftewel: vakantie van een lifetime:
Met de auto naar Frankrijk, kofferbak vol met benzine, op een straathoekje verkopen en je daarna dagenlang volgieten met door plundering verkregen wijnen :eten:
Ik zou er zin an hebben!
Vandaag op EHV geland na bijna 3 weken Portugal: Porto-Lissabon-Niet toeristisch Algarve. Wat een fijn land, zeg. Aardige mensen, lekker klimaatje, prima eten en drinken en alles nog redelijk betaalbaar. Autootje gehuurd vanaf de 1-na-laatste dag in Lissabon, want in die steden kan je beter lopen en/of trams/metro/stadsbussen doen en daarmee de rurale bezienswaardigheden bekeken en in de Algarve rondgetoerd vanuit een groot huis in het bergachtige binnenland.

Oh, ook nog een bekerwedstrijd van Benfica meegepakt, kostte maar een tientje. Indrukwekkend stadion, ook al zat het maar half vol. Wel 5-1 winst, dus waar voor ons geld en de 'vlucht van de adelaar' is een stuk indrukwekkender dan dat roodborstje bij Vitesse! :wink:
20-11 naar Liverpool voor Liverpool - West Ham United.
Is geen vakantie te noemen maar wel leuk lijkt mij!
Heb de pubs voor je warm gemaakt afgelopen weekend Bumme....
Bumme Wrote:20-11 naar Liverpool voor Liverpool - West Ham United.
Is geen vakantie te noemen maar wel leuk lijkt mij!


Leuk man!!! Smile
3 daagjes blijven of direct op en neer?
gittermaster Wrote:
Bumme Wrote:20-11 naar Liverpool voor Liverpool - West Ham United.
Is geen vakantie te noemen maar wel leuk lijkt mij!


Leuk man!!! Smile
3 daagjes blijven of direct op en neer?

Morgen om 09:50 uur vliegen, zondag om 18:00 weer thuis.
Kuyt speelt gelukkig wel, jammer dat Steven Gerrard niet fit is.
Bumme Wrote:
gittermaster Wrote:
Bumme Wrote:20-11 naar Liverpool voor Liverpool - West Ham United.
Is geen vakantie te noemen maar wel leuk lijkt mij!


Leuk man!!! Smile
3 daagjes blijven of direct op en neer?

Morgen om 09:50 uur vliegen, zondag om 18:00 weer thuis.
Kuyt speelt gelukkig wel, jammer dat Steven Gerrard niet fit is.

Was mooie evaring! Zaten echt "op" het veld en Anfield was stijf uitverkocht. Liverpool zelf ook een prima stad voor een weekend.
Aanrader!
Wil aankomende zomer naast mijn vaste vakantieadres een weekje de Italiaanse Riviera aandoen. Wil redelijk dichtbij de Cinque Terre zitten, maar echt heel veel campings heb je daar volgens mij niet. Ook de stranden zijn in dat gedeelte van Ligurië schaars, dus ik ben nog wel even aan het puzzelen. Iemand ervaringen in deze provincie?
Scholten! Wrote:Wil aankomende zomer naast mijn vaste vakantieadres een weekje de Italiaanse Riviera aandoen. Wil redelijk dichtbij de Cinque Terre zitten, maar echt heel veel campings heb je daar volgens mij niet. Ook de stranden zijn in dat gedeelte van Ligurië schaars, dus ik ben nog wel even aan het puzzelen. Iemand ervaringen in deze provincie?

cinqu terre wil ik ook graag heen, maar dat kun je volgens mij onderweg doen. een dagje (of twee) lopen met een overnachting en je bent klaar daar, heb ik gehoord. rij of ga je daarna verder richting toscane of je gaat terug richting lago magiore....
Wij zijn vanuit een hotel in La Spezia naar Cinque Terre gegaan, prima te doen. Deel met de boot, deel met de trein, deel lopen, het is prachtig.
La Spezia is zelf niet zoveel aan, behalve tijdens de Palio, en wij waren daar toen toevallig.

Dat deel van de kust van Ligurië is inderdaad wat te ruig voor strand en campings. Als je echt een camping wilt, moet je dus of iets het binnenland in, of iets afzakken in Toscane.
Je hoeft er idd niet heel dichtbij te zitten, maar heb nu al wel wat aardige opties gevonden: Sestri Levante, Moneglia of Deiva Marina. Cinque Terre kun je naar schijnt het beste in twee dagen doen, of je moet de hele dag continu willen doorlopen of sommige delen met trein/bus passeren.
Ik heb het bekeken vanuit Genua. Eerst met de sneltrein naar La Spezia en dan met de boemel terug naar Levanto. Als je vroeg gaat kan je het in een dag belopen en dan neem je vanaf Riomaggiore de trein weer terug naar Genua. Ten westen van Genua is het trouwens ook prachtig (vooral Ventimiglia en San Remo) en zijn er wel stranden. Niet zo groot als in Toscane en in Emiglia Romagna (oostkust), maar wel pittoresk en verzorgd.
Ad Wim Wrote:Wij zijn vanuit een hotel in La Spezia naar Cinque Terre gegaan, prima te doen. Deel met de boot, deel met de trein, deel lopen, het is prachtig.
La Spezia is zelf niet zoveel aan, behalve tijdens de Palio, en wij waren daar toen toevallig.

Dat deel van de kust van Ligurië is inderdaad wat te ruig voor strand en campings. Als je echt een camping wilt, moet je dus of iets het binnenland in, of iets afzakken in Toscane.

typische ad wim reactie: vertel hetzelfe als je voorganger, maar dan in iets andere woorden. wat heb jij toch een enorme plaat voor je kop.
Inderdaad ja, iemand die ervan gehoord heeft en iemand die het daadwerkelijk zelf gedaan heeft, is precies hetzelfde. Ontzettende treurwilg.
Ad Wim Wrote:Inderdaad ja, iemand die ervan gehoord heeft en iemand die het daadwerkelijk zelf gedaan heeft, is precies hetzelfde. Ontzettende treurwilg.

iemand wil weten of er campings zijn en constateert dat de kust daar iig nogal matig is en plaat voor zijn kop ad moet eerst gaan vertellen dat hij er al eens geweest is (enorm interessant verhaal trouwens, leuk om te weten man, we wisten nog niet dat het daar leuk was, daarom willen we er namelijk ook niet heen) om vervolgens dezelfde conclusie te trekken: voor een camping moet je naar toscane of terug het binnenland in.

en bedankt, arrogante plaspop. het is toch jammer dat het tennisseizoen klaar is, kun je daar niet meer terecht met je betweterige geneuzel. doe anders nog een keer mee met een kwis, kun je jezelf weer voor het hele land voor lul zetten ipv alleen op dit forum.
Iemand vraagt naar ervaringen in deze provincie, ik geef ze, maar meneer wafmans heeft natuurlijk weer iets aan te merken.
Het leukste is nog wel dat je zelf al helemaal niks toevoegt met jouw opmerking. Leuk man, dat je er ook heen wilt, maar hij vroeg of iemand ervaringen in deze provincie heeft.

God, wat blijf ik toch een medelijden hebben met je omgeving. Ik wist niet dat iemand zoveel frustratie kon herbergen. Ik weet dat je van je therapeut dit forum als therapie moet gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens een greintje achter blijft dat je mee naar huis neemt.
Ad Wim Wrote:God, wat blijf ik toch een medelijden hebben met je omgeving. Ik wist niet dat iemand zoveel frustratie kon herbergen. Ik weet dat je van je therapeut dit forum als therapie moet gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens een greintje achter blijft dat je mee naar huis neemt.

tuurlijk joh, het ligt aan mij, je moet vooral de mogelijheid uitsluiten dat ik je juist typeer. ad wim, je bent een zelfingenomen betweter, hetgeen niet alleen op het forum blijkt, maar dat heb ik ook kunnen constateren bij een tv uitzending. je hebt een misplaatste grote smoel, want je stelt geen ruk voor.

aan de andere kant kun jij alleen maar vermoedens hebben hoe ik in werkelijkheid ben. grijnzend constateer ik dat je in al; je betweterigheid hier conclusies neerkalkt die volslagen onjuist zijn, hetgeen het beeld dat ik van je heb alleen maar bevestigt. ga dus vooral door met je gekneus, ik lach me rot. en als je het niet meer aankan, haal je toch je vrinedje mindlight er weer bij? Undecided
Sterk man, iemand beoordelen op één tv-uitzending, kom je vast een heel end mee.

En ik heb alweer veel te veel tijd aan je besteed, maar zo eens per maand wat opmerkingen bij je lostrekken, blijft toch amusant. Ga maar weer gauw verder met het uitwerken van je complottheorietjes mbt de KNVB, de tuchtcommissie en wat allemaal niet meer.

Die sneeuw die Nederland nu teistert: één groot complot!
Ad Wim Wrote:Sterk man, iemand beoordelen op één tv-uitzending, kom je vast een heel end mee.

En ik heb alweer veel te veel tijd aan je besteed, maar zo eens per maand wat opmerkingen bij je lostrekken, blijft toch amusant.

verstandig ad, lul er maar weer omheen. je argumenten zijn op. dat is bepaald niet onbegrijpelijk, hoewel je gewoon beter kunt toegeven dat ik je juist typeer.

even om je tweede hersencel te activeren: het is een conclusie op basis van een tv uitzending in combinatie met het doorlopende zelfingenomen en bovenal extreem knorrige gelul van je hier op het forum. ook hierboven een verkeerde conclusie dus.

maar de grote ad wim, de alles wetende koning van het forum, die heeft al weer te veel tijd aan mij besteed. Undecided hoe kun je duidelijker bewijs leveren van enorm misplaatste arrogantie. Undecided en ik ben blij dat je het amusant vindt, want dat is op zich wer bewijs voor de plaat voor je kop.

bedankt ad! Undecided
Heren, moeten jullie niet eens op vakantie? Zo te merken zijn jullie er wel aan toe Wink
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14