FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Welke TV uitzending??? :8:
Amor Fati Wrote:Heren, moeten jullie niet eens op vakantie? Zo te merken zijn jullie er wel aan toe Wink

ja, lekker in juli weer naar italie! :razz:

laat mij lekker zeiken op arrogante ad man! :excited:
Ekslem Wrote:Welke TV uitzending??? :8:

mes op tafel of zo? dat semi intellectuele vpro gewauwel, waar vnl naar wordt gekeken door die geitenwollensokkerige wannabe slimmerds uit de grachtengordel. :razz:

het programma was kut, tenminste 1 kandidaat was kut (maar dat had hij zelf niet door, dus hij had zich toch voor dat programma aangemeld) dus ik vermoed dat ze dit al gecontrolaltdelete hebben.
In uitzending van gister??? Ben er namleijk wel voorbij gezapt.
Ik ga komende zomer naar Java-Bali-Lombok, en we zijn nu aan het bekijken hoe lang we ongeveer op elk eiland willen blijven. Heeft iemand nog bezienswaardigheden/plaatsen die ik zeker niet mag missen?
Ik ben enkel op Sumatra en west-midden Java geweest, niet op Bali of Lombok. Bali schijnt (van horen zeggen door mijn schoonmoeder) niet veel meer te zijn dan een toeristenoord met strand, strandstoelen en duikattracties, Lombok weet ik helemaal niks van.
Java kom je eigenlijk vrij snel uit op de standaard to-do's...:
Borobudur en Prambanan, Puncak, Tangkuban (stinken!!! gadver!!!) en grootste tip: blijf weg uit Jakarta of vlucht er zo snel mogelijk weer weg. Wat een stinkstad! Echt de moeite niet waard!
Verder is Bandung wel leuk en de treinreis naar Jogyakarta is wel een aanrader.

Enne, misschien de Krakatau Wink

Mocht je specifiekere tips hebben dan kan ik wel wat voor je navragen. Ik ken wat mensen die Java bijna zo goed kennen als hun broekzak (eufemisme maar joe gette die point?)
Lamme Lennie Wrote:Ik ga komende zomer naar Java-Bali-Lombok, en we zijn nu aan het bekijken hoe lang we ongeveer op elk eiland willen blijven. Heeft iemand nog bezienswaardigheden/plaatsen die ik zeker niet mag missen?

Ben het niet helemaal met Marsh eens over Bali.
Ben er dit jaar geweest en als je de hoofdstraten wegstreept is t zeker geen overdreven toeristisch oord.
Zeer vriendelijke mensen en redelijk wat bezienswaardigheden voor zo'n relatief klein eiland.
Ubut is daar zeker een must, google maar even voor wat meer info.
Veel mooie rijstvelden, maar die kom je wel meer tegen in Indonesië Smile

Ook een paar mooie duikplekken inderdaad.
Tip: Huur geen auto, maar huur een taxichauffeur Smile
Auto rijden daar wil je niet, maar het binnenland intrekken is wel een must.
Een dagje een taxichauffeur incl taxi kost je zo'n 30 euro. Neem een wat oudere man, die een beetje engels spreekt en vraag hem je naar wat mooie dorpen, stadjes, strandjes te brengen.
Vanuit Bali ook een mogelijke boottocht naar wat eilandjes. Komodo is ook een aanrader.
Veel plezier daar!
Op mijn beurt vraag ik me af of er mensen ervaring hebben met thailand, Vietnam, cambodja, Laos.
Ik heb een week of 8 de tijd dus kan wat doen...
gittermaster Wrote:Op mijn beurt vraag ik me af of er mensen ervaring hebben met thailand, Vietnam, cambodja, Laos.
Ik heb een week of 8 de tijd dus kan wat doen...

yep, vietnam ben ik geweest.

thailand staat nog op mijn wensenlijstje. ik wacht even totdat shinji en dirk wat groter zijn.
Thanks voor de reacties!

@Marsh: Ik lees/hoor overal andere berichten. Bali is wel drukker dan bv Lombok/Java qua toeristen, maar volgens mij is niet het hele eiland Salou2. Kuta zal ik wel even gaan kijken maar verder zullen we daar niet veel tijd aan besteden.
Op Java gaan we uiteraard de Borobudur en Prambanan bekijken, en we willen de Bromo nog zien. De treinreis zit er niet in omdat we niet op Jakarta zullen vliegen. Bandung zal ik nog even verder naar googelen.

@Gitter: Ubud staat al in de planning. Volgens mij is het wel relaxed om daar fietsen/scooter te huren en de omgeving te verkennen. Hoor veel moois over Ubud.
Verder zijn we inderdaad ook niet van plan om een auto te huren. Gids met auto is een betere optie Smile
Vanauit Lombok willen we naar de Gili-eilanden, ik denk dat Komodo er dan niet meer in zit (we hebben maar 3 weken).

Een vriendin van me is net 3 weken terug uit Vietnam, Cambodja, Loas en Thailand Smile Ze is daar 3 maanden geweest.
Ze heeft een blog bijgehouden. Ze heeft een hele leuke schrijfstijl en ik denk dat wanneer je eenmaal aan haar verhalen bent begonnen, je ze allemaal in een keer leest Smile

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://petiteopavontuur.punt.nl/index.php?r=1&id=494284&tbl_archief=0#494284">http://petiteopavontuur.punt.nl/index.p ... f=0#494284</a><!-- m -->
@ Waf: Wat vond je van Vietnam? Heb gehoord dat openbaar vervoer daar ook verreweg de beste manier van vervoeren is. Nog leuke tips? Must have seens?

@ Lennie: Leuk; Ik ga die blog vanavond even op mijn gemak lezen.
Heb straks tijd teveel, dus wellicht blijf ik wel 3 maanden weg, maar heb ma laten vertellen dat het een mooi gebied is, maar dat je in een week of 5/6 daar wel klaar bent (ex Thailand, wat ik toch meer als een lekker stukje ontspanning zie en wat minder als echt reisland)
gittermaster Wrote:Waf: Wat vond je van Vietnam? Heb gehoord dat openbaar vervoer daar ook verreweg de beste manier van vervoeren is. Nog leuke tips? Must have seens?
[/quote]

wij deden het met een groep in ca 15 dagen en de laatste dagen hoo chi min was ik niet bij, maar dat was volgens iedereen het minste van de trip.

het is alweer 15 jaar geleden, ik weet niet hoeveel er veranderd is, maar hanoi vond ik echt een geweldige stad (frans, relaxed, heerlijk eten, gewoon lekker struinen in een geweldige boedhistische sfeer). daar is ook het mausuleum van hoo chi min. dat is een must see. sowieso is het noorden bijzonderder.

vanuit hanoi naar het noorden kun je met de trein naar sapa, een bergdorp met originele bewoners aan de rand van china. wel jammer dat die bewoners precies wisten wat een toerist was (en dat maakt het een beetje nep) maar die treintocht was geweldig (2de klas, dat betekende dat er op de houten banken een plasticje zat). je rijdt 10 km per uur en wordt met stenen bekogeld, maar daarom zitten er ook tralies voor de ramen. leek net of ik naar ajakkes uit ging. Undecided

ten zuiden van hanoi ligt halong bay. dat moet je echt gezien hebben. wij hebben een boot gehuurd en hebben er doorheen gevaren en prachtig gezwommen in grotten (later hoorde ik dat het daar stikt van de haaien. Undecided ) ook op de boot geslapen. de volgende dag moesten we terug maar toen was er een typhoon. de schipper wilde niet. maar hij moest van ons. we zijn gelukkig heelhuids teruggekomen...

dus: halong bay en hanoi dat zijn zeker must sees...
thx... Dat zal ik zeker gaan bezoeken...
Die treinreis lijkt me ook echt geweldig, leuk! Smile
@Lamme Lennie: Op welke luchthaven vlieg je dan? Een treinreis zou ik zeker maken maar kan ook ook tussen twee andere steden. Ik ben zelf keer of vijf in Indonesie geweest (mijn vader woont en werkt er) waarvan een aantal keren een langere periode. Voor wat betreft Bali deel ik de mening van Gitter. Als je niet in de hoofdstraten komt is het helemaal niet zo toeristisch. Het Noorden is zelfs bijzonder rustig en een absolute aanrader, wij zaten in Lovina.
Bumme Wrote:@Lamme Lennie: Op welke luchthaven vlieg je dan? Een treinreis zou ik zeker maken maar kan ook ook tussen twee andere steden. Ik ben zelf keer of vijf in Indonesie geweest (mijn vader woont en werkt er) waarvan een aantal keren een langere periode. Voor wat betreft Bali deel ik de mening van Gitter. Als je niet in de hoofdstraten komt is het helemaal niet zo toeristisch. Het Noorden is zelfs bijzonder rustig en een absolute aanrader, wij zaten in Lovina.

We vliegen heen op Denpasar (Bali) en terug vanaf Yogyakarta (Java). We zijn van plan om ongeveer een dag of 9 op Bali te blijven, op 2 of 3 verschillende plaatsen. In het zuiden weten we nog niet welke plaats, maar we gaan zeker ook verblijven in Ubud (midden). Is het noorden te bereizen vanuit Ubud of raad je aan om ook een hotel in het Noorden te nemen (bv Lovina)

We weten nog niet hoe we naar Yogyakarta gaan, maar dat zou wellicht vanuit Oost-Java ook per trein kunnen (ander alternatief is om vanuit Bali naar Yogya te vliegen en daar nog een dag of 4 te verblijven).

We kunnen helaas maar maximaal 6 dagen op Java verblijven omdat een vriend van me (die ook mee gaat) vorig jaar knokkelkoorts heeft opgelopen in Suriname. Nu heeft hij begrepen van de tropenpoli dat de kans op deze ziekte op Java verreweg het grootste is (in vergelijking met Bali/Lombok). Als hij deze ziekte nog een keer krijgt, kan hij er echt heel ziek van worden. Ondanks dit gaan we wel, maar willen we afsluiten op Java zodat wanneer hij ziek wordt, hij dat in Nederland pas wordt (incubatietijd van 5-10 dagen). Grootste 'probleem' is dat we hierdoor waarschijnlijk niet de Bromo kunnen zien, aangezien dat toch vrij ver van Yogya af ligt. Ben nu de optie aan het bekijken om vanaf Bali naar Noordoost- of Oost-Java te gaan (met boot) en vanuit daar via Bromo naar Yogya te reizen.
Iemand nog wat leuke tips voor weekend Porto??
Ekslem Wrote:Iemand nog wat leuke tips voor weekend Porto??

Yep! Wij zijn er in oktober geweest en vonden het prachtig. We hadden een appartement aan
de overkant van de Douro, officieel heet dat Vila Nova de Gaia, maar je loopt zo over de brug
naar Porto.

Tips:
- Portproeverij (ga naar Wiese & Krohn, das gratis en 'intiem' i.t.t. de grote porthuizen waar de commercie het belangrijkste is)
- Casa de Musica (van Koolhaas), met de metro
- Kabelbaantje naar de oude stad
- Mooiste OUDE boekhandel ter wereld Lello
- de Sé (kathedraal)
- Torre dos Clérigos (hoge toren met mooi uitzicht, als het weer meezit)

Restaurant:
Shis (<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.shisrestaurante.com/main.html">http://www.shisrestaurante.com/main.html</a><!-- m -->)

Als je het adres van dat appartement wilt moet je maar ff een pm sturen.
Thx!

We zijn met grote groep dus dat appartement zal pbb wel te klein zijn...
Ekslem Wrote:Thx!

We zijn met grote groep dus dat appartement zal pbb wel te klein zijn...

Haha, ja dat is voor 2 personen. Maar veel plezier!
Vakanties 2011:

- Oostenrijk (skien 1e week feb)
- Lanzerote (zon begin mei)
- Oostenrijk (zon mid. aug)
- Portugal (zon mid aug)
- Oostenrijk (ski, dec)

Tussendoor nog ergens een 5 daagse stedentrip (Parijs of New York)
dat ziet er lekker uit Bumme...
voor mij:
- Thailand, Cambodja, Vietnam (15 feb voor 7 weken)
- Amerikaanse westkust, San Diego en Las Vegas (Augustus)
- Minimaal 2 stedentrips (in ieder geval Madrid) ergens in de zomer

en zal rond kerst ook wel ergens heen gaan denk ik zo...
Heb voor Madrid leuke do's, dont's en een mooi boek voor je!
Ik ga in februari ook naar Madrid en heb, uiteraard, het 100%-gidsje gekocht. Daar staan altijd aardige dingen in, zowel om te bekijken, te doen als te nuttigen.
Zow Bumme en Gitter, leuke lijstjes!

Dit jaar voornamelijk in Nederland, Steveline Gerrada Dugarry is in december geboren, het zusje van de inmiddels 1 jaar oude Steven Gerrard Dugarry.

februari weekje Drenthe, huisje
maart weekendje liverpool, hotel
april weekendje brabant, huisje
mei weekendje liverpool, hotel
mei weekendje nabij Volendam, huisje
juli 3 weken katwijk aan zee, stacaravan
augustus weekendje liverpool, hotel
oktober weekje limburg, huisje

in 2012 maar weer eens een paar weken naar Italië, Duitsland en Turkije
Ik ga elk jaar met m'n voetbalteam in juni/juli een weekend naar het buitenland. We hebben al Barcelona, Manchester, Belfast, Keulen en Milaan gehad. Nu zit ik dit jaar in de organisatie en moet dus een stad bedenken. Ik wil liever niet voor de voor de hand liggende steden gaan als Berlijn, Praag, Madrid, Londen, maar iets origineels. Tevens moet het ook betaalbaar zijn, omdat er een paar nog studeren. Dus voor 250 euro iig vervoer en overnachting, en liefst nog wat meer, zoals een wedstrijd bezoeken oid.

Iemand leuke tips?
Ad Wim Wrote:Ik ga elk jaar met m'n voetbalteam in juni/juli een weekend naar het buitenland. We hebben al Barcelona, Manchester, Belfast, Keulen en Milaan gehad. Nu zit ik dit jaar in de organisatie en moet dus een stad bedenken. Ik wil liever niet voor de voor de hand liggende steden gaan als Berlijn, Praag, Madrid, Londen, maar iets origineels. Tevens moet het ook betaalbaar zijn, omdat er een paar nog studeren. Dus voor 250 euro iig vervoer en overnachting, en liefst nog wat meer, zoals een wedstrijd bezoeken oid.

Iemand leuke tips?

Antwerpen, Luxemburg of een andere Duitse stad. Ik was met oud&nieuw in Mainz en dat vond ik een leuke, gezellige studentenstad.

Als je in Luxemburg gaat zitten kan je Trier (ouwe meuk) en Bitburg (bier!) ook meepakken als dagtripjes.
Zo betaalbaar hoeft het ook weer niet te zijn, en echt exotisch vind ik België ook niet. Gent en Antwerpen zijn heel leuk, maar daar zijn de meesten al geweest, denk ik. Maar bedankt voor de tip.

Ik kwam gisteren ook ineens op Riga, was Ekslem daar ook niet geweest met z'n voetbalteam?
Is dat te doen voor 250 euro hotel en vlucht? Als ik zo even snel zoek, vind ik Baltic Airways voor 200 euro retour, dat is dus net wat te veel...

Andere bedachte opties: Bratislava, Warschau en Edinburgh.
Ad Wim Wrote:Zo betaalbaar hoeft het ook weer niet te zijn, en echt exotisch vind ik België ook niet. Gent en Antwerpen zijn heel leuk, maar daar zijn de meesten al geweest, denk ik. Maar bedankt voor de tip.

Ik kwam gisteren ook ineens op Riga, was Ekslem daar ook niet geweest met z'n voetbalteam?
Is dat te doen voor 250 euro hotel en vlucht? Als ik zo even snel zoek, vind ik Baltic Airways voor 200 euro retour, dat is dus net wat te veel...

Andere bedachte opties: Bratislava, Warschau en Edinburgh.

Ik ben een keer in Kopenhagen geweest, vond ik wel een leuke stad. Te rijden met de auto maar geen idee of kaarten voor de Deense competitie makkelijk te verkrijgen zijn.
Box Brother Wrote:
Ad Wim Wrote:Zo betaalbaar hoeft het ook weer niet te zijn, en echt exotisch vind ik België ook niet. Gent en Antwerpen zijn heel leuk, maar daar zijn de meesten al geweest, denk ik. Maar bedankt voor de tip.

Ik kwam gisteren ook ineens op Riga, was Ekslem daar ook niet geweest met z'n voetbalteam?
Is dat te doen voor 250 euro hotel en vlucht? Als ik zo even snel zoek, vind ik Baltic Airways voor 200 euro retour, dat is dus net wat te veel...

Andere bedachte opties: Bratislava, Warschau en Edinburgh.

Ik ben een keer in Kopenhagen geweest, vond ik wel een leuke stad. Te rijden met de auto maar geen idee of kaarten voor de Deense competitie makkelijk te verkrijgen zijn.

Klopt, Kopenhagen is zeker een aanrader! Ik was er deze zomer en kon toen nog op de dag zelf bij het stadion kaarten kopen voor FC Kopenhagen - Bate Borisov (voorronde CL). Nou ja, kaarten, je betaalt en mag dan het stadion in, zoek maar een plekje op de tribune :Big Grin
Box Brother Wrote:
Ad Wim Wrote:Zo betaalbaar hoeft het ook weer niet te zijn, en echt exotisch vind ik België ook niet. Gent en Antwerpen zijn heel leuk, maar daar zijn de meesten al geweest, denk ik. Maar bedankt voor de tip.

Ik kwam gisteren ook ineens op Riga, was Ekslem daar ook niet geweest met z'n voetbalteam?
Is dat te doen voor 250 euro hotel en vlucht? Als ik zo even snel zoek, vind ik Baltic Airways voor 200 euro retour, dat is dus net wat te veel...

Andere bedachte opties: Bratislava, Warschau en Edinburgh.

Ik ben een keer in Kopenhagen geweest, vond ik wel een leuke stad. Te rijden met de auto maar geen idee of kaarten voor de Deense competitie makkelijk te verkrijgen zijn.

Riga aanrader!! Leuk stadje. voor ong 175 p.p. hadden wij 3 appartementen + 3 overnachtingen + vlucht (baltic air). Overdag (illegaal?) knallen in een bunker (AKA47, shotgun, kalazkinov(?) en nog 1) en met beetje goed weer naar het strand de dag erna. Stappen is ook goed. Super steakhouse daar, Steiku Haoss (Fandango sirloin» steak nemen!) (1 van deze <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.steikuhaoss.lv/index.php?page=restaurants">http://www.steikuhaoss.lv/index.php?page=restaurants</a><!-- m -->)

Vorig jaar Budapest, ook aanrader! Heb nog tip appartement voor je evt. (waren 1000 kwijt voor 20 personen, 3 nachten en echt meer dan prima appartementen).

Dit jaar wordt het Porto. Heeft in de stemronde nipt gewonnen van Tallinn. Schijnt ook leuk te zijn, maar lijkt denk ik veel op Riga. Porto wordt dus weer wat anders.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14