FTM Forum

Full Version: OT: Pokerkampioenschap van Nederland
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik heb gisteren een mooie pokerdag gehad met helaas een bitter einde.
Ik had mij bij ons in een kroeg geplaatst voor de regiofinale van het Pokerkampioenschap van Nederland (PKVN). In zes avonden was ik 1e in het algemeen klasement geworden en mocht dus gisteren naar Rotterdam (Outland). Ik moest er al om 9.30 uur zijn (samen met een collega die me de hele dag heeft gesupporterd en ondersteund) dus al om 7 uur in de trein gestapt.

Het toernooi begon om 10.30 uur met 297 finalisten uit regio Noord. In totaal zijn er 4 regiofinales en de beste 18 van elke regio plaatsen zich voor de finale van woensdag a.s. Dan zal worden beslist wie in het rijtje komt van o.a. Pieter de Korver.

De entourage was erg leuk, soms wat lang wachten als er weer eens tv beelden moesten worden opgenomen. Steffie de Pous en Horace Cohen waren dan ook de hele dag aanwezig om interviews te nemen.

Ik begon het eerste uur redelijk en maakte van mijn beginstack van 6000 al snel 8500. Echter ik had 2 wat agressieve jongens aan tafel die met alles en nog wat je uit de pot wilde bluffen. En vlak voor de lunchpauze werd mij dat bijna fataal. Ik ging met AK de strijd aan tegen hem (achteraf bleek 89o) en na een rainbow flop van QJ6 zette ik toch maar door, maar ook de turn (7) en river (9) hielpen mij niet en moest ik of mijn laatste 1600 punten inzetten of toch nog afgooien.
Lang getwijfeld, maar ik wist zeker dat hij iets gehit had en koos er voor om mijn laatste puntjes te bewaren voor een betere kaart na de lunchpauze.
Ik had samen met mijn collega al afgesproken dat ik er snel zou uitvliegen en dan er een mooie middag in de kroeg van zou maken.
Maar het wonderbaarlijke gebeurde, ik kreeg na de pauze mooie handen en had soms erg veel geluk. De ergste was dat ik met mijn twee zessen allin was tegen AA.
Met een flop van 578 was ik al blij, maar toen ook nog de 6 op de river kwam was het erg zuur voor de AA, maar mooi voor mij.
Daarna nog een A9 van een AQ gewonnen door een mooie flop van A99.
Dit resulteerde uiteindelijk in een chiplead van 125.000 chips om 17.00 uur met nog zo'n 70 deelnemers.
Helaas zat ik toen opnieuw aan een tafel met big stacks en agressieve jongens. En natuurlijk kreeg ik ook een periode met wat mindere kaarten en wat pech en daardoor zakte in naar 70.000. Maar nog wel meer dan average.

Toen gebeurde er met nog zo'n 30 deelnemers iets waar ik achteraf denk dat ik dit niet had moeten doen, maar dat is achteraf. Ik zat met een jongen aan tafel die vrijwel elke pot raisde om de blinden te stelen. Hij had nog 70000 en ik 80000. Ik krijg QQ en uiteraard raisde hij met 12000 (blinden 2000/4000). Ik besloot om allin te gaan om de pot op te pakken, maar hij callde mij gelijk. Toen duurde het dus bijna 5 minuten voordat de handen opengingen, want de camera's moesten er bij komen. Uiteindelijk liet hij AK zien en we hadden dus een 55/45.
De flop ging goed, maar de turn liet een K zien.
Nog 10000 over en vrijwel kanssloos, maar opnieuw liet het geluk mij niet in de steek. Zelfs mijn 36o wist stand te houden tegen A8 en ik was binnen mum van tijd weer op 60000.
Maar door de hoge blindstructuur kon je niet op safe spelen (hoewel sommigen dit wel deden en achteraf had ik dat beter ook kunnen doen) en wilde ik toch ook regelmatig de blinden even oppikken.
Nadat dit een keer mislukt was met A3 zakte ik terug tot 40000, maar er waren nog slechts 20 deelnemers en 18 zouden er door gaan.
Toen gebeurde het. #-o
Ik kreeg K9o op de dealerbutton en iedereen folde naar mij toe. De small blind was een erg voorzichtige vrouw die mij alleen zou callen met een tophand en de BB had nog maar 45000. Ik ging dus allin en de SB folde onmiddellijk, maar de BB dacht lang na en zei dat hij de gok ging wagen en niet wilde doodbloeden. Weer wachten op de camera's en daarna liet hij A3s zien. Helaas viel er niets voor mij en op de river kwam ook nog zijn Aas.
Een fantastische dag gehad, maar wel een vervelend einde. Wel erg vermoeiend moet ik zeggen, om van 10.30 tot 22.00 te pokeren.
Ongetwijfeld heb ik fouten gemaakt en wellicht had ik moeten wachten totdat er nog 2 afvielen, maar er waren niet echt hele short stacks dus ik wilde ook niet doodbloeden.
Nog wel met Steffie De Pous op de foto en waarschijnlijk nog wel een paar keer op tv. Ik weet trouwens nog niet wannneer dit door RTL7 wordt uitgezonden.
Mooi verhaal, Kuiper!

Jammer dat het net niet gelukt is.
Inderdaad al snap ik niets van al die termen. Je hebt in ieder geval een leuke dag gehad. Wie weet kom je nog op RTL :Big Grin (ben je dan vaker dan Bjorn Phau )
Die move met die QQ was juist prima. En zo'n vervelend einde was het ook niet. Het is altijd vervelend als je eruit ligt, maar je had gewoon de mindere hand.
Mijn vele pokeren heeft nu geleid tot mijn eerste echte grote live-event.

Ik ga in oktober meedoen aan de Unibet Open in Valencia.
Vier dagen naar de zon (hoop ik) en veel pokeren en zoals begreep ik veel feesten. :wink:
Gaaf Kuip! Valencia is een hele gezellige stad. Misschien kan je ook nog een wedstrijdje meepikken
kuiper Wrote:Mijn vele pokeren heeft nu geleid tot mijn eerste echte grote live-event.

Ik ga in oktober meedoen aan de Unibet Open in Valencia.
Vier dagen naar de zon (hoop ik) en veel pokeren en zoals begreep ik veel feesten. :wink:

Klinkt goed, kuiper!

Zelf ingekocht of geplaatst via een toernooi?
Geplaatst via 2 kwalificatie toernooien. De eerste was een € 10 rebuy waaarvan alleen de winnaar zicht plaatste voor het € 150+10 kwali toernooi en daar deden er 32 aan mee en plaatsten zich de laatste 2 voor Valencia.
Stille Wrote:Gaaf Kuip! Valencia is een hele gezellige stad. Misschien kan je ook nog een wedstrijdje meepikken

Ja, alleen als ik er snel uit lig. Anders is het elke middag en avond pokeren....
Valenica wordt trouwens gesponsord door Unibet.
Klasse Kuiper. Mij lijkt het EPT in Dortmund wel wat. Mooi dichtbij ook.
Ja, maar mij is de buy-in normaal gesproken veel te duur. Ik heb nu een ticket gewonnen, maar anders kost hij mij € 1.650.
Maar wellicht met veel kwalificatie toernooien ooit een keer een EPT.
Ik bedoelde uiteraard ook het main event via kwalificatie. Anders een leuk side event.
Hoe is het gegaan, Kuiper?
via pokerforum.
kuiper Wrote:Mijn vele pokeren heeft nu geleid tot mijn eerste echte grote live-event.

Ik ga in oktober meedoen aan de Unibet Open in Valencia.
Vier dagen naar de zon (hoop ik) en veel pokeren en zoals begreep ik veel feesten. :wink:

Dit gaat een vervolg krijgen. \Big Grin/
Ik heb mij deze week geplaatst voor de Unibet Open in Londen (van 4 tot en met 7 december)
Nu hopen dat ik iets verder kom en hopelijk in het geld.
Ik heb dit keer alleen het ticket voor de buy-in van 1500+150 gewonnen. Dus wel zelf een vliegticket en hotel boeken.

Ik stel procenten beschikbaar. Dus wie mee wil doen moet dat maar aangeven.
Per procent 15 euro en ik verkoop maximaal 20%.

Het is weer te volgen via pokernews.nl
Klasse Kuip!
kuiper Wrote:
kuiper Wrote:Mijn vele pokeren heeft nu geleid tot mijn eerste echte grote live-event.

Ik ga in oktober meedoen aan de Unibet Open in Valencia.
Vier dagen naar de zon (hoop ik) en veel pokeren en zoals begreep ik veel feesten. :wink:

Dit gaat een vervolg krijgen. \Big Grin/
Ik heb mij deze week geplaatst voor de Unibet Open in Londen (van 4 tot en met 7 december)
Nu hopen dat ik iets verder kom en hopelijk in het geld.
Ik heb dit keer alleen het ticket voor de buy-in van 1500+150 gewonnen. Dus wel zelf een vliegticket en hotel boeken.

Ik stel procenten beschikbaar. Dus wie mee wil doen moet dat maar aangeven.
Per procent 15 euro en ik verkoop maximaal 20%.

Het is weer te volgen via pokernews.nl

Wat krijg je als je wint?
Wil je best steunen hoor Kuiper door een paar procentjes te kopen....
Haggie Wrote:
kuiper Wrote:
kuiper Wrote:Mijn vele pokeren heeft nu geleid tot mijn eerste echte grote live-event.

Ik ga in oktober meedoen aan de Unibet Open in Valencia.
Vier dagen naar de zon (hoop ik) en veel pokeren en zoals begreep ik veel feesten. :wink:

Dit gaat een vervolg krijgen. \Big Grin/
Ik heb mij deze week geplaatst voor de Unibet Open in Londen (van 4 tot en met 7 december)
Nu hopen dat ik iets verder kom en hopelijk in het geld.
Ik heb dit keer alleen het ticket voor de buy-in van 1500+150 gewonnen. Dus wel zelf een vliegticket en hotel boeken.

Ik stel procenten beschikbaar. Dus wie mee wil doen moet dat maar aangeven.
Per procent 15 euro en ik verkoop maximaal 20%.

Het is weer te volgen via pokernews.nl

Wat krijg je als je wint?

Beetje afhankelijk van het aantal deelnemers, maar het schommelt meestal tegen de € 150.000 aan.