FTM Forum

Full Version: Memphis / Marseille / Buenos Aires
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
FTM is keuzes maken en helaas is dat deze week bij een aantal spelers niet gebeurt. Dat vind ik jammer en deze week zal ik het ook niet echt gaan volgen. Kijk liever naar de OS dan dat ik me druk ga lopen maken om bepaalde tactieken Big Grin
Stille Wrote:FTM is keuzes maken en helaas is dat deze week bij een aantal spelers niet gebeurt. Dat vind ik jammer en deze week zal ik het ook niet echt gaan volgen. Kijk liever naar de OS dan dat ik me druk ga lopen maken om bepaalde tactieken Big Grin

Stille, wat voor Kool geldt, geldt ook voor jou. De poll is er om keuzes te maken. FTM is punten verzamelen met een bepaald budget.
We zijn het toch eens dan? Ik geef ook aan dat Soderling bij een minder budget minder gekozen zal worden. What's the big deal? Hoe moet ik daar verder op in gaan?
centre court Wrote:
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Blijf het daar mee oneens zijn. Natuurlijk zal hij een paar keer minder gekozen worden, maar de écht op voorhand niet te missen gasten blijven toch wel gekozen worden. Zoals CC opmerkte, bij een lager budget bestaat een groter deel van het budget uit niet te missen picks en neemt het "vrije deel" af. Goed, binnen dat vrije stukje zullen meer verschillen ontstaan, eens, alleen omdat het overall budget kleiner is zullen de verschillen netto kleiner worden.
En net als CC, ga jij dus niet in op Soderling. Vorige week ook al niet. Ik noem consequent concrete voorbeelden, maar jullie (en andre) blijven het over het algemene plaatje hebben. Ik ben er ten volste van overtuigd dat Soderling, zeker gezien zijn vorm en prijs, nog niet eens 12x gekozen was als we 5000 minder budget hadden gehad. En nu wint ie het toernooi en heeft vrijwel iedereen hem. Daar had je dus veel meer verschil mee kunnen maken. Veel meer mee kunnen winnen en kunnen verliezen.

En dat over die must-picks is ook maar deels waar. Wie was nou deze week op voorhand een niet te missen gast? Wellicht een paar in Memphis, zoals Roddick, Querrey, Isner en Verdasco plus wat gasten die al door waren. Maar Stepanek was onzeker, Berdych, Haas en Kohl ook. Die presteren al weken niks. En die zijn nu toch ook allemaal vrij veel gekozen. Net als Ferrer in BA, die is toch ook zo onzeker als de pest? Bijna al die gasten in BA en toch zijn er een hele hoop heel vaak gekozen. Dat komt door het hoge budget. Dit is toch allemaal vrij logisch?

Ik durf juist te stellen dat als we vorige week 5k minder te besteden hadden gehad dat bijna niemand Soderling had gehad. Dan was ie gewoon te duur als je kijkt naar z'n vorm en loting. Maar dat is toch juist niet wat je wil? Jij hebt 't er elke keer over dat je dan juist verschil met 'm kan maken maar dat je ook een flink risico loopt. Sterker nog... je neemt dan een onverantwoord risico. Vorige week Soderling kiezen met 5k minder budget was hetzelfde geweest als vorige week Djoko nemen met het budget dat we hadden. Deed ook niemand. Nogmaals, dat wil je toch juist niet?

Dan over je verhaal over mustpicks. Tel maar eens op hoeveel Roddick, Querrey, Kendrick, Berdych, Isner, Karlovic, Petz, Verdasco en Baghdatis samen kosten. Dan heb je de mustpicks te pakken en zit je al bijna op het budget dat jij voor ogen hebt. En in dit voorbeeld heb ik nog niet eens alle mustpicks(in mijn ogen) genoemd.
Een inhoudelijk post, gelukkig.

Ten eerste over Soderling, dat wil ik dus juist wel. Zo duur was ie ook weer niet (3300) en het was wel een van de beste indoorspelers van dat schema. Plus hij was al door en had een makkelijke loting tot de SF. Dus ik denk dat genoeg mensen hem nog wel hadden gekozen. Echter, door het budget werd het een must-pick en dat ben je dus ongeveer met me eens.
En ja, dat wil ik dus wel, dat je door het kiezen van 1 of 2 gasten een topweek of een kutweek kan hebben. Dat legt druk op die keuzes en dat maakt het leuk in mijn ogen. Veel leuker dan zomaar een paar gasten aanvinken.

En als ik die gasten optel, kom ik op een kleine 15K. Dan houd je dus nog 8K aan spelers over, dat vind ik heel veel. En dan nog zijn er natuurlijk altijd verschillen in wat nou must-picks zijn. Zo kun je Roddick ook als niet must-pick zien doordat ie vorige week niet overtuigde en wellicht moe is.
Ik snap jullie redenatie dat als je minder vrije keuze overhoudt, dat dan de verschillen minder worden. Maar ik denk dat jullie vergeten dat bijna iedereen een andere visie op must-picks heeft, dus dat zo redeneren te kort door de bocht is.
mindlight Wrote:We zijn het toch eens dan? Ik geef ook aan dat Soderling bij een minder budget minder gekozen zal worden. What's the big deal? Hoe moet ik daar verder op in gaan?
Volgens mij zijn we het verre van eens in deze discussie. En als je het ook met me eens bent dat er dan meer verschil met Soderling gemaakt kan worden, dan begrijp ik de voorgaande posts niet.
Maargoed, dit alles even helemaal loslatend, ik vind de verschillen in de weekscores zeer behoorlijk te noemen.
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:We zijn het toch eens dan? Ik geef ook aan dat Soderling bij een minder budget minder gekozen zal worden. What's the big deal? Hoe moet ik daar verder op in gaan?
Volgens mij zijn we het verre van eens in deze discussie. En als je het ook met me eens bent dat er dan meer verschil met Soderling gemaakt kan worden, dan begrijp ik de voorgaande posts niet.

Jij vraagt mij specifiek op het geval Soderling in te gaan, ik doe dat, en bij dezelfde speler komen we tot dezelfde conclusie. Dat doet aan de rest van mijn betoog niets af.
Dat lijkt me een non-argument, omdat je niet weet wat het was geweest met 3K minder.

Het was trouwens ook helemaal mijn intentie niet om deze budgetdiscussie opnieuw te starten.
Even de ML-pet af, en de organisatie-pet op dan. Los van de validiteit van argumenten zou ik hoe dan ook voorstellen dit in de loop van dit jaar niet te wijzigen. Mac heeft keurige regels gemaakt, en ik zou willen voorstellen niet weer dingen gedurende het jaar te veranderen.
Ad Wim Wrote:Dat lijkt me een non-argument, omdat je niet weet wat het was geweest met 3K minder.

Het was trouwens ook helemaal mijn intentie niet om deze budgetdiscussie opnieuw te starten.

Dat klopt, dat weten we allebei niet. Wat ik wel weet is dat er met het huidige budget behoorlijke verschillen zijn.
En nogmaals, ik vraag ook helemaal niet om het budget te verlagen.
Nee ok, top! Zie deze post dan maar meer in het algemeen, hoe de organisatie erin staat Smile
Wat ML zegt, er zijn iedere week enorm veel verschillen.
Een ieder heeft zijn eigen kijk erop.

Als de duurdere spelers ook meedoen, wordt het alleen nog maar leuker.
Zie AO.
Klasse Llodra. Nu jij Julien (al maakt dat voor FTM niet eens veel uit zie ik nu).
mindlight Wrote:Klasse Llodra. Nu jij Julien (al maakt dat voor FTM niet eens veel uit zie ik nu).
Maakt zeker wel uit Wink

Kom op Julien!!
Hoezo maakt dat voor FTM niet uit?
Allebei 5x gekozen toch? En ik heb geen van beide spelers.
JCF direct naar 1*-0 =D>
buurs Wrote:JCF direct naar 1*-0 =D>
Niet op SB?
Bij mij doet het SB ook weinig. Zie nog steeds Llodra, maar gelukkig ook JCF.
JCF leidt met 2-0* en 40-0

SB staat nu al 5 min stil.
Mijn hele SB is naar de knoppen, zal wel iets technisch zijn.
Hier ook.
Ferrero al 4-0
hernandez andujar 1-0
Bohli Benneteau 4-3
ferrero 4*-1

bohli 4-3
Thanks!
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="https://www.bwin.com/sk/livebets.aspx?eventID=1839570">https://www.bwin.com/sk/livebets.aspx?eventID=1839570</a><!-- m -->
JCF Notworthy
6-1 6-2 :o =P~ :-({|=
Lekker drol, op naar de toernooizege!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33