FTM Forum

Full Version: Kwis ronde 25
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ajax, PSV en Feijenoord in ieder geval in de Europacup 1 / Champions League.
Ajax en AZ in de Europacup 2 / UEFA cup.

Dat zou dus 4 teams betekenen:

Ajax, PSV, Feijenoord en AZ.

Iemand meer?
Ik doe niet mee, maar wat is de vraag?
Hoeveel Nederlandse clubs speelden een Europese finale (Europa Cup 1/Champions League, Europa Cup II, Uefa Cup)?
4 5
6 7
Twente finale europacup 3 in 1975 tegen Borussia
pcies:

Europa
FC Twente is een van de vijf Nederlandse clubs die in een Europese finale heeft gestaan. De UEFA Cup finale in het seizoen 1974/75 werd over twee wedstrijden verloren van Borussia Mönchengladbach, nadat in de halve finale Juventus werd uitgeschakeld. In het seizoen 1972/73 werd de halve finale van de UEFA Cup gehaald en in het seizoen 1977/78 de halve finale van de Europacup II. In het seizoen 1970/1971 werd de kwart finale van de jaarbeursstedenbeker gehaald en in het seizoen 1973/1974 en 1997/1998 werd de achtste finale van de UEFA Cup gehaald.

FC Twente was in 2006 een van de elf Intertoto Cup winnaars, na winst over twee wedstrijden tegen Kalmar FF uit Zweden. Daarmee is Twente de tweede club van Nederland die een Intertoto Cup wint. Hiermee verwierf het toegang tot de tweede kwalificatieronde voor de UEFA Cup van het seizoen 2006/07, waarin het werd uitgeschakeld door FC Levadia uit Estland.
Dat zei ik toch Wink
5 dus
de nieuwe Wrote:Dat zei ik toch Wink

ik was ff een tekstje aan het zoeken terwijl jij het opschreef. ik wist het exacte jaartal niet meer. et bleek een jaar na de eerste winst van feyenoord.

maar idd, jij was eerder, daarom heb ik ff ge-edit en 'pcies' erbij geschreven. :razz:
Ghehe, en ik had geen zin er een betrouwbare bron bij te zoeken. (wiki)