FTM Forum

Full Version: Giro 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Basso deelt nu al een sneer uit naar Nibali, beetje respectloos dit. Net of Nibali een beginneling is...

Quote:Ivan Basso, die na een schorsing van twee jaar afgelopen seizoen sterk terugkeerde, is helemaal klaar voor 2010. De nummer vier van de Giro, na het uitsluiten van Di Luca, ziet zichzelf in zowel de Giro als de Tour meedoen met de besten, zo vertelt hij aan Tuttobiciweb.

Basso ziet het parcours van de Italiaanse ronde in 2010 als ideaal geschikt voor een renner van zijn type. "Ik zie mijzelf als een klimmer en dit jaar zullen de tijdritten niet van grote invloed zijn op de wedstrijd. In totaal zijn er negen etappes waarin je vooraan moet zitten en constant presteren is een van mijn krachten."

Velen zien zijn ploeggenoot Vincenzo Nibali als grootste concurrent. Basso zelf is daarvan echter niet overtuigd: "Nibali is een groot talent en over vijf à zes jaar zal hij mooie resultaten behalen, maar het is ontzettend moeilijk om kopman binnen een ploeg te zijn."

Undecided
Basso maakt zich hierdoor niet echt geliefd denk ik. Nibali is een echt held, en over 5 a 6 jaar? Dan heeft Nibali denk ik al 3 maal de Giro gewonnen en meerdere top 5 klasseringen in de Tour. Denk dat Nibali het dit jaar echt gaat waarmaken!

Ik hoop dat Basso er vierkant af word gereden door zowel Nibali als Kreuziger. Aan de ene kant is het wel jammer dat 3 van zulke toppers voor de Giro in het zelfde team zitten. Hoewel ik trouwens niet weet of Kreuziger mee zal doen.

Ik kijk in ieder geval uit naar de eerste grote ronde van het jaar, heb vorig jaar in ieder geval genoten van de Giro.

Maar we moeten denk ik ook maar is even een topic openen voor de klassiekers, want die zijn natuurlijk eerst aan de beurt!
The Player Wrote:Basso maakt zich hierdoor niet echt geliefd denk ik. Nibali is een echt held, en over 5 a 6 jaar? Dan heeft Nibali denk ik al 3 maal de Giro gewonnen en meerdere top 5 klasseringen in de Tour. Denk dat Nibali het dit jaar echt gaat waarmaken!

Ik hoop dat Basso er vierkant af word gereden door zowel Nibali als Kreuziger. Aan de ene kant is het wel jammer dat 3 van zulke toppers voor de Giro in het zelfde team zitten. Hoewel ik trouwens niet weet of Kreuziger mee zal doen.

Ik kijk in ieder geval uit naar de eerste grote ronde van het jaar, heb vorig jaar in ieder geval genoten van de Giro.

Maar we moeten denk ik ook maar is even een topic openen voor de klassiekers, want die zijn natuurlijk eerst aan de beurt!

De klassiekers zijn idd eerst aan de beurt. Om toch weer een bruggetje te maken: denk dat Kreuziger nog wel wat wil laten zien in de Waalse klassiekers. Ik neem aan dat hij geen Giro, maar de Tour gaat rijden. Basso en Nibali misschien wel allebei. het is lastig: 3 kapiteinen op één schip, maar vorig jaar waren er weinig problemen. Toen reed Nibali geen Giro, dus was Basso dé man. Bij de Tour werd al snel duidelijk dat Nibali betere papieren had dan Kreuziger. Ben benieuwd of deze Giro problemen gaat opleveren voor een vd Italianen.
La Gazzetta dello Sport is eruit: Franco Pellizotti is de 'Italiaanse hoofdrolspeler in de Giro' bij wie verdachte bloedwaarden in het biologisch paspoort zijn aangetroffen. Volgens de Italiaanse krant, die zich baseert op bronnen dicht bij zijn team Liquigas, zal Vincenzo Nibali zijn plaats in de Giro-selectie overnemen.

De UCI zou aan de vooravond van de Tour de France 2009, waarin Pellizotti het bergklassement won, abnormale waarden in zijn biologisch paspoort hebben aangetroffen. Daarom heeft de internationale wielerbond al aan de Italiaanse federatie gevraagd om een procedure tegen de 31-jarige Italiaan te starten.

De Gazzetta zal vandaag waarschijnlijk met in totaal vijf namen van dopingverdachten op de proppen komen.

Vooralsnog een gerucht, maar toch....
Pellizotti en Valjavec mogen niet starten
Wat een zooitje weer, altijd komisch dat zulke berichten altijd pas uitkomen vlak voor een grote ronde.

Deze jongen treft geen blaam Undecided

Het gebeurt niet vaak dat de naam van Jesus Rosendo Prado genoemd wordt tussen die van Franco Pellizotti en Tadej Valjavec. Er werd dan ook vreemd opgekeken toen de Spanjaard van Andalucia-CajaSur ineens verdacht werd van dopinggebruik door de UCI. Zijn ploeg heeft een originele oorzaak voor de afwijkende bloedwaarden gevonden.

"De enige bloedwaarde die als abnormaal gedefinieerd kan worden, is die van 20 april 2009", vertelt de ploeg in een persbericht. "De hemoglobine- en hematocrietwaarde hiervan zijn bijzonder laag. Dat komt echter doordat hij op 8 april bloedingen aan zijn aambeien had (daar heeft de UCI medische informatie van). Dat verklaart ook de stijging van de reticulocyten."

Volgens Andalucia getuigen medici, die de waarden onderzocht hebben, dat dit normaal is. Blijft de vraag, waarom de UCI dit weerwoord niet genoeg vond. De Spaanse wielerbond zal nu, op aanvraag van de UCI, een onderzoek starten naar Rosendo Prado.
Helaas, geen Oscarito :cry:
Maandag komt de Giro door Leiden, van 10:00 tot 14:00 is de binnenstad afgezet. De renners komen zowat om de hoek van mijn kantoor langs, dus ik denk dat ik wel even ga kijken.
Vandaag dus even wezen kijken in de Breestraat in Leiden. Allemaal heel gemoedelijk, niet druk, geen hekken, als ik gewild had had ik de renners zo van hun fiets kunnen trekken. Eerst een kopgroepje van 3 man, ging zo snel dat ik niet kon zien wie het waren, alleen een Raboman erbij, dat kon ik nog wel zien, dat zal stamsnijder dus wel geweest zijn. 5 a 6 minuten later kwam het peleton voorbij geflitst, maar ook onherkenbaar. Van een reclamekaravaan was niet echt sprake, dat had ik veel meer verwacht, er reden wel busjes voorbij waar je voor 5 Euro een roze zak met spulletjes kon kopen. Maar een roze zak had ik al. Al met al best leuk om een keer te zien, hoewel het dus in een poep en een scheet voorbij is.
Berend Botje Wrote:Vandaag dus even wezen kijken in de Breestraat in Leiden. Allemaal heel gemoedelijk, niet druk, geen hekken, als ik gewild had had ik de renners zo van hun fiets kunnen trekken. Eerst een kopgroepje van 3 man, ging zo snel dat ik niet kon zien wie het waren, alleen een Raboman erbij, dat kon ik nog wel zien, dat zal stamsnijder dus wel geweest zijn. 5 a 6 minuten later kwam het peleton voorbij geflitst, maar ook onherkenbaar. Van een reclamekaravaan was niet echt sprake, dat had ik veel meer verwacht, er reden wel busjes voorbij waar je voor 5 Euro een roze zak met spulletjes kon kopen. Maar een roze zak had ik al. Al met al best leuk om een keer te zien, hoewel het dus in een poep en een scheet voorbij is.

het was idd ff met je ogen knipperen.

in juli komt de tour langs. eerst de proloog, dan een etappe. daar heb ik meer zinnan. :razz:
waf Wrote:
Berend Botje Wrote:Vandaag dus even wezen kijken in de Breestraat in Leiden. Allemaal heel gemoedelijk, niet druk, geen hekken, als ik gewild had had ik de renners zo van hun fiets kunnen trekken. Eerst een kopgroepje van 3 man, ging zo snel dat ik niet kon zien wie het waren, alleen een Raboman erbij, dat kon ik nog wel zien, dat zal stamsnijder dus wel geweest zijn. 5 a 6 minuten later kwam het peleton voorbij geflitst, maar ook onherkenbaar. Van een reclamekaravaan was niet echt sprake, dat had ik veel meer verwacht, er reden wel busjes voorbij waar je voor 5 Euro een roze zak met spulletjes kon kopen. Maar een roze zak had ik al. Al met al best leuk om een keer te zien, hoewel het dus in een poep en een scheet voorbij is.

het was idd ff met je ogen knipperen.

in juli komt de tour langs. eerst de proloog, dan een etappe. daar heb ik meer zinnan. :razz:

Ik ga ook zeker heen. Heb je slaapplaatsen in je schuur?
Quote:MIDDELBURG - Opeens fietste hij daar tussen de grote mannen, zijn wieleridolen. Joannathan Duinkerke (20) uit Goes rook zijn kans en sloot in het geniep aan in het peloton op weg naar Middelburg.

Duinkerke is Nederlands kampioen bij de ID-renners (verstandelijke beperking) en reed maandag samen 2 wielervrienden enkele stukken langs het parcours mee.

Zo'n tien kilometer voor de eindstreep zag hij zijn kans schoon. "Ik ben over een stukje asfalt door de berm gereden en ben in de derde groep gaan zitten. De renners die daar in zaten waren al geklopt voor de eindzege, waardoor ik het tempo goed bij kon benen," aldus de opgetogen Duinkerke tegen omroep Zeeland.

De reacties van die renners en het publiek langs de kant waren heel positief, "maar de Italiaanse organisatoren waren volgens mij niet zo blij", aldus Duinkerke.

Bekijk HIER het interview van Omroep Zeeland met Duinkerke. (CBR)


Undecided Undecided
=D> =D>
Waarom werd 't gister nou niet gewoon een massasprint?! Icon_evil
Haggie Wrote:Waarom werd 't gister nou niet gewoon een massasprint?! Icon_evil

'Dat is het nieuwe wielrennen Herbert, dat is het nieuwe wielrennen'

[Image: maarten_ductrot_2.jpg]
Haggie Wrote:Waarom werd 't gister nou niet gewoon een massasprint?! Icon_evil

Omdat jij bij Sportpools teveel hebt gegokt op de sprinters \Big Grin/
Knappe rit door de slijk, schitterend!

Die berg van gisteren viel me zwaar tegen trouwens, hoop op meer vuurwerk binnen nu en een week.
De kopgroep van vandaag: 56 man Undecided

14:07 Kopgroep
Porte, C. Sørensen, Didier (Saxobank); Wiggins, Barry, Cummings, Possoni (Team Sky); Goss (HTC-Columbia); Caruso, Horrach (Katjoesja); Bono (Lampre); Agnoli, Dall'Antonia, Kiserlovski, Vanotti (Liquigas-Doimo); Bakelants, De Greef, Lloyd (OmegaPharma-Lotto); Cataldo, Pineau (Quick Step); Kruijswijk, Ardila (Rabobank); Amador, Arroyo, Jeannesson, Kiryienka, Losada (Caisse d'Epargne); Sastre, Gustov, Wyss, Tondo (Cervelo); Moncoutié, Fouchard (Cofidis); Pozzovivo (Colnago); Cheula, Mayoz (Footon-Servetto); Millar, Martin (Garmin); Bookwalter (BMC); Codol, Donati (Acqua & Sapone); Dupont, Efimkin (Ag2R); Bertogliati, Ochoa, Serpa, Wurf (Diquigiovanni); Jufre, Stangelj (Astana); Voeckler, Gaudin, Trofimov (Bouygues); Gerdemann, Russ (Milram)
Lekker voor Sastre....buigt toch ef 10 minuten achterstand om in een voorsprong op de grote tenoren =D>
Wie nu de grote favoriet? Arroyo? Sastre?
Porte kan een goede korte tijdrit rijden en redelijk bergop. Ik zie Sastre geen 7 minuten op hem goedmaken, maar ook niet op Arroyo. Die gasten krijgen vleugels nu ze geel (in het vizier) hebben. De ronde staat in ieder geval op zijn kop en en gaat nog veel vuurwerk komen van mannen als Evans en Vino.
Zeker ook omdat Evans en Vino's ploeg al aardig uitgedund is. Vino heeft nog 5 ploegmakkers en Evans 4.

Morgen ook weer zo'n etappe waar je niet kunt winnen maar slechts verliezen als je in de verkeerde waaier terecht komt
Lamme Lennie Wrote:Porte kan een goede korte tijdrit rijden en redelijk bergop. Ik zie Sastre geen 7 minuten op hem goedmaken, maar ook niet op Arroyo. Die gasten krijgen vleugels nu ze geel (in het vizier) hebben. De ronde staat in ieder geval op zijn kop en en gaat nog veel vuurwerk komen van mannen als Evans en Vino.

Roze Lennie... [gay]


Vandaag weer kut en morgen ist vrij zwaar. Dat is het enige gebied van Italië wat ik goed ken. Vanaf de kust naar San Marino is een loodzwaar stuk bergop.

Zaterdag ook een leuke heuvel in het slot, helaas nog gevolgd met een afdaling, zondag 4 knobbels, finish bergop!

Maandag kan ik niet kijken, gelukkig ook een rustdag.

Voor een voorspelling in deze gekke Giro wacht ik ff het aankomend weekend af :cheers: