FTM Forum

Full Version: Als Rutten al gaat janken......
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
dan is het gedaan met de kampioensaspiraties van de gloeilampjes.....

Rutten: "Gevoel dat wij niet mochten winnen"
PSV-coach Fred Rutten had tijdens de persconferentie na afloop van het duel tegen NAC (2-1 verlies) geen goed woord over voor de arbitrage. "Ik had het gevoel dat we vandaag niet mochten winnen", zei de trainer.


Frans Raaijmakers
BREDA

Rutten zag het arbitrale kwartet als een belangrijke factor voor de opgelopen schade. "Normaal praat ik nooit zo over scheidsrechters", excuseerde de PSV-coach zich voor zijn verwijten richting de leiding. "Maar de wedstrijd bevatte een aantal discutabele beslissingen en de scheidsrechters speelden daar een grote rol in", vond Rutten.

Hij doelde daarmee op een onthouden strafschop en de tweede tegengoal van de Eindhovenaren. Rutten: "Ik heb de beelden teruggezien en we hadden een strafschop moeten hebben. En bij de tweede goal werd Dirk Marcellis aangetikt. Dat was bepalend voor de wedstrijd. Ik had het gevoel dat we vandaag niet mochten winnen. Een zure nederlaag, waarbij de rol van het arbitrale trio heel groot is geweest."

Daarna vertelde de PSV-coach dat de assistent-scheidsrechter vooraf tegen hem had gezegd dat de arbitrage 'toch wel Twents gekleurd is'. "Ik weet eigenlijk nog steeds niet of dat een grapje was", keek Rutten terug op het voorval. Daarna, nuancerend: "Ik wil niet aangeven dat we daardoor verloren hebben, maar er waren wel discutabele beslissingen. En het was begrijpelijk dat er irritatie in het spel komt."
Goede conclusie van Fred, dat zullen ook Ajacieden met verstand van voetbal beamen. Maar waarom kan dit niet in het NAC-PSV topic?
Rutten heeft wel degelijk enigszins gelijk in deze.

Ik horode hem alleen niet na PSV - Ajax bijvoorbeeld... :wink:
Jol vertoonde ook al eerder Calimero gedrag.
Ik neem aan dat jullie allemaal het met mij eens zijn dat FCT het kampioenschap verdient.

Smile
Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)
Lamme Lennie Wrote:Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)

Dan doel je alleen op Twente neem ik aan. PSV en Ajax waren goed dit weekend (of hun tegenstanders slecht), alleen deed Ajax wel wat PSV naliet: gewoon 0-2 maken, inpakken en wegwezen.
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)

Dan doel je alleen op Twente neem ik aan. PSV en Ajax waren goed dit weekend (of hun tegenstanders slecht), alleen deed Ajax wel wat PSV naliet: gewoon 0-2 maken, inpakken en wegwezen.

Datzelfde geldt voor psv natuurlijk. Ze kunnen afgelopen weekend wel goed gespeeld hebben, maar dat neemt niet weg dat het over het algemeen zakelijk en armoedig voetbal is dat ze op de mat leggen. Twente idd ook, gelukkige 1-0 zeges. En wat heeft Heerenveen zich verkeken op Ruiz.
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)

Dan doel je alleen op Twente neem ik aan. PSV en Ajax waren goed dit weekend (of hun tegenstanders slecht), alleen deed Ajax wel wat PSV naliet: gewoon 0-2 maken, inpakken en wegwezen.

Datzelfde geldt voor psv natuurlijk. Ze kunnen afgelopen weekend wel goed gespeeld hebben, maar dat neemt niet weg dat het over het algemeen zakelijk en armoedig voetbal is dat ze op de mat leggen. Twente idd ook, gelukkige 1-0 zeges. En wat heeft Heerenveen zich verkeken op Ruiz.

atlijd dat nederlandse gelul, zakelijk en armoedig voetbal. voetbal is een sport waarbij je meer moet scoren dan de ander om te winnen.

psvee speelde in de kuip bijvoorbeeld prima voetbal. maar ook in en tegen nac creeerden ze voldoende kansen. wat is er dan zakelijk aan? wat is er dan armoedig aan? welk team speelt dan niet armoedig in jouw ogen?
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)

Dan doel je alleen op Twente neem ik aan. PSV en Ajax waren goed dit weekend (of hun tegenstanders slecht), alleen deed Ajax wel wat PSV naliet: gewoon 0-2 maken, inpakken en wegwezen.

Datzelfde geldt voor psv natuurlijk. Ze kunnen afgelopen weekend wel goed gespeeld hebben, maar dat neemt niet weg dat het over het algemeen zakelijk en armoedig voetbal is dat ze op de mat leggen. Twente idd ook, gelukkige 1-0 zeges. En wat heeft Heerenveen zich verkeken op Ruiz.

PSV is de afgelopen 10 jaar geregeld kampioen geworden met armoediger voetbal dan dit seizoen gespeeld wordt. Een middenveld met Afellay en Engelaar als contoleurs kun je moeilijk defensief noemen.

Al die 1-0 zeges van Twente vind ik overigens niet gelukkig. Iets wat heel vaak voorkomt is geen geluk of toeval meer.
Peter Wrote:Al die 1-0 zeges van Twente vind ik overigens niet gelukkig. Iets wat heel vaak voorkomt is geen geluk of toeval meer.

zo is het. het is gewoon een kwaliteit. duitsche degelijkheid.

overigens deed az het vorig jaar niet veel anders. keurig, dat is grote mensen voetbal.
Vret Mien Gras Wrote:Jol vertoonde ook al eerder Calimero gedrag.
Ik neem aan dat jullie allemaal het met mij eens zijn dat FCT het kampioenschap verdient.

Smile

Die rutten heeft wel vaker de calimero uitgehangen. Hint: doodschop op Klavan dat volgens hem geen rood was.

Anyway, ik ben al naar het kijken op internet om na Heracles - Ado de regio te ontvluchten voor een paar weken Wink Veel plezier op de oude markt als het zo zal zijn, supporters als jou is het van harte gegund! :cheers:
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)

Dan doel je alleen op Twente neem ik aan. PSV en Ajax waren goed dit weekend (of hun tegenstanders slecht), alleen deed Ajax wel wat PSV naliet: gewoon 0-2 maken, inpakken en wegwezen.

Ik doelde hier inderdaad op Twente.
Peter Wrote:Goede conclusie van Fred, dat zullen ook Ajacieden met verstand van voetbal beamen. Maar waarom kan dit niet in het NAC-PSV topic?

Dus als ik het er niet mee eens ben, heb ik geen verstand van voetbal? :roll:
Als Jol zoiets zegt, wordt er meteen een topic door jou geopend. Als Rutten het zegt, is het waar en moet iedereen met verstand van voetbal dat beamen Undecided
waf Wrote:
Amor Fati Wrote:
Peter Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Als je aan het einde van het seizoen eerste staat, verdien je het om kampioen te zijn. Momenteel zou ik het toch een kampioen van de armoede vinden met de slechte wedstrijden van de laatste tijd (maar ze zijn wel constant)

Dan doel je alleen op Twente neem ik aan. PSV en Ajax waren goed dit weekend (of hun tegenstanders slecht), alleen deed Ajax wel wat PSV naliet: gewoon 0-2 maken, inpakken en wegwezen.

Datzelfde geldt voor psv natuurlijk. Ze kunnen afgelopen weekend wel goed gespeeld hebben, maar dat neemt niet weg dat het over het algemeen zakelijk en armoedig voetbal is dat ze op de mat leggen. Twente idd ook, gelukkige 1-0 zeges. En wat heeft Heerenveen zich verkeken op Ruiz.

atlijd dat nederlandse gelul, zakelijk en armoedig voetbal. voetbal is een sport waarbij je meer moet scoren dan de ander om te winnen.

psvee speelde in de kuip bijvoorbeeld prima voetbal. maar ook in en tegen nac creeerden ze voldoende kansen. wat is er dan zakelijk aan? wat is er dan armoedig aan? welk team speelt dan niet armoedig in jouw ogen?

Of er een kampioen van de armoede komt of niet, daar heb ik geen uitspraak over gedaan, dus daar hoef je me niet op aan te vallen. Dat het voetbal van twente armoedig oogt (en psv ook vaak, hoewel zij zo nu en dan leuke wedstrijden spelen, net als twente in de eerste helft van het seizoen), staat los van het resultaat. Wie aan het einde van het seizoen bovenaan staat, is de terechte kampioen, ongeacht de speelstijl.

En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.
Amor Fati Wrote:En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.

En Volendam vorig seizoen (waar toen nog de beste keeper van Nederland speelde!). Dit jaar zonder Jeroen=verloren seizoen!
Amor Fati Wrote:En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.

vvv heeft niets te verliezen.

minder armoedig zou ik in jouw omschrijving liever naief noemen. op het moment dat az minder naief ging voetballen, werden ze kampioen.
Gaat iedereen er trouwens zo maar mee akkoord dat beweerd wordt dat Marcellus aangetikt werd?

Gisteren bij SS zei de verslaggever zelfs dat hij over zijn eigen benen struikelde.

Heb de slomo gezien, daar lijkt het wel erg veel op, of werd hij daarvoor al aangetickt?

Rutten klaagt dat de arbitrage zegt Twents gekleurd te zijn, aan de andere kant vergeet hij te zeggen dat zijn staf incl. de goede man zelf ook nogal Twents gekleurd is...... De pot verwijt de ketel. Alleen daarom al hoop ik dat Twente kampioen wordt en PSV overal net naast grijpt.




Verder was het inderdaad een pingel en toont de arbitrage weer eens aan hoe inconsequent ze is.

-Doorgebroken spelert van Feyenoord, Roda rood. Doorgebroken spelert van Sparta, Ajax geen rood.... =D>
waf Wrote:
Amor Fati Wrote:En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.

vvv heeft niets te verliezen.

minder armoedig zou ik in jouw omschrijving liever naief noemen. op het moment dat az minder naief ging voetballen, werden ze kampioen.

Alleen in de absolute top zie je dat dit voetbal gepaard kan gaan met resultaat. In Nederland niet als het om prijzen gaat. En ik zat zelf al te twijfelen of ik het woord naief zou gebruiken, dus vooruit. Ik hou in Nederland meer van naief voetballende ploegen, die proberen 'echt' voetbal te spelen ipv resultaatvoetbal.
Amor Fati Wrote:
waf Wrote:
Amor Fati Wrote:En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.

vvv heeft niets te verliezen.

minder armoedig zou ik in jouw omschrijving liever naief noemen. op het moment dat az minder naief ging voetballen, werden ze kampioen.

Alleen in de absolute top zie je dat dit voetbal gepaard kan gaan met resultaat. In Nederland niet als het om prijzen gaat. En ik zat zelf al te twijfelen of ik het woord naief zou gebruiken, dus vooruit. Ik hou in Nederland meer van naief voetballende ploegen, die proberen 'echt' voetbal te spelen ipv resultaatvoetbal.

juist in nederland heb je volgens mij de grootste kans om resultaat te halen met 'naief' voetbal.

ik vind je redenering dus heel nederlands. bovendien vind ik het echt onzin om resultaatvoetbal geen 'echt' voetbal te noemen. resultaatvoetbal is ook echt voetbal en kan ook prachtig zijn. voetbal moet je spelen om te winnen. als je van hooijdonk in je team hebt, dan probeer je zoveel mogelijk vrije trappen te krijgen rond de zestien. daarmee win je. in nederland wordt iedereen gebrainwashed doordat in media altijd als vasstaand wordt aangenomen wat mooi voetbal is. dat is subjectief en dat maak ik zelf wel uit. ik houd van goed voetbal. en goed voetbal kan ook heel verdedigend zijn (zoals italie bij het wk in duitsland, of perfect uitgevoerd countervoetbal van teams olv lobanovski).

met de instelling die ons doorlopend door (ajakkes) media wordt aangepraat (en die door velen als waarheid worden verondersteld) worden we nooit wereldkampioen.
Dugarry Wrote:Gaat iedereen er trouwens zo maar mee akkoord dat beweerd wordt dat Marcellus aangetikt werd?

Gisteren bij SS zei de verslaggever zelfs dat hij over zijn eigen benen struikelde.

Heb de slomo gezien, daar lijkt het wel erg veel op, of werd hij daarvoor al aangetickt?

Rutten klaagt dat de arbitrage zegt Twents gekleurd te zijn, aan de andere kant vergeet hij te zeggen dat zijn staf incl. de goede man zelf ook nogal Twents gekleurd is...... De pot verwijt de ketel. Alleen daarom al hoop ik dat Twente kampioen wordt en PSV overal net naast grijpt.




Verder was het inderdaad een pingel en toont de arbitrage weer eens aan hoe inconsequent ze is.

-Doorgebroken spelert van Feyenoord, Roda rood. Doorgebroken spelert van Sparta, Ajax geen rood.... =D>


Gewoon een domme boer die over zn eigen poten struikelt.
Dat je daarvoor wellicht heel licht getoucheerd wordt is nog altijd geen reden om zo debiel richting de scheids te doen. :yellow:
waf Wrote:
Amor Fati Wrote:
waf Wrote:
Amor Fati Wrote:En welk team minder armoedig speelt in mijn ogen? Ploegen die wat meer durven te voetballen en daardoor ook af en toe flink op hun bek gaan. VVV is hier dit seizoen een voorbeeld van.

vvv heeft niets te verliezen.

minder armoedig zou ik in jouw omschrijving liever naief noemen. op het moment dat az minder naief ging voetballen, werden ze kampioen.

Alleen in de absolute top zie je dat dit voetbal gepaard kan gaan met resultaat. In Nederland niet als het om prijzen gaat. En ik zat zelf al te twijfelen of ik het woord naief zou gebruiken, dus vooruit. Ik hou in Nederland meer van naief voetballende ploegen, die proberen 'echt' voetbal te spelen ipv resultaatvoetbal.

juist in nederland heb je volgens mij de grootste kans om resultaat te halen met 'naief' voetbal.

ik vind je redenering dus heel nederlands. bovendien vind ik het echt onzin om resultaatvoetbal geen 'echt' voetbal te noemen. resultaatvoetbal is ook echt voetbal en kan ook prachtig zijn. voetbal moet je spelen om te winnen. als je van hooijdonk in je team hebt, dan probeer je zoveel mogelijk vrije trappen te krijgen rond de zestien. daarmee win je. in nederland wordt iedereen gebrainwashed doordat in media altijd als vasstaand wordt aangenomen wat mooi voetbal is. dat is subjectief en dat maak ik zelf wel uit. ik houd van goed voetbal. en goed voetbal kan ook heel verdedigend zijn (zoals italie bij het wk in duitsland, of perfect uitgevoerd countervoetbal van teams olv lobanovski).

met de instelling die ons doorlopend door (ajakkes) media wordt aangepraat (en die door velen als waarheid worden verondersteld) worden we nooit wereldkampioen.

Ik laat me niets aanpraten door de media, ik ga net zo goed uit van mijn subjectieve ik. Ik heb ook niets met de ajaxmedia, word er behoorlijk ziek van om eerlijk te zijn. Maar dat 'naief' voetbal de meeste kans van slagen heeft in Nederland ben ik niet met je eens. En natuurlijk heb je verschillende stijlen van defensief voetbal. Perfect uitgevoerd countervoetbal is ook om van te genieten, Arsenal leek dat ook behoorlijk te beheersen vorig seizoen. Eén keer raken en een tegenstander wegtikken. Prachtig. Een tegenstander vastzetten op de eigen helft is ook mooi om te zien. Barcelona speelde fantastisch voetbal (dit jaar iets minder). De manier waarop de top in Nederland speelt steekt hier schril bij af. Sterker nog, juist in Nederland heb je volgens mij de grootste kans om resultaat te halen met 'armoedig' voetbal.
er gebeurt wel veel in de politiek. nu gaat pechtold scheiden.


<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://weblogs.vpro.nl/oorsmeer/2010/03/13/pechtold-zet-punt-achter-huwelijk/">http://weblogs.vpro.nl/oorsmeer/2010/03 ... -huwelijk/</a><!-- m -->