FTM Forum

Full Version: Rabo-ploeg
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Quote: 'Rabobank heeft Barredo bijna binnen'
Gepubliceerd op 06-08-2010, 08:15 door André van Bochove.
Carlos Barredo staat op het punt om de derde buitenlandse versterking bij het Rabobank-wielerteam te worden. Volgens De Telegraaf kan de nu nog voor Quick Step koersende Spanjaard zijn handtekening onder een tweejarige overeenkomst zetten.

Onlangs legde Rabobank al de Deen Matti Breschel en de Spanjaard Luis-Leon Sanchez vast. Hun komst moet het vertrek na dit seizoen van Denis Menchov, Dmitry Kozontchuk en Nick Nuyens compenseren. Tom-Jelte Slagter en Coen Vermeltfoort worden uit het opleidingsteam overgeheveld naar de Pro Tour-formatie

Goed om te zien dat ze toch redelijk grote namen weten binnen te halen. Ik heb het nieuws dat ze LL Sanchez hebben gekocht helemaal gemist vanwege mijn vakantie. Goeie renner! Nog niet de grote klassementsrijder die Gesink heel in de weg zal staan, maar wel een goede in wording! Toch nu al top 10 in de grote rondes en ook iemand die etappes kan winnen. Breschel dit seizoen minder, maar een hele leuke renner voor de klassiekers. Vermeltvoort is volgens mij een sprinter. Leuk om er weer een Nederlandse sprinter bij te hebben.
LL Sanchez zal Gesink in de toekomst ook niet in de weg gaan staan, gok ik zo. Komt in het absolute hooggebergte - ondanks de geringe progressie die ie daar heeft geboekt (weet namelijk zelf ook al te best dat ie daar flink aan moet werken) - (nog) tekort. Neemt niet weg dat Sanchez uitermate geschikt is om uit te spelen in de rittenkoersen van een week en de klassiekers.
LL Sanchez lijkt mij wat te zwaar gebouwd voor het echte hooggebergte. En ik verwacht dat dat hem nooit een groot ronderenner gaat maken. Natuurlijk weet ik dat Indurain ook de tour kon winnen en die was nog wat zwaarder. Maar zeker hebben ze met LL een renner die mooie overwinningen voor Rabo bij elkaar kan rijden. En zo ook de druk wat bij Gesink kan weghalen.
Voor de echt grote rondes gaat hij inderdaad tekort komen, maar voor het kleinere rondewerk (Parijs-Nice, etcetera) is het een uitstekende pion. Vindt het een prima transfer, evenals de koop van Breschel en Barredo (die boezemvriend Garate weer tegenkomt).
Chiel-Montagne Wrote:Voor de echt grote rondes gaat hij inderdaad tekort komen, maar voor het kleinere rondewerk (Parijs-Nice, etcetera) is het een uitstekende pion. Vindt het een prima transfer, evenals de koop van Breschel en Barredo (die boezemvriend Garate weer tegenkomt).

Maar ben benieuwd of zijn transfer nu doorgaat, want zijn huidige ploeg heeft vandaag bekend gemaakt dat ze nieuwe hoofdsponsor hebben. En hij toch de belangrijkste renner van die ploeg
http://www.cyclingnews.com/news/telefoni...-from-2011
Het verzoek om het voorcontract met LL Sanchez te annuleren, zal wel eens spoedig kunnen volgen, ja. :wink:

Voor het Spaanse wielrennen is dit natuurlijk wel geweldig nieuws, aangezien daar toch steeds meer ploegen hun hoofd - qua financiën - niet boven water weten te houden. Ook leuk, de terugkeer van Movistar in het peloton.
Menchov naar de GEOX ploeg, was het de verwachting dat hij weg zou gaan? Jammer. Alles op de schouders van Gesink nu.
Overdune Wrote:Menchov naar de GEOX ploeg, was het de verwachting dat hij weg zou gaan? Jammer. Alles op de schouders van Gesink nu.

Ja, stond al een tijdje vast. Had echter niet verwacht dat hij naar GEOX zou gaan, maar eerder naar Astana of Katusha (beide ploegen werden ook nadrukkelijk genoemd in het alombekende geruchtencircuit :wink: )

Mauricio Ardila en Dmitry Kozontchuk volgen Denis overigens naar GEOX.
Mooi dat Bos weer terug komt. Ik zie toch liever een Nederlander winnen bij Rabo dan bij een andere ploeg, en Bos is een van de weinige Nederlanders die ook daadwerkelijk een wedstrijd kan winnen.
MONTREAL - Robert Gesink heeft zondag de Grote Prijs van Montreal gewonnen, onderdeel van de ProTour.

© ANPDe renner uit de Raboploeg reageerde in de laatste ronde alert, toen Levi Leipheimer op de laatste klim van 1800 meter, met een gemiddeld stijging van 8 procent, wegsprong. Hij achterhaalde de Amerikaan en ging over hem heen. De Nederlander kwam als eerste boven met een voorsprong van vijftien seconden.

Acht tellen

Gesink had op de streep nog acht tellen over op zijn naaste achtervolgers, onder wie de Canadese favoriet Ryder Hesjedal, de Spanjaard Samuel Sanchez en de sterke Noor Edvald Boasson Hagen.

Zij maakten 10 kilometer lang vergeefs jacht op de Nederlander. De Slowaak Peter Sagan eindigde als tweede, vóór Hesjedal, Haimar Zubeldia (Spa), Maxime Monfort (Bel) en Sanchez.

De lastige koers over geaccidenteerd terrein, zestien ronden van 12,1 kilometer met de venijnige col aan het begin, werd gekenmerkt door een lange ontsnapping van vier man, onder wie Maarten Tjallingii.

De kopgroep kreeg een maximale voorsprong van 4 minuten. De vluchters kregen gezelschap van nog vijf man, maar de voordelige marge was toen al geslonken tot minder dan een minuut.


Werk van Garmin

Dat was vooral een gevolg van het werk van de renners van Garmin, die Hesjedal goed naar de finale wilden brengen. Gesink en Sanchez reden attent en gemakkelijk mee met de Canadese kopman.

Met nog een kleine 25 kilometer te gaan probeerde eerst Cyril Gautier het op de col en een ronde later Leipheimer. Gesink, die vrijdag bij een vergelijkbare koers in Québec genoegen moest nemen met de derde plaats, bleek de sterkste. Het was zijn eerste zege in een eendaagse ProTourwedstrijd.
nu ist zeker!

Wielrenner Carlos Barredo is de laatste nieuwe aanwinst voor de Rabobankploeg. De 29-jarige Spanjaard, die zondag nog een bergrit in de Vuelta won, tekent voor twee jaar, meldt Rabobank op zijn website. Hij rijdt momenteel voor het Belgische Quickstep waar hij de afgelopen vier seizoenen actief was. Barredo is de achtste nieuweling bij de Nederlandse wielerploeg.

Technisch directeur Erik Breukink ziet Barredo als de perfecte meesterknecht in de grote rondes. "We zochten voor de balans in de ploeg iemand die met name in de zware ritten van de grote rondes goed uit de voeten kan. Barredo was de ideale kandidaat. Hij kan in de grote bergetappes lang meegaan met de kopmannen."
Hopsakee. Na de 2 overwinningen van Bos in Oman en de 2 overwinningen van Gesink in dezelfde ronde, pakt nu Oscarito zijn 2e overwinning. Lekker begin van het seizoen!
Mooi voor die gasten. Die Matthews doet ook leuk mee in de sprintjes zag ik al.
Lekker Sebas! Hakkuh

Dit jaar alweer 10 zeges! Grote klasse.

Nog even over LL Sanchez van hierboven. Ik hoor veel negatieve verhalen over hem, en ik snap echt niet waarom. Deze jongen kan respectievelijk kleinere koersen als Parijs-Nice op zijn naam schrijven, en ook klassiekers als de Classica San Sebastian. Daarnaast kan hij ook gemakkelijk een top 10 rijden in de Vuelta. Zijn tijdritcapiciteiten zijn redelijk groot, een top 15 op een WK TT moet hij zeker kunnen halen. Daarnaast klopt het wel dat hij in het echte hooggebergte iets te kort komt!

Maar weet iemand hoe het zit met Breschel, LL Sanchez en Barredo? Wanneer komen ze in actie? En Breschel is toch het hele jaar geblesseerd?
Seizoensprogramma Bauke Mollema 2011
06-02-2011 Challenge Mallorca
20-02-2011 Ruta del Sol
06-03-2011 Parijs-Nice
21-03-2011 Ronde van Catalonie
13-04-2011 Vuelta Castilla y Leon
20-04-2011 Waalse Pijl
24-04-2011 Luik-Bastenaken-Luik
25-05-2011 Ronde van Belgie
11-06-2011 Ronde van Zwitserland
26-06-2011 Nederlands Kampioenschap NK
02-07-2011 Tour de France

Helaas geen Giro voor Bauke, en ook geen AGR wat ik nog vreemder vind! Maar het word wel genieten met Bauke en Robert in de Tour, Gesink voor het podium en Bauke top 20.
Ben ook benieuwd wat Mollema kan in rondes als bijvoorbeeld Parijs-Nice en de ronde van Zwitserland.

Waarschijnlijke selectie voor de Giro 2011 (RABO):
Bram Tankink, Theo Bos, Dennis van Winden, Jos van Emden, Steven Kruijswijk, Tom-Jelte Slagter en Tom Leezer.

Nog 2 namen moeten daarbij worden gevoegd. Op het oog niet echt een sterke selectie, maar met het koppel Bos/Leezer toch gevaarlijk voor de sprints. Daarnaast zal het een Giro moeten worden waar veel oranje is te vinden in de kopgroep. Kruiswijk zie ik overigens ook zomaar een top 20 rijden.
Had Kruiswijk als knegt in de Tour verwacht, maar wellicht dat ze hem nog een jaartje sparen en de Giro en Vuelta laten rijden.

Ook zonder hem een sterke tourploeg overigens, tenminste, als ze de voor de hand liggende namen naar de Tour sturen.
The Player Wrote:Lekker Sebas! Hakkuh

Dit jaar alweer 10 zeges! Grote klasse.

Nog even over LL Sanchez van hierboven. Ik hoor veel negatieve verhalen over hem, en ik snap echt niet waarom. Deze jongen kan respectievelijk kleinere koersen als Parijs-Nice op zijn naam schrijven, en ook klassiekers als de Classica San Sebastian. Daarnaast kan hij ook gemakkelijk een top 10 rijden in de Vuelta. Zijn tijdritcapiciteiten zijn redelijk groot, een top 15 op een WK TT moet hij zeker kunnen halen. Daarnaast klopt het wel dat hij in het echte hooggebergte iets te kort komt!

Maar weet iemand hoe het zit met Breschel, LL Sanchez en Barredo? Wanneer komen ze in actie? En Breschel is toch het hele jaar geblesseerd?

Breschel traint weer en zal binnenkort zijn debuut maken. Barredo is vanwege vechten geschorst tot Maart dacht ik.
LL Sanchez ben ik niet zeker van. Ik ben er idd ook zeker van dat het een goede versterking is.
Plus dat het gehele niveau van de ploeg omhoog gaat door deze inversteringen.

Zal ook de Ollanders ten goede komen imo.
Niveau zeker omhoog, treur ook niet echt om het verlies van Menchov.

De Primavera gaat dit jaar gewoon weer naar Oscarito [-o< Parijs-Nice naar LL Sanchez, Gesink 3e in de Tour, LL Sanchez pakt de Classica San Sebastian, Gesink de Ronde van Lombardije, Gesink wint de ronde van Zwitserland, Langeveld wint Parijs-Roubaix, Bos wint 20 etappes dit jaar. Dan heeft de ploeg het wel redelijk gedaan.
Redelijk zou dan een understatement zijn :wink: Ik ben geen typische Rabobankfan, maar dit is wel een erg leuke lichting, met Langeveld, Boom, Gesink, Mollema en alle andere toekomstige A-rijders die ik hier niet ga noemen. Tourteam wordt heel erg sterk met sowieso Mollema, Garate, Barredo, Gesink en Ten Dam lijkt me. Het team voor de Giro lijkt me wel erg licht, maar ik laat me graag verrassen. Bos ontwikkelt zich voortvarend dus verwacht minstens één etappe-overwinning, ondanks dat er niet heel veel kansen voor de sprinters zullen zijn.
Denk dat je LL Sanchez ook bij de Tourselectie mag toevoegen! Heeft de laatste 3 jaar de Tour gereden, nog nooit de Giro (ook dit jaar ''uiterraard'' niet) en heeft pas 2 keer de Vuelta gereden. Weet niet of Rabo hem wilt uitspelen als kopman in de Vuelta? Maar zal hem ook laten starten in de Tour.

Gesink
Mollema
Ten Dam
Garate
Barredo
LL Sanchez

Sterk blok. Daarnaast wellicht nog een Freire.
The Player Wrote:Denk dat je LL Sanchez ook bij de Tourselectie mag toevoegen! Heeft de laatste 3 jaar de Tour gereden, nog nooit de Giro (ook dit jaar ''uiterraard'' niet) en heeft pas 2 keer de Vuelta gereden. Weet niet of Rabo hem wilt uitspelen als kopman in de Vuelta? Maar zal hem ook laten starten in de Tour.

Gesink
Mollema
Ten Dam
Garate
Barredo
LL Sanchez

Sterk blok. Daarnaast wellicht nog een Freire.

Boom zal ook deelnemen verwacht ik, tempobeul, vooral op het vlakke dan.
Zou mooi zijn, ik zat ook al na te denken over 2 knechten. Een Tankink kan ook, of Kruiswijk, maar die rijden beide ook Giro. Boom en Weening?
Boom en Breschel?

Tankink is leuk, maar niet van het tourniveau Boom en Breschel imo dan.

Voor de Vuelta en het WK hebben ze ook Stef Clement weer op de fiets zitten. Schijnt aan een goede comeback bezig te zijn.

Kruiswijk Giro en Vuelta, Tankink ook, denk niet dat ze die naarde tour laten gaan, Weening zou wel kunnen, heeft iig de ervaring en al een keer een prachtige etappe gewonnen.
Hmm als Breschel fit is dan zou het fantastisch zijn! Dan heb je me een selectie :eeeek: Rabo nog nooit zo sterk, denk echt dat ze dit jaar prijzen gaan pakken!

Als knecht kan ook nog Wynants of Martens? Martens kan Freire goed brengen in een sprint en kan zelf ook nog wel een houtje sprinten, daarnaast is het een prima knecht!
Martens valt niet op maar moet je is naar zijn resultaten kijken van 2010!

Milaan - San Remo; 15e
AGR: 11e
LBL: 15e
Parijs-Brussel: 4e
WK: 25e
GP Wallonië; Winnaar!

GP Wallonië is bij de meeste niet bekend, maar grote namen als Giblert, Garzelli, Nuyens en De Waele hebben hier de laatste jaren gewonnen. Vind het een indrukwekkende palmares van vorig jaar!
Martens had vorig jaar een geweldig seizoen ja. Echt klote dat-ie nu geblesseerd is, want hij verdient het om als één vd kopmannen de klassiekers in te gaan. Wat ben ik btw blij dat Nuyens weg is, die galbak had altijd wel iets waardoor hij niet presteerde.
Ja, altijd veel verwachtingen, maar het kwam er ook werkelijk nooit uit.

Had gehoopt dat ze Terpstra zouden strikken afg. najaar, nu Milram opgedoekt is, leek me een goede investering.
Rabo heeft gewoon een luxe-probleem! Mollema En Gesink zijn dus zeker. LL Sanchez en Freire lijken me ook zekerheden, net als Ten Dam.

Gesink
LL Sanchez
Mollema
Freire
Ten Dam

Dan heb je nog maar 4 plekken over. Je zal maar moeten kiezen tussen Barredo/Garate/Boom/Breschel/Niermann/Tankink/Weening/Martens en wie ik dan wellicht nog vergeet :eeeek:
Denk dat de vier eerstgenoemden het normaliter zullen worden, hoewel Freire en Breschel dan wel erg weinig steun hebben in de sprints. Daarnaast is Breschel nog een groot vraagteken ivm zijn blessure, zelfs voor de tour.
Pages: 1 2 3