FTM Forum

Full Version: FC Utrecht - PSV
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Wegereef heeft zijn foutje met Anita mi. rechtgezet door ook een PSV'er onterecht rood te geven na een half uur. Nu nog hetzelfde voor een Tukker (en een Grunn'er. :p).

Anita werd (terecht) vrijgesproken, wat zal de tuchtcommissie met Reis doen? Gewoon 4 duels?

Ik verwacht er minimaal 2 omdat het over 2 weken Ajax-PSV is. Mee eens waf? :p
Peter Wrote:Wegereef heeft zijn foutje met Anita mi. rechtgezet door ook een PSV'er onterecht rood te geven na een half uur. Nu nog hetzelfde voor een Tukker (en een Grunn'er. :p).

Anita werd (terecht) vrijgesproken, wat zal de tuchtcommissie met Reis doen? Gewoon 4 duels?

Ik verwacht er minimaal 2 omdat het over 2 weken Ajax-PSV is. Mee eens waf? :p

ik verwacht wel een wedstrijdje schorsing. Het was immers ruw spel, de kaart was misschien zwaar, maar niet onbegrijpelijk. hij kwam wel een beetje als een debiel in. had hij gesnoven denk je?

je bent ook meer bevoordeeld doordat hij de aanval van de 0-1 niet tijdig affloot.

ajakkes zit nu even in de hoek waar de klappen vallen. maar als het er om gaat spannen krijgen ze alles weer mee, let maar op.
Die Wegereef is echt een lachertje. Nu ik de beelden zie is het nog steeds niet helder wat daar precies gebeurde Undecided Een blinde ziet nog dat Bakkal due Nesu aan zijn arm trekt.

Ik vond het ook geen rode kaart. Iedereen die voetbalt of heeft gevoetbald weet dat er zo vaak een arm op een borst ofzo gelegd wordt om je sterk te maken / de tegenstander te hinderen. DIt wilde Reis denk ik ook doen, maar probleem was dat hij niet tegen zijn tegenstander aan stond maar erin kwam vliegen van 5 meter. Erg dom en kaart gaat ook zeker niet geseponeerd worden. Reis raakt hem gewoon en ook de geschiedenis Wegereef speelt niet in PSVs voordeel.
Ekslem Wrote:Die Wegereef is echt een lachertje. Nu ik de beelden zie is het nog steeds niet helder wat daar precies gebeurde Undecided Een blinde ziet nog dat Bakkal due Nesu aan zijn arm trekt.

hij kan toch gewoon zeggen dat hij het niet heeft gezien. en zijn assistent ook niet. niet dat ik het geloof, ik denk dat hij het gewoon fout beoordeeld heeft.
Schikkingsvoorstel van twee duels voor Reis

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Jonathan Reis naar aanleiding van zijn rode kaart van afgelopen zondag in het duel tegen FC Utrecht een schikkingvoorstel gedaan van drie duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk.

---
Zeer opmerkelijke uitspraak vind ik. Of het is een elleboog (4 duels), of het is geen elleboog (vrijspraak). Blijkbaar bestaan er dus erge ellebogen en niet zo erge ellebogen. Zo maar je de bepaling van strafmaten lekker overzichtelijk zeg. :|
Wees blij dat het geen 4 is zou ik zeggen
Wie heeft het over ellebogen? Het kan ook beoordeeld worden als 'lomp inkomen met arm op rare plaats'.

Gewoon accepteren & Berg laten spelen tegen Spakenburg en Excelsior.
Peter Wrote:Schikkingsvoorstel van twee duels voor Reis

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Jonathan Reis naar aanleiding van zijn rode kaart van afgelopen zondag in het duel tegen FC Utrecht een schikkingvoorstel gedaan van drie duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk.

---
Zeer opmerkelijke uitspraak vind ik. Of het is een elleboog (4 duels), of het is geen elleboog (vrijspraak). Blijkbaar bestaan er dus erge ellebogen en niet zo erge ellebogen. Zo maar je de bepaling van strafmaten lekker overzichtelijk zeg. :|

er zijn nog wel meer smaken dan alleen vanille- en aardbeienijs hoor...
Djabs Wrote:Wie heeft het over ellebogen? Het kan ook beoordeeld worden als 'lomp inkomen met arm op rare plaats'.

Gewoon accepteren & Berg laten spelen tegen Spakenburg en Excelsior.


eensch.
PSV accepteert 2 wedstrijden schrosing voor Reis.

Eigenlijk wel apart hoe dat allemaal in een uurtje bekokstoofd is.... lijkt wel enig vooroverleg te hebben plaatsgevonden.
Peter Wrote:Wegereef heeft zijn foutje met Anita mi. rechtgezet door ook een PSV'er onterecht rood te geven na een half uur. Nu nog hetzelfde voor een Tukker (en een Grunn'er. :p).

PSV dit seizoen koploper op gebied van schorsingen, Twente onderaan

Waar lijstaanvoerder FC Twente dit seizoen nog geen speler hoefde te missen door een schorsing, is het bij runner-up PSV om de haverklap raak. De Eindhovenaren hebben reeds zeventien wedstrijden in het strafbankje gezeten, heeft het Algemeen Dagblad becijferd.

Met de twee wedstrijden die aanvaller Jonathan Reis als straf opgelegd heeft gekregen (en die PSV geaccepteerd heeft) komt het totaal in Eindhoven op zeventien. Binnen de selectie van trainer Fred Rutten zijn al zes schorsingen uitgedeeld na rode kaarten, of na wangedrag dat scheidsrechters was ontgaan maar waar op basis van televisiebeelden bepaald werd.

Daarbij komt nog de sanctie de PSV Jagos Vukovic zelf oplegde na zijn zware overtreding tegen FC Twente. Voorts miste Balázs Dzsudzsák het eerste duel in de voorronde van de Europa League en ontbrak Reis tijdens de uitwedstrijd bij Roda JC, omdat hij enkele uren daarvoor met te veel drank op was aangehouden in zijn auto.

In de Eredivisie komt Ajax tot tien schorsingsduels, FC Utrecht tot zes en AZ tot vijf. De overige teams op het hoogste niveau in Nederland komen niet verder dan drie wedstrijden. Koploper Twente kende zelfs nog geen enkele straf. De veldverwijzing voor Reis van zondag vindt Rutten overigens een geval apart. “Het was al na een half uur, van frustratie was geen sprake.”

---
Is dit in aanvulling hierop niet opvallend? PSV en Ajax veruit het meest streng bestaft, ook andere goede ploegen die concurrent van Twente kunnen zijn als Utrecht en AZ staan hoog. Twente zelf nog niets en ook alle kleintjes (die toch veel meer schoppen normaal) nog weinig.

:-k
Heb je toevallig ook erover nagedacht dat het zo kan zijn dat Twente geen gevalletjes heeft gekend waarvoor twijfel over een schorsing aan de orde was? Ik kan me er geen herinneren. Lijkt me zinvol om mee te nemen in deze discussie.
Ik kom niet veel verder dan gevalletje Brama Heracles-uit.