FTM Forum

Full Version: Martin Jol vanavond nog weg bij Ajax?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Martin Jol schijnt zijn ontslag aangevraagd te hebben bij de directe van Ajax ( bron VI ) ..

Zou voor beide partijen misschien wel de beste optie zijn voor dit moment denk ik. Kan Cruijff mooi Ajax binnen komen en Frank de Boer als Coach verder gaan...
Hoor nu bij VI dat Frank de Boer daadwerkelijk het roer over neemt en Jol dus opgestapt is...

Terug naar HSV?
Maakt niks uit. Hij heeft gefaald. Ontslagen of opgestapt, maakt niks uit. Juiste beslissing lijkt me.
ik vind het toch nogal heftig. ik vind dat hij helemaal niet gefaald heeft, ondanks die magere novembermaand.

en ik vind het natuurlijk vervelend in het geval hij wel gefaald heeft. dan had hij moeten blijven.
Frankie is de juiste man!
Vond het een prima trainer, maar persoonlijk heeft hij voor mij afgedaan na dat geflirt met Fulham.
Toen mocht ie, wat mij betreft, ophoepelen.
Er schijnt nog wat stront aan te komen, betreffende van der Boog en wat zakelijke beslommeringen.....
Hoorde dat via via, die dicht bij het vuur zit.
ik ben ook niet echt blij met deze beslissing. Als je al 10 jaar slechter presteert en ongeveer elke 1,5 jaar de trainer ontslagen wordt dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat de trainer misschien niet de oorzaak is.

Maar goed ik heb wel het idee dat dit ook de beslissing van Jol zelf is geweest. Volgens mij is ie gewoon tot de conclusie gekomen dat het voorlopig niet beter gaat worden binnen ajax en dat hij er niks aan kan veranderen.
Jammer, vond (vind) het een geschikte trainer voor Ajax.
Frank de Boer het seizoen afmaken, hopen dat Turkije nog een paar keer onderuitgaat en dan volgend seizoen Hiddink aan het roer.
Die heeft natuurlijk al een club achter de hand, anders laat ie die miljoenen afkoopsom natuurlijk nooit lopen.

Ik vind ook niet dat Jol gefaald heeft, maximale uit de selectie gehaald, er zit gewoon niet meer in met deze selectie. Hij is met Anita-Urby als linkerkant bijna kampioen geworden, dat doet niemand hem na!

Wel zuur voor Ajax dat ze nu met alle Jol-aankopen als Mido, Atouba, Tainio, Ooijer enz. zitten opgescheept.
Bumme Wrote:Jammer, vond (vind) het een geschikte trainer voor Ajax.
Frank de Boer het seizoen afmaken, hopen dat Turkije nog een paar keer onderuitgaat en dan volgend seizoen Hiddink aan het roer.

:lol:
Waar heeft Ajax nog een schatkist voor zijn jaarloon liggen?
Prestige klusje voor Hiddink. Gonst al veel langer van de geruchten.

Jammer dat Jol weg is, zal een een prima trainer zijn, maar geen trainer die tactisch sterk is en een team kan opbouwen
Adder Wrote:Vond het een prima trainer, maar persoonlijk heeft hij voor mij afgedaan na dat geflirt met Fulham.
Toen mocht ie, wat mij betreft, ophoepelen.
Er schijnt nog wat stront aan te komen, betreffende van der Boog en wat zakelijke beslommeringen.....
Hoorde dat via via, die dicht bij het vuur zit.

vd boog zal wel een probleem krijgen met het borsato faillissement. ik sluit niet uit dat hij aansprakelijk wordt gehouden en dat hij daarvoor een schikking moet treffen. het is natuurlijk ook gewoon een gladde aal.

zelfde geldt trouwens voor die vd kallen van ado. die heeft ook meerdere faillissementen achter zijn naam staan. daarbij vond hij het niet erg dat honderden man personeel hun baan verloren. nu stelt hij doodleuk dat hij liever de mensen in de omgeving van den haag een goed gevoel geeft dan dat hij miljoenen op de bank heeft.

wat een gierende stinkmongool is dat zeg.
Stelletje lafbekken

Feyenoord ontslaat toch ook de trainer niet, of die stapt niet op. Idem voor Willem Dos :nono:
das wel een wat andere situatie.
Ik begrijp het wel, weet niet of ik t nou jammer vind of niet.
Ajax heeft de tweede helft van vorig seizoen voor t eerst sinds hele lange tijd weer eens een langere periode goed gespeeld, maar het spel van de laatste weken was echt niet om aan te zien.
Daarnaast vind ik het ook vreemd dat bepaalde jeugdspelers geen kans krijgen en er steeds weer oude "ervaren" spelers gehaald worden.
de Jong speelde vorig jaar prima en nu is ie helemaal ingekakt, dat kan misschien te maken hebben met de komst van El Ham, maar ook Jol heeft daar zijn schuld aan. Ook het continue wisselen van de basis. Toby erin, Toby eruit. Sulejmani erin, Sulejmani eruit. Blind niet eens bij de selectie, Bonevacio erbij, Bonevacio er niet bij.
Wat hij imo ook had moeten doen is gewoon Stekelenburg als captain neerzetten. Het is toch duidelijk dat Suarez niet met die extra verantwoordelijkheid om kan gaan, daarnaast is hij ook nou niet echt het voorbeeld.
Als ik alles zo op een rijtje zet, in combinatie met Frank de Boer die er nu gaat zitten, ben ik denk ik wel tevreden met de beslissing.

Los van dit alles vind ik Jol wel een mooie vent, maar ik denk dat je mag concluderen dat hij gewoon ook gefaald heeft.
de jeugd van ajakkes is gewoon niet goed genoeg. talentvolle jeugd gaat niet meer automatisch naar ajakkes. daarmee wordt het fabeltje dat ajakkes de beste jeugdopleiding heeft bevestigd. ze hadden de beste jeugd, niet de beste opleiding.

ik moet zeggen dat soelemanie nu wel fit oogt. het heeft even geduurd, maar dat heeft jol voor elkaar. sneuarez, vd wiel en de zeeuw hebben last van een wk dip, die komen na de winterstop heus wel weer op gang, dus ik zou het niet allemaal zo somber inzien.

maar er komen bij zo'n grote club veel meer krachten los, dat is bij feyenoord ook. je moet ook niet uitsluiten dat hij gewoon bedreigd wordt door een paar malloten en daar gewoon aan toegeeft.
gittermaster Wrote:de Jong speelde vorig jaar prima en nu is ie helemaal ingekakt, dat kan misschien te maken hebben met de komst van El Ham, maar ook Jol heeft daar zijn schuld aan.

Wat kan Jol eraan doen dat El Hamdaoui een egoistische speler is en altijd zal blijven? Die gast gaat onder de nieuwe trainer echt niet opeens alle ballen terugkaatsen naar zn medespelers zoals Pantelic dat deed. Geloof er niets van dat hij onder een nieuwe trainer beter gaat spelen zolang Hamdoui in de spits staat.

@waf-> De Zeeuw heeft de laatste maanden meer op de bank gezeten dan gespeeld, hoezo dan nog steeds oververmoeid? Wat Suarez betreft geloof ik wel in oververmoeidheid, V/d Wiel lijkt me dan weer gewoon teveel met randzaken bezig gezien zn twittergebeuren.
Dat de jeugd niet goed genoeg is, zou kunnen, maar er wordt wel vaker gedacht dat bepaalde spelers niet goed genoeg zijn en elders spelen ze ineens de sterren van de hemel.
Blind is gewoon een goed voorbeeld. Die speelde echt goed bij Groningen. Ik begrijp ook wel dat vd Wiel op zijn plek speelt, maar die zou ook centraal kunnen. Als je dan al vind dat Toby niet goed genoeg speelt of een dip heeft, breng vd Wiel dan naar het centrum en zet Blind rechts achter. Of laat het hem op links proberen.
Daarnaast lopen er echt wel wat spelers rond die je een kans moet kunnen geven, het is misschien geen goude lichting, maar het is ook geen troep.
Sulejmani begint inderdaad een beetje te voetballen, of dat aan Jol ligt of aan t feit dat hij nu 2 seizoenen eindelijk weer even in vorm komt weet ik niet.
Ik ben benieuwd naar de Boer straks, denk dat dit voor sommige spelers wel eens het einde kan betekenen.
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:de Jong speelde vorig jaar prima en nu is ie helemaal ingekakt, dat kan misschien te maken hebben met de komst van El Ham, maar ook Jol heeft daar zijn schuld aan.

Wat kan Jol eraan doen dat El Hamdaoui een egoistische speler is en altijd zal blijven? Die gast gaat onder de nieuwe trainer echt niet opeens alle ballen terugkaatsen naar zn medespelers zoals Pantelic dat deed. Geloof er niets van dat hij onder een nieuwe trainer beter gaat spelen zolang Hamdoui in de spits staat.

@waf-> De Zeeuw heeft de laatste maanden meer op de bank gezeten dan gespeeld, hoezo dan nog steeds oververmoeid? Wat Suarez betreft geloof ik wel in oververmoeidheid, V/d Wiel lijkt me dan weer gewoon teveel met randzaken bezig gezien zn twittergebeuren.

Uuuuh, ik denk dat Jol er heel veel mee moet kunnen, daarom ben je trainer en als je dat neit kan dan faal je.
En wat vd Wiel betreft; wat een onzin. Omdat hij twittert wat ie doet ena nderen niet is hij teveel met randzaken bezig? Daar wa shij ook al mee bezig toen hij wel in topvorm was
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:de Jong speelde vorig jaar prima en nu is ie helemaal ingekakt, dat kan misschien te maken hebben met de komst van El Ham, maar ook Jol heeft daar zijn schuld aan.

Wat kan Jol eraan doen dat El Hamdaoui een egoistische speler is en altijd zal blijven? Die gast gaat onder de nieuwe trainer echt niet opeens alle ballen terugkaatsen naar zn medespelers zoals Pantelic dat deed. Geloof er niets van dat hij onder een nieuwe trainer beter gaat spelen zolang Hamdoui in de spits staat.

@waf-> De Zeeuw heeft de laatste maanden meer op de bank gezeten dan gespeeld, hoezo dan nog steeds oververmoeid? Wat Suarez betreft geloof ik wel in oververmoeidheid, V/d Wiel lijkt me dan weer gewoon teveel met randzaken bezig gezien zn twittergebeuren.

Uuuuh, ik denk dat Jol er heel veel mee moet kunnen, daarom ben je trainer en als je dat neit kan dan faal je.
En wat vd Wiel betreft; wat een onzin. Omdat hij twittert wat ie doet ena nderen niet is hij teveel met randzaken bezig? Daar wa shij ook al mee bezig toen hij wel in topvorm was

Hamdaoui is niet trainerbaar, Jol zal hem vast ook al 100x verteld hebben dat ie eens een bal moet afspelen, maar dat zit er gewoon niet in bij hem. Ikke, ikke, ikke.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=Zzln7QPwVqg">http://www.youtube.com/watch?v=Zzln7QPwVqg</a><!-- m -->
Vooral de nummer 4 en 5 zijn ballen die hij nu niet meer krijgt omdat Hamdoui in die situaties zelf op doel schiet. Als die jongen 10% kans op een goal ziet zal hij altijd zelf schieten, ook als een speler vrijstaat voor open doel. Dat weet je voordat je Hamdoui koopt en is een keuze, want hij naait er natuurlijk wel 25 in per seizoen. Als je ervoor kiest hem te kopen moet je niet zeuren dat anders spelers minder instelling worden gebracht.
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:de Jong speelde vorig jaar prima en nu is ie helemaal ingekakt, dat kan misschien te maken hebben met de komst van El Ham, maar ook Jol heeft daar zijn schuld aan.

Wat kan Jol eraan doen dat El Hamdaoui een egoistische speler is en altijd zal blijven? Die gast gaat onder de nieuwe trainer echt niet opeens alle ballen terugkaatsen naar zn medespelers zoals Pantelic dat deed. Geloof er niets van dat hij onder een nieuwe trainer beter gaat spelen zolang Hamdoui in de spits staat.

@waf-> De Zeeuw heeft de laatste maanden meer op de bank gezeten dan gespeeld, hoezo dan nog steeds oververmoeid? Wat Suarez betreft geloof ik wel in oververmoeidheid, V/d Wiel lijkt me dan weer gewoon teveel met randzaken bezig gezien zn twittergebeuren.

Uuuuh, ik denk dat Jol er heel veel mee moet kunnen, daarom ben je trainer en als je dat neit kan dan faal je.
En wat vd Wiel betreft; wat een onzin. Omdat hij twittert wat ie doet ena nderen niet is hij teveel met randzaken bezig? Daar wa shij ook al mee bezig toen hij wel in topvorm was

Hamdaoui is niet trainerbaar, Jol zal hem vast ook al 100x verteld hebben dat ie eens een bal moet afspelen, maar dat zit er gewoon niet in bij hem. Ikke, ikke, ikke.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=Zzln7QPwVqg">http://www.youtube.com/watch?v=Zzln7QPwVqg</a><!-- m -->
Vooral de nummer 4 en 5 zijn ballen die hij nu niet meer krijgt omdat Hamdoui in die situaties zelf op doel schiet. Als die jongen 10% kans op een goal ziet zal hij altijd zelf schieten, ook als een speler vrijstaat voor open doel. Dat weet je voordat je Hamdoui koopt en is een keuze, want hij naait er natuurlijk wel 25 in per seizoen. Moet je echter niet zeuren dat anders spelers minder instelling worden gebracht.

als dat waar is moet je hem dus niet kopen...
inderdaad, dat wilde ik ook zeggen...
Dat is de keuze die je maakt. Ik denk dat dit niet helemaal waar is, natuurlijk is hij enigszins egocentrisch, maar dat moet een goeie spits ook zijn.
Ik heb El Ham vaak genoeg balle zien afleggen die hij ook zelf kon schieten.
Hoe dan ook is Jol verantwoordelijk voor het minder draaien van de Jong, dan wel door de aankoop of slechte coaching.
Ik zeg overigens niet dat hij hier alleen schuldig aan is, maar hij heeft hier ook zijn aandeel in. Naast andere dingen die ik heb opgenoemd, vind ik de beslissing wel een juiste.
Aandeel Ajax schiet omhoog na vertrek Jol

Suarez op de beurs in Amsterdam. FOTO ANP
AMSTERDAM - Het aandeel Ajax staat vandaag in de aandacht op de Amsterdamse beurs. Beleggers reageerden positief op het opstappen van trainer Martin Jol bij de enige beursgenoteerde voetbalclub van Nederland.

Ajax opende de handelsdag met een plus van 0,8 procent en noteert na ruim een kwartier handelen 2,2 procent hoger.

Jol bood maandag zijn ontslag aan, waarop de clubleiding de beslissing nam de samenwerking met de trainer direct te beëindigen. Frank de Boer zal hem in elk geval tot de winterstop vervangen. Ajax verwacht voor de jaarwisseling meer bekend te kunnen maken over de opvolging van Jol.

Het aandeel Ajax noteerde vanochtend 6,39 euro. De hoogste koers in de afgelopen 52 weken was 7,40 euro tegen een laagste koers van 6,25 euro bij het slot op maandag. Volgens de meest recente data van persbureau Reuters heeft Ajax een beurswaarde van 114,6 miljoen euro.
waf Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:
Peter Wrote:
gittermaster Wrote:de Jong speelde vorig jaar prima en nu is ie helemaal ingekakt, dat kan misschien te maken hebben met de komst van El Ham, maar ook Jol heeft daar zijn schuld aan.

Wat kan Jol eraan doen dat El Hamdaoui een egoistische speler is en altijd zal blijven? Die gast gaat onder de nieuwe trainer echt niet opeens alle ballen terugkaatsen naar zn medespelers zoals Pantelic dat deed. Geloof er niets van dat hij onder een nieuwe trainer beter gaat spelen zolang Hamdoui in de spits staat.

@waf-> De Zeeuw heeft de laatste maanden meer op de bank gezeten dan gespeeld, hoezo dan nog steeds oververmoeid? Wat Suarez betreft geloof ik wel in oververmoeidheid, V/d Wiel lijkt me dan weer gewoon teveel met randzaken bezig gezien zn twittergebeuren.

Uuuuh, ik denk dat Jol er heel veel mee moet kunnen, daarom ben je trainer en als je dat neit kan dan faal je.
En wat vd Wiel betreft; wat een onzin. Omdat hij twittert wat ie doet ena nderen niet is hij teveel met randzaken bezig? Daar wa shij ook al mee bezig toen hij wel in topvorm was

Hamdaoui is niet trainerbaar, Jol zal hem vast ook al 100x verteld hebben dat ie eens een bal moet afspelen, maar dat zit er gewoon niet in bij hem. Ikke, ikke, ikke.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=Zzln7QPwVqg">http://www.youtube.com/watch?v=Zzln7QPwVqg</a><!-- m -->
Vooral de nummer 4 en 5 zijn ballen die hij nu niet meer krijgt omdat Hamdoui in die situaties zelf op doel schiet. Als die jongen 10% kans op een goal ziet zal hij altijd zelf schieten, ook als een speler vrijstaat voor open doel. Dat weet je voordat je Hamdoui koopt en is een keuze, want hij naait er natuurlijk wel 25 in per seizoen. Moet je echter niet zeuren dat anders spelers minder instelling worden gebracht.

als dat waar is moet je hem dus niet kopen...

Maar dat hebben ze wel gedaan. En daarom is het team nu afhankelijk van 2 spelers die er samen in goede doen makkelijk 60 in kunnen naaien in een seizoen. Dus is maar weer eens bewezen dat je beter een goed collectief kunt hebben (zie Twente vorig seizoen en ook nu nog) dan een paar sterspelers die alle ballen opeisen.
Quote:Maar dat hebben ze wel gedaan.


joh?

Quote:En daarom is het team nu afhankelijk van 2 spelers die er samen in goede doen makkelijk 60 in kunnen naaien in een seizoen.

joh?

Quote:Dus is maar weer eens bewezen dat je beter een goed collectief kunt hebben (zie Twente vorig seizoen en ook nu nog) dan een paar sterspelers die alle ballen opeisen.

en ook dit wist ik nog niet. bedankt!
waf Wrote:
Quote:Maar dat hebben ze wel gedaan.


joh?

Quote:En daarom is het team nu afhankelijk van 2 spelers die er samen in goede doen makkelijk 60 in kunnen naaien in een seizoen.

joh?

Quote:Dus is maar weer eens bewezen dat je beter een goed collectief kunt hebben (zie Twente vorig seizoen en ook nu nog) dan een paar sterspelers die alle ballen opeisen.

en ook dit wist ik nog niet. bedankt!

De Hamdaoui was een miskoop?
Eerder in dit topic zeg je nog dat Jol helemaal niet (dus 0,0) heeft gefaald. :-k
het gaat allemaal om je veronderstellingen die je als feit poneert.

ik zeg nergens dat ik het een miskoop vond. sterker nog, ik vond het een prima aankoop. en dat is ook gebleken, 11 goals halverwege is prima.

ik zeg alleen dat ze hem niet hadden moeten kopen als hij de eigenschappen heeft die jij hem toedicht. het zou dus ook kunnen dat jouw mening onjuist is, hoewel je dat zelf niet lijkt te begrijpen.
Twaalfde trainer in periode van 10 jaar. Hoezo Jol krijgt de boel niet op de rails en opstappen de enige juiste beslissing?
Met 11 falende voorgangers kan je je af kunnen vragen of deze club überhaupt nog op de rails te krijgen is?
Misschien wel de voorbode van een verval zoals dat Feyenoord ook is overkomen...
Worden de druiven nog zuurder in A'dam als er binnen de club niet eens wat veranderd.
‘De Boer passeert woedende El Hamdaoui’

Mounir El Hamdaoui is door Frank de Boer gepasseerd voor het Champions Leagueduel met AC Milan. Dit meldt Elf Voetbal. El Hamdaoui reageerde naar verluidt woedend op de beslissing van de trainer. Miralem Sulejmani, Siem de Jong en Luis Suarez zullen de aanval vormen. Christian Eriksen speelt daar vlak achter.

Opstelling
Woensdagochtend trainde de selectie licht in aanloop naar de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Na afloop lichtte de nieuwe coach zijn spelers in over de opstelling van vanavond. Na het slechte nieuws voor El Hamdaoui liet de aanvaller duidelijk zijn ongenoegen blijken.

---
:eten: Hamdaoui en Mido straks lekker samen mokkend op de bank.

Verder prima zet natuurlijk om niet met Hamdaoui en Suarez te spelen.
Peter Wrote:‘De Boer passeert woedende El Hamdaoui’

Mounir El Hamdaoui is door Frank de Boer gepasseerd voor het Champions Leagueduel met AC Milan. Dit meldt Elf Voetbal. El Hamdaoui reageerde naar verluidt woedend op de beslissing van de trainer. Miralem Sulejmani, Siem de Jong en Luis Suarez zullen de aanval vormen. Christian Eriksen speelt daar vlak achter.

Opstelling
Woensdagochtend trainde de selectie licht in aanloop naar de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Na afloop lichtte de nieuwe coach zijn spelers in over de opstelling van vanavond. Na het slechte nieuws voor El Hamdaoui liet de aanvaller duidelijk zijn ongenoegen blijken.

---
:eten: Hamdaoui en Mido straks lekker samen mokkend op de bank.

Verder prima zet natuurlijk om niet met Hamdaoui en Suarez te spelen.

dat is speeltechnisch niet onbegrijpelijk, maar verder niet zo slim. immers, de komende tig wedstrijden kan hij weer geen beroep doen op sneuarez en kan hij toch beter zorgen dat hij wat aan hamdaoui heeft...
Wat vinden we hier van de persoon Rik van der Boog en zijn reacties in de media?

Ik heb zijn laatste interview gehoord, voordat ze het vliegtuig naar Milaan instapten. Tenenkrommend imo. "De prestaties van vorig jaar hebben de druk en verwachtingen voor dit jaar verhoogd." Maar was het vorig jaar allemaal wel zo goed? Tuurlijk, tweede helft was uitstekend met een zeer bepalende Suarez, maar zijn goals camoufleerden ook veel. "Het is nu zaak om de druk eraf te halen, voor iedereen. Ajax is een opleidingsclub. Wij kunnen niet in de hoogste divisies winkelen. We moeten spelers jong scouten blabla." Sorry Rik?? Onder jouw leiding zijn er alleen maar onbegrijpelijke aankopen gedaan, niks geen jonge groeitalenten, zoals bijvoorbeeld een Chadli bij Twente of een Mertens bij Utrecht.

Ben het volledig met Waf eens. Ajax leidt niet meer op en dat is nu juist de doorn in het oog van Cruyff volgens mij. Mensen misgunnen Ajax de successen. Jonge spelers willen niet meer standaard naar Ajax, de club gaat grotendeels ten onder aan de eigen arrogantie. Van der Boog stelde ook nog even dat Cruyff geen rol gaat spelen bij Ajax. Ik moet echt kotsen van deze gladjanus. =;
Pages: 1 2