FTM Forum

Full Version: Bas Lost
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Bas Lost heeft verloren, Heerefein gewonnen. Dit is dus een onwerkbare situatie. Nu moeten de friezen wel van hem af, hoe dan ook in het voordeel van die neuzen.
Ajax wilde niet dat hij een arbitragezaak begon, dat heeft hij helemaal zelf gedaan. Ajax had ook nog andere ijzers in het vuur en wordt ook met de rug tegen de muur gedrukt door deze actie. Jammer voor Dost, geen slimme actie.
Lamme Lennie Wrote:Ajax wilde niet dat hij een arbitragezaak begon, dat heeft hij helemaal zelf gedaan. Ajax had ook nog andere ijzers in het vuur en wordt ook met de rug tegen de muur gedrukt door deze actie. Jammer voor Dost, geen slimme actie.

Ik help het je hopen Lamme Lennie. Het is wel toevallig dat er met Ajax transfers, denk aan o.a. Suarez, Silva en Sulejmani telkens een arbitrage zaak werd gestart. En tuurlijk het is altijd de speler zelf welke een zaak start.........uhuh......


Trouwens via Twitter: Dost ondergaat medische keuring bij Ajax. Transfersom 5.5 miljoen. Dit nadat Propper en Mertens onhaalbaar waren.
Die transfer komt er wel denk ik. Jammer, want ik zie Dost echt niet als een versterking.

Het is altijd lastig aan te geven of het van de speler of van Ajax af komt. Het is inderdaad toevallig, maar wel begrijpelijk. Hoe onbegrijpelijk ook voor anderen, voor sommige mensen is Ajax nog steeds een grote club. Als zo'n club eenmaal je hoofd op hol hebt gebracht (want dat is uiteraard wel het geval), dan is een dergelijke stap niet vreemd.
Wat een huilie! Hij staat pas een halfjaar onder contract bij Heerenveen waar hij, uiteraard, veel meer concurrentie heeft in de spits en die doen het, bij vlagen, zeker niet slechter.
Hij zat pas 1 keer niet bij de selectie en heeft van de 21 wedstrijden er 19 meegedaan.
Jans heeft al een aantal keren openlijk gezegd dat Dost een luie flikker is op de training EN in wedstrijden en daarom maar eens wat beter zijn best moet doen voordat hij een basisplaats mag eisen.
Als hij nou 31 was, al jaren bij H'veen speelde en nu door de jonge garde ingehaald was had hij een punt, maar net als bij Suarez vind ik deze rechtszaak echt totale kolder.
Dost niet door de keuring. Volgens de dokter geen ballen maar wel een ontzettende eikel.
centre court Wrote:Dost niet door de keuring. Volgens de dokter geen ballen maar wel een ontzettende eikel.
Undecided
Lamme Lennie Wrote:Die transfer komt er wel denk ik. Jammer, want ik zie Dost echt niet als een versterking.

Het is altijd lastig aan te geven of het van de speler of van Ajax af komt. Het is inderdaad toevallig, maar wel begrijpelijk. Hoe onbegrijpelijk ook voor anderen, voor sommige mensen is Ajax nog steeds een grote club. Als zo'n club eenmaal je hoofd op hol hebt gebracht (want dat is uiteraard wel het geval), dan is een dergelijke stap niet vreemd.

tuurlijk is ajakkes een grotere club dan heerenveen, maar dat is altijd de pech als je een grote transfersom ontvangt vlak voor de deadline. dat had feyenoord ook met kuyt en toen moesten ze wel charisteas nemen....

maar dost heeft een half jaar geleden een contract voor een 5 jaar getekend. 5 jaar! dat vond die zaakwaarnemer toen wel leuk zeker, vor een speler van heracles, en nu gaat hij huilen als ajakkes hem wil hebben en heerenveen een vergoeding wil voor dat contract. 2x de waarde die ze zelf betaald hebben.

niet dat hij het waard is, maar ja, hoe vaak heeft ajakkes nou niet veel te veel ontvangen? vna de meysje, bijbal weet ik veel hoe veel. ze moeten dit gewoon nooit betalen voor een speler die zich nog niet voldoende bewezen heeft. sjoelemanie vond ik begrijpelijk, maar dit niet.
Quote:Dost: 'Ik ging maanden met tegenzin naar de voetbal'
01/02/2011 08:37

Na dagenlang touwtrekken viel op maandagavond om 23.15 uur het definitieve besluit. Bas Dost verruilt SC Heerenveen niét voor Ajax. De 21-jarige spits wilde zelf dolgraag naar Amsterdam, maar de onderhandelingen liepen stuk op 750.000 euro. 'Er zijn maanden geweest dat ik met tegenzin naar de voetbal ging', jammerde de lange aanvaller maandag tijdens een spoedarbitrage die hij aanspande om alsnog een transfer naar de Arena te forceren. 'Het was zo erg dat ik dacht wat is hier aan de hand? Dit gaat volledig de verkeerde kant op.'

'Net toen ik dacht dat ik na een gesprek met de trainer (Ron Jans, red.) een streep onder alles kon zetten, maakte hij na de winterstop in de volle kleedkamer duidelijk dat ik niet ging spelen', vervolgt Dost. 'Op dat moment knakte het bij me. Ik heb ontzettend mijn best gedaan. Ik wil spelen en plezier hebben bij Heerenveen. Maar dat kan niet meer en daarom wilde ik naar een andere club.' Het laatste aanbod van Ajax was vier miljoen euro inclusief een bonus als de Amsterdammers binnen vijf jaar een titel zouden halen. Daarnaast zouden de Friezen een percentage van vijftien procent krijgen als Dost doorverkocht zou worden. SC Heerenveen bleef echter vasthouden aan de prijs, inclusief de voorwaarden, die 750.000 euro hoger lag.

'Die jongen is hier kapot van. Die zit helemaal stuk', reageert voetbalmakelaar Rob Jansen die Dost bijstond in de arbitragezaak. 'Hij was nota bene al gekeurd door Ajax voor het geval het allemaal toch mocht doorgaan. Maar je kunt je wel voorstellen hoe hij zich voelde toen duidelijk werd dat zijn overgang geen doorgang zou vinden.' 'Voor het betaald voetbal is dit het enige juiste besluit', omschreef SC Heerenveen-voorzitter Robert Veenstra die namens zijn club voet bij stuk hield en de spits in het Abe Lenstra Stadion hield, waar hij afgelopen zomer nog een verbintenis tot medio 2015 tekende. 'Onze advocaat en zijn mensen hebben uitstekend werk verricht.'

'Dost slachtoffer pokerspel Heerenveen. Twintig minuten voor einde window alsnog een deal willen maken!' liet Danny Hesp, voorzitter van de VVCS (bond voor contractspelers) weten via Twitter. 'Natuurlijk heeft Dost met zijn volle verstand een vijfjarig contract getekend, maar uiteindelijk had Heerenveen de deal moeten maken. Je zal je na zo’n dag moeten melden voor de ochtendtraining. Heerenveen kon in een half jaar één miljoen euro verdienen aan Dost. Aardige deal toch?'

En het kwam niet in het lege hoofd van Dost op dat het misschien wel aan hemzelf lag dat hij niet in de basis stond en niet aan Jans? Die heeft zich toch ook bemoeid met de komst van hem?
En die Danny Hesp is ook een oetlul, zeg. Alsof Heerenveen hem gekocht heeft om hem een halfjaar later weer te verkopen, ook al zou ze dat een miljoen opleveren. Dan laten ze hem toch niet voor 5 jaar tekenen? Ajax wilde hem toch hebben? Heerenveen bood een opening omdat ze zien dat Ajax een spits erbij wilde hebben. En natuurlijk gaat Heerenveen niet akkoord met dat aanbod. Ze willen dat Dost zijn best doet op de training en tijdens invalbeurten, zichzelf in de basis speelt en veel gaat scoren. Dan verkopen ze hem over 2 jaar voor 10 a 12 miljoen ipv nu voor 4 miljoen. En nu naar de training, luie donder!
Een half jaartje de kantjes er vanaf lopen en dan lekker alsnog naar Ajax vertrekken!

Heb die Ron Jans altijd al een lul gevonden trouwens, niet dat het hier iets mee te maken heeft, maar voor die wijsneus hoop ik dat Heerenveen iedere week verliest. (Vorig jaar Groningen)

Voor de rest leuke club, alleen de verkeerde trainer, die zichzelf belangrijker vindt dan de club zelf.

Voor de camera altijd een beetje lollig doen, nou nou, haha, wat een sippe gast.


Gelukkig voor de trots van het noorden doet Huistra het ook best aardig daar......
Dugarry Wrote:Een half jaartje de kantjes er vanaf lopen en dan lekker alsnog naar Ajax vertrekken!

Heb die Ron Jans altijd al een lul gevonden trouwens, niet dat het hier iets mee te maken heeft, maar voor die wijsneus hoop ik dat Heerenveen iedere week verliest. (Vorig jaar Groningen)

Voor de rest leuke club, alleen de verkeerde trainer, die zichzelf belangrijker vindt dan de club zelf.

Voor de camera altijd een beetje lollig doen, nou nou, haha, wat een sippe gast.


Gelukkig voor de trots van het noorden doet Huistra het ook best aardig daar......

als je zelf dom bent is een ander al snel een wijsneus.
waf Wrote:
Dugarry Wrote:Een half jaartje de kantjes er vanaf lopen en dan lekker alsnog naar Ajax vertrekken!

Heb die Ron Jans altijd al een lul gevonden trouwens, niet dat het hier iets mee te maken heeft, maar voor die wijsneus hoop ik dat Heerenveen iedere week verliest. (Vorig jaar Groningen)

Voor de rest leuke club, alleen de verkeerde trainer, die zichzelf belangrijker vindt dan de club zelf.

Voor de camera altijd een beetje lollig doen, nou nou, haha, wat een sippe gast.


Gelukkig voor de trots van het noorden doet Huistra het ook best aardig daar......

als je zelf dom bent is een ander al snel een wijsneus.


Calimero .......Tjah, jij kan het weten..... \Big Grin/