FTM Forum

Full Version: Kwis ronde 21
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hoeveel Nederlandse keepers speelden ooit in de Primera Division (Spaanse hoogste afdeling)?

Hesp, Westerveld, Velthuizen, Ponk. 4, meer kan ik er niet verzinnen.
_Tampie Wrote:Hoeveel Nederlandse keepers speelden ooit in de Primera Division (Spaanse hoogste afdeling)?

Hesp, Westerveld, Velthuizen, Ponk. 4, meer kan ik er niet verzinnen.

klopt: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=131005">http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=131005</a><!-- m -->
Quote:Velthuizen: 'Als ik vier jaar tweede keeper ben, stap ik in het vliegtuig'
Woensdag, 8 december 2010 om 14:02
/

Piet Velthuizen blijft proberen geduld op te brengen bij Hércules. De ex-keeper van Vitesse en reservedoelman van het Nederlands elftal moet Juan Catalayud voor zich dulden en zit vooral op de bank in zijn eerste jaar in de Primera División. “Het heeft geen zin kabaal te maken als je niet speelt. Ik kreeg een kans en deed wat ik móést doen: goed spelen. Nu is het woord weer aan de trainer”, zegt Veltuizen over zijn debuut in de competitie, twee weken geleden.

“Iedereen weet nu dat ik ook kan keepen. Ik vind Catalayud een goede doelman en we gaan prima met elkaar om. Maar ik weet ook dat ik 'm kan hebben.” De eerste keus van trainer Esteban Vigo keepte een wereldwedstrijd tegen Barcelona in september en sindsdien is hij niet meer weg te denken uit het doel van de club. “Er is geen enkele trainer die daarna zegt: “Je was goed, maar ik kies voor Piet”. Nee, Piet moet geduld hebben, keihard trainen wachten op zijn kans”, zegt Velthuizen.
/

De vierde Nederlandse keeper in de geschiedenis van de Spaanse competitie (na René Ponk, Ruud Hesp en Sander Westerveld) weet dat Vitesse, zijn oude club, nog altijd bezig is met een ambitieus plan onder Merab Jordania. “Ik wens hem veel succes”, aldus de keeper in Voetbal International. “Ik heb een keer met die man gesproken. Met veel interesse, zijn plannen waren mooi om te horen. Maar ik had nog vijf dagen voor de transferwindow sloot. Ik vroeg namen van nieuwe spelers, konden ze geen antwoord op geven. Op dat moment moest ik een beslissing nemen.”

Spijt van zijn transfer naar Hércules heeft Velthuizen nog allerminst, zegt hij. “Wat is nou spijt? Ik heb nergens spijt van, nooit niet. Ik heb Vitesse verlaten, bewust. Maar is dat goed voor mijn carrière? Ik speelde al veertien jaar in Arnhem, kende daar alles en iedereen. Ambitie en kwaliteit, daar gaat het bij mij om. Met alle respect, Hércules heeft me toch niet voor niks gekocht. Ze geven me toch niet vier jaar een goed salaris om tweede keeper te zijn? Houd op, zeg. Als dat zo is, stap ik nu meteen in het vliegtuig naar huis.”