FTM Forum

Full Version: Giro 2011
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
De organisatie van de Ronde van Italië heeft vanmiddag bekend gemaakt welke ploegen in mei mogen deelnemen aan de eerste grote ronde van het jaar. Het veelgeplaagde Geox-TMC kreeg, in tegenstelling tot voor de Ronde van Frankrijk, dit keer wél een wildcard, net als Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago-CSF Inox en Farnese Vini-Neri. Daardoor komen er niet de gebruikelijke 22, maar wel 23 ploegen aan de start.

Rabo en ook Vacansoleil in de Giro :-" En dus ook bijvoorbeeld Visconti, Menchov en misschien wel Sastre.
Hehe dit jaar gelukkig wel een goed beleid van Zomegnan. Vorig jaar kregen Franse ploegen als Cofidis en Bbox een WC, waar ze niks te zoeken hadden in de Giro. Dit jaar gelukkig alleen maar Italiaans gerichte ploegen!
Precies, die Italianen leven voor de Giro (soms wat teveel in de zin van wat pilletjes en bloedtransfusies). Met Sportpools kunnen wij nu ook het verschil maken met renners van die relatief onbekende ploegen.
Precies! Hopelijk doet Rujano mee, dat zou helemaal top zijn! Kijk er nu alweer naar uit, de mooiste ronde van het jaar.
Waar rijdt ie, ook ISD? Da's toch een behoorlijke ploeg hoor.
The Player Wrote:de mooiste ronde van het jaar.

of het de mooiste ronde is, is uiteraard subjectief, het is wat mij betreft nooit de mooiste wedstrijd, eenvoudigweg omdat niet alle toppers meedoen, en die meedoen normaal gesproken nog niet in vorm zijn
Het ligt er maar net aan wat je het mooist vind. Een strijd tussen Evans/Contador/Schleck vind ik minder mooi dan Rujano/Scarponi/Garzelli en zulke namen!
Scholten! Wrote:Waar rijdt ie, ook ISD? Da's toch een behoorlijke ploeg hoor.

Nee Androni momenteel! Zonder Scarponi, maar met Ginanni/Sella/Rodriguez!
The Player Wrote:Het ligt er maar net aan wat je het mooist vind. Een strijd tussen Evans/Contador/Schleck vind ik minder mooi dan Rujano/Scarponi/Garzelli en zulke namen!

het is ook subjectief. maar ik heb liever een strijd tussen de beste coureurs tijdens een wedstrijd die de meeste exposure heeft. en een strijd tussen een stel italianen die sporadisch omhoog komen vallen, altijd maar weer met behulp van doping, vind ik gewoon minder interessant.

terwijl de koers zelf meestal zwaarder is. maar een koers is zo zwaar als zijn deelnemers. als de besten gaan sleuren is het voor de minderen meer afzien. in italie sleuren niet de besten. dan kun je een berg zo hoog maken als je wilt, zelfs de grootste sprinter kan op zijn dooie akkertje over zo'n bult heen.

in tegenstelling tot mijzelf, ik moest op de vaalserberg nog afstappen.
Het parcours vind ik persoonlijk in de Giro zwaarder en mooier! Daarnaast ben ik ook wel gecharmeerd van de passie en emotie van het Italiaanse volk. Knetter gek.

Jij hebt het over de beste renners in een koers, maar in de Giro zie ik Cav/Farrar/Evans/Conta/Schleck liever niet! De Giro moet van de Italianen zijn (of Colombianen/Venezuelanen)!
Een Ginnani/Benatti/Petacchi/Finetto die sprinten voor eigen volk zie ik veel liever dan Farrar/Cav/Boonen! Als voorbeeld. Maar ieder zijn mening! Ben in ieder geval blij dat waarschijnlijk zowel Rujano als Sella als J. Rodriguez mee doen!
De Giro is vaak minder georganiseerd dan de Tour, dat spreekt mij aan. Er is altijd wel een of andere waus die op de gekste momenten de wedstrijd openbreekt. De Tour is meer een kwestie van rekenen.
Daar heb je zeker gelijk in Beukje! In de Tour worden de verschillen gemaakt op het vlakke (tegenwoordig), en in de bergen word er naar elkaar gekeken en gerekend. In de Giro is het verschil toch wel te maken in de bergen, zeker als jongens als Pozzovivo/Rujano (die net niet goed genoeg zijn voor de roze trui) de wedstrijd openbreken en minuten pakken. Ik hoop stiekem zelf al jaren dat de kleine prins weer eens gaat vlammen in de giro. Damiano lijkt echter de laatste jaren niet goed genoeg voor het ronde werk, en moet het hebben van etappe overwinningen en klassiekers als de Classica San Sebastian en de Ronde van Lombardije.
Scholten! Wrote:De Giro is vaak minder georganiseerd dan de Tour, dat spreekt mij aan. Er is altijd wel een of andere waus die op de gekste momenten de wedstrijd openbreekt. De Tour is meer een kwestie van rekenen.

Denk dat CC en ik de Tour een andere wending gaan geven, als het even niet zo best loopt met Gesink! :Big Grin
The Player Wrote:Het parcours vind ik persoonlijk in de Giro zwaarder en mooier! Daarnaast ben ik ook wel gecharmeerd van de passie en emotie van het Italiaanse volk. Knetter gek.

ik ga niet voor niets elk jaar naar italie, die verkies ik 1000% boven fransen, en ik weet ook dat het parcours op zich zwaarder is, maar dat zegt mij minder als niet de besten meedoen.

de tour is meer rekenen, dat klopt. maar dat is omdat de absolute top tegen elkaar strijd, itt tot de giro.

ik vind de giro mooi, maar ik begrijp niet dat iemand hem qua wedstrijd boven de tour plaatst. nog los van de italiaanse dopingzondaars, waar je gek genoeg niet op ingaat.
Wat moet ik erover zeggen? Ik geniet van de koers als ik aan het kijken ben, en denk dan (blijkbaar als één van de weinige) niet de hele tijd over doping na. Het zijn momentopnames waar je later mooie herinneringen aan hebt, of niet als je ''held'' is betrapt op doping. Tuurlijk was het zuur dat Ricco en Piepoli met de gehele SDV ploeg eruit werden gegooid wegens doping. Maar dit staat voor altijd in mijn geheugen;

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=OMRkBbGMYcY">http://www.youtube.com/watch?v=OMRkBbGMYcY</a><!-- m -->

Vanaf 1;10, dat is één van mijn mooiste Tour-momenten. Tja en moet ik hem nu (en deze herinnering) vergeten etc. wegens doping? Basso won vorig jaar de Giro ook prachtig, maar is ook geschorst geweest wegens doping, neemt iemand dat hem kwalijk? Hoor er niemand over..

Als je wielerfanaat bent krijg je de doping er gratis bij! De komende jaren zullen er nog wel ontdekkingen worden gedaan, en renners ontmaskerd. Het is te hopen dat het steeds schoner word, en de echte wielerfan blijft wel kijken, of er nou doping word gebruikt of niet!
VIa het managerspel zweeler.com zijn hele mooi geldprijzen te winnen (meer dan 10.000 euro). Er is een subleague aangemaakt : ftm en wachtwoord ftm
Nog een weekje en dan begint de mooiste koers vh jaar. Mooi deelnemersveld, met veel kanshebbers.
Zoncolan en Finestre, kan niet wachten!
Ben erg benieuwd wat Bos in de massasprint en Kruijswijk in de bergen kunnen.
Bos niet in de giro, infectie aan de luchtwegen. Zijn vervanger: Brown Undecided
Nou, daar gaan de kansen van de Rabobank
Idd, wordt nu vrij troosteloos lijkt me.
Oh god, we zijn een week voor de aftrap en het begint weer:

Alessandro Ballan en Mauro Santambrogio zullen niet van start gaan in de aankomende Giro d'Italia. De twee Italianen zijn door hun werkgever BMC Racing Team op non-actief gesteld, zo heeft de ploeg vandaag bekend gemaakt. De reden voor deze beslissing is het feit dat Ballan en Santambrogio verdachten zijn in een grootschalig dopingonderzoek.

Dat Ballan en Santambrogio genoemd worden in de dopingzaak is al langer bekend, maar volgens manager Jim Ochowiz is er nieuwe informatie boven tafel gekomen waardoor besloten is de twee niet te laten koersen. Het onderzoek is gericht op de periode dat zowel Ballan als Santambrogio nog voor Lampre reden. Vorig jaar werd het Italiaanse duo ook al door BMC een tijd lang op non-actief gesteld, in dezelfde periode als dit jaar het geval is.
wat worden de hot youngsters deze giro?
Valls Ferri, Cherel en hopen dat Kruijswijk opnieuw kan verrassen.
Ik ga voor Ulisse, Nieve en Pardilla als opvallende youngsters.
Er staan zeker grote talenten aan de start. Maar de giro is zwaar een ben benieuwd of die talenten al die 3 weken aan kunnen. Maar ja we hadden ook een keer een Andy Schlech die hier gelijk podium kwam rijden. Maar ik denk dat het voor mannen als Ulisse en Pardilla het nog een giro wordt van ervaring op doen.
Denk niet dat we echte youngsters in de top van het algemeen klassement gaan zien en dat kan ook niet met zo'n zware koers. Renners als Uran, Kreuziger en Nibali hebben ook jaren moeten wennen aan het peloton. Nieve kan natuurlijk wel wat, liet hij in de Vuelta zien. Denk echter geen top 10 voor hem, zijn teamgenoot Anton wel.

Heb m'n Sportpoolsteam zo goed als rond.
Logische uitslag van de ploegentijdrit. Pinotti paar dagen in het roze. Vooral Anton en Rodriguez hebben al wel een flinke achterstand op Nibali en Contador.
Mooie sprint van die oude Italiaan. Cavendish was boos maar was zijn eigen fout hij wilt zelf met 150meter sprinten(minimale inspanning) de etappe winnen
Hij heeft zijn excuses gemaakt lees ik net op wielernieuws.
Pages: 1 2 3 4