FTM Forum

Full Version: The Djoker op 1!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Even op een rijtje, de point tables van Djoko en Nadal; voor het gemak met Djoko def. Nadal al verwerkt als Miami finale :wink: :

Code:
    Djoko    Rafa
        
Aus Open    2000    360
IW    1000    600
Miami    1000    600
MC    360    1000
Rome    180    1000
Madrid    0    1000
RG    360    2000
Wim    720    2000
Tor/Mon    360    360
Cincy    180    180
US Open    1200    2000
Shanghai    360    90
Parijs    90    0
MC    400    1000
500    500    500
500    500    
500    425    
500        
250    45    90
250    20    90
        
    9700    12870
Ik heb al een post van buurs klaar staan om hem mee te pakken, als het daadwerkelijk gebeurt.
Zoals ik al eerder zei, na Wimbledon staat Djoko op 1.
Als je alle punten alvast even verwijderd tot en met Wimbledon, is het Djoko 8080 en Rafa 5870.
Dus met 3 TMS op gravel en RG en Wim moet Rafa 2210 goedmaken.

Als Djoko de nodige finales weet te halen of zelfs een TMS wint, dan komt het snel in de buurt!

Daarna ook nog gelegenheid zat, tot aan de Aus Open van volgend jaar zo'n beetje :wink:
Ad Wim Wrote:Ik heb al een post van buurs klaar staan om hem mee te pakken, als het daadwerkelijk gebeurt.
Zoals ik al eerder zei, na Wimbledon staat Djoko op 1.

Welke?
Precies, laten we hopen dat dit niet lang op zich laat wachten. Federer mag vanavond een eerste aanzet geven.
Na RG staat Djoko sowieso op 1.
Ook nu hij niet speelt voorlopig?
hij heeft weinig punten te verdedigen in het gravelseizoen.

Hij moet natuurlijk wel 1 of 2 finales halen in Rome/Madrid en misschien ook wel finale op RG, maar dat zie ik wel gebeuren.
World No. 2 Djokovic has been forward to withdraw from Monte-Carlo with a knee injury, putting on hold his 26-match winning streak, and will return to action on home soil in Belgrade in two weeks.

Dom, al begrijp ik dat hij zijn eigen toernooi wil spelen. Maar hij zou beter zijn krachten sparen als je het mij vraagt.
Hij speelt waarschijnlijk 4 potjes tegen prutsers.
Kan hij mooi inspelen voor dat hij tegen de toppers begint.
Inderdaad, en hij heeft nog een week rust. Lijkt me geen probleem.
Nee, Madrid en Rome volgen direct de weken erna. Zou ik Belgrado liever laten lopen voor 250 puntjes. Inspelen kan in Madrid tegen prutsers :wink: .

We zullen zien, het is moeilijk aan te tonen maar ik denk dat hij daar of in Madrid of in Rome de tol voor betaalt. Hij zal niet zijn streak op het spel willen zetten en in Belgrado vol gaan als hij speelt.
Daar zal ie sowieso willen winnen, in z'n eigen toernooi. Maar hij speelt dan een halve week, daarna wellicht twee volle weken en heeft dan een week rust voor RG. Lijkt me geen enkel probleem.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Rafael-Nadal.aspx?t=rb">http://www.atpworldtour.com/Tennis/Play ... .aspx?t=rb</a><!-- m -->

Heeft iemand enig idee waarom de 500 van Barcelona niet meetellen bij Nadal z'n ranking? Je mag toch 4 500-toernooien meetellen?

edit; heeft het te maken met dat MC niet mandatory is? En afzeggingen op een 500 tellen dan gewoon mee? Dan heeft hij voorlopig niks aan de overwinning in Barcelona?
http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/...unity.aspx
Raar systeem. Als Nadal dus in Washington was gekomen en na 1 bal opgegeven had, had hij nu 500 punten meer?
Met de punten t/m RG eraf staat Nadal op 8870 punten en Djokovic op 9055 punten (kan deze week 9305 worden).
Djokovic is dus kanshebber op de nummer 1 positie, maar zo zeker als hier wordt gepresenteerd is het niet. Als Nadal 'gewoon' RG wint en in de TMS ook een beetje presteert, blijft hij op 1.
Ja, dat is dus het beruchte fenomeen 'zero-pointers'. Die worden gewoon ingevuld om je verplichte 4 500's te behouden. En ja, MC wordt ook gezien als 500.

Federer heeft hetzelfde, alleen heeft die heeft MC vorig jaar niet gespeeld en die hoeft dus maar tot Hamburg te wachten tot hij de punten van MC krijgt.
Leip systeem is het. Ze proberen het spelen van 500s te stimuleren, maar of dat werkt zo...
Het kromme is dat je dus over een heel jaar moet kijken. Nu lijkt het vreemd dat Nadal wel de punten van Barcelona had gehad, als hij in Washington had gespeeld en opgegeven, maar over een heel jaar genomen is dat minder krom.
Deze week staat de nummer 1 positie op het spel! Als Nadal QF of eerder eruit ligt, en Djoko de titel pakt, is hij er!
Nadal redde zijn koppositie nog, met RG voor de deur hebben we het weer even gehad met Rafa op 1. Hoe lang gaat Djoko domineren? Ik denk dat het met hem volgend jaar zomaar weer een stuk minder kan zijn, of is hij mentaal en fysiek echt naar een ander level gegaan?
Lichte Kick.

Wat heeft Djoko nodig om Wimbledon om de nieuwe nummer 1 te worden?
In fact, the only way Rafael Nadal can retain his top dog slot is by winning The Championships and hoping Djokovic does not get to the final.

Even more, if Nadal falls before the final, the Serb will take the ATP ranking lead, even if he goes out in the first round (or any later round) himself.

Nadal could also be vulnerable from world No. 3, Roger Federer. If Federer wins, and Nadal goes out before the final, the Swiss leapfrogs the Spaniard.
leapfrogs, mooi woord!
Nadal 3e ineens, dat zou mooi zijn! :Big Grin
Inderdaad. Dat zou in ieder geval betekenen dat Federer wimbledon wint :8:
Prachtig dit, zo verdiend dit, eindelijk!

Lukt me nu even niet, maar ML, zoek jij even buurs' post op over dat Djoko nooit nummer 1 zou worden?
Haha ik heb zo mijn stokpaardjes, maar kan niet alles onthouden natuurlijk. Geen idee waar te zoeken en ik vertrek nu. Tot woensdag allen! Big Grin
Ad Wim Wrote:Prachtig dit, zo verdiend dit, eindelijk!

Lukt me nu even niet, maar ML, zoek jij even buurs' post op over dat Djoko nooit nummer 1 zou worden?

Of al die onzin die jij al jaren uitkraamt :8:

Goed voor de sport dit en ik gun het Djoko van harte
The Djoker =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Nu ook Nadal pakken zondag =D>
Djoko is bezig het topjaar 2006 van Federer te overtreffen. Wat mij betreft is de scherprechter het aantal ranking points dat wordt verzameld. Aantal titels vind ik lastig, omdat je titels in lagere categorieen dan moet gaan vergelijken met F plaatsen in een GS. Als je de huidige punten van Djoko 'omzet' naar de punten van toen, staat hij op 6775, tegen Federer 6620 op deze datum in 2006. Federer kwam dat jaar uit op het recordaantal van 8370. Maar ik ben benieuwd hoeveel Djoko nog gaat spelen dit jaar.
Niet genoeg denk ik?
_Tampie Wrote:Djoko is bezig het topjaar 2006 van Federer te overtreffen. Wat mij betreft is de scherprechter het aantal ranking points dat wordt verzameld. Aantal titels vind ik lastig, omdat je titels in lagere categorieen dan moet gaan vergelijken met F plaatsen in een GS. Als je de huidige punten van Djoko 'omzet' naar de punten van toen, staat hij op 6775, tegen Federer 6620 op deze datum in 2006. Federer kwam dat jaar uit op het recordaantal van 8370. Maar ik ben benieuwd hoeveel Djoko nog gaat spelen dit jaar.
Niet genoeg denk ik?
Pages: 1 2