FTM Forum

Full Version: Rutten 'coach van het jaar'
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/Rutten-genomineerd-voor-coach-van-het-jaar.htm">http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/R ... t-jaar.htm</a><!-- m -->


Hahhaha, er wilde verder niemand denk ik.
Sjonnie mot winnen natuurlijk :cheers:
Ik ga voor HARM
Terechte nominatie voor Rutten, maar V/d Brom mag hem van mij winnen.
Als Rutten enig gevoel voor realiteit heeft komt hij niet naar de uitreiking. Van den Brom gaat en moet dit natuurlijk winnen.
Peter Wrote:Terechte nominatie voor Rutten, maar V/d Brom mag hem van mij winnen.


Waarom terecht? Iedere coach in de eredivisie zou genomineerd kunnen worden. Misschien is Ron Jans de enige welke prijs-kwaliteit-technisch onder de maat presteert.
Sjaak Wrote:
Peter Wrote:Terechte nominatie voor Rutten, maar V/d Brom mag hem van mij winnen.

Waarom terecht? Iedere coach in de eredivisie zou genomineerd kunnen worden. Misschien is Ron Jans de enige welke prijs-kwaliteit-technisch onder de maat presteert.

Omdat Rutten echt het maximale uit de selectie heeft gehaald. De basiselftallen van AZ en Feyenoord hebben echt niet veel minder kwaliteit, maar nooit meegedaan om de titel. PSV heeft 20 speelronden bovenaan gestaan en doet nu nog mee vlak voor het einde.
pffft treurmuis
Peter Wrote:
Sjaak Wrote:
Peter Wrote:Terechte nominatie voor Rutten, maar V/d Brom mag hem van mij winnen.

Waarom terecht? Iedere coach in de eredivisie zou genomineerd kunnen worden. Misschien is Ron Jans de enige welke prijs-kwaliteit-technisch onder de maat presteert.

Omdat Rutten echt het maximale uit de selectie heeft gehaald. De basiselftallen van AZ en Feyenoord hebben echt niet veel minder kwaliteit, maar nooit meegedaan om de titel. PSV heeft 20 speelronden bovenaan gestaan en doet nu nog mee vlak voor het einde.

nou moet je toch echt ophouden (en volgens mij heb je dit aan het begin van het seizoen niet gezegd....)\

je wordt geen kampioen met een basiselftal. psvee was juist kanshebber omdat het een van de beste selecties had. dat had feyenoord zeker niet (doe ons lekker vier ervaren spitsen zeg) en ook az heeft ontzettend veel kwaliteit moeten inleveren. daarbij heeft psvee een halfjaar kunnen beschikken over afellay (de miljoenen die dat heeft opgeleverd kunnen nu alsnog verspeeld worden....) en ik denk dat ajakkes het meeste last heeft gehad van het wk, qua vermoeide spelers.

psvee stond in de winterstop toch onbedreigd bovenaan? mede onder verantwoordelijkheid van rutte is deze positie verkwanseld. de isntelling die de ploeg in de kuip etaleerde was zo slecht, het bestaat niet dat de coach daar het maximale uithaalt.
waf Wrote:
Peter Wrote:
Sjaak Wrote:
Peter Wrote:Terechte nominatie voor Rutten, maar V/d Brom mag hem van mij winnen.

Waarom terecht? Iedere coach in de eredivisie zou genomineerd kunnen worden. Misschien is Ron Jans de enige welke prijs-kwaliteit-technisch onder de maat presteert.

Omdat Rutten echt het maximale uit de selectie heeft gehaald. De basiselftallen van AZ en Feyenoord hebben echt niet veel minder kwaliteit, maar nooit meegedaan om de titel. PSV heeft 20 speelronden bovenaan gestaan en doet nu nog mee vlak voor het einde.

nou moet je toch echt ophouden (en volgens mij heb je dit aan het begin van het seizoen niet gezegd....)\

je wordt geen kampioen met een basiselftal. psvee was juist kanshebber omdat het een van de beste selecties had. dat had feyenoord zeker niet (doe ons lekker vier ervaren spitsen zeg) en ook az heeft ontzettend veel kwaliteit moeten inleveren. daarbij heeft psvee een halfjaar kunnen beschikken over afellay (de miljoenen die dat heeft opgeleverd kunnen nu alsnog verspeeld worden....) en ik denk dat ajakkes het meeste last heeft gehad van het wk, qua vermoeide spelers.

psvee stond in de winterstop toch onbedreigd bovenaan? mede onder verantwoordelijkheid van rutte is deze positie verkwanseld. de isntelling die de ploeg in de kuip etaleerde was zo slecht, het bestaat niet dat de coach daar het maximale uithaalt.

Helemaal mee eens !!
En Alex Pastoor dan? Met zijn budget van 3.5 miljoen heeft jij een wereldprestatie geleverd door niet laatste te worden. Maar van den Brom mag hem van mij wel winnen hoor. Heel knap wat hij met Den Haag heeft gepresteerd
Stille Wrote:En Alex Pastoor dan? Met zijn budget van 3.5 miljoen heeft jij een wereldprestatie geleverd door niet laatste te worden. Maar van den Brom mag hem van mij wel winnen hoor. Heel knap wat hij met Den Haag heeft gepresteerd

vd brom verdient het gewoon. pastoor heeft wel een klein budget, maar hij mag wel spelers van feyenoord gebruiken. dat zet dat budget wel wat in een ander daglicht. bovendien presteert hij eigenlijk naar behoren (willem II was wel heel erg slecht dit jaar) en bovendien heeft excelsior het voordeel van het veel te kleine kunstgrasveld dat uiteraard in het voordeel is van de mindere ploeg.
waf Wrote:
Peter Wrote:
Sjaak Wrote:
Peter Wrote:Terechte nominatie voor Rutten, maar V/d Brom mag hem van mij winnen.

Waarom terecht? Iedere coach in de eredivisie zou genomineerd kunnen worden. Misschien is Ron Jans de enige welke prijs-kwaliteit-technisch onder de maat presteert.

Omdat Rutten echt het maximale uit de selectie heeft gehaald. De basiselftallen van AZ en Feyenoord hebben echt niet veel minder kwaliteit, maar nooit meegedaan om de titel. PSV heeft 20 speelronden bovenaan gestaan en doet nu nog mee vlak voor het einde.

nou moet je toch echt ophouden (en volgens mij heb je dit aan het begin van het seizoen niet gezegd....)\

je wordt geen kampioen met een basiselftal. psvee was juist kanshebber omdat het een van de beste selecties had. dat had feyenoord zeker niet (doe ons lekker vier ervaren spitsen zeg) en ook az heeft ontzettend veel kwaliteit moeten inleveren. daarbij heeft psvee een halfjaar kunnen beschikken over afellay (de miljoenen die dat heeft opgeleverd kunnen nu alsnog verspeeld worden....) en ik denk dat ajakkes het meeste last heeft gehad van het wk, qua vermoeide spelers.

psvee stond in de winterstop toch onbedreigd bovenaan? mede onder verantwoordelijkheid van rutte is deze positie verkwanseld. de isntelling die de ploeg in de kuip etaleerde was zo slecht, het bestaat niet dat de coach daar het maximale uithaalt.

PSV stond in de winter bovenaan ja, maar toen vielen Reis, Afellay en Toivonen weg. En wat zijn dat? Juist.. de enige 3 PSV'ers met echt gif in hun spel. De 11 die er tegen Feyenoord stonden zullen nooit voorop gaan in de strijd, dat zit gewoon niet in die jongens. Neem Engelaar.. die kun je 10 jaar door Hiddink of Mourinho laten coachen, dan nog zal het soft blijven ogen. Dat maakt hem geen slechte speler, maar naast hem op een middenveld heb je een Van Bommel nodig, niet een Bakkal die net zo 'soft' oogt. Met 11 gifkikkers wordt je nooit kampioen, maar 1 of 2 heb je der wel nodig, zeker in een kolkende Kuip. Probleem van PSV was niet dat er 3 wegvielen, wel dat er 3 dezelfde types wegvielen.
Met welke argumentatie je ook komt, ik kan je niet serieus nemen als je daadwerkelijk vindt dat Rutten terecht is genomineerd.
_Tampie Wrote:Met welke argumentatie je ook komt, ik kan je niet serieus nemen als je daadwerkelijk vindt dat Rutten terecht is genomineerd.

Want met PSV moet je altijd kampioen worden en anders heb je het slecht gedaan?
ja!
Haggie Wrote:ja!

cry

Kan iemand ter opfrissing van mijn geheugen even wat fouten van Rutten noemen dit seizoen?
Wat mij opvalt is dat hij nu 2 seizoenen achter elkaar, de 1e helft van het seizoen een goed presterend PSV neer zet en na de winterstop een team wat zonder zelfvertrouwen speelt.
En ,net als de coach van Ajax, moet hij elk seizoen kampioen worden anders heeft hij het idd niet goed gedaan.
Tja het is niet eens een kwestie van slecht gedaan hebben, maar hij kan het eigenlijk nooit heel goed hebben gedaan als hij geen kampioen wordt. Dus nee, als je het niet heel goed doet vind ik een nominatie voor coach van het jaar niet terecht.
Adder Wrote:Wat mij opvalt is dat hij nu 2 seizoenen achter elkaar, de 1e helft van het seizoen een goed presterend PSV neer zet en na de winterstop een team wat zonder zelfvertrouwen speelt.
En ,net als de coach van Ajax, moet hij elk seizoen kampioen worden anders heeft hij het idd niet goed gedaan.

Absolute onzin. Rutten heeft zijn zeer beperkte transferbuget nog zeer goed aangewend met Bouma, Marcelo, Hutchinson en Lens. Wilde Rutten Afellay verkopen? Natuurlijk niet. Rutten treft 0,00 blaam voor de dramatische financiele situatie, blessures, verkopen en daardoor zwakke resultaten. Uit de beschikbare spelers had niemand meer kunnen halen, prima coach die Rutten. Koemand daarentegen vond ik waardeloos, maar onderstaande heeft hij goed gezien.


'Denk niet dat PSV karakters heeft om vuurtje uit 2007 aan te wakkeren'
Zaterdag, 30 april 2011 om 16:35
Vier seizoenen geleden was de Eredivisie tot op de laatste speeldag bloedstollend spannend. PSV greep op het nippertje de landstitel en troefde zo Ajax (tweede) en AZ (derde) af. Trainer destijds was Ronald Koeman, die denkt dat zo'n stunt nu niet haalbaar is voor PSV. Volgens de Zaankanter missen de Eindhovenaren de karakters om opnieuw met zo'n miraculeuze ontsnapping voor de dag te komen.

Terwijl PSV op 29 april 2007 met 5-1 won van Vitesse, versloeg Excelsior AZ. Een week voor die beslissende speeldag had PSV nog teleurstellend gelijkgespeeld in Utrecht; in het Algemeen Dagblad wordt een parallel geschetst met de vervelende nederlaag die de Brabanders vorige week leden bij Feyenoord. Fred Rutten kwam in Rotterdam terneergeslagen over; een herkenbaar beeld voor Koeman. “Dat gevoel had ik meteen na de het laatste fluitsignaal in Utrecht ook”, zegt de werkloze coach. “Het is de teleurstelling net na een wedstrijd, wij zijn ook mensen.”

“We hadden in de winterstop een voorsprong van elf punten, maar toch gaven we het weg. Voor het eerst hadden we het niet meer in eigen hand.” Koeman raadde zijn gezin dan ook af om plaats te nemen op de tribune tegen Vitesse, de wedstrijd die uiteindelijk toch nog goed eindigde. “Alleen mijn oudste zoon zat in het stadion. Dat geloof in de groep was gebaseerd op hoop. We waren afhankelijk van anderen, zo'n ontknoping maak je zelden mee. 'Ik denk niet dat dit elftal de karakters heeft om opnieuw zo'n vuurtje aan te wakkeren.”

“Al kan ik me goed voorstellen dat PSV er nu inspiratie uit put. Eén ding was wel snel duidelijk. We wilden voorkomen dat we onszelf na die wedstrijd tegen Vitesse iets konden verwijten.” Phillip Cocu, destijds aanvoerder onder Koeman, wordt aangewezen als degene die de groep bijeenraapte. De huidig assistent van Rutten zou ook nu weer een voorname rol kunnen spelen, denkt Koeman. “Het lijkt mij logisch dat Rutten er nu ook voor kiest hem voor de groep te zetten. Om te vertellen over toen, maar vooral om duidelijk te maken wat er voor nodig is om die laatste twee wedstrijden te winnen”, adviseert de trainer.
Mac Wrote:Tja het is niet eens een kwestie van slecht gedaan hebben, maar hij kan het eigenlijk nooit heel goed hebben gedaan als hij geen kampioen wordt. Dus nee, als je het niet heel goed doet vind ik een nominatie voor coach van het jaar niet terecht.

Als je er alles aan doet maar gewoon het spelersmateriaal niet beschikbaar hebt kun je nog prima gecoacht hebben toch? :-k
Blijkbaar vindt jij de 3e plek waar psv dus nu staat een betere prestatie dan het spelersmateriaal normaalgesproken toe in staat is? Oftewel jij denkt dat de gemiddelde andere coach met het spelersmateriaal gedurende dit jaar max een 5e plek of iets dergelijks had gehaald?
Mac Wrote:Blijkbaar vindt jij de 3e plek waar psv dus nu staat een betere prestatie dan het spelersmateriaal normaalgesproken toe in staat is? Oftewel jij denkt dat de gemiddelde andere coach met het spelersmateriaal gedurende dit jaar max een 5e plek of iets dergelijks had gehaald?

Als PSV geen CL haalt is de kans inderdaad zeer groot dat we Twente en Ajax de komende tijd sowieso voor moeten laten gaan en plek 3 het maximaal haalbare blijft. En als we dan Rutten slachterofferen als zijnde de grote boosdoener en één of andere waardeloze coach krijgen (goede zijn niet beschikbaar, ik zou ze tenminste niet weten) dan sluit ik inderdaad ook zeker niet uit dat Feyenoord en AZ er weer overheen gaan.

Maar goed, als Ajax vandaag niet wint wordt PSV alsnog kampioen, dus dat eerst even afwachten.
Dat laatste gaat em niet worden en ik ben er bijna blij om. Fucking 2-1 tegen Vitesse en Feyenoord staat verdorie op 2-3 tegen VVV. PSV verdient het gewoon niet.
Overdune Wrote:Dat laatste gaat em niet worden en ik ben er bijna blij om. Fucking 2-1 tegen Vitesse en Feyenoord staat verdorie op 2-3 tegen VVV. PSV verdient het gewoon niet.

Dus omdat Feyenoord verliest verdiend PSV het niet? :lol:
Als je je in deze fase van de competitie laat afbluffen door een stel overijverige (want voetballen kunnen ze gezien de 2-3 tegen VVV blijkbaar nog steeds niet) Feyenoorders dan verdien je het niet nee.
Overdune Wrote:Als je je in deze fase van de competitie laat afbluffen door een stel overijverige (want voetballen kunnen ze gezien de 2-3 tegen VVV blijkbaar nog steeds niet) Feyenoorders dan verdien je het niet nee.

:lol: Ja, en VVV gaat volgend jaar voor het kampioenschap want die verslaan een ploeg die nummer 3 PSV overklast heeft.
Ik geef ze een goede kans in de eerste divisie idd.