FTM Forum

Full Version: Tour 2011
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Het zit Pippo Pozzato niet mee dit jaar:

Katusha gaat de komende Tour de France voor een primeur zorgen. De ploeg wil met alleen maar Russen afreizen naar de Franse rittenkoers, meldt ploegleider Andrei Tchmil. Dat geldt niet alleen voor de renners, maar ook voor de begeleiding.

"Voor het eerst in de geschiedenis zal er een volledig Russisch team aan de start van de Tour de France staan", meldt de trotse Tchmil aan Biciciclismo. Hij wilde nog niet zeggen welke renners precies mogen starten, maar de kans is groot dat mannen als Vladimir Karpets, Denis Galimzyanov en Alexandr Kolobnev sowieso van de partij zijn. Joaquim Rodriguez slaat de Tour over omdat hij zich volledig wil richten op de Giro en de Vuelta. Rodriguez eindigde vorig jaar nog als achtste in de Tour.

Undecided
Haha, hij heeft een drama van een voorseizoen gereden, geen Giro, en nu ook al geen Tour! Dit is niet het jaar van onze playboy!

Zal het team van Katusha wel bestaan uit;

Karpets
Galimzyanov
Kolobnev
Ivanov
Ignatiev
Silin
Brutt
Trofimov

En wellicht een Vorganov/Ovechkin, mooie vrij buiters ploeg.
Vacansoleil heeft de voorlopige selectie bekend gemaakt.

4 Ollanders, Wout Poels, Rob Ruijgh, Lieuwe Westra en Johnny Hoogerland.




Quote:Vier Nederlanders in voorselectie Vacansoleil

(Novum) - Vacansoleil stuurt mogelijk vier Nederlandse renners naar de Tour de France. De Nederlandse formatie maakte dinsdag bekend dat Wout Poels, Rob Ruijgh, Lieuwe Westra en Johnny Hoogerland tot de voorlopige selectie horen. Ook de Belgen Stijn Devolder, Björn Leukemans, Frederik Veuchelen en Thomas De Gendt mogen zich voorzichtig opmaken voor de 'Grande Boucle'.

Naast de Nederlanders en Vlamingen heeft Vacansoleil nog vijf man in de voorselectie zitten. Borut Bozic uit Slovenië, de Italianen Matteo Carrara en Marco Marcato, de Fransman Romain Feillu, die al eens de gele trui droeg, en Sergey Lagutin uit Oezbekistan.

Op donderdag 23 juni wordt de definitieve selectie van negen man bekendgemaakt. Op 2 juli is de start van de Tour de France in de Vendée aan de Franse
Poels, Hoogerland, Devolder, Leukemans, Marcato, Feillu, Carrara zijn zekerheidjes lijkt me. Ik zou Bozic niet meenemen en alles op Feillu zitten. Voor de laatste twee plekken zou ik zeggen Westra, De Gendt of Ruigh.
In de Tour indd alles op Feillu inzetten! Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van De Gendt, leuke aanvallende renner, iets meer heuvelrenner dan klimmer, maar voor de overgangsetappes goed bruikbaar.
De winnaar van de Dauphine wint trouwens nagenoeg nooit de tour, dus laat Gesink maar mooi buiten de top eindigenWink
Brajkovic was vorig jaar toch ook zo goed in de Dauphine of Zwitserland? Legde Contador er toen nog op, in de Tour was hij nergens..
Quote:Devolder wil Tour laten schieten
TAGERSCHEN - Stijn Devolder wil de Tour de France van dit jaar aan zich voorbij laten gaan. De Belg van Vacansoleil-DCM vindt dat de vorm ver te zoeken is om in Frankrijk een rol van betekenis te spelen. ,,De conditie is niet goed genoeg om dit moment in de Ronde van Frankrijk aan te treden. Het liefst bereid ik mij voor op het najaar. Ik wil op stage en daarna voor een klassement in de Ronde van Spanje gaan”, zei Devolder voor de start van de zesde etappe in de Ronde van Zwitserland.

De ploegleiding wil de Belgisch kampioen echter nog steeds meenemen. ,,Als hij niet wil, moet hij thuis blijven. Woensdag gaan we rond de tafel om de knoop door te hakken”, zei ploegleider Hilaire Vanderschueren.

Dat wordt dus toch gaan?
BMC zet alles op Evans, de ploeg is net bekend gemaakt. Geen Kroon, maar dat was ook te verwachten.
Rabo:

Robert Gesink (kopman)
Bauke Mollema
Laurens ten Dam
Lars Boom
Maarten Tjallingii
Luis Leon Sanchez
Juanma Garate
Carlos Barredo
Grischa Niermann
Nagenoeg de sterkste formatie van de Rabo ploeg, alleen Tjallingii ben ik niet echt kapot van. Beter een Freire of Breschel, of een Kruiswijk maar die heeft natuurlijk al genoeg gereden de laatste tijd, zal wel op zijn.
Schandalig dat ze Martens niet meenemen!!! Dé man in vorm, zelfs na zijn blessure in het voorseizoen is hij geweldig teruggekomen.
Naar ik begreep van Breukink willen ze met Freire, Kruiswijk en Martens ook het najaar veel doen, met name de Vuelta.

Deze 3, dan nog wat Spanjaarden en wellicht Gesink en Mollema nog als hun 2e grote ronde.

Breschel is nog lang niet de oude en die gaat veel andere wat minder zware koersen rijden de aankomende maanden, denk tevens de najaarsklassiekers samen met Freire.

Is dit nou het laatste jaar van Freire bij Rabo?
Wat denken de kenners hier van de kansen van Tom Danielson? Rijdt zijn eerste Tour maar heeft in de Vuelta al bewezen een goede ronderenner te zijn. Is ook wel een goedkope optie bij Tourmanager.

En doet Andy Schleck eigenlijk nog mee voor de witte trui of is hij nu te oud?
Andy Schleck is te oud. Gesink hiervoor de grote favoriet. Kreuziger, Mollema en van Garderen zijn grootste concurrenten hiervoor.

Danielson kan misschien top 15 rijden maar heeft in mijn ogen te weinig meegedaan met de top om dat in de tour wel te doen.
Danielson is een typische renner die iedere etappe rond plek 20 eindigt. Daar heb je voor de spellen niet veel aan. Maar die jongen zal ongetwijfeld wat puntjes sprokkelen. Ben benieuwd wat zijn teamgenoten Hesjedal en Vandevelde kunnen: hebben in het verleden top 10 gereden maar laatste tijd weten ze niet meer te overtuigen.
DAt zijn inderdaad lastig in te schatten renners. Even als Martin, Kreuziger, Kern, Karpets, Horner, Arroyo...

Zal er ongetwijfeld 1 in de top 10 gaan eindigen...Maar dat is bijna niet te voorspellen...
Dus laat ik ze bij veel pools buiten de selectie.
Scholten! Wrote:Dus laat ik ze bij veel pools buiten de selectie.
Ik ook inderdaad
Ok, dank! Zou Van Garderen dan een betere optie zijn? Dan win ik wat geld om Chavanel te wisselen voor Mollema.
Voyou Wrote:Ok, dank! Zou Van Garderen dan een betere optie zijn? Dan win ik wat geld om Chavanel te wisselen voor Mollema.
Zou ik wel doen inderdaad...
Voyou Wrote:Wat denken de kenners hier van de kansen van Tom Danielson? Rijdt zijn eerste Tour maar heeft in de Vuelta al bewezen een goede ronderenner te zijn. Is ook wel een goedkope optie bij Tourmanager.

En doet Andy Schleck eigenlijk nog mee voor de witte trui of is hij nu te oud?
Wat is het antwoord op de vraag?
Welke renner won niet het jongerenklassementen en de gele trui in hetzelfde jaar van de Tour de France?
kooltje Wrote:
Voyou Wrote:Wat denken de kenners hier van de kansen van Tom Danielson? Rijdt zijn eerste Tour maar heeft in de Vuelta al bewezen een goede ronderenner te zijn. Is ook wel een goedkope optie bij Tourmanager.

En doet Andy Schleck eigenlijk nog mee voor de witte trui of is hij nu te oud?
Wat is het antwoord op de vraag?
Welke renner won niet het jongerenklassementen en de gele trui in hetzelfde jaar van de Tour de France?

De vraag is weer behoorlijk krom gesteld trouwens..

Fignon won de Tour in '83 en '84, toen was hij 22 en 23.
Ullrich won in '97, toen was hij 23.
Contador won in 2007, 2009 & 2010. In 2007 was hij 24.
LeMond won in '86, '89 en '90. In '86 was hij 25.

(Bronnen: Wikipedia)

Het lijkt me dus LeMond.

edit: dit had veel sneller gekund: :oops: #-o
Quote:Driemaal won de winnaar van het jongerenklassement ook de Ronde van Frankrijk zelf: Laurent Fignon in 1983, Jan Ullrich in 1997 en Alberto Contador in 2007. Marco Pantani, Greg LeMond en Alberto Contador zijn de enige winnaars van de witte trui die later nog de Tour wonnen.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Jongerenklassement_Ronde_van_Frankrijk">http://nl.wikipedia.org/wiki/Jongerenkl ... _Frankrijk</a><!-- m -->
kooltje Wrote:
Voyou Wrote:Wat denken de kenners hier van de kansen van Tom Danielson? Rijdt zijn eerste Tour maar heeft in de Vuelta al bewezen een goede ronderenner te zijn. Is ook wel een goedkope optie bij Tourmanager.

En doet Andy Schleck eigenlijk nog mee voor de witte trui of is hij nu te oud?
Wat is het antwoord op de vraag?
Welke renner won niet het jongerenklassementen en de gele trui in hetzelfde jaar van de Tour de France?

Een stuk of 5000 renners denk ik ongeveer.
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/sport/2553653/contador-uitgefloten-bij-presentatie-tour-france.html">http://www.nu.nl/sport/2553653/contador ... rance.html</a><!-- m -->

Kijk, zo kennen we de Fransen weer. =D>
Wat een slagveld zeg! Volgens mij stond Gesink stil bij een valpartij op km van de meet. Erg jammer,want hij zat in de eerste groep. Ben benieuwd welke tijd hij krijgt. En dat Gilbert vandaag wint, tsja, dat is niet echt een verrassing.
Eén toeschouwer die niet oplet en de hele tour overhoop!
Lamme Lennie Wrote:Wat een slagveld zeg! Volgens mij stond Gesink stil bij een valpartij op km van de meet. Erg jammer,want hij zat in de eerste groep. Ben benieuwd welke tijd hij krijgt. En dat Gilbert vandaag wint, tsja, dat is niet echt een verrassing.
Gunstig voor Gesink als je puur naar de cijfers kijkt dus. Evans viel mij op in positieve zin.

14:30: Saxo Bank-SunGard
14:37: Euskaltel-Euskadi
14:44: Vacansoleil-DCM
14:51: Ag2r-La Mondiale
14:58: Saur-Sojasun
15:05: Rabobank
15:12: FDJ
15:19: Liquigas-Cannondale
15:26: Team Garmin-Cervélo
15:33: Team Europcar
15:40: Quick Step
15:47: Movistar Team
15:54: Astana
16:01: Team Katusha
16:08: Sky ProCycling
16:15: Lampre-ISD
16:22: Cofidis
16:29: Team RadioShack
16:36: Team HTC-Highroad
16:43: Team Leopard-Trek
16:50: BMC Racing Team
16:57: Omega Pharma – Lotto

Contador dus als eerste. Rabo moet het lang vol kunnen houden op de eerste plaats (of tweede als Garmin het goed doet). Vanaf RadioShack krijgen ze het lastig.
Ik heb zo'n gevoel dat Kloden na vandaag geel draagt, en die voorlopig ook niet afstaat.
Hoop het, Klodie is een mooie kerel. Toch valt er nog niet zoveel te zeggen na gisteren, gezien alle pechgevallen. Evans, VDB enRadioshack de morele winnaars. Vandaag zie ik Radioshack en Garmin schitteren.
Pages: 1 2 3 4