FTM Forum

Full Version: Vuelta 2011
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Ja zeker!
Zeker als je bedenkt dat Poels door een lekke band wat kracht had verspeeld.
Moet niet tekort in het klassement blijven staan want dan mag hij niet weg voor etappezege...
Wat een vertoning gister, een echte ploegentijdrit.


Kijk sinds enkele dagen 's avonds vanaf 22:00 naar de US ProCycling Challenge op Eurosport.

Mooie etappes met zeer hoge beklimmingen. Gister een tijdrit bergop, keurige 5e stek voor Stef Clement. Het enige grote nadeel was de haperingen in de tijdwaarneming waardoor iemand die de snelste tijd leek te rijden er op de finish ineens 18 secondne bij kreeg. Dit gebeurde enkele malen.

Zal wel een complot zijn om Leipheimer op 1 en Vande Velde op 2 te krijgen.

Gesink zeer matig overigens, 33ste ongeveer.
Gesink is mentaal dermate geknakt, dat ik hem dit seizoen niet meer veel vooraan zie rijden.
Flinke valpartij in de Vuelta. Scarponi, Paolini en Reynes redelijk gehavend. Weet niet wie er nu als eerste viel. Kittel won wel heel erg makkelijk zeg, Bennati kwam veel te vroeg op kop.
Ik volg het totaal niet, maar Mollema pakt de leiderstrui. =D> Hoeveel (berg)etappes nog? Heeft hij een kans?
Er komen nog veel bergetappes, we zijn immers pas ene week onderweg, maar in de bergen hoeft hij niet veel te gaan verliezen. Morgen misschien wel in de tijdir van bijna 50km. Vooral Menchov en Nibali zie ik veel tijdswinst boeken morgen.
Scholten! Wrote:Er komen nog veel bergetappes, we zijn immers pas ene week onderweg, maar in de bergen hoeft hij niet veel te gaan verliezen. Morgen misschien wel in de tijdir van bijna 50km. Vooral Menchov en Nibali zie ik veel tijdswinst boeken morgen.

Voor Wiggins zul je bedoelen. Ook ijzersterk vandaag en wil vlammen morgen!
Die ook ja, maar die noem ik niet als anti-held zijnde :wink:
Geweldige prestatie van Mollema! Hij heeft bijna iedere favoriet wel een keer gelost dus zwaar verdient deze trui.

Wiggins met dezelfde benen als gisteren gaat echter wel drie minuten pakken op Mollema. Mollema zal moeten strijden uiteindelijk voor een top-5 plaats. Na vandaag zullen Menchov, Fugslang en Monfort bij hem in de buurt komen voor plaats 3 (achter Wiggings en Nibali).

Poels vandaag lekker veel tijd verliezen dan mag je in de bergen ten aanval voor een dagzege!
Geen slechte tijdrit van Mollema maar toch van 1 naar 7...
Froome verrast vandaag met rode trui...
Ik vind dat hij het uitstekend heeft gedaan. Hij staat maar 1:07 achter en hij kan ze allemaal hebben bergop momenteel!
Froome en Wiggins natuurlijk wel en erg sterk duo...Al moet je bergop toch echt de benen hebben. Nog niks beslist...leuk!
Morgen weer een heerlijke klim etappe. Bergop aankomst. Kunnen we de verhoudingen weer mooi onder de loep nemen!
Laatste klim is best lang (dacht 18km), dus kan heel wat moois opleveren. Ben benieuwd wat de favorieten Scarponi, Menchov, Rodriguez en Nibali gaan doen, ze kunnen zich nu niet meer verstoppen en zullen moeten gaan aanvallen!
Scholten! Wrote:Laatste klim is best lang (dacht 18km), dus kan heel wat moois opleveren. Ben benieuwd wat de favorieten Scarponi, Menchov, Rodriguez en Nibali gaan doen, ze kunnen zich nu niet meer verstoppen en zullen moeten gaan aanvallen!

Voorlopig is er een kopgroep van 16 man die 3,5min hebben
Montaguti AG2R-Bernabeu & Palomares AND-Quinziato BMC -Moncoutie COF-Oroz EUS-Albasini HTC-Horrach KAT-Perez LAM-O'Grady LEO- Reynes OLO - Intxausti MOV-PetrovAST-L.L Sanchez RAB-Jorgensen SAX-Paulinho RSH
Leuk einde moet ik zeggen, en weer die sluwe vos die wint. Ben nooit fan van hem geweest, maar hier heb ik wel respect voor. Moncoutie en ook LLS hebben overduidelijk een neusje voor een succesvolle kopgroep.
mijn kluns en SC in de kopgroep. Helaas pakt de kluns meer punten ](*,)
Sioutsou afgestapt ](*,)
Zonde dat Kruiswijk nog even 2.10 verliest op de renners om hem heen. Van stek 17 naar 25, echt zonde.

Aan de andere kant, Kruiswijk en Slagter braken de finale der favorieten wel open met hun aanval, helaas was het tijdrijdritme Wiggings net iets te veel van het goede. Froome kraakt bergop, dus Bauke moet top 5 kunnen halen.
Knap van Wiggings op deze niet gelijkmatige klim.
Dit weekend wordt spectaculair met drie dagen (vrijdag ook) bergen, waarvan twee met finish bovenop.

De spanning in het klassement en het prima rijden van Rabo (Mollema) maken het voor mij een zeer leuke Vuelta!

Kruiswijk liet lopen omdat LLS en TJS voorin zaten voor het ploegenklassement en hij nu voor etappewinst mag gaan van de favorieten. Of hij nou 15e of 25ste wordt in het AK maakt weinig uit.
kooltje Wrote:Knap van Wiggings op deze niet gelijkmatige klim.
Dit weekend wordt spectaculair met drie dagen (vrijdag ook) bergen, waarvan twee met finish bovenop.

De spanning in het klassement en het prima rijden van Rabo (Mollema) maken het voor mij een zeer leuke Vuelta!

Kruiswijk liet lopen omdat LLS en TJS voorin zaten voor het ploegenklassement en hij nu voor etappewinst mag gaan van de favorieten. Of hij nou 15e of 25ste wordt in het AK maakt weinig uit.

Ik denk ook dat Kruiswijk de opdracht heeft gekregen vol voor Mollema te rijden, dan maar openbreken in de hoop favorieten te kraken en Mollema meer ruimte te geven. Wellicht dat hij de laatste bergrit nog eens mag proberen
Box Brother Wrote:Ik denk ook dat Kruiswijk de opdracht heeft gekregen vol voor Mollema te rijden, dan maar openbreken in de hoop favorieten te kraken en Mollema meer ruimte te geven.

dat lijkt me evident. ze gana nu vol voor de hoogst mogelijke klassering voor mollema.

gezien de concurrentie zit er gewoon een vueltawinst in. dan ga je uiteraard niet een renner opofferen die ook top 10 kan rijden.
waf Wrote:
Box Brother Wrote:Ik denk ook dat Kruiswijk de opdracht heeft gekregen vol voor Mollema te rijden, dan maar openbreken in de hoop favorieten te kraken en Mollema meer ruimte te geven.

dat lijkt me evident. ze gana nu vol voor de hoogst mogelijke klassering voor mollema.

gezien de concurrentie zit er gewoon een vueltawinst in. dan ga je uiteraard niet een renner opofferen die ook top 10 kan rijden.

Dit heb ik ook nog maar weinig mensen horen zeggen, maar ik denk ook echt aan de overwinning!
1. Wiggins (kantje boord om in te halen, hij moet gewoon aanvallen!)
2. Froome +0.07 (komt te kort uiteindelijk)
3.Kessiakovf +0.09 (heeft hij ook al 2x eraf gereden!)
4.Nibali +0.10 (0.26, lekker in het wiel blijven en 1x kapot rijden)
5.Fuglsang + 0.19(die ging er eergister nog af!)
6. Mollema +0.36
Ben benieuwd of de subtoppers, als je daar van kan spreken, zoals Kessiakoff, Zubeldia, Monfort en Fuglsang zich de staande houden de komende twee dagen.
Scarponi afgestapt, valt me vies tegen. Blijkt wel weer dat zulke typisch Italiaanse renners in het buitenland niet echt kunnen aarden.
Scholten! Wrote:Ben benieuwd of de subtoppers, als je daar van kan spreken, zoals Kessiakoff, Zubeldia, Monfort en Fuglsang zich de staande houden de komende twee dagen.
Nee dus....Mollema pakt ze allemaal!

Vandaag moet Mollema binnen de 20 seconde van Wigging komen...ER komt nog 1 etappe waar hij Wiggings kan pakken en wat bonificatieseconde kan pakken...
Vandaag stukken van 23% wordt gegarandeerd spektakel!
Vandaag gaat 't gebeuren, een helse klim, een monster. Lijkt me toch dat Mollema dit beter moet liggen dan Wiggins en Froome. Nibali en Rodriguez ligt 't natuurlijk nog beter maar die staan nu al vrij ver achter. Mollema moet die Sky trein slopen met tempowisselingen.
Helaas mocht het niet zo zijn dat Bauke het podium veiligstelt, integendeel zelfs.
Poels heeft wel laten zien gewoon de verschrikkelijkste bergen aan te kunnen, wat een held!

Wanneer zal Cobo worden gepakt? Ik vertrouw die gast voor geen centimeter.
Hoewel alle renners altijd "verdacht" zullen zijn zit die Cobo me totaal niet lekker inderdaad, maar goed, hij is nooit gepakt en wellicht wel 50x getest, maar die tests zeggen helemaal niets.

Neem je dat niet mee dan heeft hij het de laatste dagen gewoon goed gedaan. ZIjn team had al wel verwachtingen van hem, hij was vooraf al kopman boven Mentsjov en Sastre, hoewel dat gedurende de ronde altijd kan wijzigen.

Mollema zat net in het verkeerde groepje, op de eerste kilometer na heeft hij geen tijd verloren op Poels, Mentsjov en Froome en zelfs wat gepakt in het slot op Wiggins.

Nog een paar leuke etappes met kleine cols op het eind, laten we hopen dat hij steeds iets kan pakken zoals in de eerste week, idem voor Poels, die een geweldige spurt heeft berg op.
Die Cobo heeft Bij Saunier Duval de fijne kneepjes van het vak geleerd van Piepoli en al die andere kneuzen. Doping misschien niet traceerbaar, maar na gisteren weet ik het zeker, dit is geen puur natuur.
Sagan 1 en Degenkolb 2 vandaag.
Pages: 1 2 3