FTM Forum

Full Version: De mysterieuze mailtjes
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
In mijn ogen was Arco altijd betrouwbaar, maar dit vind ik inderdaad een vaag verhaal.
Wat zou helpen is dat de 'vriend' zou laten wie hij is en zelf met zijn verhaal komt.
Je kunt nog zo alle schijn tegen je hebben, maar hoe Arco hier al veroordeeld en afgebrand wordt voordat hij een reactie heeft gegeven, komt op mij wel wat vreemd over. Ik denk dan altijd aan een scenario dat hij het echt niet gedaan heeft, wat dan? Dan maak je gewoon meer kapot dan je lief is. In mijn ogen is dit een mooi voorbeeld van het zwart-wit denken van deze tijd. Jammer en onnodig. Ik ken Arco overigens niet, dus dit is geen verdediging t.o.v. hem.
Ik vind het lastig en ik kan technisch gezien niet beoordelen of iemand anders dit voor hem zou kunnen doen.
Maar ik ga in principe toch uit van het goede van de mens. Ik geloof Arco tot dat het tegendeel is bewezen. En als het dan toch blijkt dat hij er wel achter zit dan heeft zo'n iemand ook voorgoed bij mij afgedaan en is onbetrouwbaar!!
Ik kan mij voorstellen dat als het mij zou overkomen dat ik ook erg boos zou worden, niet zozeer om het spel, maar om het wantrouwen wat ik bij mensen heb gekweekt.
Ik denk dat we nog even niet te snel moeten oordelen, maar als het kan moet het wel uitgezocht worden.
Tripplexxx Wrote:Je kunt nog zo alle schijn tegen je hebben, maar hoe Arco hier al veroordeeld en afgebrand wordt voordat hij een reactie heeft gegeven, komt op mij wel wat vreemd over. Ik denk dan altijd aan een scenario dat hij het echt niet gedaan heeft, wat dan? Dan maak je gewoon meer kapot dan je lief is. In mijn ogen is dit een mooi voorbeeld van het zwart-wit denken van deze tijd. Jammer en onnodig. Ik ken Arco overigens niet, dus dit is geen verdediging t.o.v. hem.

Mee eens dus!
Tripplexxx Wrote:Je kunt nog zo alle schijn tegen je hebben, maar hoe Arco hier al veroordeeld en afgebrand wordt voordat hij een reactie heeft gegeven, komt op mij wel wat vreemd over. Ik denk dan altijd aan een scenario dat hij het echt niet gedaan heeft, wat dan? Dan maak je gewoon meer kapot dan je lief is. In mijn ogen is dit een mooi voorbeeld van het zwart-wit denken van deze tijd. Jammer en onnodig. Ik ken Arco overigens niet, dus dit is geen verdediging t.o.v. hem.
Ik vind de reacties eigenlijk wel meevallen. In veel van de reacties staat zelfs dat we eerst de reactie van Arco zelf moeten afwachten. Logisch dat er bij zo'n verhaal (de feiten van maandagochtend) het vermoeden wordt geuit dat het niet eerlijk is gegaan.
Dus wat mij betreft schilder je de mede-forummers onnodig af als zwart-wit-denkers.
Tripplexxx Wrote:Je kunt nog zo alle schijn tegen je hebben, maar hoe Arco hier al veroordeeld en afgebrand wordt voordat hij een reactie heeft gegeven, komt op mij wel wat vreemd over. Ik denk dan altijd aan een scenario dat hij het echt niet gedaan heeft, wat dan? Dan maak je gewoon meer kapot dan je lief is. In mijn ogen is dit een mooi voorbeeld van het zwart-wit denken van deze tijd. Jammer en onnodig. Ik ken Arco overigens niet, dus dit is geen verdediging t.o.v. hem.
Beetje overdreven dit, zeker om de tijdgeest erbij te halen. Ten eerste vielen de reacties volgens mij mee. Je doet nu net of wij de boemannen zijn.
Ten tweede was er een hoop bewijs dat dit daadwerkelijk vanaf zijn account was gedaan. Waarom zouden we dan nog op een reactie moeten wachten? Hij heeft alle recht om zich te verdedigen, maar meer nog dan dat is ie ons een reactie verschuldigd.
Ik vond de reactie van iedereen ook meevallen. Zelf eerst even de reactie van Arco afgewacht en aan de ene kant geloof ik hem wel. Waarom zou hij zulke geintjes uithalen, hij weet dat er automatisch mailtjes uitgaan toch bij aanpassingen van de deadline?

Maar dat 'een' vriend dit nu allemaal heeft gedaan?
Ik vond de reacties dus niet meevallen, maar dat is mijn bescheiden mening en verschil van mening mag. Ik wil me er ook niet te veel mee bemoeien aangezien ik nauwelijks meer op het forum actief ben.
Wat gaat er nou met Arco gebeuren? Blijft ie nou wel of niet in de stand. Maakt mij verder niet uit maar volgens mij is er geen def besluit genomen
Ik vind ook dat er een besluit genomen moet worden.

Feit is dat er is valsgespeeld (of in elk geval een poging tot).
Feit is ook dat het gebeurd is via Arco zijn admin account.
Het valt natuurlijk nooit met 100% zekerheid te bewijzen wie het gedaan heeft maar of het nu wel of niet door Arco zelf of door zijn "vriend" is gedaan is in deze nog niet eens zo relevant.
Het is Arco's account en daarmee ook zijn verantwoordelijkheid is mijn mening.
En dit kan natuurlijk niet onbestraft blijven.
Tja ik denk dat Mac deze beslissing liever niet wil nemen, mindlight als andere organisator vermoedelijk ook niet. Ik zou dan een poll willen voorstellen met i.i.g. de volgende opties:

- Arco kan het spel afmaken en komt gewoon in aanmerking voor de prijzen.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Zijn prijsbedrag wordt aan een goed doel overgemaakt.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Zijn positie vervalt en de prijzen schuiven door naar de volgende op de ranglijst.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Het geldbedrag dat bij zijn positie hoort, wordt over de overige posities verdeeld die recht geven op een prijs.
- Arco wordt uit de stand verwijderd. Zijn positie vervalt en de prijzen schuiven door naar de volgende op de ranglijst.

Zien jullie nog meer opties? Ik denk dat er uiterlijk zaterdag een besluit moet zijn.
Mac heeft al min of meer aangegeven deze beslissing niet te willen nemen..ik vind dat dit een beslissing is voor de organisatie dus Mindlight en Overdune .
_Tampie Wrote:Tja ik denk dat Mac deze beslissing liever niet wil nemen, mindlight als andere organisator vermoedelijk ook niet. Ik zou dan een poll willen voorstellen met i.i.g. de volgende opties:

- Arco kan het spel afmaken en komt gewoon in aanmerking voor de prijzen.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Zijn prijsbedrag wordt aan een goed doel overgemaakt.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Zijn positie vervalt en de prijzen schuiven door naar de volgende op de ranglijst.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Het geldbedrag dat bij zijn positie hoort, wordt over de overige posities verdeeld die recht geven op een prijs.
- Arco wordt uit de stand verwijderd. Zijn positie vervalt en de prijzen schuiven door naar de volgende op de ranglijst.

Zien jullie nog meer opties? Ik denk dat er uiterlijk zaterdag een besluit moet zijn.

Arco wordt uit de stand verwijderd en mag ook de komende jaren niet meer meedoen.

Is zeker niet mijn optie maar voor de echte verbitterde collega manager kan dit een optie zijn.
Ik weet niet of er een poll over moet komen. Dan wordt het echt zo'n schavot en volgens mij heeft Mac al een beslissing genomen waarover iedereen het min of meer eens was.
Sorry Kraai, maar ik ga daar niet aan beginnen.
Ad Wim Wrote:Ik weet niet of er een poll over moet komen. Dan wordt het echt zo'n schavot en volgens mij heeft Mac al een beslissing genomen waarover iedereen het min of meer eens was.

Op welke beslissing doel je hier?
Deze:
Mac Wrote:Uiteraard zijn de adminrechten meteen ontnomen. Vanavond zal (bij geen goede uitleg van zijn kant) ook zijn FTM account worden verwijderd.
mindlight Wrote:Sorry Kraai, maar ik ga daar niet aan beginnen.

Als jij daar niet aan wil..oké dat is jou beslissing maar er zal toch iets moeten gebeuren.
Wat vind jij dan dat er nu wel moet gebeuren?
Een poll? Of eens met Ad Wim/Mac?
Ik weet dat er achter de schermen nog activiteiten plaatsvinden (ben ik zelf amper bij betrokken), dus ik wacht graag af tot daar een "uitkomst" is. In dat geval wens ik in ieder geval niet zelf een beslissing te nemen, en tenzij Mac alszijnde ultieme leider alsnog een beslissing neemt, moet er iets ander gebeuren (wat moet ik nog over denken).
_Tampie Wrote:Tja ik denk dat Mac deze beslissing liever niet wil nemen, mindlight als andere organisator vermoedelijk ook niet. Ik zou dan een poll willen voorstellen met i.i.g. de volgende opties:

- Arco kan het spel afmaken en komt gewoon in aanmerking voor de prijzen.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Zijn prijsbedrag wordt aan een goed doel overgemaakt.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Zijn positie vervalt en de prijzen schuiven door naar de volgende op de ranglijst.
- Arco kan het spel afmaken maar komt niet in aanmerking voor de prijzen. Het geldbedrag dat bij zijn positie hoort, wordt over de overige posities verdeeld die recht geven op een prijs.
- Arco wordt uit de stand verwijderd. Zijn positie vervalt en de prijzen schuiven door naar de volgende op de ranglijst.

Zien jullie nog meer opties? Ik denk dat er uiterlijk zaterdag een besluit moet zijn.

Meneer draait een goed jaar FTM en krijgt me een partij babbels weer. Wat ben je toch ook een pedante wijsneus. Een poll houden, wat een prietpraat man. :crazy:
Alhoewel Arco nog niet met overtuigend bewijs is gekomen dat hij het zelf niet is geweest maar z'n 'vriend' vind ik dat ik Arco in dit geval het voordeel van de twijfel moet geven en hem niet moet verwijderen uit de stand. Daarvoor heeft hij toch wel genoeg credits opgebouwd de afgelopen jaren. Bovendien heeft Arco geen voordeel gehad uit de acties aangezien del potro weer gewoon is teruggezet in zijn team.

Zoals altijd wil ik me eigenlijk zo weinig mogelijk bemoeien met de poule en ik vind ook niet dat dit een taak is vanuit de organisatie. Voor volgend jaar misschien een goed idee om 1 of 2 'beheerders' in te stellen voor de poule in dit soort gevallen (alhoewel dit natuurlijk vrij extreem is)
Mac Wrote:Uiteraard zijn de adminrechten meteen ontnomen. Vanavond zal (bij geen goede uitleg van zijn kant) ook zijn FTM account worden verwijderd.
Mac Wrote:Alhoewel Arco nog niet met overtuigend bewijs is gekomen dat hij het zelf niet is geweest maar z'n 'vriend' vind ik dat ik Arco in dit geval het voordeel van de twijfel moet geven en hem niet moet verwijderen uit de stand.

Sorry Mac met alle respect, maar hier worden nu toch wel 2 verschillende dingen gezegd lijkt mij :-s
Begrijp me goed, wat mij betreft hoeft Arco ook niet meteen helemaal uit de stand genomen te worden maar ik vind wel dat er op zijn minst iets van een maatregel genomen moet worden.
Dat Arco geen voordeel gehad heeft is natuurlijk totaal niet van belang. Het gaat om de poging/intentie tot !
Het is 100% duidelijk dat er een poging gedaan is tot valsspelen en als hier verder niets mee gedaan wordt dan schep je een precedent waar in de toekomst bij een eventueel vergelijkbaar geval naar gewezen kan worden...zoiets van "jamaar bij Arco werden toen ook geen maatregelen genomen dus waarom dan nu wel bij mij ??"
Wat eventueel ook een optie kan zijn is dat Arco zijn punten voor Parijs niet meegeteld worden in de totaalstand (soort van middenweg zeg maar). Misschien iets om over na te denken?
Het blijft natuurlijk raar, dat de deadline een paar keer open en dicht is geweest.
Dit toont voor mij aan, dat er toch enige kennis moet zijn om dit te doen.

Team staat op 10 uur.
Om 10.01 staat op het forum dat Del Potro niet speelt.
Vliegensvlug wordt de database geopend en gesloten en team is gewijzigd.

Als je de kennis niet hebt, dan kun je nooit zo snel reageren.
Tripplexxx Wrote:Meneer draait een goed jaar FTM en krijgt me een partij babbels weer. Wat ben je toch ook een pedante wijsneus. Een poll houden, wat een prietpraat man. :crazy:

Je reactie zegt gelukkig meer over jezelf dan over mij.
Ik ben het met Kraai eens.

Hoe zeer ik Mac ook respecteer en hem niet in een vervelende positie wil manoeuvreren, dit lijkt me geen goede oplossing.
Ik denk niet dat je Arco het voordeel van de twijfel moet geven in de actie. Het lijkt me duidelijk wat er is gebeurd, en of hij of een vriend het gedaan heeft, het is vanaf zijn account gedaan.
Je zou hem qua sanctie wel het voordeel van de twijfel kunnen geven wmb, of zijn opgebouwde credits daarvoor gebruiken.

Dus in dat geval vind ik een tussenweg van Kraai wel goed. Je zou hem de 10 euro terug kunnen geven, maar wel uit de stand kunnen verwijderen. Dat is minder hard dan zomaar uit de stand verwijderen. Of idd Parijs niet meetellen.
Maatregel is dat hij uit de organisatie is geknikkerd. Hij heeft aangetoond dat hij of niet goed om kan gaan met de 'macht' die daarbij hoort of dat z'n vrienden dat niet kunnen. Als dit volgend jaar was gebeurd had ik Arco ook uitgesloten van de prijzen die eventueel gewonnen kunnen worden. Echter die zijn er dit jaar niet en dan boeit het mij niet zo of hij die laatste week nou wel of niet kan afmaken.

Nogmaals (ook voor Adwim): Het poultje wordt niet georganiseerd vanuit de organisatie en daar ga ik dan ook geen consequenties aan verbinden. Ik heb me daar vanaf het begin afzijdig van gehouden en ook gezegd dat dit niet iets is vanuit ons (ik praat niet graag over 'ons' en 'jullie' maar in dit geval kan dat even niet anders). Wat daarmee gebeurt is dan ook niet aan mij om te beslissen maar aan jullie.

Mocht zoiets in de toekomst weer gebeuren zal dat een heel andere situatie zijn met heel andere consequenties.
Ik weet dat de poule los van jou staat/stond. Ik zeg ook niet dat jij hier per se over moet beslissen, ik stel alleen een oplossing voor.
Heeft ML dat geld indertijd niet geïnd? Kan hij er geen uitspraak over doen?

Maar los daarvan, het wel of niet uit de stand verwijderen is toch wel jouw aangelegenheid?
Een gebed zonder eind zoals wel vaker op het forum. Volgend jaar moet er maar een ballotagecommissie worden ingevoerd
Ik vind het lastig. Als de schuld bij iemand anders ligt (bij een vriend) hoeft Arco van mij niet uit de stand gezet te worden. Wat nu als iemand's account gehackt wordt en daarmee valsgespeeld wordt, dan ga je iemand daar toch ook niet op afrekenen?
Echter, hoe zeer ik Arco ook geloof dat zijn verhaal klopt, je kunt wel een paar twijfels bij zijn verhaal stellen. Wat dat betreft zou het goed zijn als Arco zijn reactie over wat er gebeurd is nog wat verduidelijkt, dan wordt het makkelijker om een beslissing te nemen.
Mac Wrote:Het poultje wordt niet georganiseerd vanuit de organisatie en daar ga ik dan ook geen consequenties aan verbinden. Ik heb me daar vanaf het begin afzijdig van gehouden en ook gezegd dat dit niet iets is vanuit ons (ik praat niet graag over 'ons' en 'jullie' maar in dit geval kan dat even niet anders). Wat daarmee gebeurt is dan ook niet aan mij om te beslissen maar aan jullie.

Mac laat de beslissing dus aan ons wat er met Arco verder gebeurd...oke duidelijk,alleen wil de organisatie (ML in elk geval) hier geen beslissing over nemen zoals hij heeft aangegeven.
Dus hoe komen we dan wel tot een beslissing? Dan toch maar een poll? ( met als toevoegde optie Parijs niet meetellen?)
Pages: 1 2 3 4 5