FTM Forum

Full Version: Voorspel de top 10 van 2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Zal Djokovic ook 2012 domineren of slaat Nadal of Federer terug? Handhaven jongens als Fish, Tipsarevic en Almagro zich in de top 10? Vechten Soderling en Roddick zich terug, of breekt er nieuw talent door? Voorspel hier de top 10 van 2012.

Vorig jaar had niemand Djokovic als #1 getipt. Ik ben benieuwd hoeveel deelnemers nu iemand anders tippen!

Je kunt je voorspelling doen of wijzigen tot zondag 15 januari 23:59.

Plaats je voorspelling in dit topic (denk aan de tiebreaker!) of stuur deze per PM naar mij. Verzoek: zo min mogelijk opmaak in de lijst, ideaal is:
Nadal
Federer
Djokovic
enz.
Dan is het voor mij eenvoudig te kopiëren naar Excel.
Bij wijzigingen telt de laatst binnengekomen lijst.

Voorgaande winnaars:
2011: Overdune
2010: kooltje
2009: Centre Court
2008: Overdune
2007: Kraai
2006: Scholten!

Puntentelling:
Code:
#   W    P   N        top 3 bonus
1   5   10  -10      +4 #1 juist
2   5   10  -9        +2 én #2 juist
3   5   8   -8        +1 én #3 juist
4   5   8   -7
5   5   6   -6
6   5   6   -5
7   5   5   -4
8   5   5   -3
9   5   4   -2
10  5   4   -1

#: positie waarvoor voorspelling is
W: wel in top 10
P: precies goed
   bij afwijking van 1 t/m 4 plaatsen krijg je 1 t/m 4 punt minder
N: niet in top 10 (dit gaat voor boven de afwijking!)

Dus als je Murray op 3 hebt en hij eindigt 4 krijg je 5+7.
Als je Monfils op 9 hebt en hij eindigt 9 krijg je 5+4. Eindigt 'ie 11 krijg je -2, eindigt 'ie 5 krijg je 5+0.

Bij een gelijke stand, wint degene met de meeste spelers in de top 10. Als dat ook gelijk is, bepaalt de volgende tiebreaker wie de winnaar wordt:

Op welke ranglijstpositie staat de nummer 100 van de 2011 year-end ranking, Michael Berrer, in de week na de Davis Cup finale?
Ik heb voorspellingen binnen van Haggie, Tampie, rhubarb, Overdune en The Player.
Let op dat de deadline dit keer niet te verplaatsen valt Wink
Nou ik zal mezelf hier ook eens in verdiepen. Aangezien ik dit jaar tennis toch meer op de voet moet volgen, dit ook maar even invullen voor zondag middernacht. :8:
Inmiddels ook inzendingen van Mac, Kraai, Jansoe, centre court, buurs, Cruijff, Scholten, Mitch binnen.
Djokovic
Nadal
Murray
Federer
Ferrer
Tsonga
Del Potro
Monfils
Berdych
Fish

131
Djokovic
Nadal
Federer
Murray
Del Potro
Tsonga
Ferrer
Berdych
Verdasco
Monfils

116
Naast bovenstaande voorspellingen in de tussentijd alleen een inzending van Ad Wim gekregen. Nog iets meer dan een dag tot de deadline!
Djokovic
Nadal
Federer
Murray
Tsonga
Del Potro
Ferrer
Berdych
Raonic
Dolgopolov

111
Ik moet volgens mij nog mn tie-breaker opgeven. Ik ga ook nog even wat wijzigen in mn top 10, pm ik je later vandaag Mist.
Mijn eigen voorspelling:

Djokovic
Federer
Murray
Nadal
Del Potro
Ferrer
Tsonga
Berdych
Monfils
Raonic

Berrer: 119
Djokovic
Murray
Federer
Nadal
Del Potro
Ferrer
Tsonga
Berdych
Raonic
Monfils

115
Djokovic
Nadal
Federer
Tsonga
Murray
Ferrer
Del Potro
Berdych
Raonic
Dolgopolov

145
Federer
Murray
Djokovic
Nadal
Ferrer
Del Potro
Raonic
Tipsarevic
Dolgopolov
Almagro

87e

Last visited: Wed Sep 08, 2010 17:15 .. was even geleden dat ik op dit forum was hehe.
Keurig op tijd :-)
Dacht ik de enige te zijn met Dolgo..
Ey, nou zet ik die Raonic er maar in omdat je daar zo'n ophef over maakte, maar zelf toch niet zó veel vertrouwen in?

edit> dit was dus een reactie op Elikian ja Smile
Vergeten.. thanks.. die voeg ik even in. .. Berdych er dan maar uit. Kijken op het eind van het jaar of dat een goeie keuze was Wink
Dat was iemand anders denk ik? Wink
kratovsk Wrote:Ey, nou zet ik die Raonic er maar in omdat je daar zo'n ophef over maakte, maar zelf toch niet zó veel vertrouwen in?
Ik heb hem op #10, of reageer je op Elikian?
Was een reactie op mij ja. Ik heb hem afgelopen week nogal afgezeken over het missen van Milos Smile
Overdune Wrote:Dacht ik de enige te zijn met Dolgo..
Kenners reageren altijd pas laat.
Ik dacht dat hij op mij reageerde, maar weet het nu ook niet meer. Smile
Elikian Wrote:
Overdune Wrote:Dacht ik de enige te zijn met Dolgo..
Kenners reageren altijd pas laat.

Doe je ook mee met FTM?
Nope. Geen tijd voor, kwam alleen dit even invullen na herinnering van Mist Smile
Als iemand ergens de komende uren toch nog wil voorspellen, vooral doen.
Ligt een beetje aan de uitslagen of het nog valt te accepteren. (Als bijv. Del Potro meteen verliest, houdt het op)
Elikian Wrote:Nope. Geen tijd voor, kwam alleen dit even invullen na herinnering van Mist Smile

Jammer!
Mist Wrote:Als iemand ergens de komende uren toch nog wil voorspellen, vooral doen.
Ligt een beetje aan de uitslagen of het nog valt te accepteren. (Als bijv. Del Potro meteen verliest, houdt het op)

Potro begint iig lekker, 2-6 eerste set.
Mist Wrote:Mijn eigen voorspelling:

Djokovic
Federer
Murray
Nadal
Del Potro
Ferrer
Tsonga
Berdych
Monfils
Raonic

Berrer: 119
O, ik had die van jou niet eens gezien. Die van mij lijkt er wel verdacht veel op.
f*ck de hell. Ik zie dat ik Tsonga ben vergete.. naja, jammer dan :p
Hehehe zeker van jou verrassend Eli!
1 ; roger federer
2 : djokovic
3: nadal
4: murray
5: tsonga
6: ferrer
7:del potro
8: berych
9Confusedoderling
10:fish
Pages: 1 2 3