FTM Forum

Full Version: Auckland / Sydney
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Vandaag dagje naar het toernooi van Sydney geweest. Hier en daar enkele setjes meegepikt (Seppi-Benneteau, Malisse-Steppie, Fognini-Russell, had alleen een groundpass), maar natuurlijk vooral gegaan om Haase aan te moedigen. Smile Ik had voor de gelegenheid mn oranje shirtje van stal gehaald. Gelukkig waren er nog een stel Nederlandse 60-plussers die ooit geëmigreerd waren, waarvan er een samen met mij Haase de hele parij heeft aangemoedigd. Stond ik niet helemaal voor gek tenminste. Smile

Bogo nog nooit zien spelen, maar gezien zijn lengte was het geen verrassing dat die gast geen enkele wapens heeft. In de rally is hij wel behoorlijk vast en slaat alles goed diep. De service van Haase liep niet goed (hele partij niet, % van rond de 55 volgens mij) en ook in de rally kon hij de bal niet diep genoeg houden, dus Bogo domineerde. Hij liep redelijk makkelijk door zn servicegames heen, Haase had meer moeite en na op 4-3 meerdere bp's weggewerkt te hebben ging het bij 4-5 toch mis. Haase was af en toe weer lekker aan het mopperen en ook zn racket vloog op een gegeven moment in het rond.

In de tweede set won Bogo zn eerste service game, maar daarna won Haase ineens zes games op rij, mede dankzij de aanmoedigingen van ons natuurlijk. Ook bij fouten van Bogo ondersteunden we Haase met bemoedigende woorden en geklap (ok, mss niet helemaal netjes :8: ), dat werd Bogo even teveel en hij slingerde een of andere krachtterm in onze richting. Kon niet verstaan wat maar zn gezicht sprak boekdelen. :razz:

Haase leek de boel onder controle te hebben (Bogo speelde echt mat nu, terwijl hij eerst domineerde), maar in de derde set ging jammergenoeg alsnog mis. Onze aanmoedingen ten spijt kreeg hij geen enkel breakpoint en had Bogo er aan een genoeg.
Gewoon erg matig van Robin. Het was zijn 1e potje op de ATP dit jaar, maar goed! Geen fijne generale voor de AO.
Zeer matig inderdaad. Sowieso wat tegenvallende starten dit jaar. Zo'n JCF die er dik afgaat tegen Paire is toch ook treurig.
Of Paire is los, nu ook Chela eraf.

Mooi dat Reynolds het een niveau hoger ook laat zien. Weinig spannende uitslagen verder, het zou wel aardig zijn als Mannarino dit nog weet om te draaien.
Van Ferrero zou ik niet te veel verwachten dit jaar, zeker niet op HC. En Paire is gewoon goed bezig deze weken, al moet ie de echte klapper nog maken.

Wat wel mooi is, is dat GGL weer eens 2 potjes achter elkaar wint. Is hem sinds RG van vorig jaar niet meer gelukt.
Beloofd weer een leuk jaar te worden. onvoorspelbaar. :roll:
Tof dat je daar bent Overdune! Is het echt zo winderig als dat het lijkt?
Dinsdag was er geen wind, maar gisteren waaide het wel als een gek idd.
oh oh oh, ik heb zojuist de laatste games bij benne - bagh gezien...

die benneteau benutte pas zijn 7e mp...

bijna allemaal ue op de mp van benne :8:
2e serv die 2 meter uitvliegen, smashes die hij mist, makkelijke volleys missen...

gaat hij morgen dan toch zijn 1e toernooi winnen?
Ik lees net een interview met Haase die zegt dat hij eens van Benne in de halve finale verloor waarop Benne de finale verloor. Zijn 5e verloren finale. Moest ie huilen. Een atp-speler zonder titel stelt weinig voor. Nu dus weer een kans! En wat voor één!