FTM Forum

Full Version: Doelstellingen 2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
In dit topic de persoonlijke verwachtingen / doelstellingen voor het komende jaar!

Voor mij is de doelstelling top 10 en dat verwacht ik eigenlijk ook wel te kunnen halen.
Met een top 3 notering zal ik, zeker gezien de prijzen die daarvoor beschikbaar zijn, zeer tevreden zijn maar ik denk dat het gezien het grotere deelnemersveld erg lastig wordt.

Mijn verwachting voor de top 5 van de forumsubleague (de anderen ken ik niet goed uit het AK):

buurs
andre
omyaca
CC
Ad Wim
Krijgen we dit weer. Doet buurs het niet, dan iemand anders wel. Gelukkig ben jij iig wel chique genoeg om jezelf niet bovenaan te zetten.
Buurs wint natuurlijk ook niet.

Mijn doelstelling is om geen een deadline te vergeten, wordt al lastig genoeg.
Mijn doel is het om FTM meer als een spel te gaan zien ipv een manier van leven. Qua prestaties totaal geen verwachtingen. Al die nieuwe managers ken ik niet dus moeilijk inschatten
Stille Wrote:Mijn doel is het om FTM meer als een spel te gaan zien ipv een manier van leven. Qua prestaties totaal geen verwachtingen. Al die nieuwe managers ken ik niet dus moeilijk inschatten

Dat wist ik daarom sta je niet hoog bij mij Wink

@Ad, toch leuk om even te kijken hoe iedereen zijn verwachtingen zijn, soms heb je op voorhand hele grote plannen, of juist niet om bepaalde redenen. Ik zal een vrij druk jaar hebben met het werk (nu nog niet zo overigens) dus ik verwacht niet te veel.
Top 4 in de subleague, top 15 algemeen.
Overigens denk ik dat je de 'old school' managers hoog in moet schatten, ik denk dan ook dat er wel 6 of 7 van de forum subleague in de algehele ranking top 10 zullen staan.
Zou een van de 'old school' managers me nog wat tips kunnen geven? Qua kennis over tennissers zit het wel goed dankzij het Ludica Tennisspel. Ik ken de talenten, comeback spelers etc wel. Strategieeën voor dit spel ken ik nog niet echt, dus wie trapt er af van de oude garde?
Die gasten van MTF volgen het tennis nog meer dan Stille en ik, maar je moet ook wel een beetje verstand van het spelletje hebben. En denk niet dat veel nieuwe mensen daar meteen binnen één jaar achter zijn. Dus ik verwacht idd een min of meer traditionele top 10 aan het eind van het jaar.
Ja, ik weet dat sommige mensen dat arrogant vinden of misplaatst, maar ik ga er altijd van uit dat ik ga winnen.
Dus ik zou mezelf altijd op nummer 1 zetten.
Niet uit arrogantie, maar anders vul ik mijn team wel anders in. Ik ga er elke week van uit dat ik het best mogelijk presterende team heb opgesteld.
Maar het is nog geen seizoen uitgekomen, maar ik ga er wel weer voor. :Big Grin
Ik verwacht ook veel dezelfde namen in de top uiteindelijk. Een enkele oud TM-er kan wellicht aanhaken. Voor ''buitenstaanders'' zal het vooral wennen zijn, de AO zal ze wss nog wel goed af gaan. Maar dit spel win je ook vooral in de kleine weken. Daar kiezen ze vaak dure gasten terwijl die je juist vaak teleurstellen daar.

Persoonlijke doelstelling:
- Top 5 algemeen klassement
- Top 3 subleague

Top 5:
Andre
Tampie
CC
Ad
Buurs
Mijn doel is 'verrassen'.
Of een keer een jaar lang geïnteresseerd blijven.
kuiper Wrote:Ja, ik weet dat sommige mensen dat arrogant vinden of misplaatst, maar ik ga er altijd van uit dat ik ga winnen.
Dus ik zou mezelf altijd op nummer 1 zetten.
Niet uit arrogantie, maar anders vul ik mijn team wel anders in. Ik ga er elke week van uit dat ik het best mogelijk presterende team heb opgesteld.
Maar het is nog geen seizoen uitgekomen, maar ik ga er wel weer voor. :Big Grin
In dit geval is het niet eens zozeer arrogant, maar meer ontzettend naïef; ervan uitgaan dat je wint, terwijl je het uberhaupt nog nooit gewonnen hebt (wel eens top 3?) en de laatste jaren bij lange na niet in de buurt kwam.
Doel: Plezier hebben in het spelletje. :wink:

Volgens mij is het daar uiteindelijk allemaal om begonnen, maar als ik het hier allemaal zo lees, denken sommigen daar iets anders over. :lol:


Ad Wim Wrote:
kuiper Wrote:Ja, ik weet dat sommige mensen dat arrogant vinden of misplaatst, maar ik ga er altijd van uit dat ik ga winnen.
Dus ik zou mezelf altijd op nummer 1 zetten.
Niet uit arrogantie, maar anders vul ik mijn team wel anders in. Ik ga er elke week van uit dat ik het best mogelijk presterende team heb opgesteld.
Maar het is nog geen seizoen uitgekomen, maar ik ga er wel weer voor. :Big Grin
In dit geval is het niet eens zozeer arrogant, maar meer ontzettend naïef; ervan uitgaan dat je wint, terwijl je het uberhaupt nog nooit gewonnen hebt (wel eens top 3?) en de laatste jaren bij lange na niet in de buurt kwam.

Ik begrijp Kuiper wel. Elke keer stel jij het team op waarvan je (binnen het budget) verwacht dat ze de meeste punten halen. Als je dat elke week doet, sta je automatisch op 1.
Het komt natuurlijk niet uit, maar dat is een ander verhaal :wink:
Ik ken Kuupert wat langer dan vandaag en denk ook wel te weten wat ie bedoelt, maar er is toch wel een verschil tussen willen winnen en ervan uitgaan dat je gaat winnen.
Ik wil ook altijd winnen, en ik ben Amsterdammer en Ajacied dus zal ook wel eens hoog van de toren blazen.
Maar ik weet heel goed dat er genoeg zijn die veel beter zijn in dit spel dan ik, dus ik ga me niet belachelijk maken door te zeggen dat ik er vanuit ga dat ik win, terwijl ik nog nooit top 3 heb gehaald.

Kijk, als buurs of tampie het zegt, is het arrogant, maar nog wel ergens op gestoeld.
Haggie Wrote:Mijn doel is 'verrassen'.
Haha, dan ga ik voor nieuwkomer van het jaar :p
_Tampie Wrote:In dit topic de persoonlijke verwachtingen / doelstellingen voor het komende jaar!

Voor mij is de doelstelling top 10 en dat verwacht ik eigenlijk ook wel te kunnen halen.
Met een top 3 notering zal ik, zeker gezien de prijzen die daarvoor beschikbaar zijn, zeer tevreden zijn maar ik denk dat het gezien het grotere deelnemersveld erg lastig wordt.

Mijn verwachting voor de top 5 van de forumsubleague (de anderen ken ik niet goed uit het AK):

buurs
andre
omyaca
CC
Ad Wim

Bedankt voor het vertrouwen, Tampie :8:

Maar ik ben bang dat ik de negatieve lijn van vorig jaar moet doortrekken.

Waarschijnlijk weinig tijd en in april hoop ik vader te worden.
Ik verwacht dat FTM dan echt bijzaak gaat worden.
Daarentegen verwacht ik jou en Andre gewoon weer in de top 3.

Mijn top 5:

Tampie
Andre
Ad
CC
Rhubarb (ik denk dat hij de newcomer of the year wordt :8: )
Ad Wim Wrote:Krijgen we dit weer. Doet buurs het niet, dan iemand anders wel. Gelukkig ben jij iig wel chique genoeg om jezelf niet bovenaan te zetten.
Buurs wint natuurlijk ook niet.

Mijn doelstelling is om geen een deadline te vergeten, wordt al lastig genoeg.

Waarom ben jij er trouwens zo van overtuigd dat ik niet win? :8:
Ik hoor regelmatig dat managers niet veel van zichzelf verwachten omdat ze weinig tijd hebben. Net of dat hiermee zo belangrijk is. 10 minuten kan genoeg zijn. We kennen inmiddels alle spelers in de top 150 en we weten hoe het spel werkt. Hier heb je echt niet heel veel tijd voor nodig.
centre court Wrote:Ik hoor regelmatig dat managers niet veel van zichzelf verwachten omdat ze weinig tijd hebben. Net of dat hiermee zo belangrijk is. 10 minuten kan genoeg zijn. We kennen inmiddels alle spelers in de top 150 en we weten hoe het spel werkt. Hier heb je echt niet heel veel tijd voor nodig.

Excuses. Maar ik ken ECHT NIET alle spelers van de top 150.
Jansoe Wrote:
centre court Wrote:Ik hoor regelmatig dat managers niet veel van zichzelf verwachten omdat ze weinig tijd hebben. Net of dat hiermee zo belangrijk is. 10 minuten kan genoeg zijn. We kennen inmiddels alle spelers in de top 150 en we weten hoe het spel werkt. Hier heb je echt niet heel veel tijd voor nodig.

Excuses. Maar ik ken ECHT NIET alle spelers van de top 150.

Met ''we'' bedoelde ik eigenlijk de managers die een gebrek aan tijd zeggen te (gaan) hebben. O.a. Buurs, Tampie, ML, Stille, Ad(?). Die heren kunnen FTM ook met 5 min per week winnen.
Hmmm dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ken ook bijna iedereen uit de top150 wel. Ik zal echter nooit FTM winnen aangezien ik niet alles bijhoud. Het verschil kun je maken door ook de challengers bij te houden, door de (komende) blessures te weten etc en dat doe ik te weinig. Daarvoor moet je gewoon het tennis vrij intensief volgen.
Ik ga dit jaar wederom voor de top-50. :Big Grin
Aangezien ik vele maandagen verhinderd ben zal ik met grote regelmaat een team samen moeten stellen waarbij gekozen spelers er 's avonds in de 1e ronde alweer uit liggen.
Ik zou pagina 1 al een topprestatie voor mezelf vinden, ik denk dat het bij Stille toch weer een manier van leven gaat worden (dat is het al namelijk). De top-10 zal idd wel redelijk gebruikelijk zijn.
Mac Wrote:Hmmm dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ken ook bijna iedereen uit de top150 wel. Ik zal echter nooit FTM winnen aangezien ik niet alles bijhoud. Het verschil kun je maken door ook de challengers bij te houden, door de (komende) blessures te weten etc en dat doe ik te weinig. Daarvoor moet je gewoon het tennis vrij intensief volgen.

Dat ben ik weer niet helemaal met jou eens. Challengers bij houden vind ik niet zo heel belangrijk voor FTM. Goedkope gasten die uit een goede challengerrun komen zijn vaak heel goedkoop en dus al snel mustpicks bij FTM. Daar maak je 't verschil niet mee. Blessures bij houden is opzich wel belangrijk maar als het vroeg bekend is zal door de organisatie het schema aangepast worden.
Ik ken het challengercircuit misschien wel beter dan het ATP-circuit. Maar net zoals CC zegt, door de challengers te volgen heb je geen voordeel voor FTM. De 'laffe' managers nemen toch vaak al die goedkope jongens, vaak ook omdat ze q's zijn. Wat Ad al richting Hag zei, daar kan ik me wel in vinden. Ik ga proberen een jaar lang in ieder geval geïnteresseerd te blijven. Na de zomervakantie vind ik het altijd wel mooi geweest, en dan vergeet ik doorgaans één of twee weken wat in te vullen. Twee jaar geleden werd ik zesde in de SL, maar gezien de vele deelnemers ga ik voor een top-10 klassering in de SL. Bovenin zullen de drie rekenmeesters bivakkeren: André, Tampie en CC.
Jansoe Wrote:Doel: Plezier hebben in het spelletje. :wink:

Volgens mij is het daar uiteindelijk allemaal om begonnen, maar als ik het hier allemaal zo lees, denken sommigen daar iets anders over. :lol:


Ad Wim Wrote:
kuiper Wrote:Ja, ik weet dat sommige mensen dat arrogant vinden of misplaatst, maar ik ga er altijd van uit dat ik ga winnen.
Dus ik zou mezelf altijd op nummer 1 zetten.
Niet uit arrogantie, maar anders vul ik mijn team wel anders in. Ik ga er elke week van uit dat ik het best mogelijk presterende team heb opgesteld.
Maar het is nog geen seizoen uitgekomen, maar ik ga er wel weer voor. :Big Grin
In dit geval is het niet eens zozeer arrogant, maar meer ontzettend naïef; ervan uitgaan dat je wint, terwijl je het uberhaupt nog nooit gewonnen hebt (wel eens top 3?) en de laatste jaren bij lange na niet in de buurt kwam.

Ik begrijp Kuiper wel. Elke keer stel jij het team op waarvan je (binnen het budget) verwacht dat ze de meeste punten halen. Als je dat elke week doet, sta je automatisch op 1.
Het komt natuurlijk niet uit, maar dat is een ander verhaal :wink:

Precies Jansoe, zo bedoelde ik het. En ik weet ook wel (zo naief ben ik ook weer niet) dat ik absoluut geen favoriet ben om dit spel te winnen. Maar Griekenland is ook een keer Europees Kampioen geworden. Daar hou ik me maar aan vast. :wink:
Ad Wim Wrote:Ik ken Kuupert wat langer dan vandaag en denk ook wel te weten wat ie bedoelt, maar er is toch wel een verschil tussen willen winnen en ervan uitgaan dat je gaat winnen.
Ik wil ook altijd winnen, en ik ben Amsterdammer en Ajacied dus zal ook wel eens hoog van de toren blazen.
Maar ik weet heel goed dat er genoeg zijn die veel beter zijn in dit spel dan ik, dus ik ga me niet belachelijk maken door te zeggen dat ik er vanuit ga dat ik win, terwijl ik nog nooit top 3 heb gehaald.

Kijk, als buurs of tampie het zegt, is het arrogant, maar nog wel ergens op gestoeld.

Ik ken Adje al langer dan vandaag en ik wist dat hij hier wel op zou reageren. Geeft niks Ad, we weten van elkaar hoe we het bedoelen.
Eén verschil met vorig jaar, toen twijfelde ik enorm of ik wel mee zou doen en nu heb ik er ontzettend veel zin aan. En miste ook nog eens de 1e ronde.
En ten tweede, ik had vorig jaar altijd vergaderingen op maandag en dat is dit jaar niet meer zo.

Dus ik heb goede moed, wellicht door een slechte AO, kan dat zo maar weer minder worden. :wink:
buurs Wrote:Maar ik ben bang dat ik de negatieve lijn van vorig jaar moet doortrekken.Waarschijnlijk weinig tijd en in april hoop ik vader te worden.Ik verwacht dat FTM dan echt bijzaak gaat worden.

Die kleine van je was ik even vergeten. Dat gaat je wel een aantal punten kosten, kan ik je melden Wink
Dan gaat andre winnen dit jaar denk ik. Na 2x 2e plaats volgens mij, is het van harte gegund!
rhubarb Wrote:Zou een van de 'old school' managers me nog wat tips kunnen geven? Qua kennis over tennissers zit het wel goed dankzij het Ludica Tennisspel. Ik ken de talenten, comeback spelers etc wel. Strategieeën voor dit spel ken ik nog niet echt, dus wie trapt er af van de oude garde?

Uiteindelijk gaat het erom zoveel mogelijk punten uit je budget te persen, dus de euro/punt ratio is van belang. Op die manier reken ik iedere week weer de verwachte rentabiliteit van de spelers uit en kan het zomaar dat je bepaalde kneuzen wel moet kiezen die je eigenlijk helemaal niet had gezien in de draw. Dat is vaak het verschil met weken waarin ik er geen tijd voor kan maken, dan klik ik per 1/8 of 1/4 deel een speler aan die ik het goed zie doen in dat deel, dat is niet optimaal.
Pages: 1 2