FTM Forum

Full Version: Mobiele site!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Allen,

Vorig jaar hadden we natuurlijk al een mobiele site maar die was erg lelijk en werd ook slecht onderhouden. Ik heb me nu geprobeerd meer aan de styling standaarden te houden voor mobiele applicaties (vooral iphone, maar werkt ook zeker goed op htc). Ook is het plan om de mobiele applicatie verder te ontwikkelen met nieuwe features.

Je kan de site bereiken op <!-- m --><a class="postlink" href="http://m.fantasytennismanager.nl">http://m.fantasytennismanager.nl</a><!-- m -->

Alvast een paar opmerkingen:
- Op de teampagina zijn inderdaad maar 5 rondes te zien. Dit vanwege ruimtegebrek. In normale (schema 32) weken betekent dit dat je alles ziet tot aan de finale, je mist dus heel weinig.
- Het live updaten van je budget bovenin werkt nog niet.
- Het maken van je team is wel getest maar uiteraard nog niet zo uitvoerig als op de normale site. Ik adviseer dus om dit alleen in 'noodgevallen' te gebruiken in het begin.

Mochten er dingen niet werken/er raar uitzien etc laat dan aub even weten welk toestel je gebruikt en mocht je een aparte browser gebruiken ook die graag erbij vermelden.
Notworthy
Klasse Mac, ziet er goed uit.
Super!
Ik mis nog wel het 'vergelijk teams'.
Ziet er super uit! Alleen de link naar de forumleague subleague via mijn profiel werkt nog niet
Goed initiatief. Voor mij is het bijwerken van je team op de smartphone veruit het belangrijkste.
Vanochtend kon ik met mijn Samsung Gio niet inloggen op m.competitieteam.nl, foute login gegevens is de foutmelding. Via m.fantasytennismanager.nl lukt het met dezelfde gegevens wel, maar zie je minder functionaliteiten.
m.competitieteam.nl is ook niet meer actief. Ik zal hem verwijderen. fantasytennismanager.nl is nu gewoon het hoofddomein, ook het forum zal daar op den duur naar verplaatst worden.

En uiteraard zijn er op de mobiele site minder functionaliteiten, je bent als developer gewoon beperkt. Vooral vanwege de ruimte natuurlijk maar ook omdat de gebruikers geen muis hebben, geen toetsenbord en je rekening moet houden met minder processorkracht. Het aantal functionaliteiten zal nog wel uitgebreid worden hoor (vergelijken van team bijvoorbeeld zoals Ad graag wilt) zal nog wel toegevoegd worden maar bijvoorbeeld de scenariocalculator is bijna onmogelijk.

@viper: Die was ik inderdaad vergeten toe te voegen, ga ik nog doen dank je!
linkermenu na de inlog is, op de link naar forumleague na, onnodige ruimteverspilling op mobiel. overzicht van je spelers is voldoende. als je op het aantal behaalde punten van n manager in deze league klikt krijg je n foutmelding.
ik snap trouwens heel goed wat je beperkingen zijn voor n mobiele site. voor mij zou t al voldoende zij. als de gewone site volledig te zien zou zijn. maar door scaling oid valt een deel van de linkerkant weg op mobiel.
Maar daar win je geen functionaliteit mee. Bovendien is dat gewoon de profielpagina en als je het profiel van iemand anders bekijkt wil je die informatie waarschijnlijk wel zien.

Wat betreft die foutmelding heb je gelijk, zal ik vanavond even naar kijken.

@viper: de foutmelding waar jij het over had is inmiddels opgelost.
Kun je geen App maken Mac? :wink:
lol, heb erover nagedacht maar dat betekent dat ik een heel andere programmeertaal (of programmeertalen als ik zowel iphone als indroid als windows phone wil gaan ondersteunen) moet gaan leren en ook nog eens wat geld moet investeren om de app te mogen publiceren (iphone is 99$ geloof ik, android wel gratis, windows marketplace weet ik zo even niet). Dat is me even iets teveel werk Wink
Mac Wrote:lol, heb erover nagedacht maar dat betekent dat ik een heel andere programmeertaal (of programmeertalen als ik zowel iphone als indroid als windows phone wil gaan ondersteunen) moet gaan leren en ook nog eens wat geld moet investeren om de app te mogen publiceren (iphone is 99$ geloof ik, android wel gratis, windows marketplace weet ik zo even niet). Dat is me even iets teveel werk Wink

Je weet nooit waar het spel over een aantal jaar staat. Zeg nooit nooit. :Big Grin
Klopt het, dat de mobiele site nog niet werkt voor FTM 2013?
klopt, maar de normale site zou nu ook moeten werken op mobieltjes
ok.
ga ik proberen.
forum knop werkt niet op mobieltjes?
bij mij wel.
Als je ingelogd was zou het inderdaad goed kunnen dat hij niet goed linkte. Dit is inmiddels opgelost
Zou fijn zijn als er aandacht besteed kan worden aan het gebruik op smartphones.
Ik heb gisteren mijn team op telefoon gemaakt en was best lastig. Ten eerste moest ik heel ver inzoomen wilde ie echt een vinkje zetten.
En de layout klopte niet.
Neem dan een iphone Wink
Met een Iphone werkt het ook niet heel prettig hoor. Ik loop tegen dezelfde 2 punten aan als Ad. Ik maak m'n teams nog steeds liever op m'n laptop.
Tja tuurlijk is het maken van je team op een laptop een stuk makkelijker. Inzoomen kan ik niet zo heel veel aan doen, een schema is nou eenmaal erg groot vooral tijdens de AO. Om dat erop te laten passen moet je nou eenmaal een bepaalde grootte aanhouden.

@Ad: wat klopte er precies niet aan de layout? Kun je een screenshot sturen? Welke telefoon gebruik je? Welke browser gebruik je?
Dat begrijp ik helemaal Mac. Was ook meer als reactie op Buurs.
Zie mijn knipoog, cc
(14-01-2013, 06:59 PM)Mac Wrote: [ -> ]Tja tuurlijk is het maken van je team op een laptop een stuk makkelijker. Inzoomen kan ik niet zo heel veel aan doen, een schema is nou eenmaal erg groot vooral tijdens de AO. Om dat erop te laten passen moet je nou eenmaal een bepaalde grootte aanhouden.

@Ad: wat klopte er precies niet aan de layout? Kun je een screenshot sturen? Welke telefoon gebruik je? Welke browser gebruik je?

Het selecteren van een speler ging vorig jaar makkelijker, ook op flink uitgezoomde stand. Nu zit er ook een vertraging tussen het tikken en het vinkje.

De draw stopte ongeveer 35 spelers voor het einde, de spelers liepen door, zonder dat de draw ernaast stond.
Wat voor mobiel heb je ad?
Sony Experia S.
Als ik dit adres intyp (http://m.fantasytennismanager.nl) kom ik op FTM2012. Weet iemand hoe ik via de mobiel op FTM2013 moet komen?
Pages: 1 2