FTM Forum

Full Version: FC Groningen - PSV
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Het is nog vroeg, maar toch is dit in mijn ogen echt een cruciale wedstrijd voor de titelkansen van PSV. Als je hier (alweer in een uitwedstrijd) punten verspeeld kan Feyenoord in Eindhoven langszij komen en daarna krijgt PSV duels tegen Twente, Heerenveen en Ajax. Als het punten verspelen in Groningen al begint zie ik die reeks met weinig vertrouwen tegemoet.

Blijft PSV komende maand overeind dan rolt het in de laatste 7 wedstrijden makkelijk naar de titel met allemaal clubs uit het rechter rijtje tegen.

Gelukkig schorsingen voor Sparv, Van Dijk en Kieftenbeld. :eten:
je hebt natuurlijk wel het geluk (of juist niet?) dat grun er de afgelopen weken geen pepernoot van bakt. ik denk dat de kans groot is dat dit een eenvoudige overwinning voor psvee wordt.

voor de pot tegen feyenoord is wel redelijk van belang de vraag of clasie tijdig van zijn liesblessure af is. alleen el amadi, die gisteren overigens ouderwets dramatisch speelde, lijkt te weinig voor een goed resultaat in eindhoven.
Ik ga voor het deel tussen haakjes. Voor een ploeg die in een dip zit is kan het ook juist ideaal zijn als er een topper langs komt. Kunnen ze zich aan optrekken en met 1 goeie pot zijn ze dan opeens weer boven jan en is het vertrouwen terug.

Maar goed, als PSV weer zo'n overwicht heeft als de laatste uitduels bij Twente, Heerenveen, Utrecht en Heracles moeten de punten toch een keer vanzelf komen. Al geloof ik ook niet dat het toeval is dat zoveel uitduels ondanks een fors overwicht in een gelijkspel eindigen.
Tadic denkt voorlopig niet aan transfer
Het rijtje clubs met belangstelling is groot, maar Dusan Tadic denkt voorlopig niet aan een komende transfer. De buitenspeler wil zich richten op FC Groningen, pas na het seizoen gaat hij over de toekomst nadenken.
Belangstelling is er genoeg. Afgelopen winter waren FC Twente en Málaga nadrukkelijk geïnteresseerd, maar ook Vitesse, Ajax, Borussia Mönchengladbach en AS Roma worden genoemd. Zelf maakt de Serviër zich er niet al te druk over. "Daarover denk ik pas na het seizoen na", zegt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Ik ga nu niet zeggen dat ik zeker aan mijn laatste maanden in Groningen bezig ben", vervolgt de flankspeler zijn verhaal. "Het seizoen duurt nog enkele maanden en daar focus ik me volledig op. Mijn zaakwaarnemer denkt na over de toekomst."
In Groningen lijkt men vrede te hebben met een transfer van Tadic, meer zorgen zijn er over zijn blessure aan de achterkant van zijn bovenbeen. "Het is een spier die steekt. Ik heb pijnstillers moeten nemen om tegen VVV te kunnen voetballen. Het deed zeer, ja. Ik neem een paar dagen rust en hopelijk kan ik zondag tegen PSV meedoen."

---
Tadic twijfelachtig. Als die ook niet meedoet durf ik wel een 2tje in te vullen. :o
Hoop echt dat PSV verliest, maar Mertens zal wel weer lekker gaan duiken FU
Feyenoord verliest punten, PSV verliest, AZ verliest............Heerenveen kampioen?
3-0, zo slecht weer. PSV wil gewoon geen kampioen worden. #-o
The Player Wrote:Hoop echt dat PSV verliest, maar Mertens zal wel weer lekker gaan duiken FU

Het was dus manolev.... wat een opzichtige schwalbe. Net zo'n stomme rode kaart als Guidetti, je weet dat je op geel staat en dat een schwalbe ook geel is...
Box Brother Wrote:
The Player Wrote:Hoop echt dat PSV verliest, maar Mertens zal wel weer lekker gaan duiken FU

Het was dus manolev.... wat een opzichtige schwalbe. Net zo'n stomme rode kaart als Guidetti, je weet dat je op geel staat en dat een schwalbe ook geel is...

ji jziet toch ook dat manolev de voet van die verdediger raakt. dan kun je toch sowieso al niet met zekerheid zeggen dat het een schwalbe is?

ik vond het geen pingel, maar ook geen schwalbe.
Hij was natuurlijk in onbalans en kon daardoor niet blijven staan.
waf Wrote:
Box Brother Wrote:
The Player Wrote:Hoop echt dat PSV verliest, maar Mertens zal wel weer lekker gaan duiken FU

Het was dus manolev.... wat een opzichtige schwalbe. Net zo'n stomme rode kaart als Guidetti, je weet dat je op geel staat en dat een schwalbe ook geel is...

ji jziet toch ook dat manolev de voet van die verdediger raakt. dan kun je toch sowieso al niet met zekerheid zeggen dat het een schwalbe is?

ik vond het geen pingel, maar ook geen schwalbe.

Wat ik zag en waarom ik het een schwalbe vind is dat manolev met zijn linkervoet de voet van die groningerverdediger opzoekt, zichzelf erachter haakt en dan veel te theatraal gaat liggen. Als hij zijn voet onder zich neer zet kan hij doorlopen maar het was duidelijk dat hij de bal niet meer ging halen en dus de penalty zocht.

In mijn ogen terecht gefloten voor een schwalbe.
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Box Brother Wrote:
The Player Wrote:Hoop echt dat PSV verliest, maar Mertens zal wel weer lekker gaan duiken FU

Het was dus manolev.... wat een opzichtige schwalbe. Net zo'n stomme rode kaart als Guidetti, je weet dat je op geel staat en dat een schwalbe ook geel is...

ji jziet toch ook dat manolev de voet van die verdediger raakt. dan kun je toch sowieso al niet met zekerheid zeggen dat het een schwalbe is?

ik vond het geen pingel, maar ook geen schwalbe.

Wat ik zag en waarom ik het een schwalbe vind is dat manolev met zijn linkervoet de voet van die groningerverdediger opzoekt, zichzelf erachter haakt en dan veel te theatraal gaat liggen. Als hij zijn voet onder zich neer zet kan hij doorlopen maar het was duidelijk dat hij de bal niet meer ging halen en dus de penalty zocht.

In mijn ogen terecht gefloten voor een schwalbe.


ik zou het erg opvallend, maar bovenal knap, vinden als manolev, die voor de rest weinig kan, dit allemaal wel zou kunnen bedenken en ook nog uitvoeren (in een fractie van een seconde).
Ik vind Manolev helemaal niet zo slecht. Het is dat iedereen altijd met die pipo's van VI mee lult
Stille Wrote:Ik vind Manolev helemaal niet zo slecht. Het is dat iedereen altijd met die pipo's van VI mee lult

oh ja, als ik die mening heb lul ik altijd met dei pipo's van vi mee....

ik vind hem verdedigend matig. aanvallend redelijk. prima op z'n plaats in de eredivisie. rene vd gijp lacht hem uit, dat doe ik niet, want dit is nu eenmaal het niveau in de eredivisie.
Was te licht voor een penalty maar ook geen gele kaart. Scheids had gewoon door moeten laten ballen, Groningen had de bal alweer.

Manolev is een van de beste backs van NL. Houdt de tegenstander continu bezig en PSV krijgt al jaren nauwelijks goals tegen over rechts. Pieters geeft op links veel meer weg. Als Manolev een goede voorzet zou hebben speelde hij allang niet meer in NL.
Peter Wrote:Als Manolev een goede voorzet zou hebben speelde hij allang niet meer in NL.

als mijn tante een piemel had, was het mijn oom.

ik denk trouwens eerder dat je op rechts minder tegendoelpunten krijgt omdat tegenstanders over rechts beter zijn. gek genoeg loopt in grun een goeie linksbuiten...