FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Mijn scout kwam met onderstaande renner op de proppen...

Antal Barbie (age 19) healthy and 100% fit.
Earning $4,273 per week.
Value: $191,854
Flat: 2 Downhill: 0
Hill: 1 Sprint: 2
Mountain: 4 Leadership: 0
das een beste
Adder Wrote:Addertjes doet nu ook mee. Zit in div. 2.2
Er staan nog wat adder teams in 2.2 maar die gebruik ik niet. Ik kreeg steeds foutmeldingen bij registreren.
Heb grotendeels dit topic doorgenomen, maar kom nergens tegen wat je het beste met scout kan doen.
Perception, wel van het woord gehoord, kan het alleen niet plaatsen in mijn grijze massa.
iemand enig idee, wat je beste kan invullen bij scout?

Dan zitten we bij elkaar in!!

Adder cycling
Addertjes
Adder cyclingteam

Aardig wat addertjes op de weg :Big Grin

Succes het komende seizoen en hopen dat we beide voor promotie kunnen strijden!!
Ik ga een seizoen lang speler scouten en weer verkopen Tongue
Bocaloca Wrote:Ik ga een seizoen lang speler scouten en weer verkopen Tongue

Heb je een scout van 20-10-10?

Want abilities van 1 hebben we natuurlijk niets aan :wink:
:wink:
...
Geen slecht idee trouwens, een scout nemen met 20 perception met 0 aan abilities. Kost je 600.000, maar je hebt elke week een renner om te verkopen. Bij de transfers kun je toch niet zien wat zijn (verborgen) abilities zijn :Big Grin

Mooie bron van inkomsten!! Het is toch wachten totdat ik 1.8M heb (voor een scout 20-20-20) en daar denk ik zo eerder aan te komen dan steeds op het prijzengeld van renners te wachten.

Edit: Het scheelt je wel 6k aan rente-inkomsten en het kost 5k aan salaris. Maar dat denk ik er toch wel uit te halen. Gemiddeld moet zo'n transfer toch wel zo'n 25-50k opbrengen lijkt me...
Ff een rekensommetje:

Ga er vanuit dat ik nu op 600k zit. Ik wil zo snel mogelijk naar 1.8M. Dan heb ik 2 keuzes: zo'n scout kopen of gewoon wachten totdat ik 1.2M heb verdiend.

Hoe snel heb ik de 600k terug verdiend? Stel een transfer levert gemiddeld 50k op, dan haal ik er 10k af voor het salaris en rente-inkomsten en dan kom ik op 40k netto winst aan transfers. Dus na 15 weken heb ik het geld van de scout weer terug verdiend. En binnen die 15 weken zal ik denk ik net 1.2 miljoen bij elkaar gespaard hebben.

Of te wel; het is het proberen waard en het maakt het spelletje uiteraard wel weer een stukje leuker :Big Grin

Edit: Als nu maar niet iedereen dit gaat doen :wink:
Quote:Szervc Angelo (2991)
Aged 23, from Netherlands, is healthy and is 100% fit.
He rides for Brother's Riders
For this team his mood is content and he is paid $2,313 per week.
He participated in 0 races this season, good for an average value of 0.0.
His market value is $127,077.

Flat: 0 Downhill: 0
Hill: 0 Sprint: 2
Mountain: 2 Leadership: 2

Zal voor noppes op de TL komen ... eens kijken of hij verkocht wordt...
niet door mij
hier meer geluk met pullen dan bij hattrick...

Quote:Zachery Malik (age 22) healthy and 100% fit.
Earning $4,751 per week.
Value: $201,565
Flat: 2 Downhill: 1
Hill: 4 Sprint: 2
Mountain: 2 Leadership: 1
Mooi ... de renner van Boca die ik voor 4 ton gekocht heb heeft de eerste overwinning te pakken. Ook pakte hij beide sprints. Ben benieuwd of de 5 minuten voorsprong die hij nu heeft genoeg is om de renners van Devlin achter zich te houden.


Overigens ben ik benieuwd hoe die merchandise werkt....

Heb nu van alles 1000 ingekocht en de verkoopprijs gezet op

Shirt : 25 (15 per shirt winst)
Sportbag: 50 (20 per bag winst)
Cap: 20 (10 per cap winst)
Biddon: 10 (5 per biddon winst)

Hoe zijn jullie deze nieuwe bron van inkomsten ?
leuk he bokkies fietser Wink
Box Brother Wrote:Mooi ... de renner van Boca die ik voor 4 ton gekocht heb heeft de eerste overwinning te pakken. Ook pakte hij beide sprints. Ben benieuwd of de 5 minuten voorsprong die hij nu heeft genoeg is om de renners van Devlin achter zich te houden.


Overigens ben ik benieuwd hoe die merchandise werkt....

Heb nu van alles 1000 ingekocht en de verkoopprijs gezet op

Shirt : 25 (15 per shirt winst)
Sportbag: 50 (20 per bag winst)
Cap: 20 (10 per cap winst)
Biddon: 10 (5 per biddon winst)

Hoe zijn jullie deze nieuwe bron van inkomsten ?
heb het rustiger aan gepakt. van alles 100 en alles voor een iets lagere prijs. wel een lekkere overwinning om het seizoen mee te beginnen. matige renner die op 75% fietste won!!
Box Brother Wrote:Mooi ... de renner van Boca die ik voor 4 ton gekocht heb heeft de eerste overwinning te pakken. Ook pakte hij beide sprints. Ben benieuwd of de 5 minuten voorsprong die hij nu heeft genoeg is om de renners van Devlin achter zich te houden.

Die Pyrena is wel een topper idd, zal heel lastig gezien zijn stats om nog terug te komen...ik zie wel dat jij op 100% hebt gereden en ik op 85% en 83%. Wordt dus mss nog spannend...
Devlin Wrote:
Box Brother Wrote:Mooi ... de renner van Boca die ik voor 4 ton gekocht heb heeft de eerste overwinning te pakken. Ook pakte hij beide sprints. Ben benieuwd of de 5 minuten voorsprong die hij nu heeft genoeg is om de renners van Devlin achter zich te houden.

Die Pyrena is wel een topper idd, zal heel lastig gezien zijn stats om nog terug te komen...ik zie wel dat jij op 100% hebt gereden en ik op 85% en 83%. Wordt dus mss nog spannend...

Zal het je iets makkelijker maken .. de andere 2 ritten rijd hij ook op 100% Wink
Box Brother Wrote:
Devlin Wrote:
Box Brother Wrote:Mooi ... de renner van Boca die ik voor 4 ton gekocht heb heeft de eerste overwinning te pakken. Ook pakte hij beide sprints. Ben benieuwd of de 5 minuten voorsprong die hij nu heeft genoeg is om de renners van Devlin achter zich te houden.

Die Pyrena is wel een topper idd, zal heel lastig gezien zijn stats om nog terug te komen...ik zie wel dat jij op 100% hebt gereden en ik op 85% en 83%. Wordt dus mss nog spannend...

Zal het je iets makkelijker maken .. de andere 2 ritten rijd hij ook op 100% Wink

dan eindigt hij Paris-Nice dus met 0% fitness en kan je hem 4 volle weken niet gebruiken (dan weer 80%)...je hebt natuurlijk wel je overwinning binnen en de nodige centjes verdiend
Stom, stom, stom Box. Bij de 3e rit heeft ie nog maar 30 fitheid over en fitheid telt net zo zwaar als inzet. Dus iemand die steeds 70 rijdt, heeft de 3e rit al veel meer voordeel op jou. Die renners zijn 90 fit en met 70 inzet, maakt dat al 160 en jij komt dan maar tot 130. In de 2e rit heb jij 165, maar dat hebben renners met 70-70-70 inzet in de 3e races ook (95+70 is ook 165)... Dus het voordeel ben je nu al kwijt!!!! En dan heb je er ook nog eens 5 weken last van dat je hem niet kan inzetten.
Équipe à Grande Vitesse is klaar om te gaan promoveren naar divisie 1 :wink: 1e rit gewonnen met iemand die 100% reed, maar alleen op het vlakke kan rijden, dus vanaf nu 70-70 gaat rijden. Daar verwacht ik niets meer van. Mijn andere 4 rijders staan allemaal op 95% fitheid en ook hoog in het klassement. Er staan nog wat Addertjes tussen die nog 80% fit zijn, maar die verwacht ik nog wel in te halen :razz:
goed bezig geno. heb je zelfde koersen een divisie hoger?
kooltje Wrote:goed bezig geno. heb je zelfde koersen een divisie hoger?

Yep, en volgens mij zit ik in een league die weer niet echt druk bezet is. Er deden verdomde weinig renners mee aan Parijs-Nice.

En hebben jullie al gezien wie er 1e staat in divisie 1?? Mijn lieve Daisy :Big Grin Zij is als nieuw team aan het einde van het vorige seizoen aan divisie 1 toegevoegd om een niet actief team te vervangen.
Genomico Wrote:Stom, stom, stom Box. Bij de 3e rit heeft ie nog maar 30 fitheid over en fitheid telt net zo zwaar als inzet. Dus iemand die steeds 70 rijdt, heeft de 3e rit al veel meer voordeel op jou. Die renners zijn 90 fit en met 70 inzet, maakt dat al 160 en jij komt dan maar tot 130. In de 2e rit heb jij 165, maar dat hebben renners met 70-70-70 inzet in de 3e races ook (95+70 is ook 165)... Dus het voordeel ben je nu al kwijt!!!! En dan heb je er ook nog eens 5 weken last van dat je hem niet kan inzetten.

Tsja .. ik heb nog geen hoge pet op van die fitheid Geno, we merken over 4 dagen wel of het een juiste keuze was of juist niet. Veel tactieken moeten nog uitgedokterd worden en dit is dus om te kijken of die fitheid juist aangepast is.

Hetzelfde geld nu voor de scout.... ik heb nu een 5-0-10 scout en mijn jeugdrenner (23 :rollSmile heeft al een bod binnen van 127K dus zeker wel de moeite waard...
Die kerel heeft gezegd dat fitheid nu net zo zwaar telt als inzet.
de Addertjes gaan lekker.
Geno, pak jij die bollen maar, ik ga voor groen.
mijn man van 100% vandaag rijd 2 keer lek en valt 2 keer. das balen.
Adder Wrote:de Addertjes gaan lekker.
Geno, pak jij die bollen maar, ik ga voor groen.

Als het het hele jaar zo gemakkelijk gaat, dan is het makkelijk promoveren voor ons :Big Grin
Genomico Wrote:
Adder Wrote:de Addertjes gaan lekker.
Geno, pak jij die bollen maar, ik ga voor groen.

Als het het hele jaar zo gemakkelijk gaat, dan is het makkelijk promoveren voor ons :Big Grin

Ben daar helemaal nog niet klaaar voor....
Moet nog leren hoe het moet qua fitheid en zo.
Je moet er gewoon rekening mee houden dat er elke zondag 20 fitheid bij op komt. (Tenminste dat is nu nog. Kan zijn dat dat over enkele weken veranderd wordt en er elke dag een fitheidsstijging van 3 of 4% komt.)

Met 70 inzet rijden betekent 5% fitheid eraf na de wedstrijd en elke % inzet meer, betekent ook dat de fitheid met een procent daalt, dus bij 100 inzet is je renner de volgende dag nog maar 65% fit. Als je wedstrijden wilt winnen, moet je eigenlijk wel bijna 100% fit en 100% inzet hebben (tenminste, bij veel concurrentie) en daarna een week (of 2) bijtanken. Dus je moet per renner kijken in welke wedstrijden je hem wilt laten pieken en daar het schema op aanpassen.

Mooi voorbeeldje:
Je hebt een renner die je in de Tirreno wilt laten rijden, maar ook in de Ronde van Vlaanderen (2 weken later) wilt laten pieken met 100% fitheid. De Ronde van Vlaanderen is 2 weken verder en 2x krijg je er dus 20% fitheid bij na de Tirreno. Je mag in de Tirreno dus sowieso 40% in fitheid dalen. Als hij 3x met 70% rijdt, heb je pas 15 fitheid gebruikt, dus je kan er nog ergens 25 inzetten. Dus je kan hem bijvoorbeeld 70-95-70 laten rijden. Na de 2e etappe kijk je hoe hoog hij staat en als hij kans heeft om de Tirreno te winnen, dan kun je hem wel meer laten inzetten om die overwinning in de ronde te pakken. Gevolg is dan natuurlijk wel dat hij bij de Ronde van Vlaanderen niet 100% fit is, maar als er wat te winnen valt, dan moet je het pakken!!
Hier heb ik wat aan. Dank je wel
Ik moet dus wat renners gaan halen, want in de Tirreno rijden er maar 3 van me (2 blessures).