FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
ja loopt langzaam terug maar dat maakt niet uit, in een maand daalt het maar max 60% en dan weer fit. Dus gaat prima zo
Letten jullie er volgende week op dat jullie je toppers niet met teveel inzet laten rijden. Want de Giro begint de week erop namelijk en het lijkt me wel handig dat de toppers die je daar wilt laten rijden met 100% fitheid wilt laten starten.

Maar jullie kunnen deze deelnemers aan de Giro sowieso wel met 85% inzet laten rijden aan La Fleche Wallone of Liege Bastogne Liege, want als ze 100% fit zijn, dan zijn ze na een wedstrijd nog 80% fit en na volgende week zondag (dus voor de Giro) zijn ze dan weer 100%.
Henk De Prins (3885)
Aged 21, from Netherlands, is healthy and is 100% fit.
He rides for BokkenTrappers
For this team his mood is content and he is paid $4,051 per week.
He participated in 0 races this season, good for an average value of 0.0.
His market value is $197,355.
Victory history: 0 0 0 0

Flat: 1 Downhill: 5
Hill: 1 Sprint: 2
Mountain: 1 Leadership: 0



mijn nieuwe pull
@Tom:

Quote:Transfer history for Sabola Zahina
From To Price Date
Genetisch gemanipuleerd Équipe à Grande Vitesse $3,575,426.00 8/23/2006

Hoe heb jij deze speler kunnen betalen? Of heb je deze speler nog gekocht in de tijd dat die bug actief was, dat het transferbedrag bij de betalende ploeg er niet werd afgehaald?!
Yep, inderdaad was dat in die periode. Ik heb er zelfs nog 1 gekocht toen (voor een paar ton) :oops: Bij Zahina waren zeker 3 teams de laatste minuten elkaar gigantisch aan het opbieden. Tja, ik vind het absoluut niet eerlijk, maar liever dat ik ermee vandoor ga dan een ander.

In die periode heb ik zelf ook wel lekker verdiend door deze bug. Had een paar semi-goede renners in de verkoop die ook voor een paar ton weggingen.
spel dus puur in jou voordeel, wordt wel een beetje te gek nu
Het is inderdaad dat de beteren steeds beter worden. Ik verdien door de overwinningen steeds meer geld en kan daardoor betere renners kopen en verdien daardoor weer meer geld etc...

Maar vergeet niet dat ik in een relatief erg gemakkelijke league zit, aangezien nieuwkomer Adder ook ruim voor de nr. 3 staat. Met alle respect voor Adder, want hij doet het gewoon heel goed, als de 2e in de league een nieuwkomer is, dan zegt dat genoeg over de rest van de league.
ik ben nog steeds aan het leren. Mijn renners rijden bijna nooit 100%.
Af en toe 1, maar ik ben voornamelijk aan het sparen om een jeugdpull van 20 te kopen.
Heb er nu 1 van 5, maar heb in die 4 weken nog steeds niets binnengehengeld.
Ik heb Zahina ontslagen. Leek me wel eerlijk. Het spel moet leuk en eerlijk blijven...
mooi =D>
Jongens, ik heb een heel handige excel-sheet gemaakt. Deze sheet is ervoor om de goede materiaalkeuze te kiezen bij de verschillende ritten. Het enige wat je hoeft te doen is het aantal km flat/hill/mountain/downhill in te vullen en de sheet berekent zelf welke materialen het beste voor de rit zijn!!!! Dit bespaart een hele hoop tijd :Big Grin

Wat ik gedaan heb is flat/hill/etc een wegingsfactor geven n.a.v. de snelheid die hierop wordt gereden. Op flat rij je bijv. gem. 45 km/h en op hill gem. 40 km/h (deze getallen komen dicht in de buurt van de werkelijkheid zoals het peloton-simulatie-programma het ook berekent. Dat heb ik eens gelezen op het forum zonder dat het exact bekend is). De factoren van flat en hill worden dan respectievelijk 1/45*100=2,22 en 1/40*100=2,5. Dit komt dus overeen met de tijd die je nodig hebt voor een km op een bepaalde ondergrond (flat/hill/etc.) en dat vermenigvuldigd met 100 om een mooi getal te krijgen.

Als je nu een achterband hebt die hill +10 heeft en de rit heeft 50 km hill, dan krijgt deze achterband een score van 50*10*2,5 = +1250 en zo telt de sheet dat voor elke ondergrond bij elkaar op (of trekt het eraf) en bepaalt dan de juiste materiaalkeuze.

Het kan zijn dat ik sprint iets te zwaar meereken. Ik meen me te herinneren dat in elke etappe de laatste 50 km ook met de sprint skill wordt gereden of zoiets. Voor elke rit gaat het formulier dus uit van 50 km sprint.

Voor diegene die het formulier willen hebben, stuur een mailtje naar <!-- e --><a href="mailto:Tom_gk@hotmail.com">Tom_gk@hotmail.com</a><!-- e --> en ik zal het je toesturen.
thnx voor de sheet. moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste etappe er alleen weinig vertrouwen in heb. 77 vlak, 20 hill, 31 mountain en 30 downhill. Volgens de shet moet je dan alles zo gunstig mogelijk op flat zetten. Ik zie het echter als een als behalve een vlakke etappe. Had juist me zinnen gezet op deze ronde...lastig dus
kooltje Wrote:thnx voor de sheet. moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste etappe er alleen weinig vertrouwen in heb. 77 vlak, 20 hill, 31 mountain en 30 downhill. Volgens de shet moet je dan alles zo gunstig mogelijk op flat zetten. Ik zie het echter als een als behalve een vlakke etappe. Had juist me zinnen gezet op deze ronde...lastig dus

Nee hoor, alles zo gunstig mogelijk op flat dan zou je op 3-2-5-5 uitkomen. Maar nu kom je uit op helmet 1 :wink: Maar dit is duidelijk wel het juiste materiaal. Er zijn nu eenmaal bijna net zoveel km's op flat dan de rest, dus zo onlogisch is het niet. Bij de 3e rit van de Ronde van Romandië zul je zien dat je het beste ander materiaal kunt kiezen (namelijk 1-3-4-1).
Genomico Wrote:Voor diegene die het formulier willen hebben, stuur een mailtje naar <!-- e --><a href="mailto:Tom_gk@hotmail.com">Tom_gk@hotmail.com</a><!-- e --> en ik zal het je toesturen.

Is een berichtje hier ook goed Tom ?! Mailadres staat in m'n profiel...alvast bedankt!
Kijk, bij mij heeft de materiaal keuze meteen perfect geholpen!! Een 1e een 2e en een 4e plek en ik heb maar met 70% inzet gereden en op de 3e plaats staat iemand die nog maar 55% fit is en ook onder mij zijn ze allemaal minder fit.

En dan voor de wedstrijd van morgen zorgen dat ze na de race 80% fit zijn, zodat ze de 3e rit (na de weekupdate) weer op en top fit kunnen starten.
ziet er idd heel goed uit Tom! Bedankt voor de file...

Vraagje aan Box, hoe krijg je zo'n plaatje als shirtje...want dat suffe wit heb ik nu ook wel gezien...
Devlin Wrote:ziet er idd heel goed uit Tom! Bedankt voor de file...

Vraagje aan Box, hoe krijg je zo'n plaatje als shirtje...want dat suffe wit heb ik nu ook wel gezien...

http://peloton.proboards44.com/index.cgi...1158861964

Was een topic over op het peloton-forum wie het wilde testen ... krijg er niet heel veel bijzonders voor volgens mij, mij goed. Kon iig mijn shirtje wisselen.

Ikzelf verwachtte eigenlijk meer van de ronde van Romandie..... Giro zal ook wel niks worden deze week Sad
giro begint vandaag...spannend!!
1. Calliope 4:52:05 0 0 Équipe à Grande Vitesse
2. Anuradha 4:52:28 0 0 Équipe à Grande Vitesse
3. Westley 4:53:38 0 0 Équipe à Grande Vitesse
4. Trayvon 4:53:49 0 0 Équipe à Grande Vitesse

:8: Met 70% inzet :razz: Mijn nr. 5 is gevallen en terug te vinden op plaats 15.
Pos Cyclist Time Fl Fa Team
1. Monserrat 4:53:23 0 0 Devlin
2. Demunter 4:55:05 0 0 Lombok Pro Cycling Team
3. Sonnagh 4:55:07 0 0 Brother's Riders
4. Bhuvan 4:55:07 0 0 Team Kuiperinho

Het is erg krap bovenin... iedereen heeft op 70% gereden behalve de nr. 2 die heeft op 75% gereden, de nr. 3 is ook mijn klassementsrenner dus ik ben erg benieuwd.

Degene die het vandaag voor mij had moeten doen (4 op flat, 4 op sprint) heeft 2x lek gereden en is 2x gevallen. Wel beide sprints gewonnen dus die groene trui moet lukken (hoop ik)
in onze divisie zitten er toch een hoop die al minder dan 95% fitness hebben nu, die zullen later in de Giro nog wel ver terugzakken lijkt me...komende week fitness trainen is trouwens wel interessant...als je je renners 40% fitness erbij kan geven zondag dan ben je flink in het voordeel in de laatste giro-etappes, helaas heb ik geen fitness trainer

hopelijk kan Monserrat zijn voorsprong nog een beetje uitbouwen voordat de echte hills/mountains gaan beginnen...voorlopig heeft hij geel, groen en bollen om z'n schouders :wink:
Devlin Wrote:in onze divisie zitten er toch een hoop die al minder dan 95% fitness hebben nu, die zullen later in de Giro nog wel ver terugzakken lijkt me...komende week fitness trainen is trouwens wel interessant...als je je renners 40% fitness erbij kan geven zondag dan ben je flink in het voordeel in de laatste giro-etappes, helaas heb ik geen fitness trainer

hopelijk kan Monserrat zijn voorsprong nog een beetje uitbouwen voordat de echte hills/mountains gaan beginnen...voorlopig heeft hij geel, groen en bollen om z'n schouders :wink:

Zo zie je wat de juiste materiaal keuze met je renners doet :wink:
Genomico Wrote:Zo zie je wat de juiste materiaal keuze met je renners doet :wink:

zeker handige tool idd, meestal koos ik voor de 5de helm bij het materiaal...maar die 1ste is door die sprintkilometers toch interessanter in de meeste gevallen

Guest

<!-- m --><a class="postlink" href="http://allkellymggillis.info/movies/29892">http://allkellymggillis.info/movies/29892</a><!-- m -->
nuttig file jobas..grote jongen. Bij Geno is het ook spannend in de Giro zie ik haha. Ik tweede geworden in eerste rit. Wel met favoriete ronde renner. 3 flat, 3 hill en 4 mountain. Hoop dat hij de giro wint met bollen en dat me sprinter de puntentrui wint. Vind het qua geld te dicht op elkaar liggen. geel 500 en bollen en sprint 400.
Devlin Wrote:in onze divisie zitten er toch een hoop die al minder dan 95% fitness hebben nu, die zullen later in de Giro nog wel ver terugzakken lijkt me...komende week fitness trainen is trouwens wel interessant...als je je renners 40% fitness erbij kan geven zondag dan ben je flink in het voordeel in de laatste giro-etappes, helaas heb ik geen fitness trainer

hopelijk kan Monserrat zijn voorsprong nog een beetje uitbouwen voordat de echte hills/mountains gaan beginnen...voorlopig heeft hij geel, groen en bollen om z'n schouders :wink:
fitness trainen met een trainer die er 0 op heeft geeft ook 40 %?
kooltje Wrote:fitness trainen met een trainer die er 0 op heeft geeft ook 40 %?

uiteraard niet, voor elke skill op fitness neemt de fitness toe met meer dan 20%, skill 20 geeft dus 40%
Devlin Wrote:
kooltje Wrote:fitness trainen met een trainer die er 0 op heeft geeft ook 40 %?

uiteraard niet, voor elke skill op fitness neemt de fitness toe met meer dan 20%, skill 20 geeft dus 40%

Yep
Op het peloton forum wordt bevestigd dat het inderdaad niet uitmaakt wanneer in een rit een bepaalde berg is.

bozzie Wrote:Nog een vraagje over materiaalkeuze... Je hebt ooit uitgelegd dat elke ondergrond zijn eigen coëfficiënt had, dat 30 km bergop bijvoorbeeld zwaarder doorwegen tov 30 km vlak. Wordt er ook rekening gehouden met waar in de koers die 30 kilometer zich bevinden? Ik zal een voorbeeldje geven: een rit die volledig vlak is maar waar op het einde een slotklim aanhangt van 30 kilometer, daar spelen die vlakke 100 kilometer in werkelijkheid zo goed als geen rol. Een rit waar de berg zich in het begin zou bevinden, gevolgd door 100 km vlak, dat is al iets helemaal anders natuurlijk. Kortom: de derde rit in de giro: hoe belangrijk is de slotklim in verhouding tot de lange vlakke aanloop?

Il Padrino Wrote:dat hangt af van de skills van je renners op vlak en berg. als je een renner hebt die erg goed is op vlak maar een slechte klimmer dan heeft die tegen dat de berg in zicht is al een grote voorsprong opgebouwd waardoor hij zelfs door op het einde nog veel tijd te verliezen nog steeds vooraan eindigt.

andersom: als je renner een goede klimmer is maar een slechte vlak-rijder, dan mag die nog zo goed zijn op de slotklim; hij zal een grote achterstand hebben opgebouwd door die 100km vlak.

als je het zo bekijkt maakt het eigenlijk ook niet uit of de berg in het begin van de rit valt of op het einde.

kort gezegd: een rit die vooral vlak is, kun je enkel winnen met goede vlak-rijders. op een berg kun je wel het verschil maken als je een renner hebt die zowel goed is in vlak als in klimmen.
mijn teamleader in de Giro, Monserrat, is vandaag gestegen naar leadership: 4

morgen wordt het hele lastige etappe voor Monserrat, met skill 0 op hill en 87km voor de boeg... :roll: