FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
hoe zat het ook weer met scouten? hebben jullie al een scout?
nope,

perception moet hoog zijn anders vind hij geen renner, koste zeer veel geld en het is maar de vraag of je he4t op dit moment eruit krijgt...
kooltje Wrote:ze vriendin....weet ze ook dat ze meedoet?
is er al een nieuwe excel sheet voor materiaal keuze?

Die zal ik vanavond maken, want die heb ik in Nijmegen op de computer staan en daar ben ik vanavond weer. Als je me alvast een mailtje stuurt naar <!-- e --><a href="mailto:Tom_gk@hotmail.com">Tom_gk@hotmail.com</a><!-- e --> dan zal ik je de sheet toesturen.

P.s. Volgens mij is hij ook wel makkelijk aan te passen als je de waardes van -10, +20 etc even aanpast aan de nieuwe waardes.
kooltje Wrote:hoe zat het ook weer met scouten? hebben jullie al een scout?

Een scout zou ik pas kopen als je ook meteen een hele goede kunt kopen (min. 10 op alles). Eerst zorgen dat je een (goede) trainer krijgt.
De sheet is weer up-to-date (rechtermuisknop - Doel opslaan als):

http://www.geocities.com/ovideenzijnvrie..._keuze.xls
Genomico Wrote:De sheet is weer up-to-date (rechtermuisknop - Doel opslaan als):

http://www.geocities.com/ovideenzijnvrie..._keuze.xls

Geno, heb jij ook rekening gehouden met deze tekst ?

peloton.net Wrote:A few changes were made to the race-engine:

1: Hill and mountain skills were made more important. This was done because the flat skill is still a bit over-represented and also to have hills and mountains give more impact on the overall result, even in races with not many hills/mountains.

Technically, this was done by increasing the distance of these race-parts (for calculation purposes only).

The length for hills is increased by 50% (indicated distance times 1.5).
The length for mountains is increased by 100% (indicated distance times 2.0).

This means that races with hills/mountains are longer, but again, this only matters on the calculation-part, there are not any disadvantages to the cyclists. The only noticable aspect is that result times will be longer, especially for mountain stages.

For example: this means that races with a 10km mountain are calculated as if it were a 20km mountain, so that the mountain skill has more influence on the end result.

2: sprint skill is now used for the sprints/mountains during a tour. But you will still need a good cyclist in the other skills to make the difference; a sprint skill of 20 won't be enough to win sprints if the cyclist has very bad other skills.
Nope, dank je wel BB, zal ik gaan meenemen. Inderdaad belangrijk om te weten.
Ik ga eens kijken wat het effect is van de verkoopprijs van je merchandise op het aantal (om zo te kijken of we dat kunnen maximaliseren)

Ik wil de volgende dingen gaan bijhouden (In excel), welke denken jullie dat er nog bijgevoegd moet worden ?

Quote:1. Aantal supporters (human supporters + toename/afname per week)
2. Verkoopprijs (voor biddon, cap, sportsbag, T-shirt apart)
3. Inkoop artikelen (zou dit uitmaken? volledig 1 product of juist van alles wat)
4. Verkoop artikelen (indien volledige voorraad uitverkocht niet meenemen in onderzoek)
5. Aantal producten verkocht per supporter.

Ik heb nu van alles 100 ingekocht en een verkoopprijs van 200% (10, 20, 40, 30) neergezet. Eens kijken wat dit voor een resultaat heeft. Onderzoek zal wel een seizoen of 2 gaan duren denk ik maar we zien wel hoe lang ik het vol hou.

Op- of aanmerkingen zijn zeer welkom....
Ik zal mijn gegevens ook proberen elke week hier te updaten voor je.

En de excelsheet voor materiaalkeuze is aangepast op de nieuwe hill/mountain regeling.
Box Brother Wrote:Ik ga eens kijken wat het effect is van de verkoopprijs van je merchandise op het aantal (om zo te kijken of we dat kunnen maximaliseren)

Ik wil de volgende dingen gaan bijhouden (In excel), welke denken jullie dat er nog bijgevoegd moet worden ?

Quote:1. Aantal supporters (human supporters + toename/afname per week)
2. Verkoopprijs (voor biddon, cap, sportsbag, T-shirt apart)
3. Inkoop artikelen (zou dit uitmaken? volledig 1 product of juist van alles wat)
4. Verkoop artikelen (indien volledige voorraad uitverkocht niet meenemen in onderzoek)
5. Aantal producten verkocht per supporter.

Ik heb nu van alles 100 ingekocht en een verkoopprijs van 200% (10, 20, 40, 30) neergezet. Eens kijken wat dit voor een resultaat heeft. Onderzoek zal wel een seizoen of 2 gaan duren denk ik maar we zien wel hoe lang ik het vol hou.

Op- of aanmerkingen zijn zeer welkom....
ik heb dezelfde verkoopprijzen
Ik heb verkoopprijzen van 160%.

Elke 5 euro inkoop wordt verkocht voor 8 euro. Dus verkoopprijzen van 8, 16, 32 en 24.
De eerste ronde overwinning is binnen :Big Grin Kan niet wachten totdat de punten voor de truien ook geupdate worden, want dat zijn weer 160 pnt extra.
Hoe goed is die renner ?

Mijn beste renner had namelijk 4 op flat en 4 op mountain en 2 op hill maar uiteindelijk is hij iets van 10e geworden ofzo ... vraag mij af hoe jij een wedstrijd benaderd...
Box Brother Wrote:Hoe goed is die renner ?

Mijn beste renner had namelijk 4 op flat en 4 op mountain en 2 op hill maar uiteindelijk is hij iets van 10e geworden ofzo ... vraag mij af hoe jij een wedstrijd benaderd...

Het is met kop en schouders mijn beste renner

Primary skills
Flat: 3
Downhill: 3
Hill: 2
Sprint: 4
Mountain: 3
Time trial: 2

Secondary skills
Steering: 9
Bravery: 14
Experience: 0
Leadership: 2


En een wedstrijd benaderen heeft allemaal met inzet/fitheid te maken... Moet je zelf achter kunnen komen :wink:
De 2 renners met de meeste punten komen bij mij vandaan. De nr's 3 en 4 zitten bij m'n vriendin in het team en dit zijn echt niet de 4 beste renners van onze divisie... Ik snap mijn eigen geheim niet eens :Big Grin
Wohow!! 2 topaankopen gedaan waarvoor ik graag even een weekje in het rood wil staan. Beide renners zijn 25 jaar:


You have bought Elmer De Bock for 230.302,00 €

His market value is 316.097 €.

Primary skills
Flat: 4 Downhill: 2
Hill: 2 Sprint: 1
Mountain: 3 Time trial: 1

Secondary skills
Steering: 11 Bravery: 17
Experience: 3 Leadership: 0


You have bought Tyson Westdorp for 253.332,00 €

His market value is 306.341 €.

Primary skills
Flat: 3 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 2
Mountain: 4 Time trial: 0

Secondary skills
Steering: 18 Bravery: 9
Experience: 1 Leadership: 2
nou dan is het alweer beslist. ik heb helemaal niet zoveel geld.
ik dus ook niet Kooltje.... en ik zou niet weten waarom Geno zoveel wint terwijl ik niet eens in de top 5 kan komen....
Box Brother Wrote:ik dus ook niet Kooltje.... en ik zou niet weten waarom Geno zoveel wint terwijl ik niet eens in de top 5 kan komen....

De juiste renners in de juiste koersen met de juiste inzet laten rijden. Mijn renners hebben niet deelgenomen aan de Ronde van Vlaanderen, want ze zijn nog aan het uitrusten van vorige week en moeten volgende week weer fit zijn. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen had skill 4 op flat en reed met 100% inzet, dus geen schande om daarvan te verliezen.
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:ik dus ook niet Kooltje.... en ik zou niet weten waarom Geno zoveel wint terwijl ik niet eens in de top 5 kan komen....

De juiste renners in de juiste koersen met de juiste inzet laten rijden. Mijn renners hebben niet deelgenomen aan de Ronde van Vlaanderen, want ze zijn nog aan het uitrusten van vorige week en moeten volgende week weer fit zijn. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen had skill 4 op flat en reed met 100% inzet, dus geen schande om daarvan te verliezen.
daar verliezen wij van box, weet niet eens dat het milaan san remo was Wink. volgende week ronde van vlaanderen, ook vlak het belangrijkste. misschien dat steering extra meespeelt maar dat weet ik niet.
kooltje Wrote:
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:ik dus ook niet Kooltje.... en ik zou niet weten waarom Geno zoveel wint terwijl ik niet eens in de top 5 kan komen....

De juiste renners in de juiste koersen met de juiste inzet laten rijden. Mijn renners hebben niet deelgenomen aan de Ronde van Vlaanderen, want ze zijn nog aan het uitrusten van vorige week en moeten volgende week weer fit zijn. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen had skill 4 op flat en reed met 100% inzet, dus geen schande om daarvan te verliezen.
daar verliezen wij van box, weet niet eens dat het milaan san remo was Wink. volgende week ronde van vlaanderen, ook vlak het belangrijkste. misschien dat steering extra meespeelt maar dat weet ik niet.

Hehe, oeps :oops: :Big Grin Steering is er alleen voor dat je renner doorgaans minder lekker banden krijgt. Dat helpt dus in elke rit.
oke, dus niet op kasseien extra ofzo. dat komt nog wel denk ik in de toekomst dan.
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:Hoe goed is die renner ?

Mijn beste renner had namelijk 4 op flat en 4 op mountain en 2 op hill maar uiteindelijk is hij iets van 10e geworden ofzo ... vraag mij af hoe jij een wedstrijd benaderd...

Het is met kop en schouders mijn beste renner

Primary skills
Flat: 3
Downhill: 3
Hill: 2
Sprint: 4
Mountain: 3
Time trial: 2

Secondary skills
Steering: 9
Bravery: 14
Experience: 0
Leadership: 2


En een wedstrijd benaderen heeft allemaal met inzet/fitheid te maken... Moet je zelf achter kunnen komen :wink:

Hoppa, en Peigneur increases his skill in flat from 3 to 4!!
Even over de merchandise. Ik hou het zelf ook bij en dit zijn voorlopig de resultaten:

Verkoopprijs is 160% van de inkoopprijs:
85% van de biddons worden verkocht
70% van de rest wordt verkocht

Per 100 supporters levert dit 2145 euro op:
85 x 3 euro winst voor de biddons
70 x 6 voor de caps
70 x 12 voor de sportbags
70 x 9 voor de T-shirts

Verkoopprijs is 200% van de inkoopprijs:
75% van de biddons worden verkocht
50% van de rest wordt verkocht

Per 100 supporters levert dit 2625 euro op:
75 x 3 euro winst voor de biddons
50 x 6 voor de caps
50 x 12 voor de sportbags
50 x 9 voor de T-shirts

Dus een verkoopprijs die het dubbele is dan de inkoopprijs is beter dan een v.p. die 1.6 keer zo hoog is als de i.p. Voor de biddons ligt het optimale winstpercentage waarschijnlijk wat hoger dan die bij de overige producten.
De formule is dus eigenlijk makkelijk te vinden zie ik nu, want er zit een verband in:

Bij een verkoopwinst van 60% t.o.v. de inkoopprijs wordt 85% (= 100% - (1/4 * verkoopwinst)) van de biddons verkocht. Bij een verkoopwinst van 100% wordt 75% (=100% - (1/4 * verkoopwinst)) van de biddons verkocht.

Bij de rest van de producten is er een zelfde soort verband. Het optimum zal ik voor jullie even berekenen :wink:

w = winstpercentage per product
vp = verkoopprijs
ip = inkoopprijs
v% = verkooppercentage
tw = totale winst

Voor de biddons:

w = (vp - ip) / ip (1 betekent 100%)
tw = w * v%
v% = 1 - 1/4 w (1 betekent 100%)

tw = w * (1 - 1/4 w) = w - 1/4 w^2

Dit is optimaal bij 1 - 1/2 w = 0 (differentiëren) --> Dus bij w = 2.

De ip van een bidon is 5 euro, dus de optimale vp = 15.

Dit is makkelijk even te controleren:
w = 0 --> tw = 0
w = 1 --> tw = 0,75
w = 2 --> tw = 1
w = 3 --> tw = 0,75
w = 4 --> tw = 0

Voor de rest van de spullen is het optimum:

v% = 1 - 1/2 w

tw = w * (1 - 1/2 w) = w - 1/2 w^2

Dit is optimaal bij 1 - w = 0 --> Dus bij w = 1 --> Dus bij een vp die 2x zo groot is als de ip.

Dus de ideale verkoopprijzen zijn:
Biddons: 15 euro
Caps: 20
Sportbags: 40
T-shirts: 30


(50% van de supporters zullen de producten kopen. Handig om te weten, want dan weet je gelijk hoeveel je moet inkopen :Big Grin )
Ben jij een autist met een voorliefde voor het maken van formules?


:wink:

Wel cool dat je dat allemaal doet (voor ons simpele zielen dan...)
kuiperinho Wrote:Ben jij een autist met een voorliefde voor het maken van formules?


:wink:

Wel cool dat je dat allemaal doet (voor ons simpele zielen dan...)

Ik denk niet dat ik een autist ben, maar dat moet je maar ff navragen bij m'n vriendin of vrienden :wink: En ik maak de formule niet, ik ontdek hem :razz: Maar ik zag het verband en dan wil ik natuurlijk ook de formule achterhalen. En dat was eigenlijk niet eens zo heel moeilijk. Dat moet lukken met wiskunde B op HAVO/VWO niveau.
hij wint weer een wb wedstrijd, met een rennertje van 220.000. ongelofelijk.
kooltje Wrote:hij wint weer een wb wedstrijd, met een rennertje van 220.000. ongelofelijk.

Dat verbaasde mij ook idd :Big Grin En dat ook nog eens met 2 valpartijen en een grote voorsprong op de nr. 2. Het is mijn op 2 na slechtste rijder, maar hij heeft wel skill 3 op flat en 2 op sprint en dat waren de 2 skills die voor vandaag belangrijk waren. In de Vuelta al Paisco ga ik voor een volledig EGV Genomico podium en alle truien, want daar verschijnen mijn 3 toppers aan de start aangevuld met m'n 2 slechtste renners die echter wel redelijk allround zijn.
Nr. 2 was van mij Geno.... en dat is mijn 'talent' 18 jaar en zeer trainbaar in mijn ogen.

Quote:Cathal Gauthy(199)
Aged 18, from Netherlands, is healthy and is 65% fit.
He weighs 84kg and is 1,77m tall.
He rides for Brothers Riders
For this team his mood is content and he is paid 2.404 € per week.
He participated in 5 races this season, good for an average value of 7,4. His recent form is: 6-9-6-7-9
Points won for his team: 119
His market value is 252.455 €.

Victory history: Races won 0

Primary skills

Flat: 3 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 0
Mountain: 2 Time trial: 0

Secondary skills

Steering: 14 Bravery: 5
Experience: 3 Leadership: 2

Reed dus op 100% maar kon niet in de buurt komen voor een overwinning....