FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
er bestaan nog geen tijdrit spullen, dus ik laat ze gewoon zoveel mogelijk op flat rijden. eerste tijdrit uit ploegleiders carriere meteen een belangrijke.
Vanaf morgen 17 dagen achter elkaar een etappe. 3 ritten uit de ronde van Romandië, 11 Giro etappes en 3 in Catalunya!!
Quote:Pos Cyclist Time Pts Mou Team
1. Bogemans 10:54:07 11 0 Brothers Riders
2. De Kempeneer 10:54:07 9 0 Brothers Riders
3. Hasnaoui 10:54:07 21 2 Wonderboys
4. Goncalves 10:55:12 9 0 Eendracht Maakt Sterk
5. Verbeke 10:55:12 14 0 Fiets 'm d'r in
6. De Spoelberch 10:55:12 5 0 SVR
7. Sekeris 10:55:12 11 0 SVR
8. Gauthy 10:55:12 2 19 Brothers Riders


Quote:Standings points
Pos Cyclist Tot
1. Hasnaoui 21
2. Verbeke 14
3. De Locht 12
4. Bogemans 11
5. Sekeris 11
Standings mountain
Pos Cyclist Tot
1. Gauthy 19
2. Olmechette 3
3. Hasnaoui 2
4. Bogemans 0
5. De Kempeneer 0

Tour de Romandie lijkt een zeer goede tour te worden voor Brothers' Riders. Bollen-trui is volgens mij al in mijn bezit (3 moutain-sprints= 15 punten, 3+15=18). Maar voor de gele trui wordt het nog spannend... suggesties ? Ook met het oog op de Giro/Catalunya.

Overigens heeft Gauthy, die de bollentrui pakt, 'maar' 2 op moutain (ook 4 op flat) dus wel verrassend dat hij de bollentrui pakt.
wat maakt het weer uit?
kooltje Wrote:wat maakt het weer uit?

Niets...

Morgen in de TTT wordt het de schade beperkt houden. De skill wordt bepaald d.m.v. flat + 2x time trail. M'n slechtste tijdrijder heeft 0 skill TT en 3 Flat. Ik hoop dus dat ik niet teveel op de koplopers zal gaan verliezen.
Deze 5 renners gaan het voor mij doen, er is voor de eerste etappe geen extra materiaal ingekocht.

Quote:Dunn Van Der Worp (age 22) healthy and 100% fit.
Earning $4,200 per week.
Value: $266,634
Flat: 4 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 3
Mountain: 4 Time trial: 3

Kopman, moet het laten zien deze tour

Quote:Arpiar Hertsens (age 28) healthy and 100% fit.
Earning $2,288 per week.
Value: $249,513
Flat: 3 Downhill: 3
Hill: 3 Sprint: 2
Mountain: 1 Time trial: 3

Manusje van alles, hopelijk een goeie trijdrit

Quote:Gershom Biloro (age 28) healthy and 100% fit.
Earning $4,000 per week.
Value: $323,443
Flat: 0 Downhill: 1
Hill: 3 Sprint: 3
Mountain: 4 Time trial: 2

puur mee voor de bollen-trui

Quote:Cathal Gauthy (age 18) healthy and 95% fit.
Earning $2,404 per week.
Value: $259,823
Flat: 4 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 0
Mountain: 2 Time trial: 0

Nog te klein voor het grote werk maar mee voor de ervaring en pakte toch verrassend de bollentrui in de Tour de Romandia

Quote:Bonno Lamant (age 22) healthy and 95% fit.
Earning $2,277 per week.
Value: $293,052
Flat: 1 Downhill: 2
Hill: 3 Sprint: 2
Mountain: 3 Time trial: 0


Veldvulling, kan misschien een keer op 100% rit verrassen....
Ik heb 2 renners met flat skill 4 en mountain 3 en 1 renner met flat skill 3 en mountain 4. Deze hebben alle drie steering en bravery minimaal op 9, dus daar kan ik de winst pakken t.o.v. van der Worp. Voor de rest van je renners ben ik voor de algemene ranglijst en truien niet zo heel bang.
Genomico Wrote:Ik heb 2 renners met flat skill 4 en mountain 3 en 1 renner met flat skill 3 en mountain 4. Deze hebben alle drie steering en bravery minimaal op 9, dus daar kan ik de winst pakken t.o.v. van der Worp. Voor de rest van je renners ben ik voor de algemene ranglijst en truien niet zo heel bang.

En dan te bedenken dat dit mijn 5 beste renners zijn :roll:

Jouw start-team is dus pur sang al een stuk beter, hoeveel winst heb jij dit seizoen tot nu toe gemaakt ? Volgens mij kan jij ondertussen al een 10-10-20 scout aannemen ?

Ik heb zelf nu 430K op de bankrekening staan. Uitgaande van 30K per punt kan ik dus maximaal 14 skillpunten verdelen voor mijn scout, lijkt mij net iets te weinig....
Volgens mij heb ik zo'n 600k op de bank staan. Ik heb 2 van de bovenstaande 3 renners relatief goedkoop kunnen binnentikken, maar heb er nog wel 500k voor betaald. Dit geld verdienen ze absoluut binnen no time terug. Als ik een scout koop, dan koop ik ook meteen een 20-20-20 scout. Zolang ik die 1.8 M niet heb, blijf ik wel gewoon op de transferlijst zoeken naar goede renners. Die heb ik liever dan meteen een perfecte scout.
pfff... wat een afstraffing... nu al 2 minuten aan de broek... had toch materiaal moeten kopen Sad
oh wat stom, had niet eens door dat het een team time trial was. wel raar dat nummer 2 en 3 dezelfde tijd als nummer 1 hebben
Ik heb ook al een manier gevonden om de skill achter de komma te achterhalen :Big Grin (of dicht te benaderen)
Genomico Wrote:Ik heb ook al een manier gevonden om de skill achter de komma te achterhalen :Big Grin (of dicht te benaderen)

we doen niet meer aan info-sharen op dit forum ?

:roll:
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:Ik heb ook al een manier gevonden om de skill achter de komma te achterhalen :Big Grin (of dicht te benaderen)

we doen niet meer aan info-sharen op dit forum ?

:roll:

Ik moest het nog even uitwerken. Hier komt ie:

Renners kunnen in 3 skills stijgen: De skill waarop ze trainen, hun ervaring en hun leiderschap. Dit merk je niet meteen, want dit gaat met stappen van 0.1 en je krijgt pas een bericht als ze een hele skill zijn gestegen (dus bijv. bij 3.0). Ik heb al uitgevonden dat elke 0.1 stijging in 1 van deze skills een waardestijging geeft van iets minder dan 500 euro (meestal ronde de 488 euro).

Als je elke donderdagmiddag na de race, maar voor de wekelijkse update de waardes van de renners noteert en dat na de verwerking, maar voor de volgende race weer doet, kun je precies bijhouden hoeveel je renner is vooruitgegaan op de skill waarop hij traint.

Je kan dit ook gaan bijhouden voor de experience en leadership, maar dan zou je dit elke dag moeten bijhouden. Ik verwacht dat i.i.g 5 van mijn 10 renners de komende 2 weken in skill zullen stijgen en wellicht nog 3 extra, waardoor ik 2 renners met skill 5 op flat ga krijgen :Big Grin
zoveel zin heb ik er ook weer iet in. en je heb er toch geen invloed op.
En daar is de eerste overwinning van het seizoen Hakkuh
Gefeliciteerd Box!! Ik ben met een 2e en 5e plaats voor mijn renners erg tevreden. Zeker aangezien mijn grootste concurrent, Wonderboys nu al een grote achterstand heeft en met zijn beste renner pas op een 9e plaats te vinden is.
Genomico Wrote:Gefeliciteerd Box!! Ik ben met een 2e en 5e plaats voor mijn renners erg tevreden. Zeker aangezien mijn grootste concurrent, Wonderboys nu al een grote achterstand heeft en met zijn beste renner pas op een 9e plaats te vinden is.

wat zijn de skills van 2 en 5 ? Ik hoop morgen nog een keer te kunnen vlammen met v/d worp....
Dit zijn mijn renners:

Carlton Peigneur (age 27) healthy and 90% fit.
Earning $3,591 per week.
Value: $333,495 Flat: 4 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 4
Mountain: 3 Time trial: 2

Tyson Westdorp (age 25) healthy and 90% fit.
Earning $2,800 per week.
Value: $313,658 Flat: 3 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 2
Mountain: 4 Time trial: 0

Elmer De Bock (age 25) healthy and 90% fit.
Earning $3,490 per week.
Value: $322,439 Flat: 4 Downhill: 2
Hill: 2 Sprint: 1
Mountain: 3 Time trial: 1

Jaron Massaut (age 18) healthy and 90% fit.
Earning $3,004 per week.
Value: $284,381 Flat: 4 Downhill: 2
Hill: 2 Sprint: 1
Mountain: 1 Time trial: 3

Gellert Blijboom (age 30) healthy and 90% fit.
Earning 1.716 € per week.
Value: 212.135 € Flat: 2 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 1
Mountain: 2 Time trial: 1
Die Massault is ook een topper hoor... had eigenlijk meer verwacht van Peigneur gezien zijn waarde, ook omdat hij bijna dezelfde skills heeft als v/d worp (ook al heeft peigneur veel meer gewonnen). Hij zal wel veel hoger in steering en bravery hebben.

Overigens vandaag een renner die vooral veldvulling was in de Tour de Romandie (20e of zoiets meen ik mij te herinneren) verkocht voor 100.000 aan een 2e divisionist uit belgie.

Finances nu op 600K... op naar de 1,8 miljoen....
Box Brother Wrote:Die Massault is ook een topper hoor... had eigenlijk meer verwacht van Peigneur gezien zijn waarde, ook omdat hij bijna dezelfde skills heeft als v/d worp (ook al heeft peigneur veel meer gewonnen). Hij zal wel veel hoger in steering en bravery hebben.

Overigens vandaag een renner die vooral veldvulling was in de Tour de Romandie (20e of zoiets meen ik mij te herinneren) verkocht voor 100.000 aan een 2e divisionist uit belgie.

Finances nu op 600K... op naar de 1,8 miljoen....
mijn renners worden nooit gekocht..hoe doe je dat box? en als je hem niet verkoopt zit je met ontevreden renner?
kooltje Wrote:
Box Brother Wrote:Die Massault is ook een topper hoor... had eigenlijk meer verwacht van Peigneur gezien zijn waarde, ook omdat hij bijna dezelfde skills heeft als v/d worp (ook al heeft peigneur veel meer gewonnen). Hij zal wel veel hoger in steering en bravery hebben.

Overigens vandaag een renner die vooral veldvulling was in de Tour de Romandie (20e of zoiets meen ik mij te herinneren) verkocht voor 100.000 aan een 2e divisionist uit belgie.

Finances nu op 600K... op naar de 1,8 miljoen....
mijn renners worden nooit gekocht..hoe doe je dat box? en als je hem niet verkoopt zit je met ontevreden renner?

Tjsa... ik heb geen idee, hij had wel wat skills maar was niet een superrenner die binnen onze competitie niks zou winnen. En idd als hij niet wordt verkocht is ie pissig en zal je hem contractverlenging moeten geven om weer wat happier te maken.
Het wordt spannend heren. Ben bang dat ik het onderspit ga delven. Tenzij Van Stokkum of Waelravens stijgt deze zondag in flat.
kooltje Wrote:yes!! eerste overwinning. en iemand een skill gestegen met ervaring, hadden jullie dat al eens gehad?

...

Ik nu ook. Maar na bijna elke race (rond de 75% afhankelijk van leeftijd en verborgen skills) die een renner rijdt, krijgt hij 0.1 exp erbij. Dus nu de renners tegen de 10 races hebben gereden, zullen nu een exp skill stijgen.

Ik weet eigenlijk niet eens of experience nog invloed heeft op bepaalde dingen?
nee dat is mij ook niet duidelijk. en wat is het effect als iemand leider is met 3 ipv van 4 op die skill.
Leiderschap heeft geloof ik wel invloed op de prestaties van je team. Dus altijd diegene met de hoogste Leadership skill als kopman aanwijzen.
1. Van Der Worp 5:53:17 0 0 Brothers Riders
2. Peigneur 5:53:18 0 0 Equipe à Grande Vitesse

Het scheelde gisteren dus maar 1 seconde :eeeek:

Kooltje, gefeliciteerd met je overwinning van Glimmerveen!!
Vanaf volgend seizoen ga ik denk ik overstappen op mountain training. Als je in de Giro, de Tour en de Vuelta kijkt naar het aantal km op elke ondergrond, dan zie je dat mountain belangrijker is (mountain km's mag je dubbel tellen en hill anderhalve keer):

Giro:
Flat - 702 km
Hill - 493,5 km
Mountain - 926 km
Downhill - 399 km

Tour:
Flat - 854 km
Hill - 505,5 km
Mountain - 682 km
Downhill - 294 km

Vuelta:
Flat - 540 km
Hill - 639 km
Mountain - 636 km
Downhill - 256 km

En dan heb ik het alleen nog maar over het aantal kilometers en is de snelheid waar de renners op deze ondergronden rijden nog niet eens meegenomen. Tijdens de tour zijn flat en mountain dus even belangrijk.
en daar gaat Van Stokkum, out of the Giro, klerezooi
kuiperinho Wrote:en daar gaat Van Stokkum, out of the Giro, klerezooi

Kut, dat is wel erg klote zeg!! Is ie op tijd fit voor de Tour?

Ik heb nog een nieuw topic gemaakt op het forum genaamd individuele training, want ik kreeg ineens een leuke ingeving:

Is het misschien een goed idee om om per renner in te kunnen stellen waarop ze gaan trainen? Ik zou bijv. graag een paar berggeiten willen hebben en daarnaast ook een paar renners die voor de vlakke etappes gaan en dus hun flat-skill trainen. In echte teams gebeurt dit ook. Om dit te kunnen doen, heb je natuurlijk wel een trainer nodig die meerdere skills kan trainen. Dit zou een erg goede verbetering zijn lijkt me, want dan komt er nog iets meer tactische aspecten kijken bij het spelletje.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zie het wel zitten