FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Nope, er is een andere verdeling. Bijv. +10 supporters bij een overwinning en +6 bij een 2-5e plaats... De prijsverhouding is anders. Staat ergens op het forum.
scheelt wel heel veel, wat levert veel supporters op in verhouding?
Genomico Wrote:Nope, er is een andere verdeling. Bijv. +10 supporters bij een overwinning en +6 bij een 2-5e plaats... De prijsverhouding is anders. Staat ergens op het forum.

Hoeveel heb jij er dan Geno ?

kooltje Wrote:scheelt wel heel veel, wat levert veel supporters op in verhouding?

Tsja de helft van je supporters kopen die merchandise... in den beginne is het verschil dus niet heel veel.

de formule voor inkomsten uit supporters =

Quote:0,5x * (15+20+30+40) = inkomen

waarbij x het aantal supporters is

Bij mij is dat dus 255 * 105 = 26.775
En bij kooltje is dat 162 * 105 = 17.010

Naarmate de jaren vorderen zullen deze inkomsten het allerbelangrijkste worden (lijkt mij). Als ik een gok moet doen zit Geno al op zo'n 1000 supporters wat betekend dat hij 500 *105 = 52.500 per week winst maakt...
kooltje Wrote:scheelt wel heel veel, wat levert veel supporters op in verhouding?

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb 641 supporters en hoeveel het oplevert is makkelijk te berekenen. Dat is 641*0.5*10 (641 supporters waarvan 50% wat koopt en de winst, dus aankoopprijs-verkoopprijs, voor een bidon is 10 euro) + 641*0.5*10 + 641*0.5*20 + 641*0.5*15 = ...
hmmm dan heb jij nog minder supporters in verhouding tot het aantal punten ... had verwacht dat jij er veel meer zou hebben...
Ik word weer eens benadeeld dus :wink:
jij heb gewoon erg veel supporters box...hoe doe je dat? :wink:
telkens met 5 renners in de top 25 eindigen en nooit een eerste plek pakken Wink
toch vind ik het knap met 5 renners in top 25, ik heb maar drie renners waar ik wat mee kan. andere moet ik 100% laten rijden voor misschien een dagzege.
kooltje Wrote:toch vind ik het knap met 5 renners in top 25, ik heb maar drie renners waar ik wat mee kan. andere moet ik 100% laten rijden voor misschien een dagzege.

kijk maar naar de ranglijst.. ik sta 4e met een minimum aan ritwinsten, danwel truien....
Pos Supporters
1 10
2-5 8
6-10 6
11-15 4
16-20 2
81-90 -2
91-99 -4
100 -5


Tour
Yellow jersey
Pos Small tour Big tour
1 25 50
2-5 15 40


Points/Mountain jersey
Pos Small tour Big tour
1 15 40
2-5 10 30

ik had het even nagevraagd.
verwacht een simpel overwinning vandaag...dus dat zal het dan wel niet worden. nieuwborg zwak in de sprint maar dat onderdeel is juist minder belangrijk geworden Smile. na vandaag hopelijk derde in de divisie.
kooltje Wrote:verwacht een simpel overwinning vandaag...dus dat zal het dan wel niet worden. nieuwborg zwak in de sprint maar dat onderdeel is juist minder belangrijk geworden Smile. na vandaag hopelijk derde in de divisie.

Ik zal m'n vriendin even waarschuwen dat haar 3e plaats wordt bedreigd :wink: En ja, ze regelt haar team helemaal zelf (met hier en daar een kleine aanwijzing).
Wij zijn dus gewoon tegen 2 Geno's aan het spelen :letitallout:
1 geno is al ingehaald! zeer overtuigende overwinning van nieuwborg. hele race vooraan gefietst. morgen nog zo een dag en alle drie de truien gaan naar kooltje. dan moet ik maar weer eens een plan gan uitstippelen voor komende weken, nog geen idee wie waar van start en wie in de tour start.
brothers vandaag vierde en negende, dat is 14 supporters en kooltje rijdt de sterren van het asfalt en maar 10 supporters.
kooltje Wrote:brothers vandaag vierde en negende, dat is 14 supporters en kooltje rijdt de sterren van het asfalt en maar 10 supporters.

En weer 5 man in de top 25 :lol:

maar qua financien trek jij er weer meer uit kooltje.... ruilen ???
Box Brother Wrote:
kooltje Wrote:brothers vandaag vierde en negende, dat is 14 supporters en kooltje rijdt de sterren van het asfalt en maar 10 supporters.

En weer 5 man in de top 25 :lol:

maar qua financien trek jij er weer meer uit kooltje.... ruilen ???
nee niet ruilen...
5*5000
1*36.500
dus 61.500 min een bonusje van 100 voor me rijder. daar kunnen 4 supporters niet tegenop Wink. eindzege morgen levert ook weer supporters op dus heb er helemaal zin in.
De nr. 5,9,12,17,23 van het algemeen klassement en een 4e stek in het sprint/mountain klassement. En wederom geen ritoverwinning.....

Wel in totaal 115.286 euro verdiend deze tour.... jullie zullen wel meer verdiend hebben.

Nieuwborg heeft het niet echt verdiend gewonnen hoor kooltje Wink Wat zijn zijn stats ?
Box, je moet je renners toch wat meer laten pieken. De wedstrijden uitzoeken en op 100% laten rijden, anders win je nooit wat.
ik ineens 9 ton op me rekening. dat zal met de giro erbij oplopen naar een youthscout van 20 20 20. nieuwborg zeer allround renner kan alleen niet sprinten.
Peigneur en Westdorp zijn momenteel in handen van de punten- en bollentrui. Westdorp staat 15 punten voor op de nummer 2 en er zijn nog 15 punten te behalen. Als Westdorp en De Lodder gelijk eindigen dan geeft het totaalklassement de doorslag. Ik ga erop gokken dat De Lodder niet alle 3 de mountain-sprints gaat winnen (volgens mij is hij vooral goed op flat en hill) en laat Peigneur sprinten voor de bergtrui. Misschien kan ik dan naast de 1e positie ook de 5e plaats in het bergklassement halen. Dat zal ook nog wel wat geld in het laatje brengen lijkt me...
4 pop-up stijgingen waarvan er 3 zijn die 5 weken geleden ook al in flat skill zijn gestegen. En Westdorp is naar flat skill 4 gestegen :Big Grin Die kan dus nog even knallen de laatste race!!
Ik heb maar weer eens een talent gekocht. Ik denk dat de prijs van dit soort renners wel eens heel erg omhoog kan gaan. Zeker na morgen al als de Giro is afgelopen, dan zijn er veel teams met veel geld. Dus mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar top talenten binnen halen en niet naar een 20-20-20 scout.

North Vaudoisey (age 18) healthy and 20% fit. (dus na de Tour pas in te zetten)
Value: 311.886 €
Flat: 3
Hill: 1
Mountain: 4
Downhill: 2
Sprint: 2
Time trial: 2

Kosten $665,662
Hoe werkt dat Fanclub gedoe eigenlijk? Ik wil graag supporter van jullie team worden, maar wat levert het op?
Genomico Wrote:Hoe werkt dat Fanclub gedoe eigenlijk? Ik wil graag supporter van jullie team worden, maar wat levert het op?

Nette trainee overigens Geno, moet wel nog ff wat op hill getrained worden denk ik zo...


Volgens mij krijg je 1 extra supporter als een 'human' je team support, niet heel veel bijzonders. Volgens mij support ik alleen jou en kooltje...
Kooltje, gefeliciteerd met de terechte overwinning in de Giro!! =D>

Ik ben erg tevreden met een 2e en een 3e (en een 7e) plaats in het eindklassement en de overwinning in de punten- en bergtrui. En dan ook nog eens een 5e plaats in beide klassementen.

Tjonge, ik zit nu alweer op 1.5M. Die scout gaat er deze week al komen :Big Grin

Edit: Wat zie ik nu, Glimmerveen op 70%? Die gaat dus niet 100% fit aan de Tour beginnen?
Genomico Wrote:Kooltje, gefeliciteerd met de terechte overwinning in de Giro!! =D>

Ik ben erg tevreden met een 2e en een 3e (en een 7e) plaats in het eindklassement en de overwinning in de punten- en bergtrui. En dan ook nog eens een 5e plaats in beide klassementen.

Tjonge, ik zit nu alweer op 1.5M. Die scout gaat er deze week al komen :Big Grin

Edit: Wat zie ik nu, Glimmerveen op 70%? Die gaat dus niet 100% fit aan de Tour beginnen?

:eeeek: En kooltje zal die scout ook wel hebben, ikzelf heb een 'schamele' 3 ton gepakt na de eindklassering van de Giro.... v/d worp en Biloro zullen de Tour niet rijden, die gaan de Tour van Duitsland pakken (als jullie dat niet erg vinden).... voor de Tour gaan mijn iets mindere goden ben ik bang.

Vreemd overigens dat ik meer geld pak met mijn 4e plek in het puntenklassement (90K) tegen de 5e plek in het algemeen klassement (78K).... vind ik raar...
Ja, je krijgt voor een bepaalde plaats in het mountain/points klassement 4/5e van het geld van diezelfde plaats op de totaalranglijst. Vreemde verhouding idd. Had beter 3/5e kunnen zijn, maar jah, ik klaag niet :wink:
En zoals ik al zei vliegen de prijzen van talenten omhoog. Deze had ik nog op mijn shortlist staan, maar ik ging er al wel vanuit dat ze heel duur zouden gaan worden:

http://www.peloton-game.net/cyclistdetai...x?id=10241
http://www.peloton-game.net/cyclistdetai...x?id=10243

Ik kan ze mooi laten gaan dus, want ik heb m'n talenten binnen :Big Grin