FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
kooltje Wrote:morgen ronde van polen. box je mag niet te goed presteren want dan wordt je tweede.

Vuelta gaat tussen glimmer en peigneur. mooie strijd waar de rest op gepaste afstand toe kijkt.

Zou wel verrassend zijn als Peigneur de Vuelta zou gaan winnen met zoveel mountain km's. Het zal in ieder geval ook meteen zijn laatste keer zijn dan.

Mijn scout heeft de volgende renner gevonden:

Karel Camby (age 19)
Value: $247,301

Primary skills
Flat: 2 Downhill: 2
Hill: 4 Sprint: 1
Mountain: 1 Time trial: 2

Secondary skills
Steering: 6 Bravery: 15
Experience: 0 Leadership: 0

Mooi rennertje voor de 2e etappe van de Tour de Pologne waar EGV Genomico zeker niet met een B-team aan de start staat.
Nu ik een heel schema heb van het verloop van de trainingen van al mijn renners kan ik alvast een prognose maken. Ik verwacht dat mijn grootste talent (die het snelst traint), Vaudoisey aan het einde van zijn 24e jaar al flat skill 20 heeft. Heb hierbij uiteraard ook gekeken hoe snel renners bij bepaalde leeftijden renners vooruit gaan. Het is absoluut geen chauvinistisch of onhaalbare schatting. Het is allemaal nauwkeurig berekend.
Toch mooi dat mijn mindere goden etappes kunnen winnen door ze op 100% te zetten. Morgen is het de beurt aan mijn nieuw gescoute talent Camby.
Genomico Wrote:Toch mooi dat mijn mindere goden etappes kunnen winnen door ze op 100% te zetten. Morgen is het de beurt aan mijn nieuw gescoute talent Camby.

Tsja.... ze knallen iemand met flat 6, 5 en 4 eraf op meer dan 3 minuten. Goed ze reden dan wel op 70% maar zoveel tijd op een rit met 178 platte kilometers? Die koersen worden steeds moeilijker, morgen rijden op 80% en hopenlijk flink uitlopen met de Blauw om zo kooltje voor te blijven. v/d Worp moet op zijn fiets blijven zitten en dan kan ik met een goed gevoel terug kijken op het seizoen.

Wij zijn kennelijk wel het meest serieus bezig met dit spelletje getuige dat wij met z'n 3-en zo ongeveer alles gewonnen hebben of in de top 5 hebben gereden in vergelijking met de rest....
Dalton en Baeken hebben zelf ook skill 5 op flat hoor :wink:

Die 2 strijd tussen jullie is erg spannend. Ben benieuwd wie de 2e plek gaat halen.

En dit seizoen hebben we dan zo'n beetje alles wel gewonnen, maar dat wordt volgend jaar toch heel anders als er teams in divisie 1 gaan komen die veel en veel meer geld dan wij hebben.
1554 supporters nu... is toch een weekelijkse winst van 40.800
4 races achter elkaar gewonnen door 4 verschillende rijders. 5 Races op rij is mijn record (tijdens de Tour), maar dat zal er wel niet inzitten gezien het parcours morgen.
Uiteindelijk mijn jeugdrenner voor 121.000 verkocht. 21 jaar en geen toekomst bij mij. Ze blijven in mijn team als ze 19 jaar of jonger zijn en/of wanneer ze 15+ op steering/bravery hebben.

Wat is jullie idee hierover ?
verkoop ze bijnab allemaal. voor het wat is, ben je 5,6 jaar verder
kooltje Wrote:verkoop ze bijnab allemaal. voor het wat is, ben je 5,6 jaar verder

Dat lijkt me niet verstandig. Ik wacht eerst even 2 of 3 weekjes af hoe snel ze trainen. Misschien hebben ze wel een hele goede future ability. Als dat zo is, dan laat ik ze graag in mijn team voor de training en om mijn teams af en toe aan te vullen tot 5.
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:verkoop ze bijnab allemaal. voor het wat is, ben je 5,6 jaar verder

Dat lijkt me niet verstandig. Ik wacht eerst even 2 of 3 weekjes af hoe snel ze trainen. Misschien hebben ze wel een hele goede future ability. Als dat zo is, dan laat ik ze graag in mijn team voor de training en om mijn teams af en toe aan te vullen tot 5.

Dat wil ik ook doen, maar de vraag is wanneer is het een kneusje dat je verkoopt en wanneer is het een knecht (en potentieel topper) ?
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:verkoop ze bijnab allemaal. voor het wat is, ben je 5,6 jaar verder

Dat lijkt me niet verstandig. Ik wacht eerst even 2 of 3 weekjes af hoe snel ze trainen. Misschien hebben ze wel een hele goede future ability. Als dat zo is, dan laat ik ze graag in mijn team voor de training en om mijn teams af en toe aan te vullen tot 5.

Dat wil ik ook doen, maar de vraag is wanneer is het een kneusje dat je verkoopt en wanneer is het een knecht (en potentieel topper) ?

Als hij in 3 weken 2x 0.1 in skill stijgt is het een kneusje :wink: Een gemiddelde jeugdrenner zal denk ik 0.5 in skill stijgen in 3 weken.
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:verkoop ze bijnab allemaal. voor het wat is, ben je 5,6 jaar verder

Dat lijkt me niet verstandig. Ik wacht eerst even 2 of 3 weekjes af hoe snel ze trainen. Misschien hebben ze wel een hele goede future ability. Als dat zo is, dan laat ik ze graag in mijn team voor de training en om mijn teams af en toe aan te vullen tot 5.

Dat wil ik ook doen, maar de vraag is wanneer is het een kneusje dat je verkoopt en wanneer is het een knecht (en potentieel topper) ?

Als hij in 3 weken 2x 0.1 in skill stijgt is het een kneusje :wink: Een gemiddelde jeugdrenner zal denk ik 0.5 in skill stijgen in 3 weken.


Bij mij gaat het toch een stuk langzamer. Minimaal weekje of 8 a 10 voor al mijn renners.
Genomico Wrote:4 races achter elkaar gewonnen door 4 verschillende rijders. 5 Races op rij is mijn record (tijdens de Tour), maar dat zal er wel niet inzitten gezien het parcours morgen.
sorry geno..glimmer pakt een extra minuutje. zal hij nodig hebben voor laatste twee etappes.
kuiperinho Wrote:
Genomico Wrote:
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:verkoop ze bijnab allemaal. voor het wat is, ben je 5,6 jaar verder

Dat lijkt me niet verstandig. Ik wacht eerst even 2 of 3 weekjes af hoe snel ze trainen. Misschien hebben ze wel een hele goede future ability. Als dat zo is, dan laat ik ze graag in mijn team voor de training en om mijn teams af en toe aan te vullen tot 5.

Dat wil ik ook doen, maar de vraag is wanneer is het een kneusje dat je verkoopt en wanneer is het een knecht (en potentieel topper) ?

Als hij in 3 weken 2x 0.1 in skill stijgt is het een kneusje :wink: Een gemiddelde jeugdrenner zal denk ik 0.5 in skill stijgen in 3 weken.


Bij mij gaat het toch een stuk langzamer. Minimaal weekje of 8 a 10 voor al mijn renners.

10 weken is het absolute maximum en zelfs dat zal niet gebeuren. Zelfs mijn slechtste renner (Peigneur helaas) popt up in 7-8 weken.
kooltje Wrote:
Genomico Wrote:4 races achter elkaar gewonnen door 4 verschillende rijders. 5 Races op rij is mijn record (tijdens de Tour), maar dat zal er wel niet inzitten gezien het parcours morgen.
sorry geno..glimmer pakt een extra minuutje. zal hij nodig hebben voor laatste twee etappes.

Glimmer pakt de Vuelta echt wel hoor. Ik zal met mijn flat rider nooit een Giro of Vuelta winnen.
weet het niet zo zeker, glimmer niet sterk op het vlakke
Aj, Lipkens wint net op 2 pnt de bergtrui. Goeie zet dus Kooltje om hem voluit te laten rijden deze etappe. Ik kon het klassement van Westdorp niet op het spel zetten.
Quote:Zain Monteyne(30002)
Aged 22, from Netherlands. Is healthy and is 100% fit.
He weighs 73kg and is 1,82m tall.
His market value is € 246.086.

Primary skills
Flat: 2 Downhill: 2
Hill: 4 Sprint: 2
Mountain: 2 Time trial: 3

Secondary skills
Steering: 0 Bravery: 13
Experience: 1 Leadership: 2

eens kijken of hij kan stijgen in de komende 2 weken anders gaat ie op de TL....22 jaar is best wel oud. Jammer van die 0 steering.

Ga eens kijken of ik iets van een database kan aanleggen in access om transferprijzen in op te slaan... kijken of daar een peil op te trekken is.

Overigens 1 stijging in flat van 4 naar 5 voor De Blauw....
Genomico Wrote:Aj, Lipkens wint net op 2 pnt de bergtrui. Goeie zet dus Kooltje om hem voluit te laten rijden deze etappe. Ik kon het klassement van Westdorp niet op het spel zetten.
geblesseerd gvd...rot spel
8 stijgers deze week, toch redelijk uniek
100 punten verschil met Kooltje na de Vuelta, waar v/d Worp nog knap 3e werd, maar hij heeft Nieuwborg nog op 100% dus die pakt nog minstens 1 dagrace... gaat nog spannend worden voor die 2e stek....
verlies gewoon door de laatste etappe. lekker realistisch ook. zie je het al voor je dat de gele trui drager 6 minuten achterstand oploopt op de champes elysee (f hoe dan ook). wel feli geno!

derde in het totaal. dat zal wel het hoogste ooit worden want volgend jaar allemaal kapitaal krachtige ploegen erbij.
kooltje Wrote:verlies gewoon door de laatste etappe. lekker realistisch ook. zie je het al voor je dat de gele trui drager 6 minuten achterstand oploopt op de champes elysee (f hoe dan ook). wel feli geno!

derde in het totaal. dat zal wel het hoogste ooit worden want volgend jaar allemaal kapitaal krachtige ploegen erbij.

Kapitaal krachtig ben ik inmiddels ook wel, maar wat ik nu met het geld moet doen :| Wel lekker voor de rente...
Genomico Wrote:
kooltje Wrote:verlies gewoon door de laatste etappe. lekker realistisch ook. zie je het al voor je dat de gele trui drager 6 minuten achterstand oploopt op de champes elysee (f hoe dan ook). wel feli geno!

derde in het totaal. dat zal wel het hoogste ooit worden want volgend jaar allemaal kapitaal krachtige ploegen erbij.

Kapitaal krachtig ben ik inmiddels ook wel, maar wat ik nu met het geld moet doen :| Wel lekker voor de rente...

Heb nu 1,8 miljoen in kas maar heb idd geen idee wat ik ermee moet... op de TL staat nou niet echt een potentieel topper....
Lamant pakt vandaag toch redelijk onverwachts de etappe... het is een goeie allrounder met flat/hill/mountain/sprint allen op 3. SVR ken ik niet maar pakt leuk een 2e stek mee, 3e plek voor Biloro die vooral veldvulling was in mijn ogen.

Nog 2 races voordat het seizoen eindigd, eens kijken of er nog een etappezege inzit maar denk het niet.

Apart dat ik met 8 etappeoverwinningen 2e (of 3e) wordt terwijl zowel Geno als kooltje er 20+ pakken.... :roll:
feli met tweede plaats box.

belachelijk dat ninforge 4 x lek rijd en ook nog een keer valt. steering 12 en bravery 10.

ach het was een leuk eerste seizoen met meer dan 20 overwinningen.
kooltje Wrote:feli met tweede plaats box.

belachelijk dat ninforge 4 x lek rijd en ook nog een keer valt. steering 12 en bravery 10.

ach het was een leuk eerste seizoen met meer dan 20 overwinningen.

Dat heb ik dus ook nooit gesnapt, ik had iemand die in de Vuelta 3x viel en 1x lek met 14/18... overigens heeft deze meneer een nog kloterigere race gehad.

7. Legat 0 5 +19:01 Kuiperinho Cycling

5x gevallen in 1 race.....
Box Brother Wrote:...

Apart dat ik met 8 etappeoverwinningen 2e (of 3e) wordt terwijl zowel Geno als kooltje er 20+ pakken.... :roll:

Feli met de overwinning Box.

Het aantal overwinningen van Kooltje zegt duidelijk dat hij het van zijn 2 toppers moet hebben en jij allrounder bent. De verandering een paar weken terug dat de nr. 1 niet heel erg veel meer dan de nr. 2 krijgt is dus in jouw voordeel.
hoeveel geld heb jij nu in kas Geno ? En het aantal supporters ?