FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
dus het wordt overstappen geno?
heb alleen geen zin om het hele forum door te spitten.
Kan iemand mij een beknopte samenvatting geven wat ik het beste kan doen?
Ik wil iig flat gaan trainen.
Is er een max . aan het trainen?
Weet wel, hoe jonger hoe sneller.
Belangrijk denk ik dat je het salaris van je trainer verhoogt...zodat zijn stemming verbetert.
koop 18 jarige jongens...die bij een team met een goede jeugdscout vandaan komen.
Zorg dat je van te voren een planning maakt wie/waar/wanneer start.
Zorg voor de juiste verkoopprijzen.
Hill trainen kan je misschien veel heuvel-wedsrijden winnen..daar kiest bijna niemand voor. nadeel dat je ook vaak kansloos bent op het vlakke en bergen.

Succes ermee

en wat bedoel je met is er een max aan het trainen?
of een wielrenner gemaxed is/kan zijn bij bv. flat?
Ja tegenwoordig wel geloof ik. Omdat je steeds langzamer gaat trainen naarmate je vaardigheden vorderen. Indien de future ability laag is zal deze renner dus geen vooruitgand meer boeken. Maar dat zal bij jou voorlopig niet het geval zijn
toch nog een vraagje:

trainer , hoe meer flat, hoe sneller hij traint?
ja...uiteraard
vragen mag
hoe meer mensen je traint, hoe minder snel ze stijgen?
Dus 5 mensen trainen en die 5 trainen sneller,dan als je 10 mensen traint?
Adder Wrote:hoe meer mensen je traint, hoe minder snel ze stijgen?
Dus 5 mensen trainen en die 5 trainen sneller,dan als je 10 mensen traint?

Het aantal renners in je team maakt niet uit.
kooltje Wrote:dus het wordt overstappen geno?

Dat hangt af van een aantal factoren... Zoals het er nu naar uitziet ga ik over een paar weken overstappen.
ik zal ook moeten gaan bepalen wanneer te switchen.
traint een renner net zo snel op mountain als op flat. Of kan het zijn dat een bepaalde renner snel op flat traint maar langzaam op mountain?
kooltje Wrote:ik zal ook moeten gaan bepalen wanneer te switchen.
traint een renner net zo snel op mountain als op flat. Of kan het zijn dat een bepaalde renner snel op flat traint maar langzaam op mountain?

Dat zal wel even snel gaan lijkt me...
Hoe zit het met jullie sponserdeals ?

ik heb 3 opties...

1: 200K sign + 13.666 per week voor 1 seizoen
2: 150K sign + 21.666 per week voor 2 seizoennen
3: 100K sign + 24.666 per week voor 4 seizoennen

Hoeveel weken gaan er in een seizoen ? uitgaande van 16 weken... levert mij dit per deal op

1. 418.656 (1 seizoen)
2. 843.312 (2 seizoenen, 421.656 per seizoen)
3. 1.678.624 (4 seizoennen, 419.656 per seizoen)

Het lijkt er dus op dat het 2 seizoennen contract het lucratiefst is.... weet niet wat de deals van de nr. 1, 3, 4 en 5 zijn...
Overiges 12 skillstijgingen deze week Hakkuh

belangrijkste is Bogemans die naar 9 flat gaat, voor de rest veel van 3 naar 4 en van 4 naar 5 (veelal YPs)
heb ik ook box..is gewoon hetzelfde
ik had maar 3 stijgers :cry:
Zo, een 20 jarig talentje 4-3-2-2-2-2 (18-10) verkocht voor 1,6 miljoen. Hij kwam niet aan de bak en trainde 'maar' 0,7 in 4 weken, dus de rest inhalen zal hij ook niet doen. Verder voor een kleine 6 ton een 5 hill skill renner gekocht.
Ik was al bang dat Box geen team neer zou zetten. Gelukkig toch gedaan =D>
Genomico Wrote:Ik was al bang dat Box geen team neer zou zetten. Gelukkig toch gedaan =D>

Lang weekend gehad met op woensdag, donderdag en vrijdag aan mijn nieuwe appartement werken. En daarna op vrijdagavond, zaterdag en zondag een waterpolo toernooi gespeeld.

Volledig kapot wou ik naar bed gaan toen om 20.30 mijn vriendin online kwam met MSN en ik daar dus nog even mee ben gaan praten. Bedacht toen dat peloton wel eens kon beginnen en heb dus nog even snel 5 man neergezet. Geen zin om te kijken wie de concurrentie was dus heb v/d Worp maar opgesteld :lol:

Overigens maar 1 skillstijger, een jeugdpull naar 7 op flat. Die jongen traint redelijk rap volgens mij, heb het niet echt bijgehouden. En ik zit nu op 100.000 winst bij mijn verkoop op merchandise....

@kuiper: zo zie je maar waar een vriendin nog goed voor is, zonder haar was ik gaan tukken en had ik geen mensen opgesteld Wink
eerste etappe niet naar ons drieen.
vind de verschillen nu wel erg groot worden.
Bij de materiaalkeuze sheet moeten jullie in vakje B9 hetvolgende neerzetten:

=SOM(B5:B8)/10

De laatste 10% van de koers telt extra mee qua materiaalkeuze, maar daar is geen beginnen aan om daar rekening mee te houden omdat elke koers anders eindigt. Neem maar van mij aan dat het bijna te verwaarlozen is.

Als Adder deze sheet nog niet heeft, moet ie maar even zijn e-mailadres geven, dan zal ik hem een sheet sturen waar je het aantal km's van een etappe invoert en dan het optimale materiaal (voor zover ik denk dat dat goed is) terug krijgt.
@Geno: Zou het tof vinden als de info die ik hier plaats ook hier blijft, inclusief de skills van renners. Ik weet dat ik ergens op het globale forum van peloton de skills (toen hij net naar 7 popte) een keer gepost heb maar als onze concurrenten het echt willen weten moeten ze zelf maar zoeken Wink

Overigens lijkt het erop dat ook Bogemans Peigneur voorbij is ??
Box Brother Wrote:@Geno: Zou het tof vinden als de info die ik hier plaats ook hier blijft, inclusief de skills van renners. Ik weet dat ik ergens op het globale forum van peloton de skills (toen hij net naar 7 popte) een keer gepost heb maar als onze concurrenten het echt willen weten moeten ze zelf maar zoeken Wink

Overigens lijkt het erop dat ook Bogemans Peigneur voorbij is ??

Dat van zijn steering en bravery hadden ze aan zijn transferwaarde ook wel kunnen zien :wink:

En wie is niet voorbij Peigneur? :roll: Sad Het is dat hij met zijn super CA en sprintskill 4 nog het één en ander kan aanrichten, maar trainen doet hij al 2 weken niet meer Sad 2x 0,0 net als de Bock en Lahou.
Genomico Wrote:Bij de materiaalkeuze sheet moeten jullie in vakje B9 hetvolgende neerzetten:

=SOM(B5:B8)/10

De laatste 10% van de koers telt extra mee qua materiaalkeuze, maar daar is geen beginnen aan om daar rekening mee te houden omdat elke koers anders eindigt. Neem maar van mij aan dat het bijna te verwaarlozen is.

Als Adder deze sheet nog niet heeft, moet ie maar even zijn e-mailadres geven, dan zal ik hem een sheet sturen waar je het aantal km's van een etappe invoert en dan het optimale materiaal (voor zover ik denk dat dat goed is) terug krijgt.

Zie pb.

Bvd. Adder
Wow, nu al m'n eerste zege :Big Grin Vorig jaar had ik er in de eerste zoveel weken nog maar 3 en moest ik het met allemaal 2e en 3e plaatsen en goede eindklasseringen doen.

Ben benieuwd wat Box met vd Worp en Bogemans gaat doen. Zet hij ze op 100%, dan zijn ze kansloos in Milaan Sanremo, maar als hij ze op 75% zet zal hij Paris-Nice niet winnen en de eindoverwinning daar is toch net zoveel punten waard als de overwinning in Sanremo.

Edit: Ik zie nu dat Vaudoisey vorig jaar La Chatre (Aigueperse) > Thiers in Paris - Nice heeft gewonnen. Maar goed, die reed hij dit jaar met 70% inzet.
Genomico Wrote:Wow, nu al m'n eerste zege :Big Grin Vorig jaar had ik er in de eerste zoveel weken nog maar 3 en moest ik het met allemaal 2e en 3e plaatsen en goede eindklasseringen doen.

Ben benieuwd wat Box met vd Worp en Bogemans gaat doen. Zet hij ze op 100%, dan zijn ze kansloos in Milaan Sanremo, maar als hij ze op 75% zet zal hij Paris-Nice niet winnen en de eindoverwinning daar is toch net zoveel punten waard als de overwinning in Sanremo.

Edit: Ik zie nu dat Vaudoisey vorig jaar La Chatre (Aigueperse) > Thiers in Paris - Nice heeft gewonnen. Maar goed, die reed hij dit jaar met 70% inzet.

Grote kans dat Bogemans op 100% rijd en v/d Worp op 75% Wink
Box Brother Wrote:
Genomico Wrote:Wow, nu al m'n eerste zege :Big Grin Vorig jaar had ik er in de eerste zoveel weken nog maar 3 en moest ik het met allemaal 2e en 3e plaatsen en goede eindklasseringen doen.

Ben benieuwd wat Box met vd Worp en Bogemans gaat doen. Zet hij ze op 100%, dan zijn ze kansloos in Milaan Sanremo, maar als hij ze op 75% zet zal hij Paris-Nice niet winnen en de eindoverwinning daar is toch net zoveel punten waard als de overwinning in Sanremo.

Edit: Ik zie nu dat Vaudoisey vorig jaar La Chatre (Aigueperse) > Thiers in Paris - Nice heeft gewonnen. Maar goed, die reed hij dit jaar met 70% inzet.

Grote kans dat Bogemans op 100% rijd en v/d Worp op 75% Wink

Zou ik ook gedaan hebben als ik jou was. Voor mij gaan morgen 2 renners voluit. Ik verwacht dat jij 1 en 3 wordt in het algemeen klassement en ik 2 en 4. Daarachter zal ik nog wat punten meesprokkelen denk ik. Dan pak je ook nog wat meer punten in de truien klassementen, maar dan vind ik de schade nog wel meevallen in een ronde waar jouw 2 beste renners aan meedoen. Ik heb in P-N en de Tirreno een redelijk gelijkwaardige verdeling, dus verwacht in de Tirreno wel meer punten te kunnen halen dan de Kempeneer en Gauthy.

Wat voor skills heeft de Kempeneer trouwens behalve zijn flat skill 9?
Kempeneer
Warren De Kempeneer (age 31) healthy and 95% fit.
Earning $2,613 per week.
Value: $362,269
Flat: 9 Downhill: 3
Hill: 3 Sprint: 2
Mountain: 1 Time trial: 3
Leadership: 2

Gauthy

Cathal Gauthy (age 20) healthy and 95% fit.
Earning $2,404 per week.
Value: $318,137
Flat: 9 Downhill: 3
Hill: 2 Sprint: 0
Mountain: 2 Time trial: 0
Leadership: 2
Je hebt dus 4 renners die tussen de 9,2 en 9,7 zitten, maar ik denk dat je daarna een enorm gat hebt naar je 5e beste renner? Wie is dat überhaupt? Tomme of zo? En wie is dan je youthpull die net naar skill 7 is gepopt?

Ik heb 11 mensen met minimaal 7,5 daarna komt een gat naar de nr. 12 Lahou die skill 6,3 heeft. Mijn beste op flat zijn Duranel 9,6, Massaut 9,0, Vaudoisey 8,6, Dalton 8,4 en Baeken 8,3. Van deze 5 heeft alleen Vaudoisey nog een skill boven de 2, namelijk een 4 op mountain (de time trial skills van Massaut en Duranel niet meegeteld). Na deze top 5 komen de renners die ook op mountain 'relatief' goed zijn; Westdorp, De Bock, Peigneur en Boven. Maar zoals gezegd stijgen Peigneur en de Bock niet meer en Westdorp ook nauwelijks. Alleen Boven doet af en toe zijn best in de training.
Overigens weer 2 waardeloze renners (qua future ability) verkocht voor samen meer dan 2 miljoen.

Next week estimation: $12,132,236.00 :Big Grin

All in op v/d Worp!
nr. 5

Quote:Madan Tomme (age 21) healthy and 95% fit.
Earning $3,378 per week.
Value: $363,369
Flat: 8 Downhill: 1
Hill: 2 Sprint: 1
Mountain: 2 Time trial: 2
Leadership: 5

YP

Quote:Takai Cammaert (age 21) healthy and 65% fit.
Earning $3,146 per week.
Value: $300,685
Flat: 7 Downhill: 2
Hill: 2 Sprint: 2
Mountain: 2 Time trial: 3
Leadership: 0

Verder heb ik na Tomme 2 renners met flat 7, 2 met flat 6 en 10 met flat 5....