FTM Forum

Full Version: Peloton een goed online wielerspel
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Gut wist dat er hier ook een peloton item was. Ik ben zeg maar semi-actief dit seizoen. doe het nu rustig aan daar div 1 op dit mometn te hoog voor mij is. Volgend seizoen maar weer scoren in Div. 2 en strak doortrainen om Geno ooit eens te kunnen bedreigen.
Spelen jullie nog?
Bocaloca Wrote:Spelen jullie nog?

Ik hou mijn team nog in leven (laatst nog Wallie Schinkel voor 16,5 miljoen verkocht terwijl ik al tevreden was met de 4 die Geno bood) maar actief spelen niet echt...
Bocaloca Wrote:Spelen jullie nog?

Jazeker :Big Grin
Ik ga me hier ook eens in verdiepen
haha welkom...
Ik steek er nog weinig tijd in.
Geno weet alles...
Ik zie jou toch al in disivie 1.1 zitten toch?

Geno is the master zie ik. Nummer 1 in vrijwel alles.. :Big Grin
Haggie Wrote:Ik zie jou toch al in disivie 1.1 zitten toch?

Geno is the master zie ik. Nummer 1 in vrijwel alles.. :Big Grin
Ja ik ook vanaf het begin erbij.
Geno echter serieuzer met berekenen van trainingen en dergelijke.
Ik zie het wel allemaal. Geno is niet meer veel op het forum he? Wel jammer.

Las laatst nog een stuk over Dynamic Tennis, maar zag zijn naam niet staan bij de top van Nederland :wink: . (Hopelijk reageert hij hier nog een keer op!)

Ik heb net 120.000 tekengeld betaald voor een trainer..
Met vragen kan ik je goed helpen...Ik weet ook bijna alles Wink
Ik had me gister dus ingeschreven. Heb een trainer gekocht en wil me in eerste instantie gaan richten op ' vlak'. Heb al mijn renners gister laten trainen en vervolgens spel afgesloten. Nu ga ik zo weer kijken.

Waar moet ik beginnen? Moet ik me maar eens inschrijven voor een wedstrijd? Zal toch supporters en geld moeten krijgen?

(Heb al wat petjes etc gekocht :wink: )
Je traint maar 1x per week op zondag. Op die zondag krijgt iedere renner (indien je geen fitness gekozen hebt) 20% erbij.
Je moet iedere wedstrijd meedoen om ervaring op te doen.
Let op dat je iemand met het beste leiderschap als leider kiest.
Je moet een keuze maken of je materiaal gaat gebruiken, ditis namelijk niet gratis maar verhoogt wel je kansen uiteraard.

Ik heb vanavond meer tijd...dan kom ik er op terug...
Oke. Er is geen wedstrijd voor mij tot 31-03, dan pas weer eentje. Helaas.

Kan ik dan verder nu weinig doen?
Haggie Wrote:Oke. Er is geen wedstrijd voor mij tot 31-03, dan pas weer eentje. Helaas.

Kan ik dan verder nu weinig doen?

Ik heb je een pb gestuurd.
Saai..laat ons mee lezen!
kooltje Wrote:Saai..laat ons mee lezen!

Is dat proggie van Geno in excel.
ty adder! zal er vanmiddag eens naar kijken :Big Grin !
Haggie Wrote:ty adder! zal er vanmiddag eens naar kijken :Big Grin !

Training is redelijk belangrijk, je kan zeker in de lagere divisies winnen door de beste mensen op te stellen in kleinere koersen. Iedereen gooit zijn beste renners in de grote ronden erin terwijlje ook veel winst kan pakken op de kleinere koersen.

Ikzelf ben tegelijk met kooltje en Geno begonnen in div. 1:1 en kon nog leuk de strijd aan met Geno (ben eerste 3 jaar 2x 2e en 1x 3e geworden) Seizoen 4 heb ik alles verkocht en ben ik afgezakt naar de laagste divisie. Mocht je iets willen weten moet je het gewoon vragen. We hebben een redelijke kijk op het spelletje. Geno reageerd over het algemeen wel op IGM bij Peloton dus je kan het ook zo vragen.
Aankomende dinsdag kan ik mijn eerste wedstrijd spelen. Heb mijn renner met de beste leiderschap als leider genomen. Daarachter mijn 4 beste renners op het vlakke. Heb de gegevens van de koers ingevuld in het excell schema en de beste materialen genomen!

Wat is slim om te doen met de inzet, aantal %?

Wedstrijd is:
Vlak 214km
Heuvels 30km
Berg 3km
Dalen 3km
Sprint 25km
kooltje Wrote:Saai..laat ons mee lezen!

Ik zie dat je met Raaijmakers op dit moment de groene trui hebt en met Proutire de bolletjestrui :Big Grin
Moet je berekenen wanneer je de renner weer wilt laten rijden. Hij verliest per race sowieso 5%...Laat jij hem 10% harder rijden dan de gebruikelijke 70 % verliest hij 5+10% .
Dan krijgt hij er op zondag weer 20% bij.
concreet.
31 Maart rijden op 85% is 20% verlies.
Is hij op zondag 5 april weer 100%. En kan hij de week van maandag 6 april weer topfit aan de start verschijnen.

31 Maart rijden op 100% is 35% verlies.
Nu kan hij pas in de week van 13 april weer topfit aan de start verschijnen.

Beetje plannen dus wanneer je je renners wilt laten rijden.
Etappekoersen, probeer ik altijd een goede leider...twee klassementsrenners en twee dagzage renners te selecteren.
Klassementsrenners altijd 70% en aan de hand van de stand misschien de laatste dag meer inzet.
Dagzege in etappekoers...is gewoon 1 dag volle bak en voor de rest niks presteren.

Hoop dat je er wat mee kunt...
Haggie Wrote:
kooltje Wrote:Saai..laat ons mee lezen!

Ik zie dat je met Raaijmakers op dit moment de groene trui hebt en met Proutire de bolletjestrui :Big Grin
Dat was Eneco tour..die is inmiddels afgelopen.
Vuelta is begonnen...Daar heb ik met vandermotten de groene trui en tweede plaats algemeen maar duurt nog lang...
Zou iemand mij die sheet van materiaalkeuze even op kunnen sturen...Nieuwe laptop en alle bestanden overgenomen...behalve...inderdaad de materiaalkeuze. Alvast dank.
als je even je emailadres naar mij stuurt via pm doe ik het zo voor je
mijn eerste race is gereden;

Jurien Wolvetang is tot zover mijn held: Hij won 3 vd 4 tussensprints en werd 1x 3e.
In de race zelf eindigde hij als 4e van een kopgroep van 4. Dat is dan wel weer jammer! Ik had hem op 100% gezet.
Ik had 4 renners op 70% laten staan en Wolvetang dan op 100%. Hij heeft nu nog 65% over. Dat is dan wel weer beetje jammer natuurlijk, maar goed. Nu in de volgende etappekoers, iemand anders voluit laten rijden?


19.746 euro heeft de eerste rit mij opgebracht aan inkomsten. De uitgaven weet ik zo snel ff niet :wink:

en waarom zitten er 4 dagen tussen mijn 2e en 3e rit van de etappekoers? Dan kunnen mijn renners weer beter worden, omdat we dan de zondag passeren?
Yep dat is ongeveer het idee ... in rondes 2/3 voor de dagwinst (en boeien als ze 40e in het algemeen klassement worden) en 1/2 man voor het algemeen klassement/bollen/groen.

sommige koersen zijn verdeeld zodat de beste renners niet elke ronde kunnen rijden. Wanneer er een zondag tussen een koers zit komt er 20% bij. Dus ja zorg dat je renners na de 2e etappe op 80% staan zodat ze de 3e etappe 100% fit zijn.
Maar die renner die 65% over heeft na dag 1, staat 4e int klassement en heeft de groene trui! Wat moet ik met hem dan? De 3 renners die ik op 70% heb gezet 1e wedstrijd, die staan nu al 3 tot 5 minuten op de leider..
Ik had ff niet gekeken hoe het ritschema van etappe 3 eruit ziet. Hier heb ik dus geen renners voor Undecided !
Wel mooi dat er maar 1 tussensprint is, die dag!

[Image: racechart.aspx?id=38&type=overview]
Haggie Wrote:Maar die renner die 65% over heeft na dag 1, staat 4e int klassement en heeft de groene trui! Wat moet ik met hem dan? De 3 renners die ik op 70% heb gezet 1e wedstrijd, die staan nu al 3 tot 5 minuten op de leider..

Je kan niet verwachten dat je renners uit je beginteam al direct om de podiumplaatsen kunnen strijden. Ik denk dat je het vooral van de eendagsetappes moet hebben. Je moet ook kijken wat de fitheid van de leiders is, misschien hebben die ook wel op 100% gereden? Overigens zal je renner die voluit hebben gereden geen deuk in een pakje boter rijden. Met z'n punten voor de groene trui kan hij daar iets van 4e ofzo worden dus dat zijn ook weer een paar knaken.
Box Brother Wrote:
Haggie Wrote:Maar die renner die 65% over heeft na dag 1, staat 4e int klassement en heeft de groene trui! Wat moet ik met hem dan? De 3 renners die ik op 70% heb gezet 1e wedstrijd, die staan nu al 3 tot 5 minuten op de leider..

Je kan niet verwachten dat je renners uit je beginteam al direct om de podiumplaatsen kunnen strijden. Ik denk dat je het vooral van de eendagsetappes moet hebben. Je moet ook kijken wat de fitheid van de leiders is, misschien hebben die ook wel op 100% gereden? Overigens zal je renner die voluit hebben gereden geen deuk in een pakje boter rijden. Met z'n punten voor de groene trui kan hij daar iets van 4e ofzo worden dus dat zijn ook weer een paar knaken.

Vandaag waren er 4 tussensprints, hij won er 3 en 1x 3e.
Morgen zijn er 4 en de derde etappe nog maar 1.

Kan toch zomaar?