FTM Forum

Full Version: Maarten Ducrot
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Maarten Ducrot (1958 - )

Uitspraken van Maarten Ducrot als verslaggever van wielerwedstrijden, waaronder de Ronde van Frankrijk.

* "Ow jongens, wat een courage!"

* "Zie hem harken op het buitenblad, ik krijg er buikpijn van"

* "Nou ik sta er versteld van"

* "Goh jongens dit mag toch niet mogen!"

* "Dan kan je 1000 keer Di Luca heten maar nog word je er gewoon afgepierd hier hoor"

* "Ow wat is dit een geweldige actie, dit spot met alle wielerwetten!"

* "Gaat ie weer telefoneren, doe die oortjes uit!"

* "Ik word er emotioneel van!"

* "Zie hem achterstevoren op zijn fiets nog met alle wilskracht uit zijn lijf aanharken bij dat laatste wiel, schitterend!"

* "Zie ze boren door de wind, ja dit is niet meer fietsen, dit is stoempen!"

* "Wat is dit nu? Hij zit gewoon lachend op zijn fiets? Nooooooou dit kan toch niet na meer dan 200 kilometer?"

* "Jongens toch, ik geef het je te doen hier in je eentje dat gat naar die twee notoire hardrijders dichtrijden hoor, tsjongejonge."

* "Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"

* "Heras zit hier echt een huzarenstukje op te voeren"

* "Wat een ongeloofelijke snok geeft Boonen dr aan"

* "Als die twee elkaar met deze snelheid inhalen zijn het net aankoppelende ruimteschepen"

* "Hij zet nu aan. Die gaat lopen linkeballen"

* "Ow jongens, hij rijdt zo zo'n karretje in de poep"

* "Ik ga even uit het raam hangen hoor"

* "Die Karsten Kroon, wat een klasbak is het toch!"

* "Rechtdoor van school naar huis, zoals jij dat altijd zegt Mart" (Rechtdoor naar school en kantoor)

* "Dit is geen snelfietsen, dit is mijnwerken"

* "De renners denken ook, als ik nu de snot voor de ogen fiets in dit ontsnappinkje, dan word ik er straks op de berg afgepierd"

* "Ja, dr zitten geen kurken tussen, zoals bij zwemmen" (even stil) "Dat is ook waarom ik zwemmen zo sááái vind." Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "dat mag je niet zeggen" "Nou, schaatsen dan". Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "DAT AL HELEMAAL NIET"

* "Dit wordt de tour van de 10 kleine negertjes"

* "Ik ben benieuwd wat die oude wijven daarachter nu weer bekokstoofd hebben."

* "Ja hoor, ze zitten weer te bellen met die oortjes. Ik wil wel eens weten wat voor een telefoonrekening ze hebben."

* "Wat een telefoonrekening zullen die oude wijven daarachter in die auto's hebben."

* "Als Klöden een geweer had, had ie nu Boogerd van zijn fiets geschoten."

* "Dat is gewoon de hele week op de 13 of de 14 op kop boren"

* "Ze hebben hier met één of andere teertraktor wat vloeibare zooi d'rop gekwakt" (over wegen die er slecht bijliggen)

* "In mijn tijd had je altijd frictie in je schoenen. Soms had je brandende voeten op een warme dag en dan vroeg je jezelf af of je het laatste beetje in je bidon beter op kon drinken of in je schoenen kon gieten. Wat je ook deed, je kreeg er altijd spijt van!"

* "Zo! Die Fedrigo heeft een neus als een zinksnijder."

* "Dat Landis geen poot uitsteekt; ik krijg gewoon een hekel aan hem."

* "Gaat ie staan pissen, op een moment waar de hersenen uit de oren komen als gebraden kroketten!"

* "Ik ga niet meer kijken, ik gooi m'n microfoon weg!"

* "Mijn moeder, ze is 71, zou hem nu gewoon voorbijfietsen!" Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "Met een kinderzitje op het stuur!"

* "Wonderbaarlijke hergeboortes gebeuren alleen maar in de bijbel...." (over de positie in het klassement van Floyd Landis op de morgen van de bergetappe van 20 Juni 2006)

* "Dat zo'n lelijke man zo mooi kan zijn in de koers!" (over Landis z'n optreden in de etappe naar de Joux-Plane in de tour 2006)

* "Ik vind hem een held!" (over Landis, waar hij een dag eerder nog een hekel aan gekregen had)

* "Landis heeft z'n biertje naar de Heer geheven en gezegd: 'geef me nog eenmaal de kracht'." (over de wederopstanding van Landis)

* "Daar heeft hij zich als renner ontdekt"

* (Over Rasmussen) "Bij gewone stervelingen zou je denken: Hij moet nog een hele col op, daar zou je wel eens moe van kunnen worden..."

* "Hij zit daar maar te stampen op dat buitenblad!"

* "We zitten hier naar prachtige sport te kijken en dan kom jij met zo'n verhaal!"

* "Afgeschud als 'n nat washandje..."

* "Op z'n tandvlees gaat 'ie er achter aan!"

* "Kijk hier Tosatto, die bakkes wijd open!"
Geweldig om te lezen, een heleboel kan ik me idd zo weer voor me halen :Big Grin
haha idd dat is toch bijna net zo'n fenomeen die maarten
"Ja, dr zitten geen kurken tussen, zoals bij zwemmen" (even stil) "Dat is ook waarom ik zwemmen zo sááái vind." Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "dat mag je niet zeggen" "Nou, schaatsen dan". Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "DAT AL HELEMAAL NIET"

Dit vond ik wel een briljante.
* "Mijn moeder, ze is 71, zou hem nu gewoon voorbijfietsen!" Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "Met een kinderzitje op het stuur!"


die hoor ik em zo weer zeggen
Genomico Wrote:"Ja, dr zitten geen kurken tussen, zoals bij zwemmen" (even stil) "Dat is ook waarom ik zwemmen zo sááái vind." Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "dat mag je niet zeggen" "Nou, schaatsen dan". Reactie van collegaverslaggever Herbert Dijkstra: "DAT AL HELEMAAL NIET"

Dit vond ik wel een briljante.

Die was inderdaad skitterend! Maarten leert het nog wel hoe je Herbert op de kast moet jagen. Undecided
Quote:"Afgeschud als 'n nat washandje..."

Die heeft hij gisteren wel 10x gebruikt, en ik me maar afvragen hoe je een nat washandje afschud :lol:
Maar vind hem wel een goeie beter dan het slappe gelul van Dijkstra, het Belgisch gelul op Sporza en die amateurs bij Eurosport.
Lamme Lennie Wrote:* "We zitten hier naar prachtige sport te kijken en dan kom jij met zo'n verhaal!"
Het ging ook helemaal nergens over...Geschiedenis van een brug..Kom op Herbert..

Dat was een prachtopmerking :Big Grin
Lamme, ik hoop dat je dit topic gewoon gaat bijhouden!

W.m.b. nu al topic van het jaar.
Lol, ik heb hem zelf eergister nog opgezocht :lol:

We gaan weer veel plezier beleven aan Maarten Notworthy (hehe)
Depor Wrote:
Quote:"Afgeschud als 'n nat washandje..."

Die heeft hij gisteren wel 10x gebruikt, en ik me maar afvragen hoe je een nat washandje afschud :lol:
Maar vind hem wel een goeie beter dan het slappe gelul van Dijkstra, het Belgisch gelul op Sporza en die amateurs bij Eurosport.

Sporza is toch een heel stuk beter. Veel meer kennis van zaken en prettiger om naar te luisteren, vind ik.

Toch kies ik met de Tour (en de Gold Race) vaak voor de NOS, toch dat lekkere zomerse gevoel van mooi fietsen en slecht commentaar en een zonnetje :razz:
Het woord 'klasbak' is al een paar keer gevallen bij Maarten :lol:
"Het is geen fietsen meer, het is laagvliegen" =D>
"Wat de Tour niet nodig heeft zijn 4 van die ouwe wijven die hier achteraan hangen. Het is toch niet om aan te zien, of ben ik nu gek?"
Genomico Wrote:"Wat de Tour niet nodig heeft zijn 4 van die ouwe wijven die hier achteraan hangen. Het is toch niet om aan te zien, of ben ik nu gek?"

:lol: , daar bood ie zijn excuses al meteen voor aan, omdat ie er naast zat
"Kijk die Voigt eens ijzervreten, hij is natuurlijk ook een ijzervreter."
=D>
Iemand nog een adresje waar je de tour live kan volgen zonder dat gebazel en kut muziek tussendoor?
Radio 1, prachtig!
Depor Wrote:Iemand nog een adresje waar je de tour live kan volgen zonder dat gebazel en kut muziek tussendoor?

http://www.nos.nl/nosstudiosport/wielren...2007/live/

Gewoon de live beelden van de NOS.
MadMen Wrote:
Depor Wrote:Iemand nog een adresje waar je de tour live kan volgen zonder dat gebazel en kut muziek tussendoor?

http://www.nos.nl/nosstudiosport/wielren...2007/live/

Gewoon de live beelden van de NOS.

met radio 1 erbij.

de beelden zijn wel wat vertraagd trouwens. met nog 500 meter te fietsen wist mijn gewonen radio 1 al te melden dat boonen won (wat later bleek onjuist te zijn). ik weet niet of radio 1 op die site ook voorligt..
"De kopgroep zou moeten geven als een dekhengst"

en

"Hij sprintte met behangrollen onder zijn armen".
"65 per uur, alsof je een emmer leeg gooit" :lol:
iemand gister nog de avondetappe gezien?

rob harmeling die zich met grote woorden ergerde smeets? hij was niet te stoppen, smeets kwam er niet meer tussen. 'wat nou saai? doe niet zo negatief? deze 4 dagen waren reclame voor de wielersport, ik zit samen met henny kuiper en adri van der poel te genieten en dan ga jij bij deze etappe een beetje zeggen dat je hem onder een sjabloon kunt leggen blablabla :lol:

geweldig! erg mooie tukker! Notworthy
Was inderdaad mooi. Ook die discussie aan het einde met Bas Haring was mooi. Bevlogen mensen, altijd mooi :Big Grin
Harmeling =D> Geweldige vent!
Ad Wim Wrote:Was inderdaad mooi. Ook die discussie aan het einde met Bas Haring was mooi. Bevlogen mensen, altijd mooi :Big Grin

Hmmm....een bevlogen haring....zeker ook met uitjes of niet?
Is er al gelinkebald vandaag?
Nee wel ijzer gevreten
Karpets een aanklamper...iemand die geen zwarte strepen op het wegdek trekt met een splijtende demarrage =D>
Pages: 1 2 3