The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage

FTM Forum
RKC Waalwijk - NEC Nijmegen - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Thread: RKC Waalwijk - NEC Nijmegen (/showthread.php?tid=1512)

Pages: 1 2

RKC Waalwijk - NEC Nijmegen - recreantb - 12-12-2006

5/2/2006 RKC Waalwijk NEC 1-3
17/10/2004 RKC Waalwijk NEC 2-2
31/1/2004 RKC Waalwijk NEC 1-2
29/5/2003 RKC Waalwijk NEC 0-1
17/3/2002 RKC Waalwijk NEC 2-1
24/9/2000 RKC Waalwijk NEC 0-0
27/10/1999 RKC Waalwijk NEC 4-2
22/8/1998 RKC Waalwijk NEC 0-1
15/10/1997 RKC Waalwijk NEC 0-0
23/2/1997 RKC Waalwijk NEC 3-1

Laatste 10jaar: RKC winst 3x - gelijk 3x - NEC winst 4x

Ik zeg drie punten in de tas mee naar de oudste stad van Nederland: Nijmegen!!!

Re: RKC Waalwijk - NEC Nijmegen - Treesong - 12-12-2006

recreantb Wrote:de oudste stad van Nederland!!

Waarom zouden ze naar Maastricht gaan? :-k

Re: RKC Waalwijk - NEC Nijmegen - harry_bierdop - 12-12-2006

Treesong Wrote:
recreantb Wrote:de oudste stad van Nederland!!

Waarom zouden ze naar Maastricht gaan? :-k

Treesong is niet goed op de hoogte van de vaderlandse geschiedenis!

- Treesong - 12-12-2006

Maastricht is de oudste stad van Nederland! You know it is so! :razz:

- Depor - 12-12-2006

Quote:De titel oudste stad van Nederland wordt door zowel Maastricht als Nijmegen opgeëist. Beide steden werden ongeveer gelijktijdig bewoond.

In 1963 beweerde de Nijmeegse professor in de archeologie J. Bogaers dat Voorburg de oudste stad van Nederland was. Onderzoek van een Romeinse mijlpaal (een milliarium) die bij Rijswijk was gevonden, had hem hiervan overtuigd. Voorburg heette toen Forum Hadriani, vernoemd naar keizer Publius Aelius Hadrianus. Na een bezoek van keizer Hadrianus in 121 na Christus kreeg de plaats marktrechten.

De opvolger van Bogaers, Jan Kees Haalebos zorgde voor wetenschappelijk bewijs dat Nijmegen rond het jaar 98 stadsrechten zou hebben verkregen. De Maastrichtse stadsarcheoloog Titus Panhuysen concludeerde zelfs dat Nijmegen al in 17 na Christus een stad moet zijn geweest. Deze conclusie trok hij na het bestuderen van de Nijmeegse godenpijler welk een erezuil zou zijn geweest voor keizer Tiberius die van 14 tot 37 na Christus regeerde. In 2005 bleek uit onderzoek naar munten, die bij opgravingen in Nijmegen gevonden waren, dat Romeinse soldaten al in 19 vóór Christus in Nijmegen waren.

De recente vondst van een Keltische straatweg in de kelder van Hotel Derlon aan het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht moet de discussie in een stroomversnelling brengen. Volgens sommige archeologen dateert deze weg uit ongeveer 500 v. Chr. en werd de streek rond die tijd al bewoond.

De stadsarcheoloog erkent dat Nijmegen in de eerste eeuw een tijdje verlaten is geweest. Of beter: verschoven. „In 69 of 70 is de stad in brand gestoken. Maar de bewoners zijn toen een kilometer naar het westen opgeschoven, zo kunnen we zien aan de hand van opgravingen. En in het begin van de vierde eeuw werd de stad op de plaats waar we nu staan opnieuw opgebouwd. De stedelijke nederzetting is in feite dus altijd gebleven.”

- harry_bierdop - 12-12-2006

Oudste stenen huis Nederland gevonden in Nijmegen

Uitgegeven: 14 oktober 2005 14:25
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2005 14:25
NIJMEGEN - Archeologen hebben bij graafwerkzaamheden in het centrum van Nijmegen funderingen aangetroffen van het tot nu toe oudste stenen huis van Nederland. In de bouwput aan de St. Josephhof zijn tevens antieke dakpannen en siervoorwerpen aangetroffen, wat er volgens de archeologen op duidt dat het gebouw kort na het begin van de jaartelling door zeer vooraanstaande mensen moet zijn gebruikt.

Nijmegen viert dit jaar het 2000-jarig bestaan. Dat de stad echt de oudste van Nederland is, is aan het eind van de vorige eeuw onomstotelijk vastgesteld na het vinden een gedeelte van een Romeinse godenpijler uit 14 na Chr. De funderingen van het nu aangetroffen gebouw dateren ongeveer uit 40 na Chr.

- Vret Mien Gras - 12-12-2006

Er zijn meerdere steden die dat claimen Harry :wink:

Quote:Deventer is ook de eerste stad van Nederland met het allerstereerste stenen woonhuis. Daarnaast herbergt Deventer ook het oudste waaggebouw van Nederland; De Waag. In dit gebouw is op dit moment het Historisch Museum Deventer gevestigd.

- recreantb - 12-12-2006

harry, wij weten wel beter :8:

- Depor - 12-12-2006

Molenpoort lijkt wel alsof het uit 100 v Chr komt wat een bagger daar

- harry_bierdop - 13-12-2006

De koningin heeft ons vorig jaar officieel tot oudste stad van Nederland uitgeroepen, en ik geloof Hare majesteit altijd :waf:

- Treesong - 13-12-2006

Dat zei ze in Maastrecht ook :wink:

- harry_bierdop - 13-12-2006

Nietes!

- kooltje - 13-12-2006

jullie voeren een discussie om niks...je wil bij de jongste stad horen!! Almere!!

- Treesong - 13-12-2006

kooltje Wrote:jullie voeren een discussie om niks...je wil bij de jongste stad horen!! Almere!!

Da's inderdaad een ontzettende dooddoener :|

- Mukkus - 13-12-2006

Almere is gewoon een heul groot dorp. Bij mijn weten heeft Almere nooit stadsrechten gekregen.

- Ekslem - 13-12-2006

Mukkus Wrote:Almere is gewoon een heul groot dorp. Bij mijn weten heeft Almere nooit stadsrechten gekregen.

Zelfs Oisterwijk heeft stadsrechten :razz:

- Mukkus - 13-12-2006

Ekslem Wrote:
Mukkus Wrote:Almere is gewoon een heul groot dorp. Bij mijn weten heeft Almere nooit stadsrechten gekregen.

Ja, maar da's voor een niet-belg weer niet uit te spreken.

- Ekslem - 13-12-2006

Mukkus Wrote:
Ekslem Wrote:

Ja, maar da's voor een niet-belg weer niet uit te spreken.

Osterwèk!

- Mukkus - 13-12-2006

Dat bedoel ik dus.

Waarom staat uberhaupt die 'i' er dan in. Gewoon een wijk in het oosten. Oosterwijk. Klaar. Flauwekul altijd. Je gaat toch ook niet op vakantie naar Oistenrijk?

- Hoef - 13-12-2006

Daar kreeg ik een parkeerboete; ze hebben daar namelijk per straat een verschillend parkeertarief en dat moet je blijkbaar maar weten als argeloze bezoeker. Als je per ongeluk bij de verkeerde parkeermeter een bonnetje trekt, loop je de kans op een bekeuring. Stelletje honden

Binnenkort moet ik voor de rechter verschijnen want dat vind ik echt te belachelijk voor woorden.

- Treesong - 13-12-2006

Hoef Wrote:Daar kreeg ik een parkeerboete; ze hebben daar namelijk per straat een verschillend parkeertarief en dat moet je blijkbaar maar weten als argeloze bezoeker. Als je per ongeluk bij de verkeerde parkeermeter een bonnetje trekt, loop je de kans op een bekeuring. Stelletje honden

Binnenkort moet ik voor de rechter verschijnen want dat vind ik echt te belachelijk voor woorden.

Regels zijn regels, goede vrind :waf:

- Ekslem - 13-12-2006

Hoef Wrote:Daar kreeg ik een parkeerboete; ze hebben daar namelijk per straat een verschillend parkeertarief en dat moet je blijkbaar maar weten als argeloze bezoeker. Als je per ongeluk bij de verkeerde parkeermeter een bonnetje trekt, loop je de kans op een bekeuring. Stelletje honden

:lol: , maar voor de rest natuurlijk heerlijk genoten van ons gezellig durpje!

Oi, zal trouwens wel iets decadents zijn, Oisterwijk kennende

Oh ja.............

Quote:Truc tegen parkeerbon

ROTTERDAM - Er is hoop voor alle mensen die, al dan niet met het schuim op de mond, een parkeerbon hebben gekregen.

Ernst-Marten van der Wal en Pablo Strörmann ® begonnen een week geleden de site <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.parkeergeld.nl">http://www.parkeergeld.nl</a><!-- w -->. FOTO JAN DE GROENGa naar <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.parkeergeld.nl">http://www.parkeergeld.nl</a><!-- w --> en kijk of er misschien iemand een parkeerkaartje aanbiedt uit de straat waar u net tegen een boete bent aangelopen. Als de datum en de tijdszone ook nog eens klopt, kan in een brief aan Gemeentebelastingen worden beweerd dat er toch echt is betaald.

Momenteel zijn er circa 670 parkeerkaartjes die een nieuwe eigenaar zoeken. De meeste tickets komen uit Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Zo biedt iemand een Rotterdams kaartje aan voor de St. Jobsweg op 8 december, geldig van 9.19 tot 17.43 uur. Weer een ander doet dat voor de Nieuwe Binnenweg op 28 november van 19.17 tot 21.08 uur.

„Voor de meeste kaartjes wordt een bedrag tussen de één en vijf euro gevraagd. Ik zag er ook iets staan voor 25 euro. Ik weet niet hoe serieus dat is, maar mensen mogen het er voor geven natuurlijk,’’ vertelt Pablo Strörmann, een van de bedenkers van de parkeergeld.nl.

Met meer dan brede glimlachen op de gezichten wijzen Strörmann en kompaan Ernst-Marten van der Wal erop dat de site vooral belangrijk is voor het grote aantal verzamelaars van parkeerkaartjes in dit land. Allen ook met een flinke ruilbehoefte. „Dat is een belangrijke reden om hiermee te beginnen,’’ aldus Van der Wal. Een nieuwe grijns volgt zijn woorden.

Op de website staat echter klip en klaar aangegeven, dat het parkeerpapiertje gebruikt kan worden voor een bezwaarschrift tegen wat officieel een naheffing parkeerbelasting heet. Gevolgd door de tekst: ’...deze handelswijze is mogelijk in strijd met de wet. Wij willen ons nadrukkelijk distantiëren van deze vorm van gebruik!’

Overigens zeggen Van der Wal en Strörmann zelf amper parkeerbonnenleed te kennen. De eerste omdat hij geen auto heeft en met de tram naar zijn werk gaat, de tweede omdat hij gebruik maakt van gsm-parkeren. „Dit is niet geboren uit persoonlijke frustratie.’’

Bij Gemeentebelastingen Rotterdam kijkt de woordvoerder op van het initiatief. Het is nieuw voor hem.

„Ik verwacht niet dat we nu geen enkele boete meer geïnt krijgen, maar we zullen scherper gaan opletten. Wij houden ook bij wie bezwaar maakt. Bij recidive controleren we extra stevig of iemand de boel niet probeert te bedonderen met zo’n kaartje van de site.’’

- kooltje - 13-12-2006

hoef toch niet uit te leggen hoe groot almere is he

- Depor - 13-12-2006

kooltje Wrote:

Werken alleen dramatische architecten in Almere Wink

Stadshart met kapotte vullisbakken, wateroverlast, parkeergarage die volloopt, ziekenhuis waar je niet met de auto heen kan, lelijk beweegbaar podium op het plein, flat die op instorten zou staan, corrupte burgemeester.

Maar er wonen wel 200.000 mensen

:roll:

- kooltje - 13-12-2006

Depor Wrote:
kooltje Wrote:

Werken alleen dramatische architecten in Almere Wink

Stadshart met kapotte vullisbakken, wateroverlast, parkeergarage die volloopt, ziekenhuis waar je niet met de auto heen kan, lelijk beweegbaar podium op het plein, flat die op instorten zou staan, corrupte burgemeester.

Maar er wonen wel 200.000 mensen

:roll:
echt een reactie van iemand uit lelystad. maar jullie blijven de hoofdstad hoor...haha

- Keyzer - 13-12-2006

Nijmegen is toch een wijk van Arnhem?

- Keyzer - 13-12-2006

Treesong Wrote:

Nu ineens wel? Als 'IJzeren Rita' zich aan de regels houdt, wordt er een motie van afkeuring (what the fuck dat ook is) ingediend...

- Fred Naaigaren - 13-12-2006

Ekslem Wrote:Oi, zal trouwens wel iets decadents zijn, Oisterwijk kennende

Zo heb ik een tijdje in Goirle gewoond, maar dat spreek je ook uit als Goorle.
Menig filelezer heeft het vaak over Gwaarle of Gooierle.

Maar goed wie zegt nog Gooringem?

- Treesong - 13-12-2006

Keyzer Wrote:
Treesong Wrote:

Nu ineens wel? Als 'IJzeren Rita' zich aan de regels houdt, wordt er een motie van afkeuring (what the fuck dat ook is) ingediend...

You wouldn't see irony if it sat on your face hm? :razz:

- Keyzer - 13-12-2006

Treesong Wrote:
Keyzer Wrote:
Treesong Wrote:

You wouldn't see irony if it sat on your face hm? :razz:

Had misschien een smiley bij gemoeten... :wink: