The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage

FTM Forum
Davis Cup 2009 - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Davis Cup 2009 (/showthread.php?tid=4075)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 04-12-2009

Nou, Nadal wint eindelijk weer eens een set, na 8 verloren op rij. Je ziet de opluchting op z'n gezicht, het zag er de laatste games ook eindelijk weer aardig uit. Maar ja, als je pas in de 12e game gaat aanvallen en twee punten van setverlies bent afgeweest...

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 04-12-2009

Nu speelt Nadal wel erg goed trouwens. Toch wel erg fijn voor hem dat hij deze potjes nog heeft. Nu gaat ie toch met een heel ander gevoel dat off-season in. Je ziet hem ook regelmatig gelaatsuitdrukkingen maken van 'dit is het weer' en 'ik kan het nog best wel'.

Re: Davis Cup 2009 - buurs - 04-12-2009

Vamos rafa!

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 05-12-2009

Ferrer, wat een held Notworthy

Re: Davis Cup 2009 - centre court - 05-12-2009

lol die ferrer. 16 26 64 64 86. :lol:

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 06-12-2009

En de winst, wat een mooi sportland is het eigenlijk toch ook.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8C9ujDhLLXI&feature=player_embedded[/youtube]

Re: Davis Cup 2009 - centre court - 22-09-2010

Davis Cup team loot Oekraine uit.

AMSTERDAM - Het Nederlandse Daviscupteam moet het in de eerste ronde van de Europees-Afrikaanse Zone in een uitduel opnemen tegen Oekraïne. Dat bleek woensdag uit de loting voor het landentoernooi.
Het duel zal in het weekeinde van 4 tot en met 6 maart 2011 plaatsvinden. De winnaar van de confrontatie moet het vervolgens in juli opnemen tegen Zuid-Afrika.
Als Nederland de wedstrijden winnend afsluit, plaatst de ploeg van teamcaptain Jan Siemerink zich voor een play-off-wedstrijd die recht geeft op een plaats in de Wereldgroep.

Siemerink heeft met Thiemo de Bakker (46) en Robin Haase (67) twee spelers in de selectie die in de top honderd van de wereld staan. Jesse Huta Galung, Thomas Schoorel en Igor Sijsling staan in de top tweehonderd.

Oekraïne heeft drie tennissers in de top honderd. Sergyi Stakhovski is de nummer 32, Alexandr Dolgopolov de nummer 48 en Illya Marchenko staat 73ste.

Siemerink spreekt in een eerste reactie over een zware loting. "De eerste man van het team, Sergiy Stakhovsky won dit jaar nog de Unicef Open in Rosmalen. We hadden liever thuis gespeeld."

"Ik heb veel vertrouwen in het team en hoop dat we de volgende wedstrijd weer voor eigen publiek kunnen spelen."

Hebben we hier vertrouwen in?

ML kennende grijpt hij deze mogelijkheid aan om terug te keren naar zijn geliefde Oekraine. :razz:

Re: Davis Cup 2009 - mindlight - 22-09-2010

Maart 2011 zit ik normaal gesproken wel in Oekraïne ja, evenals augustus. Hangt nog even van de speelstad af of ik het tennis ook mee pik :8:

Re: Davis Cup 2009 - Stille - 22-09-2010

Wedstrijd wordt in Tsjernobyl gespeeld

:lol:

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 22-09-2010

Niet heel veel vertrouwen in, maar wel heel gunstig dat de winnaar tegen Zuid-Afrika moet.

Re: Davis Cup 2009 - Stille - 22-09-2010

In maart zal er zeker indoor op hc gespeeld worden. Het wordt een lastig verhaal

Kan, afhankelijk van de stad, ook wel buiten gespeeld worden, maar ik denk dat ze sowieso voor indoor hard gaan. En dan zijn we flink de underdog als Stakhovsky mee doet. Zo niet, dan is het gelijkwaardig, dus laten we daarop hopen.

Tegen die tijd hebben zowel De Bakker en Haase als Stakhy en Dolgo weer wat stappen gezet. Kan een leuke clash worden.

Buiten zal nog niet meevallen. Temperatuur begin maart overdag ligt rond het vriespunt, en behalve in de steden ligt er toch snel nog een cm of 30-40 aan sneeuw, en dan praat ik nog niet over de oostkant van het land. Maargoed, buiten maakt het natuurlijk nog aantrekkelijker om een kijkje te gaan nemen.

Lijkt me sterk dat het vriest in Odessa in maart.

Re: Davis Cup 2009 - _Tampie - 22-09-2010

Als het op hardcourt is ben je al licht in het nadeel, en dan ook nog uit. Ik schat de kansen niet al te hoog in, derhalve. Jammer, slechte loting, al is de volgende tegenstander wel gunstig. Maar ja, als je verliest doet dat niet ter zake. In de eerste ronde had je ook Polen, Finland, Slovenie of Portugal kunnen loten. Maar in de tweede ronde ook Zwitserland.

Overigens staat er bij 'onze' wedstrijd: (*) = choice of ground decided by lot. Iemand enig idee waarom?

Ad Wim Wrote:Lijkt me sterk dat het vriest in Odessa in maart.

Het lijkt mij sterk dat Odessa een maart kent zonder vorstdagen...

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 23-09-2010

Maar dat is heel wat anders dan je eerder zei over die pakken sneeuw etc. Jij hebt er gewoond? Het is Oekraïne he, geen Siberië.
En het zal vroeg in maart wellicht een keer vriezen in Odessa, maar het kan net zo goed 15 graden zijn dan, aangezien het min of meer een zeeklimaat heeft.

Re: Davis Cup 2009 - mindlight - 23-09-2010

Uhh, het gaat om de eerste week van maart hè, toevallig de periode dat ik er afgelopen jaar zat (Kiev dan). Daar lag buiten de bebouwde kom een centimeter of 40 sneeuw, binnen de bebouwde kom was dat een cm of 15-20. En ik zeg hierboven niets over pakken sneeuw, ik ga in op jouw bewering dat het niet zou vriezen in maart, welke dus niet klopt.

De kans op vorst is stukken groter dan de door jou genoemde 15 graden begin maart, als je je realiseert dat de gemiddelde dagtemperatuur in Odessa over de gehele maand gezien 6 graden is. Dat in dat stukje Oekraïne de sneeuwkans het kleinst is klopt wel, al lag er de laatste 2 jaar een behoorlijk pak in de winter. In de rest van het land duurt het tot eind maart-half april tot de sneeuw weg is...

Re: Davis Cup 2009 - mindlight - 23-09-2010

Ad Wim Wrote:Maar dat is heel wat anders dan je eerder zei over die pakken sneeuw etc. Jij hebt er gewoond? Het is Oekraïne he, geen Siberië.
En het zal vroeg in maart wellicht een keer vriezen in Odessa, maar het kan net zo goed 15 graden zijn dan, aangezien het min of meer een zeeklimaat heeft.

Ik heb er niet gewoond, wel kennissen die er wonen...

Re: Davis Cup 2009 - Jansoe - 01-12-2010

Nu ben ik niet echt een actief bezoeker van dit forumdeel (meestal met GS en Master Series) maar aanstaand weekend is toch de finale van de Davis Cup tussen Frankrijk en Kroatie?

Wat denken de kenners hier er van? Frankrijk lijkt me favoriet, maar heeft Kroatie een kans? etc etc Smile

Re: Davis Cup 2009 - Stille - 01-12-2010

De finale is niet Frankrijk-Kroatie maar Servie-Frankrijk. Er wordt indoor in Belgrado gespeeld
Servie speelt met Djokovic, Troicki, Tipsarevic en Zimonjic
Frankrijk speelt met Monfils, Llodra, Simon en Clement

Ik verwacht dat Djokovic, Troicki, Monfils en Llodra de singles gaan spelen. Ik denk dat Frankrijk alleen de dubbel gaat winnen

Re: Davis Cup 2009 - buurs - 01-12-2010

Ik denk dat Servië de favoriet is.

- spelen thuis
- Djokovic zorgt normaal gesproken voor 2 punten.
- Zimonjic is zojuist wereldkampioen in de dubbel geworden.

Re: Davis Cup 2009 - Jansoe - 01-12-2010

:oops: Hoe kom ik toch in godsnaam bij Kroatie :-k

Re: Davis Cup 2009 - Ad Wim - 01-12-2010

Simon gaat vrijdag zeer waarsch de 2e single spelen. Ze sparen Llodra voor de dubbel en evt zondag. Denk dat Servië wint, maar ik denk wel dat het een close pot wordt. Ik gok op 3-2 Servië.

Monfils wint van Troicki/Tipsa
Djoko wint van Simon
Dubbel is echt 50-50
Djoko wint van Monfils
Llodra/Simon - Troicki/Tipsa is ook echt 50-50

Dus het zal van de 3e en 5e partij afhangen, maar Servië is dus favoriet door de twee vrij zekere punten van Djoko.

Re: Davis Cup 2009 - Stille - 02-12-2010

Het schema is bekend:

Vrijdag:
Tipsarevic-Monfils
Djokovic-Simon

Zaterdag:
Troicki/Zimonjic-Clement/Llodra

Zondag:
Djokovic-Monfils
Tipsarevic-Simon

Gaan we nog een poultje maken zoals we een keer bij een Grand Slam toernooi deden?

Re: Davis Cup 2009 - centre court - 02-12-2010

1-1 na de vrijdag
Dubbel lijken me beide goede koppels, moeilijk.
Zondag wordt ook 1-1 als ze voluit gaan.

Dubbel zal dus de beslissing brengen.

Re: Davis Cup 2009 - Overdune - 02-12-2010

Met dat publiek erachter durf ik er wel geld op te zetten dat Tipsa niet twee keer gaat verliezen. Als back-up hebben ze dan nog de dubbel.