The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
Boeken - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7) +--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23) +--- Thread: Boeken (/showthread.php?tid=1747) |
- Dugarry - 24-04-2007 <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.henk-doppenberg.nl/">http://www.henk-doppenberg.nl/</a><!-- m --> Het nieuwe boek Getrouwt met Voetbal Heb enkele previews gezien en het ziet er alleraardigst uit! - Treesong - 24-04-2007 Dugarry Wrote:Getrouwt met Voetbal Heeft Peter de tekstcorrecties gedaan? - Mukkus - 24-04-2007 Hoe zou het met de eikenprogressierups zijn? - Ekslem - 30-05-2007 Ik ben gister zo waar aan een boek begonnen. Lag al zo lang op mijn vensterbank dat het er maar eens van moest komen. Iemand bekend met het boek, Imprimatuur? - Treesong - 30-05-2007 Monaldi & Sorti... Mijn vriendin vreet die boeken en volgens haar is het geweldig... - Ekslem - 30-05-2007 Ben benieuwd. Kreeg de 'tip' van mijn schoonpa. Als ik het uit heb, weet ik iig wel of ik ooit nog een boekentip van hem moet aannemen. - Treesong - 30-05-2007 Tja, ik houd niet zo van die 'literaire' srillers die pak em beet in de renaissance spelen gestoeld op een overkill aan research... maar mijn schoonpa vindt het ook goed en die vindt bijna niks goed, dus het zal wel aardig zijn :wink: - Ekslem - 28-06-2007 Ben nu pas op ongeveer de helft van het boek Imprimatuur, pagina 260 of zo. Al vaak lange tijden laten liggen en daarbij vind ik het soms moeilijk om er doorheen te komen. Ik vind het, uitgezonderd van sommige korte passages, totaal niet spannend (echt geen thriller!) en daarbij wordt er vaak langdradig geschreven. Dat laatste is mede gebaseerd op het gegeven dat de 'feitjes' goed uitgeschreven moeten worden, denk ik. Op zich is het wel interessant om sommige dingen te lezen over b.v. de paus, Willen v Oranje, koning van Frankrijk, etc. die hen, bij mij tenminste, in een ander daglicht stellen. Verder kan ik me goed voorstellen dat de andere delen van deze reeks verboden zijn in Italie. Re: Boeken - Davydoff - 25-02-2008 Arnon Grunberg en Lebowski. http://www.lebowskipublishers.nl/ Re: Boeken - Treesong - 25-02-2008 Bah, grunberg Ik zie net dat ze Choke van Chuck 'Fight Club' Palahniuk hebben verfilmd... totaal krankzinnig boek en praktisch onverfilmbaar... :-k Maar dat dacht ik van Fight Club ook en da's prima gelukt. Ook komt er film van een van mijn favoriete stripseries XIII... daar kijk ik ook wel naar uit =D> Re: Boeken - Davydoff - 25-02-2008 maar had jij wel eens van deze uitgeverij gehoord? Re: Boeken - Treesong - 25-02-2008 Davydoff Wrote:maar had jij wel eens van deze uitgeverij gehoord? Nee, maar als er iemand "very un-Dude" is, dan is het die achterlijke Grunberg wel En die nitwit van een Susan Smit zit ook al in de stal :-& Re: Boeken - Davydoff - 25-02-2008 Dat is Grunberg zeker. Ook al vond ik zijn laatste boek Tirza best goed. Er zal toch wel een soort van copyright op Lebowski zitten? This will not stand, ya know, this aggression will not stand, man. Re: Boeken - Depor - 28-02-2008 Voor de Lord of the Ring fans, the Wheel of Time is in mijn ogen beter (wel 11 boeken) Re: Boeken - Amor Fati - 05-01-2009 *HOP* Wordt er nog gelezen tegenwoordig? Ik ben nog steeds aan mijn eigen bibliotheek bezig en heb na mijn verjaardag weer wat bonnen te besteden. Iemand nog tips? Re: Boeken - Treesong - 05-01-2009 Mijn tips staan in het zojuist gehopte topic :wink: Re: Boeken - Amor Fati - 05-01-2009 hier is in twee jaar echter niets gepost, niets veranderd de afgelopen twee jaar? Re: Boeken - Treesong - 05-01-2009 Ik heb het hele oeuvre van Haruki Murakami gelezen in de tussentijd... Daar zitten zeker een paar geweldige boeken tussen. Verder vooral veel klassiekers opgeduikeld die ik nog nooit (uit)gelezen had (van Tom Sawyer tot Schateiland) en zoals bij elke jaarwisseling ben ik weer bezig in de Steppenwolf van Hermann Hesse. Re: Boeken - Ad Wim - 05-01-2009 Amor Fati Wrote:*HOP*Tja, waar hou je van? Heb in de afgelopen vakantie de nieuwe van Erwin Mortier, Godenslaap, gelezen. Prachtboek. Mortier is een geweldenaar, bijna elke zin is een gedicht. En als je toch met je eigen bibliotheek bezig bent, koop dan meteen de canon van Zwagerman, dan ben je al een heel end Re: Boeken - Treesong - 05-01-2009 Ad Wim Wrote:En als je toch met je eigen bibliotheek bezig bent, koop dan meteen de canon van Zwagerman, dan ben je al een heel end Ik denk dat Amor Fati niet meer op de middelbare school zit. Anderzijds zijn de boekjes van Zwagerman natuurlijk wel nuttig als je ingesneeuwd raakt en in het bezit bent van een open haard. Of te weinig WC-papier. :waf: Re: Boeken - Ad Wim - 05-01-2009 Boomlied, het is natuurlijk niet de canon van Zwagerman zelf, maar de canon over de Nederlandse literatuur die hij heeft samengesteld... Re: Boeken - Treesong - 05-01-2009 Oh ja joh? :razz: Re: Boeken - Amor Fati - 05-01-2009 Ad Wim Wrote:Amor Fati Wrote:*HOP*Tja, waar hou je van? Ik kan nu niet zeggen dat ik een uitgesproken voorkeur heb, vandaar mijn algemene vraag. Ik lees veel, en bij elke bui past een genre. Van Umberto Eco tot Dostojevski, van Arthur C. Clarke tot Christian Jacq en van Paolo Coelho tot WF Hermans, ben ik altijd op zoek naar een verhaal wat net even je belangstelling prikkelt. Als historicus (idd Tree, ik zit niet meer op de middelbare school ) ben ik uiteraard ook bekend met klassiekers als Homerus, Vergilius, Suetonius, Boccaccio, More etc, maar als iemand een voor mij onbekende 'historische' aanrader heeft, ook welkom Bedankt trouwens voor de tips van Mortier en Murakami. Van beide schrijvers heb ik nog niets gelezen. Van de week Scheltema eens bezoeken. Re: Boeken - Treesong - 05-01-2009 Als je iets van Murakami koopt, zou ik met Kafka on the Shore beginnen. En daarna the Wind-Up bird Chronicle... :wink: Re: Boeken - Gerben Zonderland - 05-01-2009 Ik ben, puur uit nieuwsgierigheid, begonnen aan Vochtige Streken van Charlotte Roche... :-s Re: Boeken - Berend Botje - 05-01-2009 En daar heb je een toepasselijke avatar bij gezocht? Re: Boeken - Gerben Zonderland - 05-01-2009 Berend Botje Wrote:En daar heb je een toepasselijke avatar bij gezocht? Nee, die heb ik gekozen nadat ik dit weekend Hostel heb gezien op tv.... :wink: Re: Boeken - Ad Wim - 05-01-2009 Welease Bwian! Ik heb trouwens Feuchtgebiete afgelopen kerst aan mijn pa kado gedaan. Eerst maar kijken wat hij ervan vindt, voordat ik er zelf aan ga beginnen. Re: Boeken - Treesong - 06-01-2009 Gerben Zonderland Wrote:Berend Botje Wrote:En daar heb je een toepasselijke avatar bij gezocht? Ik was tamelijk verbaasd dat die film werd uitgezonden zonder waarschuwing vooraf. Volgens mij schrik je je suf als je per ongeluk langs bepaalde scenes zapt :eeeek: Re: Boeken - Bumme - 06-01-2009 Prima boek voor op vakantie. |