The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
![]() |
Hiddink - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10) +--- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=25) +--- Thread: Hiddink (/showthread.php?tid=1908) Pages:
1
2
|
- Ricochan - 27-02-2007 Hiddink gedeeltelijk vrijgesproken Foto: ANP DEN BOSCH - Voetbaltrainer Guus Hiddink is gedeeltelijk vrijgesproken van belastingfraude. De bondscoach van Rusland kreeg een straf van zes maanden voorwaardelijk met twee jaar proeftijd en een boete van 45.000 euro. De Officier van Justitie eistte twee weken geleden een celstraf van tien maanden onvoorwaardelijk tegen de Varssevelder. De rechtbank van Den Bosch achtte het niet bewezen dat de aangifte van 2002 opzettelijk onjuist en onvolledig was ingevuld, omdat aannemelijk kan worden gemaakt dat Hiddink destijds in België woonde. In 2003 heeft Hiddink volgens de rechter wél opzettelijk een onjuiste belastingaangifte gedaan. Daarvoor kreeg hij de bovengenoemde straf opgelegd. De verdediging van Hiddink beraadt zich nu op volgende stappen. De voetbaltrainer werd onmiddellijk na de uitspraak op de hoogte gesteld door één van zijn advocaten. Hij toonde zich blij met de omzet van de onvoorwaardelijke straf naar een voorwaardelijk, maar was teleurgesteld in het feit dat hij toch deels schuldig werd bevonden. Hiddink was zelf niet aanwezig bij de uitspraak, om de media-aandacht te ontlopen. - Mukkus - 27-02-2007 Dus als ik het goed begrijp kan ik straks naar de supermarkt om 10 kratten bier te jatten. De beveiligingbeambte betrapt me en zegt: "Geef maar 1 kratje bier terug en de komende 2 jaar niet weer doen, heh!" - Ricochan - 27-02-2007 Mukkus Wrote:Dus als ik het goed begrijp kan ik straks naar de supermarkt om 10 kratten bier te jatten. De beveiligingbeambte betrapt me en zegt: "Geef maar 1 kratje bier terug en de komende 2 jaar niet weer doen, heh!" Nee. Hiddink krijgt een na-heffing over dat bedrag (van 1.4 miljoen) en die boete en voorwaardelijke celstraf) is er bovenop. - Mukkus - 27-02-2007 Ricochan Wrote:Mukkus Wrote:Dus als ik het goed begrijp kan ik straks naar de supermarkt om 10 kratten bier te jatten. De beveiligingbeambte betrapt me en zegt: "Geef maar 1 kratje bier terug en de komende 2 jaar niet weer doen, heh!" Okay, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Het leek me al zo raar.... - Ekslem - 27-02-2007 Mukkus Wrote:Dus als ik het goed begrijp kan ik straks naar de supermarkt om 10 kratten bier te jatten. De beveiligingbeambte betrapt me en zegt: "Geef maar 1 kratje bier terug en de komende 2 jaar niet weer doen, heh!" :lol: , dan zou ik ook ieder jaar de boel proberen te tillen! - Gerben Zonderland - 27-02-2007 Ekslem Wrote:Mukkus Wrote:Dus als ik het goed begrijp kan ik straks naar de supermarkt om 10 kratten bier te jatten. De beveiligingbeambte betrapt me en zegt: "Geef maar 1 kratje bier terug en de komende 2 jaar niet weer doen, heh!" Ik zou wel even een winkelwagentje of steekwagen nemen voor 10 kratten bier. Das minder zwaar voor je rug... :wink: - waf - 27-02-2007 voor 2002 heeft de rb geen ontduiking aangenomen. de motivering snap ik niet helemaal. het komt er op neer dat hij toen niet expres ontdoken heeft omdat hij toen echt van plan was in belgie te gaan wonen. :roll: dus moet je in het vervolg maar roepen dat je het echt van plan was? aangezien de eis was gebaseerd op 2002 en 2003 valt dat al een aanzienlijk deel van de eis weg. vervolgens is bij de bepaling van de strafmaat als verzachtende omstandigheid aangenomen: -beroemd, veel publiciteit, zielig (ben ik eens) -in korea en belgie heeft hij wel belasting betaald (ja me hoela, als hij dat niet had gedaan was het helemaal obvious geweest) -ze konden niet precies herleiden welke inkomsten van de 4,5 mio in 2002 en welke in 2003 vielen (ben ik ook eens, dit is natuurlijk wel essentieel voor het geval 2002 niet bewezen wordt geacht en dan is het logisch van invloed op de strafmaat). -hij heeft het nooit eerder gedaan het is dus de hoogst mogelijke boete voor dit soort vergrijpen. en het komt bovenop de naheffingsboete denk ik. ook opvallend: de belastingadviseur krijgt dezelfde boete wegens medeplegen..... Quote:Hiddink gedeeltelijk veroordeeld wegens doen onjuiste aangifte ik vind de uitkomst nu een stuk begrijpelijker. eigenlijk een keurige uitspraak. - Riekki - 27-02-2007 mooi vak is het eigenlijk toch ook dat fiscaal recht :razz: - Box Brother - 27-02-2007 Riekki Wrote:mooi vak is het eigenlijk toch ook dat fiscaal recht :razz: =D> - Peter - 27-02-2007 Box Brother Wrote:Riekki Wrote:mooi vak is het eigenlijk toch ook dat fiscaal recht :razz: Inderdaad :!: |