The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Federer & Nadal - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Federer & Nadal (/showthread.php?tid=284)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7


- Ad Wim - 16-08-2007

Zo zie je maar weer dat Nadal alweer zijn terugslag krijgt door zijn zware gravelseizoen. Zo zal hij nooit heel veel punten halen in het najaar en Federer staat er weer gewoon.
Nadal zal ongeveer de US Open en de Aus Open moeten winnen om nummer 1 te worden en daar is ie niet goed genoeg voor op HC.


- Mist - 16-08-2007

Spaniard world number two Rafael Nadal said on Tuesday he would not change his schedule to enhance his prospects of finishing the year in the top spot.

"I am not thinking about number one," Nadal told reporters in Cincinnati. "I will play the two Masters Series, in Madrid and Paris, and also in Bangkok (but) I don't want to go to another place to try to be number one.


- kooltje - 16-08-2007

verstandig...kan toch niet elk toernooi presteren


- _Tampie - 17-08-2007

Ad Wim Wrote:Zo zie je maar weer dat Nadal alweer zijn terugslag krijgt door zijn zware gravelseizoen. Zo zal hij nooit heel veel punten halen in het najaar en Federer staat er weer gewoon.
Nadal zal ongeveer de US Open en de Aus Open moeten winnen om nummer 1 te worden en daar is ie niet goed genoeg voor op HC.

Vorige week verslagen door een superieure Djokovic en deze week inderdaad geblesseerd. Iets te vroeg om te constateren dat hij niet veel punten gaat halen in het najaar. Federer is nu aan zet, bij hem ligt de druk om nu de achterstand in te halen. Na deze week is hij in de CR op 11 punten genaderd, dus eind van het jaar is toch goed te doen voor hem. Nadal moet proberen het gat klein te houden en dan in de eerste maanden toe te slaan volgend jaar.

Nadal hoeft zeker niet de US open en de Aus Open te winnen. Als hij er 1 wint dan komt de nr. 1 positie al binnen handbereik.


- Ad Wim - 17-08-2007

Misschien een beetje voorbarig inderdaad, maar het is wel weer typisch. Hij zei nog zelf dat hem dit dit seizoen niet zou overkomen, maar dan gebeurt het toch...

En druk ligt bij Federer om de achterstand in te halen?! :eeeek:
Hij staat nu nog gewoon een straatlengte voor en dus ligt de druk volledig bij Nadal om te gaan presteren op HC in het najaar. Federer heeft erg veel te verdedigen na dit toernooi, maar hij zal er wel weer staan, zoals hij er deze week tot nu toe ook gewoon weer staat op het moment dat de rest afvalt.

Jij bent de man van de statistiek, maar ik doe een gooi:

Federer staat als hij Cincy wint ongeveer 2000 punten voor. Stel ze komen tegen elkaar in de US Open finale en Nadal wint, en hetzelfde geldt voor Madrid, evt. Parijs (speelden ze allbei vorig jaar niet) en de Masters Cup. Dan nog haalt Nadal maar 1500 punten in en dan is het nog niet heel erg binnen handbereik. Dan zal hij alsnog de finale van de Aus Open moeten halen. En dan ga ik er vanuit dat hij Madrid, TMC en de US Open gewoon speelt én ook wint wat behoorlijk ver weg ligt als je de afgelopen weken zo bekijkt met fysiek ongemak en Djoko en Federer die in de weg liggen...


- Genomico - 17-08-2007

Wat zit je nou raar en moeilijk te doen met 2000 pnt voor etc... Nadal staat voor in de CR en dus moet Federer idd 'inhalen'!! Het gaat erom of Nadal aan het einde van het jaar nog steeds nr. 1 staat of niet. Daar hebben prestaties van vorig jaar niets mee te maken die vervallen toch, dus waarom zou je ze meenemen in een berekening. Het is heel simpel: Nadal zal net zo goed moeten presteren als Federer om aan het einde van het jaar op 1 te staan. Zo simpel is het! Dat zal hem dan nog wel niet lukken, dus dan heeft Rafa de eerste maanden van 2008 om die te pakken. En dan kun je weer de resultaten van vorig jaar bekijken, want dan heeft Rafa idd wat in te halen, maar daarvoor moet Roger hem eerst inhalen voor het einde van het jaar.


- kooltje - 17-08-2007

dat voorspellen van jullie...we zien het wel...


- Ad Wim - 17-08-2007

Genomico Wrote:Wat zit je nou raar en moeilijk te doen met 2000 pnt voor etc... Nadal staat voor in de CR en dus moet Federer idd 'inhalen'!! Het gaat erom of Nadal aan het einde van het jaar nog steeds nr. 1 staat of niet. Daar hebben prestaties van vorig jaar niets mee te maken die vervallen toch, dus waarom zou je ze meenemen in een berekening. Het is heel simpel: Nadal zal net zo goed moeten presteren als Federer om aan het einde van het jaar op 1 te staan. Zo simpel is het! Dat zal hem dan nog wel niet lukken, dus dan heeft Rafa de eerste maanden van 2008 om die te pakken. En dan kun je weer de resultaten van vorig jaar bekijken, want dan heeft Rafa idd wat in te halen, maar daarvoor moet Roger hem eerst inhalen voor het einde van het jaar.
Wat lul je nou de hele tijd over die Champions Race man?! Als we het over de nummer 1 positie hebben, hebben we het over de entry ranking en daarop staat Federer na dit toernooi waarschijnlijk 2000 punten voor. Dus Nadal is de enige die in moet halen. En dat doet hij dus niet door bij te blijven op Roger, hij moet significant beter presteren.

Ik weet dat je het matige optreden van Rafa probeert recht te lullen en je blijft maar komen met die CR, maar daar kijken we niet naar als het om de nummer 1 positie gaat. Die kijkt namelijk naar de prestaties van het lopende jaar, en de nummer 1 positie is gewoon gebaseerd op de dynamische prestaties dus een veel betere afspiegeling, daarom kijkt iedereen daar ook naar.


- THE MAILMAN - 17-08-2007

Wat moet Robin Haase winnen om nummer 1 te worden? :lol:
Zijn we tenminste van dat gezeur over die zwitser en die spanjaard af.


- _Tampie - 05-09-2007

Ad Wim Wrote:Ik weet dat je het matige optreden van Rafa probeert recht te lullen en je blijft maar komen met die CR, maar daar kijken we niet naar als het om de nummer 1 positie gaat. Die kijkt namelijk naar de prestaties van het lopende jaar, en de nummer 1 positie is gewoon gebaseerd op de dynamische prestaties dus een veel betere afspiegeling, daarom kijkt iedereen daar ook naar.

Het is dan ook veel moeilijker om een jaar lang nummer 1 te staan op de entry ranking, van om 1 keer de CR aan te voeren.
Wat je niet helemaal begrijpt volgens mij, Ad, is dat het wel leuk is als je 2000 punten voorstaat op de entry ranking, maar dat je altijd moet kijken hoe de ranking van de speler is opgebouwd. Federer haalde vorig jaar een fenomenaal aantal punten, een aantal wat niet gauw verbeterd zal worden, zelfs niet door Federer zelf. Maar om het hele jaar nummer 1 te zijn, moet je dus iedere week de beste zijn over de laatste 52 weken (het dynamische prestaties systeem, wat uiteraard een betere afspiegeling is). Je kunt de entry ranking op een bepaalde maandag ook zien als de eindstand van de CR die 52 weken daarvoor is gestart. En daar zag ik het gevaar voor Federer in; op de virtuele CR ranking vanaf 5 maart stond hij op 1 juli (net na Wimbledon) flink achter, namelijk 2705 tegen 4030, dit werd een week later zelfs 2705 tegen 4280 door de winst van Nadal in Stuttgart.

Dit aantal heeft Roger inmiddels opgekrikt met 850 naar 3555 door finale en winst in TMS Cincy en Canada.
Nadal haalde hier 230 en komt op 4510.

Nog steeds een zorgelijk verschil, maar met 2 Grand Slams te gaan, 2 TMS toernooien en een TMC had Federer het echter wel weer stevig in eigen handen. Het verlies van Nadal in de 4R geeft Roger de kans om 850 punten in te lopen (ja, in te lopen) en dus een bijna verwaarloosbaar verschil over te houden van 105 punten. Roger zal dus voor Indian Wells volgend jaar toch wel gewoon nummer 1 staan, of Nadal moet alsnog gaan aantonen een (heel) goed naseizoen te kunnen draaien.


- Ad Wim - 05-09-2007

Ik zag heus wel in dat Nadal ver voor stond in de CR na Wimbledon, maar dat kwam dan ook omdat Nadal net zijn gravelseizoen achter de rug had. Roger moet, als je het zo wil bekijken, altijd inhalen na Wimbledon, maar het leuke is, dat hij dat ook gewoon altijd doet. Daarom vond ik het veel te makkelijk voor Geno om te zeggen dat Rafa nummer 1 stond. Hij had het over de CR en dat is dus geen goede afspiegeling halverwege het seizoen, als net het gravelseizoen geweest is. Dan kun je dus beter gewoon naar de entry ranking kijken, die dan wel een goede afspiegeling geeft en waarin ie dus wel gewoon dik voor stond.

Nadal heeft gewoon (nog) niet de kwaliteit op HC, zeker niet in de GSs, om Federer bij te benen. Misschien komt dat ooit nog, maar voorlopig kom hij nog niet in de buurt van de nummer 1.
Leuk dat hij zo goed is op gravel, maar als het telkens tot zulke resultaten in het najaar leidt, moet hij maar eens kijken wat hij hiermee wil.
En vergeet niet dat Federer nu in het voorjaar matig presteerde, dat kan volgend jaar ook alleen maar weer beter.

Ik zou me als Nadal maar gaan richten op de nummer 2-positie, want die gaat ie absoluut kwijtraken op deze manier Hakkuh


- _Tampie - 05-09-2007

Juist vanwege de relatief slechte prestaties in het voorjaar vanwege Federer verwachtte ik een opening voor Nadal; zeker nadat die zijn kunststukje op Wimbledon wist te herhalen.


- _Tampie - 13-11-2007

Ik haal deze er weer eens bij.

Stel dat Nadal de masters wint, dan heeft hij bij een goede Australian Open (finaleplaats) zeer waarschijnlijk een mogelijkheid de nummer 1 te worden in Rotterdam!

Als we ervan uitgaan dat beiden voor de AO niet spelen, is de ranking voor Rotterdam:

Federer 6530 + 200 + 0 (1000-1000) = 6730

Nadal 5535 + 750 + 450 (700-250) - 75 = 6660

Een SF in Rotterdam bezorgt hem dan de nr. 1 positie, dus Buurs en Genomico, ik zou maar vast kaarten bestellen voor de vrijdagavond.


- Ad Wim - 13-11-2007

Nadal en een finaleplaats op een GS op HC :lol:

En Nadal die deze Masters wint :lol:


- _Tampie - 13-11-2007

Ad Wim Wrote:Nadal en een finaleplaats op een GS op HC :lol:

En Nadal die deze Masters wint :lol:

Federer uiteraard nog steeds favoriet, maar het is niet ondenkbaar natuurlijk. En de finaleplaats op HC; als het op gras kan, dan kan het ook op HC.


- Ad Wim - 13-11-2007

De afgelopen twee jaar kon hij het nog niet iig, hij heeft zelfs nog niet eens een halve finale gehaald. Op HC heeft hij gewoon te veel concurrenten, te veel mensen waar hij van kan verliezen. Met volgend jaar ook nog eens Nalbi erbij, gaat hij het mijns inziens weer niet halen op de AO. Ik snap ook nog steeds niet hoe hij het op gras heeft klaargespeeld, ik hou het op twee lucky runs.


- _Tampie - 13-11-2007

Een ander scenario is natuurlijk dat Federer de AO niet wint, omdat Nalbandian / Djokovic in zijn gedeelte zit (of Gonzalez, of Canas).

Toch denk ik dat je Nadal onderschat op HC, tegen iedere speler behalve Federer heeft hij 50% kans of meer om te winnen.


- Ad Wim - 13-11-2007

Maar waarom gebeurt het dan telkens niet op de GSs, juist een toneel waar je Rafa met zijn ijzersterke mentaliteit verwacht?

Kijk eens naar de jongens waar hij van verloor de afgelopen jaren, dat zie ik volgend jaar zo weer gebeuren. Ik heb niet het gevoel dat Rafa op dat aspect bijzonder veel beter is geworden dit jaar...


- _Tampie - 13-11-2007

Ferrer wint van Nadal. I rest your case. :wink:

Mijn verhaal blijft dus theoretisch correct, maar in de praktijk niet haalbaar.


Re: Federer & Nadal - buurs - 22-01-2008

Nadal komt na de AO weer dichterbij.

Hij komt bij een finaleplaats op 5780 + 450 = 6230
Bij winst op 6530 =P~

Federer bij verlies in de halve finale 7180 - 550 = 6630

Het kan de komende weken dus eindelijk gaan gebeuren :razz:


Re: Federer & Nadal - buurs - 22-01-2008

Misschien wel in Rotterdam =P~
Daar moet ik bij zijn :o


Re: Federer & Nadal - Ad Wim - 22-01-2008

Heeeeeeel misschien als Federer inderdaad verrassend verliest van Djoko of Ferrer. Maar dan nog, na IW en Miami is hij sowieso weer nummer 1.


Re: Federer & Nadal - buurs - 22-01-2008

Balen dat Nadal zo slecht is geeindigd vorig jaar, anders was het allang zover :|


Re: Federer & Nadal - Ad Wim - 22-01-2008

Tuuuuuurlijk Buurs cry

En zoveel geluk met de loting als deze AO zal Nadal niet snel meer hebben, dus geniet er maar van.


Re: Federer & Nadal - buurs - 22-01-2008

Federer heeft toch ook altijd een belachelijke loting....

Komt nu ook pas in de halve finale een tegenstander tegen die hem kan pakken.


Re: Federer & Nadal - Ad Wim - 22-01-2008

Niemand kan Federer pakken dus hij heeft altijd een makkelijke loting als je het zo stelt Undecided
Maak jezelf niet zo belachelijk man, kijk eens goed naar de loting van Nadal dit jaar, die is lachwekkend. Zeker omdat je weet dat hij van zoveel mensen kan verliezen op HC.


Re: Federer & Nadal - kooltje - 22-01-2008

troicki, serra, simon, phm, nieminen, tsonga
hartfield, santoro, tipsarevic, berdych, blake

Ik zie weinig verschil in de loting. Beide een zeer gunstige loting. vind dat Nadal goed gepresteerd heeft en dat het daarom ook makkelijk lijkt. tegen PHM had hij geluk..die had hem weleens in de problemen kunnen brengen. Voor de rest om het even.
Tipsarevic had vooraf ook niemand gedacht en is dus eigenlijk niet zwaarder dan bijvoorbeeld simon. Omdat Federer zwak speelt is de loting niet zwaarder uiteraard.
Ik zie ze beide winnen van Tsonga en Blake. Denk dat Federer makkelijker wint dan Nadal.
Zou mooi zijn als Nadal Rotterdam moet winnen om eerste te worden.


Re: Federer & Nadal - Ad Wim - 22-01-2008

Ze zijn 1 en 2 geplaatst, dus de eerste rondes zijn altijd relatief eenvoudig. Het feit dat Nadal geen enkele top 20-speler tegen komt tot de finale zegt al genoeg...
En dan heeft Federer ook veel lastigere ongeplaatste spelers gehad, zoals Tipsarevic en Santoro.
En dan de halve finale, daarin ligt natuurlijk het allergrootste verschil. Djokovic/Ferrer of Tsonga :-k


Re: Federer & Nadal - centre court - 22-01-2008

ze mazzelen gewoon beide met de loting, niet meer en niet minder. en dus komen de federer-managers goed weg, nadal-managers zijn er immers niet.


Re: Federer & Nadal - Ad Wim - 22-01-2008

Goed wegkomen? Je weet die loting toch van tevoren?