The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
Loting EK kwalificatie 2012 - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11) +--- Thread: Loting EK kwalificatie 2012 (/showthread.php?tid=5122) |
Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 15-02-2010 het gaat er om dat psvee miljoenen extra ophaalde omdat ze de ENIGE deelnemer waren. als ze dat geld niet hadden opgehaald hadden ze het ook een stuk moeilijker gehad. maar het verbaast me weer niet dat jij de redenering niet snapt. ik heb er wel wat langer over nagedacht hoor, en ook vaak genoeg over gesproken. er is gewoon weinig tussen te krijgen en ik ga het jou verder echt niet proeren uit te leggen. onbegonnen werk. over het verschil tussen ajakkes en psvee: spelers zijn ook minder waard als ze geen cl gespeeld hebben en andersom. zo'n kone was lang zoveel geld niet waard, gold ook voor farfan. die gasten zijn ongelooflijk overgewaardeerd, dat blijkt nu ook. toch heet ajakkes de hoofdprijs gekregen voor sneijder, huntelaars, bijbal en vermaelen. hoewel vermaelen en bijbal ook vreselijk overbetaald zijn, maar ja, in het buitenland telt de naam ajakkes kennelijk nog. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 16-02-2010 Dus je kunt ook omgedraaid redeneren dat Ajakkes veels te veel geld krijgt voor spelers die geeneens CL ervaring hebben... Je lult jezelf gewoon in een hoekje, sorry hoor. Normaal heb je regelmatig goede punten, maar nu slaat het echt nergens op. PSV zou het moeilijker hebben gehad als ze geen CL speelden. Ja duh, dat kan elke boerenlul begrijpen, zelfs PSV fans. Maar hoe komt PSV in die CL, niet doordat ze de slechtste zijn in Nederland lijkt me?! Als je de beste bent word je daarvoor beloond. Dat je jezelf met die beloning kunt verbeteren ligt voor de hand. Wat is dat nou voor zeurderige redenering? "Als je de beste bent krijg je meer geheheld... Boehoehoehoe!". Begin je nou ook al ideeen te vertonen? PSV haalt veel geld op in de CL doordat ze KAMPIOEN worden van NL. Ajakkes presteert dat niet en moet op een slimme manier bij PSV in de buurt komen en blijven. Dat proberen ze door goede verkopen te doen (Ajax haalt regelmatig meer geld uit de markt door verkopen dan PSV) maar investeert die miljoenen weer in belachelijk slechte aankopen (een uitzondering daargelaten). Dat we dan één CL plaats hebben in plaats van twee zal zeker bijdragen aan de financiele input bij Ajax of andere uitdagers van PSV. Echter als je ziet hoe Ajakkes omgaat met de financien die ze nu ter beschikking hebben, houd ik mijn hart vast bij een grotere inkomstenbron uit de CL. Ajax moet eenvoudigweg accepteren dat Nederland niet meer bij het europese topvoetbal hoort dus ze de centjes op een andere wijze moeten investeren. En dat lijken ze niet te kunnen. Feyenoord is de laatste jaren dom bezig geweest met het aantrekken van oudere, bijna gepensioneerde, spelers. Die kunnen ze nagenoeg nooit meer doorverkopen en hebben meestal dus geen opbrengsten behalve de prestaties. En als die dan door veelm onrust (waaronder financiele onrust) tegenvallen breekt de pleuris uit. Met slim spel en scouting waren en Ajax en Feyenoord sportief een betere uitdager dan dat ze de laatste jaren zijn geweest. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 16-02-2010 Marshall Wrote:Dus je kunt ook omgedraaid redeneren dat Ajakkes veels te veel geld krijgt voor spelers die geeneens CL ervaring hebben... je snapt er geen reet van en ik ga ervan uit dat je dat nooit zult doen. om je terwille te zijn toch een poging: er is nog maar 1 cl plaats. tot 2002 waren dat er 3. toen kon psvee geen of nauwelijks verschil maken met ajakkes en feyenoord. psvee zat in een zetel toen zij nog cl speelden (zelf afgedwongen) en de rest daar niet meer voor in aanmerking kwam (bedankt uefa). psvee beleef miljoenen verdienen terwijl de rest achter de feiten aanliep. dat heeft psvee zelf afgedwongen, maar het is ook een beetje toeval doordat ze net cl speelden toen die maatregel werd doogevoerd. ajakkes had dat kunnen doorbreken (kampioen 2004), feyenoord heeft daar geen gelegenheid voor gehad. bijkomend voordeel voor psvee was dat op het moment dat ze zich kwalificeerden, de 2de nl club dat niet deed. daardoor kregen ze dubbel geld. dat geeft gewoon een enorme voorsprong die je nauwelijks meer kunt inhalen. dat is geen gejammer, dat is gewoon een feit. kun je ervan maken dat ik aan het huilen ben, dat is gewoon kolder. feyenoord moest dus kunstgrepen uithalen om de cirkel te doorbreken. dat is geprobeerd met dure ervaren spelers. en dat is mislukt. als het wel gelukt was had je het misschien wel slim spel genoemd. achteraf kijk je een koe in de kont. maar hoe je het ook wendt of keert, ajakkes en feyenoord moesten iets forceren, bij psvee hoefden ze alleen stabiel te blijven. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 16-02-2010 Hey, ineens zeg je vrijwel hetzelfde als wat ik zeg. En dan begrijp ik het niet?! [gay] PSV heeft het inderdaad zelf afgedwongen en heeft mazzel gehad dat het net kampioen werd in het jaar dat het doorgevoerd werd. Tsja, mazzel, mazzel... Mwah, maar laten we die stelling even aannemen. Dan is het eerstvolgende moment dat Ajax het kan doorbreken het kampioenschap het jaar erop. Dat deden ze maar vervolgens laten ze het schieten in de opvolging in de CL. Daarnaast is Ajax meerdere malen 2e geworden waarmee ze zich zonder problemen de CL in hadden kunnen schieten en ze ook Miljoenen op konden halen. Ajakkes heeft dat vaak genoeg nagelaten en daarmee is de schuld imo gewoon bij Ajakkes zelf te vinden. En daarnaast is hetgene wat ik zeg (en dat snap jij blijkbaar niet geheel) dat Ajakkes nog zoveel miljoenen kan ophalen, ze kopen gewoon heel beroerd in. Daarmee verspilt Ajakkes dermate veel geld dat ze zichzelf steeds verder achterop laten geraken. Dus ook met die vele miljoenen die ze in de CL hadden kunnen ophalen bij een 2e plaats voor Nederland in de CL is de kans groot dat de aankopen van Ajakkes soortgelijk zullen zijn. Edit: Betreffende Feyenoord heb je gewoon gelijk. Tot op zekere hoogte althans. Uiteraard kun je altijd pas achteraf bepalen of iets slim is. Echter, financieel gezien is de keuze van Feyenoord om oude rotten aan te kopen niet slim. Immers, wat vang je nog voor een Makaay op zijn leeftijd? Voor een Tomasson? Voor een Hofland? Voor een Landzaat? Sportief gezien hadden ze het verschil kunnen maken, financieel is het niet handig geweest en dat kan makkelijk van tevoren ingeschat worden. Maar qua prestaties heb je gelijk, dat weet je van tevoren niet. Men had een strategie bedacht die niet bleek te werken. Tijd voor wat anders. Been is daar gelukkig hard mee aan het werk. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 16-02-2010 Marshall Wrote:Hey, ineens zeg je vrijwel hetzelfde als wat ik zeg. En dan begrijp ik het niet?! [gay] nee hoor, ik zeg dit de hele tijd al. niks ineens. het gaat er om dat het niet zozeer ligt aan het presteren van psvee, maar dat een groot deel van de wanverhouding is ontstaan door het falen van ajakkes en de maatregelen van de uefa. als ajakkes meer had opgehaald is daarvan de consequentie dat ze wellicht meer hadden verbrast, maar ook een consequentie is dat psvee minder had gekregen om te verbrassen. ajakkes heeft trouwens met huntelaars, sneuarez en de zeeuw prima ingekocht. dat er ook mindere goden bij zitten is normaal. die cvitanic hebben ze nog geld voor weten te vangen, de meerderheid van de aankopen die je als mislukt beschouwd is transfervrij gekomen. met uiteraard als uitzondering soelamanie (wat ik nog steeds een begrijpelijke maar ietwat te dure aankoop vind...) Re: Loting EK kwalificatie 2012 - gittermaster - 16-02-2010 Ik denk dat bij Ajax hetprobleem m inderdaad in de salarispost zit. Ik las eergisteren dat er 50 spelers zijn voor t erste en tweede, das gewoon belachelijk. En met Luque heb je er ook iemand bij die lang veel geld heeft gekost voor noppes. Pantelic had een Luque 2 kunnen worden, maar hij speelt ten minste (en nog redelijk ook). Maar sommige dingen zijn onbegrijpelijk. Spelers halen die je eigenlijk niet nodig hebt, maar waar een bepaalde trainer vertrouwen in heeft, vervolgens vertrekt de trainer binnen 1 seizoen, komt er een andere trainer die weer vertrouwen heeft in andere spelers en voor je hetw eet heb je inderdaad 50 spelers. Echt a waste of money Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 16-02-2010 waf Wrote:ajakkes heeft trouwens met huntelaars, sneuarez en de zeeuw prima ingekocht. dat er ook mindere goden bij zitten is normaal. die cvitanic hebben ze nog geld voor weten te vangen, de meerderheid van de aankopen die je als mislukt beschouwd is transfervrij gekomen. met uiteraard als uitzondering soelamanie (wat ik nog steeds een begrijpelijke maar ietwat te dure aankoop vind...)dat er mindere goden bij zitten is ook normaal, daar hoor je mij niks over zeggen. Wel dat deze over het algemeen uitzonderlijk veel kosten. In aankoop of in salaris. ajax mikt vooral op spelers die bij subtoppers of toppers in topcompetities niet aan de bak komen, die kosten gewoon veel. En de 3 die jij noemt zijn dan ook inderdaad ook net de spelers die wel lukken bij Ajax. Het gehalte mislukking - succes is te laag bij Ajax... Enne, ik heb ook expliciet gemeld dat ook de transfervrije spelers floppers waren de afgelopen jaren. Pantelic verbaast mij dat ie er nog zoveel intikt, maar die heeft ook alles in zich om een flopper te worden. Hij begint nu al te 'dreigen' met financiele eisen rondom zijn contractverlenging. De eerste echte zinvolle signing van het afgelopen jaar vind ik Eriksen maar die moet eerst maar eens laten zien dat hij het niveau aankan. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Peter - 16-02-2010 waf Wrote:gold ook voor farfan. die gasten zijn ongelooflijk overgewaardeerd, dat blijkt nu ook. Pardon? Farfan is al 2 jaar lang basisspeler bij de huidige nummer 3 van Duitsland. Dan ben je echt die 10 miljoen wel waard hoor. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 17-02-2010 Peter Wrote:waf Wrote:gold ook voor farfan. die gasten zijn ongelooflijk overgewaardeerd, dat blijkt nu ook. volgens wikipedia was het 14 mio. het eerste seizoen werd hij 8ste met schalke. schalke is geen top, maar subtop in duitsland. dan speel je dus in de subtop van de 5de competitie van europa. in duitsland scoort hij substantieel minder, die trend naar beneden was al in nl ingezet. het enige dat je daarvan kunt zeggen is dat hij zich misschien een beetje verbeterd heeft tov psvee, hoewel de teams elkaar niet veel zullen ontlopen. 14 mio is absurd hoog voor een speler die kennelijk moeite heeft het verschil te maken bij een duitse subtopper. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 17-02-2010 Wat een gelul weer... 5e competitie van Europa? Waar haal je die 'wijsheid' nou weer vandaan? Championsleague winnaars (en de Finales van de laatste 10 jaar): Cups Clubs Land 5 2 Spanje Finales: 6 4 2 Italië Finales: 4 3 2 Engeland Finales: 6 2 2 Duitsland Finales: 2 1 1 Nederland Finales: 0 1 1 Frankrijk Finales: 1 1 1 Portugal Finales: 1 Uefa cup finalisten: Spanje 5 Engeland 3 Portugal 2 Duitsland 2 Rusland 2 Schotland 2 Nederland 1 Turkije 1 Oekraine 1 Ranglijst volgens de Uefa: pos. land 2008/09 2007/08 2006/07 2005/06 2004/05 totaal 1 Engeland 15,000 17,875 16,625 14,428 15,571 79,499 2 Spanje 13,312 13,875 19,000 15,642 12,437 74,266 3 Italië 11,375 10,250 11,928 15,357 14,000 62,910 4 Duitsland 12,687 13,500 9,500 10,437 10,571 56,695 5 Frankrijk 11,000 6,928 10,000 10,812 11,428 50,168 6 Rusland 9,750 11,250 6,625 10,000 10,000 47,625 7 Oekraïne 16,625 4,875 6,500 5,750 8,100 41,850 Oftewel: Duitsland stond de laatste jaren respectievelijk 4, 3, 5, 5, 5 Je informatie is dus een beetje achterhaald. Volgens de Uefa is de Bundesliga inmiddels competitie nummer 4 en in de laatste 2 jaar was de bundesliga 4e en 3e Europees gezien. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Gerben Zonderland - 17-02-2010 En nu weer even on-topic: Quote:Hiddink moet Turkije naar EK in Polen en Oekraïne leiden Iemand Deniz nog ergens gezien/gehoord, recentelijk? Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 17-02-2010 hahahaha, die Hiddink heeft echt de lol van zijn leven. Waar is die kerel ondertussen nog niet geweest? Voor de integratie wel weer goed, kunnen we samen met de Turken juichen voor Hiddink en de Turken moeten accepteren om onder Nederlands 'bewind' te staan begrijp alleen niet dat Hiddink niet even een WK'tje meepikt. Ivoorkust had hij toch weinig mis kunnen doen denk ik... Re: Loting EK kwalificatie 2012 - gittermaster - 17-02-2010 Hi start per 1 augistus toch? Dat lijkt me niet geheel ontoevallig Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 17-02-2010 Het zal mij niks verbazen als Abraham de Russische duimschroefjes aangedraaid heeft; weggaan okay, maar dan hoef je A niet meer terug te komen en B dan is de voorwaarde dat je niet met een ander team op het WK verschijnt. Italiaanse donnetjes doen het met paardenkoppen, ik zou niet willen weten hoe Abraham zijn dreigementjes kracht bij zet... Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Ekslem - 17-02-2010 Abraham heeft schijnbaar de oliekraan dichtgedraaid en door zijn hoge salaris mag Hiddink wrs juist eerder weg bij Rusland Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 17-02-2010 Marshall Wrote:Wat een gelul weer... je stelt een vraag en geeft het antwoord. Quote:Oftewel: Duitsland stond de laatste jaren respectievelijk 4, 3, 5, 5, 5 zo'n gelul is het dus niet he, baasje. en of het iets uitmaakt voor mijn betoog of ik duitsland de 4de of de 5de plaats toedicht. :roll: dat ze wellicht over 3 jaar europeesvoetbaltechnisch vierde staan (kijkend naar de dan afgelopen 5 jaren) is dat misschien een argument om mijn inschatting te herzien. maar de europese ranglijst zegt mij niet alles, roemenie staat nu nog boven ons en heeft dat de afgelopen jaren ook gestaan, maar toch sla ik onze competitie hoger aan. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 17-02-2010 Och ja, was ik vergeten... anderen moeten een waterdicht betoog hebben maar jouw betoog mag aan alle kanten kraken en piepen. =D> Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 17-02-2010 Marshall Wrote:Och ja, was ik vergeten... anderen moeten een waterdicht betoog hebben maar jouw betoog mag aan alle kanten kraken en piepen. =D> dat zeg ik niet he, dat is weer een van je vele domme conclusies. maar je kunt alweer niet uitleggen waarom het kraakt en piept. ik noem het de 5de competitie van europa, nee hoor volgens onze vitesse adept is dat zwaar gelul want volgens de coefficentenlijst had ik moeten vinden dat ze de 4de competitie waren. proest. ik snap wel dat je met alle macht probeert gaten in mijn redenering te zoeken, je wilt je kennelijk bewijzen als een volwassen discussiepartner, maar je pogingen tot afkraken komen nogal slap en gekunsteld over en je bevestigt alleen maar het beeld dat ik van je heb. en das niet best. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Bocaloca - 17-02-2010 * Hoort gekraak en gepiep* Ow t was een muis! Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Bredanaar - 17-02-2010 waf Wrote:Marshall Wrote:Och ja, was ik vergeten... anderen moeten een waterdicht betoog hebben maar jouw betoog mag aan alle kanten kraken en piepen. =D> je overdrijft, hij zei "gelul" dus niet zwaar. \/ Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 17-02-2010 Bredanaar Wrote:waf Wrote:Marshall Wrote:Och ja, was ik vergeten... anderen moeten een waterdicht betoog hebben maar jouw betoog mag aan alle kanten kraken en piepen. =D> daar heb je gelijk an. duid mij niet euvel. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 17-02-2010 waf Wrote:Marshall Wrote:Och ja, was ik vergeten... anderen moeten een waterdicht betoog hebben maar jouw betoog mag aan alle kanten kraken en piepen. =D> Ga lekker door Waffie! =D> Waar in godesnaam tracht ik je af te kraken? Ben je echt zo kleinzerig en snel op de teentjes getrapt? Gaten in jouw betoog zoeken kost weinig moeite, die ruimte geef je zelf geheel vrijwillig weg. En als je ze niet weggeeft lul je wel zo enorm in een cirkeltje en zonder enige feitelijke onderbouwing. Als er dan iemand ineens wel de feiten achter jouw verhaal nagaat draai je het weer zo dat je ook echt je eigen gelijk gelooft :clown: Ga eerst de feiten eens controleren voor je je mening uitgebreid op het net plaatst. Geef er dan ook nog eens een echte onderbouwing bij en je zult volwaardig kunnen discussieren. NB. Jammer dat je een discussie uiteindelijk weer op de persoon gaat spelen. Blijf nou eens gewoon inhoudelijk door in plaats van stoer jouw beeld wat je hebt van een ander te beschrijven. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 17-02-2010 Marshall Wrote:Ga lekker door Waffie! =D> hoe je het ook probeert, ik blijf je een domme vitesse homo vinden. en ga eerst maar eens een paar dagen nadenken over het verschil tussen een feit en een mening. overigens heb ik ook nergens uitgebreid een mening geplaatst, ik heb een mening geplaatst, die ik heb onderbouwd op het moment dat jij dat (uiteraard weer veel te voorbarig) als gelul bestempelde, zonder mijn onderbouwing te kennen. het is wel schrijnend te constateren dat je wel weet dat er gaten in mijn betoog zitten, zonder dat je kunt zeggen waar die gaten dan zitten. datzelfde geldt voor die holle phrase dat er in een cirkel geredeneerd zou worden, zonder dat je kunt uitleggen waar dat dan zo is. als je het stelt wil dat nog niet zeggen dat het zo is. en tot slot, dan ben ik wel klaar met je: je overschat jezelf door te denken dat jij me op mijn teentjes kunt trappen. dat kunnen homos sowieso niet. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Mukkus - 17-02-2010 Marshall: waf zijn waarheid is dé waarheid. Tenminste zo ziet hij dat. Daar valt niet tegen te discussiëren. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 18-02-2010 Muk, ik merk het. Was het alweer vergeten... Een uitspraak vind ik nog wel noemenswaardig te citeren: waf Wrote:als je het stelt wil dat nog niet zeggen dat het zo is. Schitterend!!! =D> Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 18-02-2010 Mukkus Wrote:Marshall: waf zijn waarheid is dé waarheid. Tenminste zo ziet hij dat. Daar valt niet tegen te discussiëren. oh ja, jij was er ook zo een die een andere mening slecht kan verdragen. 8-[ Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Bocaloca - 18-02-2010 Geldt dat niet voor 95% op dit forum? Re: Loting EK kwalificatie 2012 - waf - 18-02-2010 Bocaloca Wrote:Geldt dat niet voor 95% op dit forum? wellicht. voor mukkus oogt zijn waarheid ook de waarheid (net of hij ooit van standpunt verandert :roll: ), maar toch maakt hij zo'n opmerking. terwijl hij geen flikker met die discussie te maken heeft, hetgeen overigens al goldt voor de vitesse homo. al met al is zijn reactie op z'n zachtst gezegd vreemd, maar wel tekenend. Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Marshall - 18-02-2010 [gay] Re: Loting EK kwalificatie 2012 - Lamme Lennie - 18-02-2010 waf Wrote:goldt :-k |