The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
![]() |
(OT) Dictee - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Voetbal (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=11) +--- Thread: (OT) Dictee (/showthread.php?tid=1559) |
- waf - 20-12-2007 Berend Botje Wrote:Even serieus, het is natuurlijk omzin om 'wittekool' en 'rodekool' te schrijven. In een oud groeneboekje (aan elkaar zeker?) staan ze niet als zodanig, dus het zullen wel weer nieuwerwetse fratsen zijn, daar doe ik niet aan mee. Dan is het eind zoek. Bruinesuiker, rodeverf, wittekerst etc. de hele nieuwe spelling is kut. niemand snapt waarom dat moest, behalve ad, maar dat is echt piet purist zelve. :razz: - Peter - 20-12-2007 waf Wrote:Ad Wim Wrote:Dan geloof je het toch lekker niet joh, aap. 5 fout is voor zo'n stukkie ook niet slecht als je de Ad Wim regels toepast, want dat zijn slechts type-fouten. Ad Wim Wrote:Dat is een typefout Ad Wim Wrote:Hé, kijk nou, ik heb hem verbeterd, die typefout. Echter: Ad Wim Wrote:Ik snap wel dat jij de aandacht op iemand anders wil richten, want jouw score zal wel rond het gemiddelde van een analfabete tiener liggen :-k Trouwens wel grappig dat Ad 2x op rij dubbel ligt om zn eigen post. :8: - Bor de Wolf - 21-12-2007 zucht - Ad Wim - 21-12-2007 waf Wrote:als je nu nog enigszins slim overkomt dan wil ik nog wel geloven dat je relatief weinig fouten had, maar het is gewoon mijn overtuiging dat ik je niet op je woord kan geloven. ik vind jou echt zo iemand die zijn fouten zit aan te passen tijdens het nakijken en tot slot weet ik bijna zeker dat jij echt niet weet of woorden op uitdrukkingen aan elkaar moeten, of juist niet of met streepjes ertussen. door mij aap te noemen wordt dat niet anders.Nogmaals, geloof wat je wilt. Vorig jaar was ik een drol mbt het dicteetopic, dat zal ik niet ontkennen; vorm je oordeel maar op basis daarvan als je wilt. Maar waarom zou een in het algemeen onnozel of dom iemand (of hoe je me ook wilt noemen) als ik niet goed in taal/spelling kunnen zijn? - Ad Wim - 21-12-2007 waf Wrote:ik vind 3 fout per zin ziet zo onthutsend. ik zal ze niet allemaal opnoemen.Ik zeg ook niet dat ik het onthutsend vind, ik vroeg me alleen of hoe je eraan kwam, omdat er niet heel veel hele moeilijke woorden in stonden. Maar als je ge-interpreteerd en ge-olied schrijft, dan begrijp ik het beter. En de nieuwe spelling is ook niet heel gemakkelijk. Maar bij voltooid deelwoorden gebruik je volgens mij nooit een koppelteken. En ik heb klip-en-klaar vergeleken met kant-en-klaar. Maar heb je daar dan twee fouten voor gerekend? - Mukkus - 21-12-2007 Ad Wim Wrote:waf Wrote:ik vind 3 fout per zin ziet zo onthutsend. ik zal ze niet allemaal opnoemen.Ik zeg ook niet dat ik het onthutsend vind, ik vroeg me alleen of hoe je eraan kwam, omdat er niet heel veel hele moeilijke woorden in stonden. Maar als je ge-interpreteerd en ge-olied schrijft, dan begrijp ik het beter. En de nieuwe spelling is ook niet heel gemakkelijk. Maar bij voltooid deelwoorden gebruik je volgens mij nooit een koppelteken. Geen halve moeilijke woorden? - Ad Wim - 21-12-2007 En dan die wittekool. Waarom is het wittekool en rodekool, maar tegelijktijd wel bruine boon en witte boon?! :| - Mukkus - 21-12-2007 Ad Wim Wrote:En dan die wittekool. Waarom is het wittekool en rodekool, maar tegelijktijd wel bruine boon en witte boon?! :| Waarom is het Ad Wim en geen AdWim? - Gerben Zonderland - 21-12-2007 Ad Wim Wrote:Nogmaals, geloof wat je wilt. Vorig jaar was ik een drol mbt het dicteetopic, dat zal ik niet ontkennen; vorm je oordeel maar op basis daarvan als je wilt. Het is de topic.... :8: - Berend Botje - 21-12-2007 Gerben Zonderland Wrote:Ad Wim Wrote:Nogmaals, geloof wat je wilt. Vorig jaar was ik een drol mbt het dicteetopic, dat zal ik niet ontkennen; vorm je oordeel maar op basis daarvan als je wilt. Volgens het Groen Boekje van 2005 mag zowel 'de' als 'het' topic. - Gerben Zonderland - 21-12-2007 Berend Botje Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Ad Wim Wrote:Nogmaals, geloof wat je wilt. Vorig jaar was ik een drol mbt het dicteetopic, dat zal ik niet ontkennen; vorm je oordeel maar op basis daarvan als je wilt. Het is het Groene Boekje. En ik prefereer 'het onderwerp'. Re: - waf - 23-12-2007 Ad Wim Wrote:En dan die wittekool. Waarom is het wittekool en rodekool, maar tegelijktijd wel bruine boon en witte boon?! :| het is ook geen boeren kool. Re: Re: - Mukkus - 23-12-2007 waf Wrote:Ad Wim Wrote:En dan die wittekool. Waarom is het wittekool en rodekool, maar tegelijktijd wel bruine boon en witte boon?! :| Maar wel: 'snijboon' en geen 'snij boon'. Re: Re: - waf - 23-12-2007 Mukkus Wrote:waf Wrote:Ad Wim Wrote:En dan die wittekool. Waarom is het wittekool en rodekool, maar tegelijktijd wel bruine boon en witte boon?! :| maar gek genoeg ook cadeauboon en bioscoopboon. Re: (OT) Dictee - Berend Botje - 23-12-2007 Het is geen boeren kool omdat 'boeren' een tweede naamvalsvorm is, net als in boerenlul, en 'witte' en 'rode' zijn bijvoegelijke naamwoorden. Re: (OT) Dictee - waf - 23-12-2007 Berend Botje Wrote:Het is geen boeren kool omdat 'boeren' een tweede naamvalsvorm is, net als in boerenlul, en 'witte' en 'rode' zijn bijvoegelijke naamwoorden. ik zie niet waarom je het ook niet als bijv. naamwoord kan zien. Re: (OT) Dictee - Gerben Zonderland - 23-12-2007 waf Wrote:Berend Botje Wrote:Het is geen boeren kool omdat 'boeren' een tweede naamvalsvorm is, net als in boerenlul, en 'witte' en 'rode' zijn bijvoegelijke naamwoorden. Omdat 'boer' niet een eigenschap kan zijn? Boerig kan wel... :8: Re: (OT) Dictee - Berend Botje - 23-12-2007 Waf, als ik nu 1 witte en 1 rode kool in kokend water doe, hoeveel kolen heb ik je dan na enige tijd gestoofd? Re: Re: - Mukkus - 23-12-2007 waf Wrote:maar gek genoeg ook cadeauboon en bioscoopboon. Ga jij met de kerst dan maar lekker 'Boonboons' eten.....of is het 'boon boons'? :-k En is het dan 'Gerald Si Boon' of 'Gerald Siboon'? Re: (OT) Dictee - waf - 23-12-2007 Berend Botje Wrote:Waf, als ik nu 1 witte en 1 rode kool in kokend water doe, hoeveel kolen heb ik je dan na enige tijd gestoofd? 50%! |