The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 (/showthread.php?tid=4360)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 23-03-2009

mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Laat ik het dan zo zeggen: als je verrassend pollt, dus een andere winnaar dan Nadal, maak je een veel grotere kans om te winnen dan als je wel voor Nadal gaat, hoe overtuigd je ook bent van Nadal.

Ik heb trouwens nu het idee dat ik Buurs iets an het uitleggen ben :|

Kinderachtig dit Ad, ik ga serieus op je in, maar jij niet op mij. En altijd maar weer die vergelijking met Buurs erbij halen, lekker op de persoon discussiëren. Zwaktebod!
Altijd? :roll:
En ik discussieer niet op de persoon, ik maak alleen een vergelijking.

En ik ga ook serieus op jou in, je wilt het alleen niet begrijpen.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Dat is dan ook het enige in deze discussie waar ik het mee eens ben (het taalkundige).

Zoals ik je namelijk van de week hoorde discussieren, was Nadal niet te verslaan, behalve misschien door Murray. Dan vraag ik me nu toch sterk af tegen wie je Nadal in de bracket hebt laten verliezen...


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

Dat is Nadal in principe ook niet nee, schier onverslaanbaar zoals ik al zei. Maar als hij verliest, maak ik een goede kans hoog te eindigen door mijn verrassende finale. Een grotere kans dan als ik Nadal als winnaar zou pollen, zoals ik net ook al zei maar waar je niet op reageert...

Ik speel om die week te winnen, en niet om een goede score te halen.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Laat ik het dan zo zeggen: als je verrassend pollt, dus een andere winnaar dan Nadal, maak je een veel grotere kans om te winnen dan als je wel voor Nadal gaat, hoe overtuigd je ook bent van Nadal.

Ik heb trouwens nu het idee dat ik Buurs iets an het uitleggen ben :|

Kinderachtig dit Ad, ik ga serieus op je in, maar jij niet op mij. En altijd maar weer die vergelijking met Buurs erbij halen, lekker op de persoon discussiëren. Zwaktebod!
Altijd? :roll:
En ik discussieer niet op de persoon, ik maak alleen een vergelijking.

En ik ga ook serieus op jou in, je wilt het alleen niet begrijpen.

Je maakt een vergelijking? Gezien de context meer een sneer...

Ik wil het best begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat ik alles wat jij zegt direct maar voor waarheid aan hoef te nemen. En zodra ik dat niet doe heb jij het gevoel dat je iets aan Buurs aan het uitleggen bent. Prima, dan zijn we wat mij betreft uitgediscussieerd.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Ad Wim Wrote:Dat is Nadal in principe ook niet nee, schier onverslaanbaar zoals ik al zei. Maar als hij verliest, maak ik een goede kans hoog te eindigen door mijn verrassende finale. Een grotere kans dan als ik Nadal als winnaar zou pollen, zoals ik net ook al zei maar waar je niet op reageert...

Schier onmogelijk dat Nadal voor de finale verliest, maar toch meer kans hebben door Nadal te laten verliezen. Het is gewoon flauwekul Ad, daarbij zijn die andere pak m beet 98 wedstrijden minimaal zo belangrijk, en die veranderen niet door Nadal wel of niet te laten verliezen.
Als je daar nou een gokje zou wagen is dat te begrijpen, maar je was (achteraf gezien terecht) zo zeker van je zaak dat Nadal zou winnen, als jij dan de perfecte bracket in wilt vullen, moet je Nadal ook daar laten winnen, zo simpel is het.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Laat ik het dan zo zeggen: als je verrassend pollt, dus een andere winnaar dan Nadal, maak je een veel grotere kans om te winnen dan als je wel voor Nadal gaat, hoe overtuigd je ook bent van Nadal.

Ik heb trouwens nu het idee dat ik Buurs iets an het uitleggen ben :|

Kinderachtig dit Ad, ik ga serieus op je in, maar jij niet op mij. En altijd maar weer die vergelijking met Buurs erbij halen, lekker op de persoon discussiëren. Zwaktebod!
Altijd? :roll:
En ik discussieer niet op de persoon, ik maak alleen een vergelijking.

En ik ga ook serieus op jou in, je wilt het alleen niet begrijpen.

Je maakt een vergelijking? Gezien de context meer een sneer...

Ik wil het best begrijpen, maar dat wil niet zeggen dat ik alles wat jij zegt direct maar voor waarheid aan hoef te nemen. En zodra ik dat niet doe heb jij het gevoel dat je iets aan Buurs aan het uitleggen bent. Prima, dan zijn we wat mij betreft uitgediscussieerd.
Welke context?

En het was geen sneer of belediging, het was een constatering. Ik leg meerdere keren iets uit, maar jij reageert er niet direct op. En dat heb ik dus vaak genoeg gehad bij onze vriend. En zeggen dat ik je met Buurs vergelijk als jij mijn mening niet deelt, dat is pas onzin...


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Welke context? Dit hele forum natuurlijk.

En wijs jij maar eens exact aan waar ik niet op jou heb gereageerd... Ik reageer namelijk wel, maar ben het er niet mee eens, dat is iets anders.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

mindlight Wrote:Schier onmogelijk dat Nadal voor de finale verliest, maar toch meer kans hebben door Nadal te laten verliezen. Het is gewoon flauwekul Ad, daarbij zijn die andere pak m beet 98 wedstrijden minimaal zo belangrijk, en die veranderen niet door Nadal wel of niet te laten verliezen.
Als je daar nou een gokje zou wagen is dat te begrijpen, maar je was (achteraf gezien terecht) zo zeker van je zaak dat Nadal zou winnen, als jij dan de perfecte bracket in wilt vullen, moet je Nadal ook daar laten winnen, zo simpel is het.
Ik dacht dat jij de man van cijfers en statistieken was? Dan hoef ik je dit niet voor te rekenen.
Maar gezien je eerste zin hierboven, ben je er dus niet zo heel goed in...

En ik heb nooit ontkend dat die andere wedstrijden niet belangrijk waren, maar de meeste punten worden aan het einde uitgedeeld.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Nou ik daag je uit, reken het me maar voor.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

mindlight Wrote:Welke context? Dit hele forum natuurlijk.

En wijs jij maar eens exact aan waar ik niet op jou heb gereageerd... Ik reageer namelijk wel, maar ben het er niet mee eens, dat is iets anders.
Het is geen kwestie van ermee eens zijn of niet.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Wat jij volgens mij niet doorhebt, is dat ik uiteraard wel zie dat als Nadal vroeg uitgeschakeld wordt, er dan meer mogelijkheden liggen richting SF en F, maar waar jouw redenatie niet klopt is dat je daar dan wel de juiste mensen moet hebben, anders heb je alsnog net zo weinig punten als de mensen met Nadal als winnaar.

Ga dan de rekensom maken dat het (en dit vul ik even in, gezien jouw opmerkingen) 90% zeker is dat Nadal het toernooi wint, was er dan iemand die net zo'n grote kanshebber is bij uitschakeling/terugtrekking Nadal? In mijn ogen in ieder geval niet, en dan is Nadal alsnog de beste pick in mijn ogen.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Ja, de w staat er inmiddels Wink


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

mindlight Wrote:Nou ik daag je uit, reken het me maar voor.
Grofweg dan, omdat jij het bent.

Stel, van de 40000 mensen pollen er 30000 Nadal als winnaar (waarvan het merendeel waarsch ook een finale tegen Federer). Poll jij ook Nadal als winnaar, moet je dus 30000 mensen verslaan. Poll je voor een finale Djoko-Tsonga, zoals ik, hoef je maar enkelen te verslaan, mocht het ook daadwerkelijk die finale worden. En ik acht de kans dus duidelijk groter dat je Djoko-Tsonga de finale zou worden gezien hun beider vorm dan dat je 30000 man verslaat op enkele 50-50 partijen of een verrassing die ver komt (Roddick, Ljubicic).


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

mindlight Wrote:Ja, de w staat er inmiddels Wink
O ja? :lol:


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Ja :8:


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Maargoed, het lijkt me wel duidelijk waar we hier spaak lopen, ik denk dat je idd meer kans hebt om die 30.000 te verslaan MET Nadal, dan zonder, en jij denkt van niet.

Het gaat ook niet om de hoogste score van deze week he, om die prijs te winnen :roll:
Ofwel je moest een perfect pick maken (en daar heb je Nadal toch echt voor nodig), ofwel na 2 rondes bovenaan staan.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

Hoe bedoel je, het gaat niet om de hoogste score van deze week?

En een totale perfect pick lijkt me statistisch vrijwel onmogelijk, daar moet je in principe meer deelnemers voor hebben.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Ad Wim Wrote:Hoe bedoel je, het gaat niet om de hoogste score van deze week?

En een totale perfect pick lijkt me statistisch vrijwel onmogelijk, daar moet je in principe meer deelnemers voor hebben.

Huh? Nu volg ik je helemaal niet meer... Meer deelnemers? Dan wordt een perfecte pick toch helemaal moeilijk?

En het gaat zoals ik al zei, niet om de hoogste score van de week, maar om de hoogste score bij IW en Miami (althans zo staat het in de OP).


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

Aaaah, ik dacht dat je per TMS kaartjes kon winnen voor de TMC.

En ik bedoelde een perfect pick in het algemeen. Hoe meer deelnemers, hoe logischer dat wordt. Maar de eerste rondes perfect voorspellen is slechts de basis. Als daarna alles misgaat...


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Als ik nu de site bekijk lijkt het ook per TMS te gaan, maar de OP deed anders vermoeden....

En ik begrijp wat je bedoelt, maar over het algemeen lijkt een 28-toernooi me makkelijker volledig goed te voorspellen dan een 128 toernooi. Nadeel bij een 28-toernooi is weer dat je met meerdere winnaars komt te zitten.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

mindlight Wrote:Maargoed, het lijkt me wel duidelijk waar we hier spaak lopen, ik denk dat je idd meer kans hebt om die 30.000 te verslaan MET Nadal, dan zonder, en jij denkt van niet.
Maar goed, dit lijkt me de kern en daar komen we blijkbaar niet uit.
Even goede vrienden uiteraard.

Welterusten.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Daar komen we idd niet uit. En dat constateerde ik al even geleden Wink

Truste, en idd, beetje discussie hoort erbij


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Ad Wim - 24-03-2009

En o ja, dat over Buurs neem ik wel terug. Het ging me ook meer dat de discussie me het gevoel gaf, en niet dat jij me aan Buurs deed denken.


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Thnx =D> , daar ging ik op zich ook vanuit, maar hij viel desondanks verkeerd. Wink

Truste nogmaals


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - _Tampie - 24-03-2009

Bij een toernooi met 32 spelers heb je 2.147.483.648 deelnemers nodig die samen afspreken allemaal een andere draw in te vullen, om er zeker van te zijn dat er 1 goede bij zit.

Bij 96 spelers in het toernooi moet je met (bij benadering) 39.614.081.257.132.200.000.000.000.000 (39 duizend triljard, ofwel 39 quadriljoen) deelnemers afspreken allemaal een verschillend sheetje in te vullen om zeker te zijn van 1 goede. Het gaat dan dus lonen om Nadal vast te pinnen in de derde ronde want dat scheelt alweer een slordige 20 quadriljoen man. Maar als hij dan verliest....


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Hehe nice Tampie! =D>
De ATP weet wel wat ze weggeeft zeg :-k

Ik neem aan dat je hier verondersteld hebt dat iedere partij vooraf 50/50 is?


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - _Tampie - 24-03-2009

Ik veronderstel niet dat iedere partij 50/50 is, maar dat geen enkele partij 0/100 is :wink: .


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

Nee precies, ik snap het, hoewel je natuurlijk in de eerste ronde met bye's zit, die wel 100/0 zouden moeten zijn Wink


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - Haggie - 24-03-2009

en je kunt niet per TMS winnen. Heb het toch duidelijk neergezet. De eerste twee toernooien samen, het geheel en een perfect pick leveren kaartjes op!


Re: ATP 'DRAW CHALLENGE CIRCUIT' 2009 - mindlight - 24-03-2009

"pick a perfect draw at any event" is jouw derde punt.

Houdt dat niet in dat je dan iedereen op de juiste plek zet dan?