The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
Australian Open 2012 - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Thread: Australian Open 2012 (/showthread.php?tid=6234) |
Re: Australian Open 2012 - Ad Wim - 16-01-2012 rhubarb Wrote:Volgens mij is het niet zo'n ingewikkeld algoritme. Gewoon telkens de kansen maal elkaar doen. Blijft natuurlijk nog steeds wel hoe en of je die kansen goed inschat._Tampie Wrote:Interessant systeem met die cijfers. Mijn picks heb ik ook op basis van Excel gemaakt, maar dan zonder ingewikkeld algoritme maar door een eigen inschatting van hoe ver spelers komen (soort draw challenge als op ATPtennis.com) 22 uit 32 correct, dus vrij accuraat. Die punten delen door het aantal ATP-punten die ze kosten maakte mijn team. Heb alleen Djokovic eruit gelaten, wat achteraf misschien niet handig was. Maar we zullen zien.Ad Wim Wrote:Zoiets heb jij waarsch ook gemaakt, Tampie: Volgens mij doe Sackman het op basis van allerlei variabelen (leeftijd, ranking, vorm). Volgens mij doet Tampie het op gevoel. En 22 van de 32 is niet heel accuraat, toch? Re: Australian Open 2012 - _Tampie - 16-01-2012 Genomico Wrote:In vergelijking met Raonic en Ferrer geef je Murray/Tsonga wel heel veel kans om van Djokovic te winnen. Wat een beetje meespeelt is dat het voor Tsonga en Murray de kans is om in de finale te komen. Het moment dat ze Djoko tegenkomen is later, dus is de kans dat Djoko er niet meer in zit iets groter, dus komen ze daar een ander tegen. Buiten het feit dat ze intrinsiek al een grotere kans hebben om Djoko te verslaan, natuurlijk. Overigens zitten er aantoonbare fouten in mijn rekenmethode, maar het beeld is voor mij betrouwbaar genoeg. Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 Geld is overgemaakt en heb me aangemeld Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 De top van het rendements klassement volgens tampie's statistieken: Code: pnt waarde pnt/waarde (Uiteraard zijn de punten veranderd na vannacht, maar dat heb ik niet meegenomen.) Het ideale team bestaat dan uit Federer, Tsonga, Berdych, Del Potro, Raonic, Tomic, Baghdatis, Davydenko, Nalbandian, Dimitrov, De Voest en Zopp dat goed is voor 2989 punten. Murray en Golubev i.p.v. Tsonga, Berdych en de Voest zou maar 2 punten minder opleveren. Het beste team met Djokovic bestaat behalve hem uit Tsonga, Del Potro, Tomic, Baghdatis, Nalbandian, Dimitrov, De Voest, Golubev en Zopp dat goed is voor 2762 punten. Tampie's eigen team is goed voor 2716 punten en de mijne voor 2626 Re: Australian Open 2012 - Haggie - 16-01-2012 Goed dat je er weer bent Geno! Fanatiekeling! Binnenkort x in zieuwent dynamic tennis? Ps. Mijn team blijft niet ver achter Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 Waarde van bijv. Del Potro is op de volgende manier berekend: 1,4% op 10 pnt 1,3% op 45 pnt 3,3% op 90 pnt 18,7% op 180 pnt 56,7% op 360 pnt 7,8% op 720 pnt 6,3% op 1200 pnt 4,5% op 2000 pnt Maakt 1,4% * 10 pnt + 1,3% * 45 pnt + etc... = 463 punten. Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 Haggie Wrote:Goed dat je er weer bent Geno! Fanatiekeling! Inmiddels nog spierpijn van een toernooi gisteren waar ik maar weer eens de finale heb gehaald. Helaas (alweer) verloren van de nummer 1 van Nederland. Als er een keer een gelegenheid komt ergens om te spelen, zal ik dat meteen aangeven Re: Australian Open 2012 - kuiper - 16-01-2012 Genomico Wrote:De top van het rendements klassement volgens tampie's statistieken: Ik heb Djoko en Nadal (samen al 3200) en dan nog de punten van Zopp, Golubev, Kavcic en Lacko (nu tesamen al 185). Haha, ik weet ook wel dat het zo niet werkt, maar bij de juiste finale sta ik redelijk goed, anders wordt het inhalen.... Re: Australian Open 2012 - _Tampie - 16-01-2012 Genomico Wrote:De top van het rendements klassement volgens tampie's statistieken: Helemaal correct! Top, nog een excel addict op het forum . Oude tijden herleven. Straks krijgen we nog de jooplutim subleague! Re: Australian Open 2012 - _Tampie - 16-01-2012 Niet helemaal correct trouwens.... Lacko, Golubev IN Davy OUT Voor een totaal van precies 3000 puntjes. Ik zag het niet zitten in Federer, Tsonga en Berdych. Wel in Djoko, Monfils en Kohl. Alleen Kohl stond wel ver naar onderen. Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 Ah, Lacko heeft er 25 i.p.v. 16 voor zijn kwalificatie. Die komt dan met zijn rendement van 0,097 hoger op de lijst te staan. Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 _Tampie Wrote:Helemaal correct! Top, nog een excel addict op het forum . Oude tijden herleven. Straks krijgen we nog de jooplutim subleague! Ik ben voor! Re: Australian Open 2012 - Stille - 16-01-2012 Zo de afdeling wiskunde is geopend Re: Australian Open 2012 - rhubarb - 16-01-2012 _Tampie Wrote:Veel overeenkomsten met mijn team:Genomico Wrote:Het ideale team bestaat uit Federer, Tsonga, Berdych, Del Potro, Raonic, Tomic, Baghdatis, Lacko, edit: Golubev, Nalbandian, Dimitrov, De Voest en Zopp dat goed is voor 3000 punten. Out:Tsonga, Berdych In: Tipsarevic, Nishikori, Ito, Kunitsyn, Sela, Ebden, Karlovic, Rochus Onder het mom van Speltip 6 Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 Golubev zit ook nog in het ideale team (op basis van deze voorspelling voorafgaand van het toernooi). Re: Australian Open 2012 - Mitch - 16-01-2012 Genomico Wrote:Het ideale team bestaat dan uit Federer, Tsonga, Berdych, Del Potro, Raonic, Tomic, Baghdatis, Davydenko, Nalbandian, Dimitrov, De Voest en Zopp dat goed is voor 2989 punten.Van deze 12 heb ik er 8, ik mis 'alleen maar' Federer, Davy, Nalbadian en Dimitrov. Re: Australian Open 2012 - Haggie - 16-01-2012 Mitch Wrote:Genomico Wrote:Het ideale team bestaat dan uit Federer, Tsonga, Berdych, Del Potro, Raonic, Tomic, Baghdatis, Davydenko, Nalbandian, Dimitrov, De Voest en Zopp dat goed is voor 2989 punten.Van deze 12 heb ik er 8, ik mis 'alleen maar' Federer, Davy, Nalbadian en Dimitrov. Ideale team na 1 dag spelen is dit ja... Re: Australian Open 2012 - Overdune - 16-01-2012 Haggie Wrote:Genomico Wrote:Die laatste reden haalt me wel over, hehe :razz: Zonder mij geen compleet Achterhoekse top 5. Met een kleine s. Re: Australian Open 2012 - Genomico - 16-01-2012 Haggie Wrote:Mitch Wrote:Genomico Wrote:Het ideale team bestaat dan uit Federer, Tsonga, Berdych, Del Potro, Raonic, Tomic, Baghdatis, Davydenko, Nalbandian, Dimitrov, De Voest en Zopp dat goed is voor 2989 punten.Van deze 12 heb ik er 8, ik mis 'alleen maar' Federer, Davy, Nalbadian en Dimitrov. Nee hoor, alles gebasseerd op de tabel van Tampie die al gemaakt is voor de 1e ronde. Anders staat Davydenko bijv. niet zo hoog en zou Kohlschreiber veel hoger staan. Re: Australian Open 2012 - Ad Wim - 17-01-2012 Dus het kan eigenlijk nu al in de prullenbak. Bovendien is het zeer subjectief en heb je er dus eigenlijk weinig aan. Kijk als je nou de gemiddelden van 5 bookies neemt, dan kunnen we er nog wat mee. Re: Australian Open 2012 - Genomico - 17-01-2012 Tuurlijk is het subjectief aangezien het Tampie's voorspellingen zijn, en als jij er niets mee kan dan kijk je er toch niet naar :razz: Het is wel de manier hoe je een heel jaar moet spelen om kans te maken op de eindzege. Al hoef je niet perse het hele schema te berekenen. Ik hou het bij diegene die kans hebben om in mijn team te komen, dus in dit geval waren dat er een stuk of 30. Uiteraard moet je je eigen verwachtingen gebruiken om tot je eigen tabel/percentages/verwachtingspunten te komen. Als je team dan afwijkt van je optimale berekende team, dan is het gokken. En een keer gokken kan goed uitpakken, maar op lange termijn doorgaans niet. Als je twijfelt aan je eigen verwachtingen, kun je overigens heel goed bookie-voorspellingen toevoegen. Eerste rondes zijn qua percentage zo te bepalen met de quoteringen en vaak is er ook wel een quotering voor een toernooiwinst van een speler. Ik gebruik het sowieso om mijn verwachtingen te checken/finetunen, want mijn persoonlijke favorieten schat ik vaak te hoog in (bijv. Verdasco deze week die ik wel van Tomic zag winnen, maar de quoteringen gaven duidelijk aan dat Tomic de favoriet was). Re: Australian Open 2012 - Overdune - 17-01-2012 Ad Wim Wrote:Nadal gaat dus ook niet ver komen Nadal is gewoon een clown, op de US Open had hij dat moment op de persconferentie en daar haalde hij ook gewoon finale. Hij was redelijk aan het vegen tegen Kuznetsov, niets aan de hand dus. Re: Australian Open 2012 - rhubarb - 17-01-2012 Ad Wim Wrote:Dus het kan eigenlijk nu al in de prullenbak. Bovendien is het zeer subjectief en heb je er dus eigenlijk weinig aan. Kijk als je nou de gemiddelden van 5 bookies neemt, dan kunnen we er nog wat mee.Welke site is handig om quoteringen te vergelijken? Ik gok niet, dus zit er niet zo in... Re: Australian Open 2012 - Genomico - 17-01-2012 rhubarb Wrote:Welke site is handig om quoteringen te vergelijken? Ik gok niet, dus zit er niet zo in... http://www.unibet.com/ Re: Australian Open 2012 - Overdune - 17-01-2012 Petzschner heeft er zin an, 6-0 *5-0 tegen Rosol. =D> Re: Australian Open 2012 - Overdune - 17-01-2012 Recht zo die gaat, 6-0 6-0 2-0*. Ik kan me een triple bagel herinneren van Sergi Bruguera tegen Thierry Champion op RG, dat moet de laatste en mss ook enige geweest zijn. Edit1: Petzschner mist bp en Rosol meerdere gp's Edit2: weer gp voor Rosol, dit moet toch een keer gaan lukken voor em Edit3: en weer deuce.. Edit4: gp #4 voor Rosol, wat een spanning Edit5: en weer deuce.. Edit6: bp Petje :razz: Edit7: en weer deuce.. Edit8: bp #3 Petzschner.. Edit9: *3-0 Ik denk dat het gewoon kwaliteitsverschil is anders had hij allang opgegeven Re: Australian Open 2012 - Genomico - 17-01-2012 Overdune Wrote:Recht zo die gaat, 6-0 6-0 2-0*. Ik kan me een triple bagel herinneren van Sergi Bruguera tegen Thierry Champion op RG, dat moet de laatste en mss ook enige geweest zijn. Sinds 1993 inderdaad niet meer voorgekomen, behalve 2x in de Davis Cup. 2005 Mello - Josepa en 2011 Murray - Bram. Murray zat er in 2007 op de AO heel dichtbij toen hij bij 6-0 6-0 5-0 een game verloor van Alberto Martin. Overigens heeft Bruguera niet de enige triple bagle op een GS. In 1987 waren er bijvoorbeeld maar liefst 3. En nog een verdwaalde triple bagle in 1968 op Roland Garros tussen Nicola Spear en Daniel Contet (in een draw waar er 35 walkovers waren!!). Re: Australian Open 2012 - Overdune - 17-01-2012 Genomico Wrote:Overdune Wrote:Recht zo die gaat, 6-0 6-0 2-0*. Ik kan me een triple bagel herinneren van Sergi Bruguera tegen Thierry Champion op RG, dat moet de laatste en mss ook enige geweest zijn. Die in de DC zijn minder bijzonder, dat is vaak een topper tegen een bananenland. Waar haal je dit trouwens zo snel vandaan? Re: Australian Open 2012 - Overdune - 17-01-2012 En we gaan rustig verder, 6-0 6-0 4-0*. Edit1: als echte Duitser verwacht ik toch dat Petzschner geen genade toont en hier gewoon weer gaat breken Edit2: en dan ineens 40-15 Rosol Edit3: jahoor, hij doet t Re: Australian Open 2012 - Genomico - 17-01-2012 Overdune Wrote:... Waar haal je dit trouwens zo snel vandaan? Eerste Google hit bij "triple bagel" en ik heb mijn vorige post nog wat geedit met aanvullend speurwerk in draws via de ATP site :wink: |