The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Livetoernooien - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Games (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Forum: Poker (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Thread: Livetoernooien (/showthread.php?tid=1279)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47


- Depor - 10-08-2007

Ad Wim Wrote:Als de blinds al zo hoog zijn, en je zit met een stack van 40K, zou ik het ook wel doen, denk ik, dan is het namelijk bijna een loterij inderdaad. Maar als je een goede read op die gast hebt, en je hebt wat ruimte, zou ik voor de HU gaan. Als ik in een SnG zit, goed aan het opletten ben en dus goede reads heb, win ik meestal wel de HU, zelfs als ik behoorlijk achtersta. Het is meer geluk bij HU, maar toch ook wel erg belangrijk om te weten hoe je tegenstander speelt.

De reads die ik altijd aan tafel krijg, die dump ik direct als ik HU ga, totaal ander spelletje dat HU.


- Dommel - 10-08-2007

1e prijs was 3700, 2e prijs 2300.

Hij had 87.000 in chips en ik 63.000. We hadden al een paar handen gespeeld maar er veranderde vrijwel niets in de chipsverhouding. Bovendien ging hij als hij een hand had meteen allin al was er gezien de blinden wel ruimte om een gewone raise te doen.

Ik bedacht toen dat de 2e prijs 2300 was en ik nog nooit een live toernooi 1e ben geworden(al is het dan dmv een deal). Daarom stelde ik de deal 3200/2800 voor. Ik had 2 x een allin achter elkaar moeten winnen om 1e te worden, hij slechts 1 keer. 2300 heb je en 2800 kun je krijgen en bovendien een (gedeelde) toernooiwinst op zak.

Gisteren overigens weer naar Venlo geweest voor een 100NL Freezeout. Startstack was dit keer echter maar 2000.

Ik speel lekker, krijg wat mooie handen en schakel 2 spelers uit. Met ongeveer de helft van de spelers er nog in en een stack van rond de 5000 krijg ik 88 in de BB. Een losse speler met een stack iets groter als die van mij raist UTG 2,5 X BB. Ik vond deze raise nou niet echt overtuigend overkomen en weet vrij zeker dat ik voorlig. Ik schat hem op AJ, AT of een klein paartje dus ik ga allin.

Hij denkt lang na en besluit te callen en showt............22!!! Mijn god, wat een idiote pf raise en wat een bizarre call. Flop is JJ3 maar de turn brengt "uiteraard" een 2. Uitgeschakeld door een 2 outer :roll:

Zo zie je maar weer, goede reads en de juiste beslissingen zijn geen garantie voor succes in poker. Als je een toernooi wilt winnen moet je gewoon een keer geluk hebben, anders red je het echt niet.

Volgende week nog maar weer es proberen :wink:


- Ad Wim - 10-08-2007

Depor Wrote:De reads die ik altijd aan tafel krijg, die dump ik direct als ik HU ga, totaal ander spelletje dat HU.
Misschien niet op een hoger niveau, maar ik merk vaak dat gasten precies zo HU spelen als dat ze spelen als je nog met meerdere mensen bent. Broekpoepers blijven broekpoepers en agressieve gasten raisen ongeveer elke hand, wat je ook doet.


- Ad Wim - 10-08-2007

Dommel Wrote:1e prijs was 3700, 2e prijs 2300.

Hij had 87.000 in chips en ik 63.000. We hadden al een paar handen gespeeld maar er veranderde vrijwel niets in de chipsverhouding. Bovendien ging hij als hij een hand had meteen allin al was er gezien de blinden wel ruimte om een gewone raise te doen.

Ik bedacht toen dat de 2e prijs 2300 was en ik nog nooit een live toernooi 1e ben geworden(al is het dan dmv een deal). Daarom stelde ik de deal 3200/2800 voor. Ik had 2 x een allin achter elkaar moeten winnen om 1e te worden, hij slechts 1 keer. 2300 heb je en 2800 kun je krijgen en bovendien een (gedeelde) toernooiwinst op zak.
Met deze cijfers is het zeker een goede deal en snap ik eigenlijk niet waarom hij het doet...


- _Tampie - 13-08-2007

2300 is zeker. 1400 extra te verdienen.

63K vs. 87K = 42% / 58%

2800 = 500 extra boven het zekere bedrag. 500 is 36% van de mogelijke 1400.
Een redelijke deal dus voor beiden lijkt me.

Hoe groot is de kans dat iemand met 42 vs. 58 van de fiches de overwinning pakt? In de visie van Dommel en zijn compaan dus ongeveer 36%, een redelijke inschatting lijkt me?


- harry_bierdop - 16-08-2007

Volgens mij zoeken ze me echt op hoor, ongelooflijk wat een idioten bestaan er.

Sta na 3 levels in het woensdagtoernooi al op 10k (beginstack 6k) als ik op de BB [Ac] [5d] krijg. Blinds 75/150, button min-raised naar 300, ik call. flop is [Qc] [Jc] [5c], ik check, zij bet 1k, ik push all in (zij heeft nog 4k staan) en ze turbo-insta-callt met Q4. Ik hit uiteraard geen enkele van me duizend outs en kan weer gaan bouwen aan me stack.

Op een gegeven moment is avg 20k als ik 35s krijg op de BB. Blinds zijn 1000/2000 en een gast miniraised voor de zoveelste keer. Hij heeft 24k staan en ik 23k. Ik call en flop is 245. Ik check, hij bet 7k en ik push all in voor 19k, hij denk ongeveer 4 seconde na en callt dan met TJo. Turn is een T en op de river redraw ik natuurlijk geen 1 van me tig outs... ongelooflijk wat een mongool zeg. Wat zo iemand bezielt, J-hoog.... fucking J-hoog.


- Depor - 16-08-2007

harry_bierdop Wrote:Volgens mij zoeken ze me echt op hoor, ongelooflijk wat een idioten bestaan er.

Sta na 3 levels in het woensdagtoernooi al op 10k (beginstack 6k) als ik op de BB [Ac] [5d] krijg. Blinds 75/150, button min-raised naar 300, ik call. flop is [Qc] [Jc] [5c], ik check, zij bet 1k, ik push all in (zij heeft nog 4k staan) en ze turbo-insta-callt met Q4. Ik hit uiteraard geen enkele van me duizend outs en kan weer gaan bouwen aan me stack.

Op een gegeven moment is avg 20k als ik 35s krijg op de BB. Blinds zijn 1000/2000 en een gast miniraised voor de zoveelste keer. Hij heeft 24k staan en ik 23k. Ik call en flop is 245. Ik check, hij bet 7k en ik push all in voor 19k, hij denk ongeveer 4 seconde na en callt dan met TJo. Turn is een T en op de river redraw ik natuurlijk geen 1 van me tig outs... ongelooflijk wat een mongool zeg. Wat zo iemand bezielt, J-hoog.... fucking J-hoog.

Tsja das gevaar van pushen op een draw (1e hand) als ie valt hebbie de nuts, maar als ie niet valt hang je...Ik had die 1k gewoon gecalled en zo geprobeerd goedkoop me flush te hitten.


- buurs - 16-08-2007

Depor Wrote:
harry_bierdop Wrote:Volgens mij zoeken ze me echt op hoor, ongelooflijk wat een idioten bestaan er.

Sta na 3 levels in het woensdagtoernooi al op 10k (beginstack 6k) als ik op de BB [Ac] [5d] krijg. Blinds 75/150, button min-raised naar 300, ik call. flop is [Qc] [Jc] [5c], ik check, zij bet 1k, ik push all in (zij heeft nog 4k staan) en ze turbo-insta-callt met Q4. Ik hit uiteraard geen enkele van me duizend outs en kan weer gaan bouwen aan me stack.

Op een gegeven moment is avg 20k als ik 35s krijg op de BB. Blinds zijn 1000/2000 en een gast miniraised voor de zoveelste keer. Hij heeft 24k staan en ik 23k. Ik call en flop is 245. Ik check, hij bet 7k en ik push all in voor 19k, hij denk ongeveer 4 seconde na en callt dan met TJo. Turn is een T en op de river redraw ik natuurlijk geen 1 van me tig outs... ongelooflijk wat een mongool zeg. Wat zo iemand bezielt, J-hoog.... fucking J-hoog.

Tsja das gevaar van pushen op een draw (1e hand) als ie valt hebbie de nuts, maar als ie niet valt hang je...Ik had die 1k gewoon gecalled en zo geprobeerd goedkoop me flush te hitten.

idd.
Het is natuurlijk niet zo van: Harrie gaat all in, dus ik moet folden.
Ze heeft alleen wel een lage kicker, dus de call is niet echt sterk.


- Depor - 16-08-2007

buurs Wrote:
Depor Wrote:
harry_bierdop Wrote:Volgens mij zoeken ze me echt op hoor, ongelooflijk wat een idioten bestaan er.

Sta na 3 levels in het woensdagtoernooi al op 10k (beginstack 6k) als ik op de BB [Ac] [5d] krijg. Blinds 75/150, button min-raised naar 300, ik call. flop is [Qc] [Jc] [5c], ik check, zij bet 1k, ik push all in (zij heeft nog 4k staan) en ze turbo-insta-callt met Q4. Ik hit uiteraard geen enkele van me duizend outs en kan weer gaan bouwen aan me stack.

Op een gegeven moment is avg 20k als ik 35s krijg op de BB. Blinds zijn 1000/2000 en een gast miniraised voor de zoveelste keer. Hij heeft 24k staan en ik 23k. Ik call en flop is 245. Ik check, hij bet 7k en ik push all in voor 19k, hij denk ongeveer 4 seconde na en callt dan met TJo. Turn is een T en op de river redraw ik natuurlijk geen 1 van me tig outs... ongelooflijk wat een mongool zeg. Wat zo iemand bezielt, J-hoog.... fucking J-hoog.

Tsja das gevaar van pushen op een draw (1e hand) als ie valt hebbie de nuts, maar als ie niet valt hang je...Ik had die 1k gewoon gecalled en zo geprobeerd goedkoop me flush te hitten.

idd.
Het is natuurlijk niet zo van: Harrie gaat all in, dus ik moet folden.
Ze heeft alleen wel een lage kicker, dus de call is niet echt sterk.

Misschien had ze wel een read op Harry, of had ze er gewoon genoeg van of dacht ze dat hij blufte, meest waarschijnlijke is dat ze dacht ik heb toppair ik moet all-in...
Maar ja in dit geval, goede call....Harry had niets, alleen een zooi outs.


- Ad Wim - 16-08-2007

Wacht maar jongens, nu gaan jullie het krijgen Wink


- harry_bierdop - 16-08-2007

* Callen is geen optie hier, ze bet hier hier 1000 in een pot van 750. Niet echt leuke odds voor een flush te hitten voor 10% van je stack.

* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..

* Daarnaast was het me 3e hand die ik speelde in 3 kwartier, misschien dat dat toch iets zei over hoe tight ik aan het spelen was. (in dit mijnenveld)

* Ik zal verder de wiskundige berekening er maar niet bij nemen want daar doet 90% hier toch niet aan :wink: . Maar in deze situatie was een push van mij MET een call van haar zelfs in 100% van de gevallen +EV. De kans dat ik hier echter geinsta-turbo-callt zou worden lijkt me niet erg hoog. Zelfs niet als iemand KQ ofzo heeft..

Tuurlijk was dit een gewone *oempf ik heb toppair moet calllen oempf* (copyright Tree) call van iemand die wrs 3 x naar pokeren met sterren heeft gekeken en daarom dacht dat ze de nuts had :razz: .


- Ad Wim - 16-08-2007

harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).


- buurs - 16-08-2007

Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).

harry is natuurlijk geen favoriet, want zij staat voor met toppair.

Wat ik al zei. Het is een slechte call, maar niet hopeloos zoals die gast met 10/J


- buurs - 16-08-2007

Harry, misschien moet je op dit niveau callen.
valt die klaver wel, dan gaat ze ook wel all in met een check-raise.


- harry_bierdop - 16-08-2007

buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).

harry is natuurlijk geen favoriet, want zij staat voor met toppair.

Wat ik al zei. Het is een slechte call, maar niet hopeloos zoals die gast met 10/J

Ik ben wel favoriet Buurs, ik sta zeker 5% voor op haar. Waarom denken zoveel mensen toch altijd dat als je een (top)pair hebt tegen een niet-gemaakte hand dat je dan altijd favoriet bent... je hebt duidelijk geen kaas gegeten van kansen/procenten.


- harry_bierdop - 16-08-2007

Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).

Ja klopt ook.. bedoelde ik ook.


- harry_bierdop - 16-08-2007

buurs Wrote:Harry, misschien moet je op dit niveau callen.
valt die klaver wel, dan gaat ze ook wel all in met een check-raise.

Nooit! Dan halveer ik eerst op de flop m'n kansen om vervolgens op de turn een push in me face te krijgen en ik alsnog moet folden..


- buurs - 16-08-2007

harry_bierdop Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).

harry is natuurlijk geen favoriet, want zij staat voor met toppair.

Wat ik al zei. Het is een slechte call, maar niet hopeloos zoals die gast met 10/J

Ik ben wel favoriet Buurs, ik sta zeker 5% voor op haar. Waarom denken zoveel mensen toch altijd dat als je een (top)pair hebt tegen een niet-gemaakte hand dat je dan altijd favoriet bent... je hebt duidelijk geen kaas gegeten van kansen/procenten.

Ik moet eerlijk zijn dat ik me er niet zo in verdiept heb als jij.
Ik heb minder tijd, maar ik denk dat het ongeveer 58 om 42 is in haar voordeel. :roll:
Zolang jouw kaart niet valt is zij gewoon favoriet lijkt mij.

Maar leg uit... :Big Grin


- buurs - 16-08-2007

harry_bierdop Wrote:
buurs Wrote:Harry, misschien moet je op dit niveau callen.
valt die klaver wel, dan gaat ze ook wel all in met een check-raise.

Nooit! Dan halveer ik eerst op de flop m'n kansen om vervolgens op de turn een push in me face te krijgen en ik alsnog moet folden..

maar als zij sowieso called en op de turn was niks gevallen, had je minder verloren.
Tegen betere spelers werkt een push beter lijkt mij.


- buurs - 16-08-2007

voor 1k kun je immers een kaart zien.
je weet dat je (nog) niet de nuts hebt.


- Ad Wim - 16-08-2007

buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).

harry is natuurlijk geen favoriet, want zij staat voor met toppair.

Wat ik al zei. Het is een slechte call, maar niet hopeloos zoals die gast met 10/J
Harry is wel favoriet, inderdaad met zo'n 5 procent. Nogmaals, iemand beat hebben en favoriet zijn, zijn twee verschillende dingen.

Ik zou de move die Harry maakte in veel gevallen ook maken, zeker als je bekend staat als tight en weet dat er kans bestaat dat zij neerlegt.


- harry_bierdop - 16-08-2007

Hoeveel outs heb ik wel niet op de flop? 9 flushkaarten, 2 vijven, 3 azen en nog een backdoorstraigth. 15 outs zowiezo... met nog een turn en een river die komen. 15 outs op de flop is gewoon zelfde percentage als een monsterdraw dus = 60% minus nog een procent of 5/6 eraf voor de mogelijkheid dat zij een backdoor maakt denk ik dat ik een 54-46 favoriet ben.

Zal het straks ff invoeren bij pokercollege of pokerstover... eerst ff ontbijten nu!

edit: dit was antwoord op de post van Buurs die zei: Leg uit! :Big Grin


- buurs - 16-08-2007

Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:* Ik ben tegen elke hand behalve een setje (en een al gemaakte flush, sluit ik uit) favoriet. Ik weet dus ook vrijwel zeker dat ik der beat heb..
Favoriet zijn en iemand beat hebben zijn twee verschillende dingen. Je hebt haar hier niet beat, maar bent wel favoriet (volgens jouw berekeningen).

harry is natuurlijk geen favoriet, want zij staat voor met toppair.

Wat ik al zei. Het is een slechte call, maar niet hopeloos zoals die gast met 10/J
Harry is wel favoriet, inderdaad met zo'n 5 procent.

waarom favoriet?
leg uit
ik kom op ongeveer 45-55 in zijn nadeel


- Ad Wim - 16-08-2007

Dit komt er bij mij uit:

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Qc Jc 5c
cards win %win lose %lose tie %tie EV
Ac 5d 520 52.53 470 47.47 0 0.00 0.525
4s Qh 470 47.47 520 52.53 0 0.00 0.475


- Mac - 16-08-2007

harry heeft minstens 13 outs (8 klaveren 3 azen en 2 5'en) en nog wat backdoor materiaal. In alle 13 gevallen betekent het dat harry de hand zou winnen. De ander heeft weliswaar 34 gunstige kaarten maar met 2 kaarten die nog komen is de kans zeker 50% dat harry een van zn 13 kaarten hit.

Misschien is pokerstove wel iets voor jou. <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.pokerstove.com">http://www.pokerstove.com</a><!-- w --> volgens mij. Kun je een programma'tje downloaden waar je handen invoert en vervolgens komt daar precies uit hoeveel kans iemand heeft.


- Ad Wim - 16-08-2007

Kan ook gewoon hier, hoef je niks te downloaden:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.professional-poker.com/odds/">http://www.professional-poker.com/odds/</a><!-- m -->


- buurs - 16-08-2007

harry_bierdop Wrote:Hoeveel outs heb ik wel niet op de flop? 9 flushkaarten, 2 vijven, 3 azen en nog een backdoorstraigth. 15 outs zowiezo... met nog een turn en een river die komen. 15 outs op de flop is gewoon zelfde percentage als een monsterdraw dus = 60% minus nog een procent of 5/6 eraf voor de mogelijkheid dat zij een backdoor maakt denk ik dat ik een 54-46 favoriet ben.

Zal het straks ff invoeren bij pokercollege of pokerstover... eerst ff ontbijten nu!

edit: dit was antwoord op de post van Buurs die zei: Leg uit! :Big Grin

dit ben ik met je eens. :wink:


- Ad Wim - 16-08-2007

Dus hij is gewoon favoriet. Ik zou maar op die sites kijken om vertrouwd te raken met deze statistieken, kan nog goed van pas komen.


- buurs - 16-08-2007

Ad Wim Wrote:Dus hij is gewoon favoriet. Ik zou maar op die sites kijken om vertrouwd te raken met deze statistieken, kan nog goed van pas komen.

Ik heb wel eentje bij mijn favorieten staan thuis, maar achteraf heeft het weinig nut lijkt mij.
Het kan de ergernis alleen maar groter maken als je favoriet was.


- Ad Wim - 16-08-2007

Tja, maar het kan en moet je beslissing wel beinvloeden. En daarom zeg ik dat je er vertrouwd mee moet raken, zodat je 'weet' wanneer je wel of niet favoriet bent en het niet uit hoef te rekenen.