The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
Livetoernooien - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Games (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Forum: Poker (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Thread: Livetoernooien (/showthread.php?tid=1279)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47


Re: Livetoernooien - Ad Wim - 21-02-2008

Icon_question


Re: Livetoernooien - BIERTEAM.NET - 21-02-2008

Ad Wim Wrote:Icon_question

Dat je het zelf nog niet eens raar vind slaat alles!


Re: Livetoernooien - Ad Wim - 21-02-2008

Waar heb je het over man? Mijn vriendin probeeert me er constant van te overtuigen dat toernooi te spelen, sterker nog, ze vindt dat ik dat toernooi moet spelen, maar ik twijfel nog.

Heel gek hè, dat een vriendin met je meedenkt en -leeft... :roll:


Re: Livetoernooien - BIERTEAM.NET - 21-02-2008

Ad Wim Wrote:Heel gek hè, dat een vriendin je onder de duim heeft en bepaald wat je moet doen... :roll:



Re: Livetoernooien - Ad Wim - 21-02-2008

BIERTEAM.NET Wrote:
Ad Wim Wrote:Heel gek hè, dat een vriendin je onder de duim heeft en bepaald wat je moet doen... :roll:
Undecided


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 21-02-2008

Haha Ad.. succes in de volgende discussie :Big Grin .

Ik vind het voornamelijk vreemd dat zij zegt dat jij dat toernooi moet spelen, is ze ook zo'n pokertalent als jij dat ze kan inschatten dat je een edge hebt in dat toernooi :wink:


Re: Livetoernooien - Ad Wim - 21-02-2008

Nee, zij kan er niet veel van, maar ze ziet en hoort dat het zo goed gaat in livetoernooien de laatste maanden. Dus ze probeert mij over te halen om eens een groot toernooi in HC te spelen. Misschien wat geld van m'n Everest-account cashen en daarmee spelen, dan voel je het iets minder in je portemonnee.


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 21-02-2008

Tsja... als je het voelt in je portemonnee moet je der niet gaan zitten, zeker niet als het een crapshoot is waarbij je niet bang moet zijn om het met een bagger hand erin te flikkeren vanaf level 5.


Re: Livetoernooien - Ad Wim - 21-02-2008

Dat denk ik dus ook inderdaad. 15 of 20 euro met gasten die het redelijk kunnen een keer in de paar maanden vind ik nog wel leuk, maar ik denk dat dit alleen maar kan tegenvallen. Misschien een keer een 10 euro SnGtje spelen om mee te beginnen.


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 21-02-2008

die €10 zijn helemaal bingo's voor gevorderden :Big Grin . Maar idd als je €50 voelt in je portemonnee weet ik zeker dat het je spel beinvloed.

Vorig jaar toen ik main event speelde hier in Nijmegen (€530 buy in) speelde ik misschien wel 1 van mijn beste toernooien ooit (tot dan toe), echter bij de laatste 28 krijg ik 77 utg+1 en heb ongeveer 10k stack bij blinds van 600/1200 met 100 ante. M van 5 dus en die 77 moet er eigelijk wel in daar, maar ja €530 toernooi, redelijk diep in het toernooi. Dikke vette tafel met Sven Polarski, Cees Bal en nog wat goede gasten, ik genoot wel van de aandacht (ik was laatst overgebleven speler van de HC Nijmegen regulars) dus ik fold 77. Nou bleek uiteindelijk tegen AJ en AT te hebben gezeten en een AT7 flop. Doodziek dus maar nu zou ik die hand zeker pushen. Vlak daarna krijg ik JJ en zit tegen AA, out.


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 21-02-2008

EPT Kopenhagen... nog 20 tot de bubble! Jazzy gaat lekker :8:

Joris voert de lijst met Nederlanders aan
De 21-jarige highstaker is lekker huis aan het houden. Hij heeft nu 128k in chips en kan daarmee erg goed uit de voeten zoals we al eerder hebben gezien.

Zojuist wordt hij gereraised door zijn linker buurman en zonder blikken of blozen schuift Joris 65k over de lijn om de pot alsnog op te pakken.

Zoals we in onze homegame ook wel eens zeggen: ,,Daar ligt het, kijk maar ff wat je doet!!!''.


Re: Livetoernooien - Mac - 21-02-2008

de nederlanders gaan sowieso als een beest!
pokerinfo Wrote:OK de mannen hebben de dinerbreak bereikt. Nog 76 spelers left met een average van 60K. De Nederlanders gaan lekker. Rolf 80K, Leroy 51K, Joris Jaspers 97K en Ed de Haas rond de 100K.



Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

OMG!!! Jazzy gaat als een raket... chipleader. bubble is gebarsten, 40 man over, avg stack = iets meer als 100k en hij heeft 295k!!! Lees die live reporting log eens op pokernews.. hij stampte vanaf 30 man voor de bubble alles aan wat los en vast zat!

Notworthy Notworthy

Vandaag begint de TV-tafel, hopelijk kan ik nog een deel daarvan meekrijgen als ik naar huis ga na 5 uur!


Re: Livetoernooien - Ekslem - 22-02-2008

Ik ga vanavond pokeren met wat collega's..... Niet echt een niveau, maar goed daar gaat het niet om.

Nu willen we gewoon sit n go achtig iets doen met een rebuy. Is het dan zo dat je pas een rebuy kunt doen als al je chips op zijn en ook binnen bepaalde een tijd (dus bv alleen eerste uur of zo)? Stel dat je met een beginstack van 1500 na dat uur op 500 chips staat (of b.v. juist op 3000 chips), kun je dan geen rebuy doen?


Re: Livetoernooien - BIERTEAM.NET - 22-02-2008

Ekslem Wrote:Ik ga vanavond pokeren met wat collega's..... Niet echt een niveau, maar goed daar gaat het niet om.

Nu willen we gewoon sit n go achtig iets doen met een rebuy. Is het dan zo dat je pas een rebuy kunt doen als al je chips op zijn en ook binnen bepaalde een tijd (dus bv alleen eerste uur of zo)? Stel dat je met een beginstack van 1500 na dat uur op 500 chips staat (of b.v. juist op 3000 chips), kun je dan geen rebuy doen?

Volgens mij is het zo dat je kunt rebuyen als je je chips op hebt in het eerste uur, na dat eerste uur kunnen alle spelers die er op dat moment in zitten een add-on doen, dan koop je dus in jullie geval weer 1500 bij, ongeacht hoeveel chips je op dat moment hebt...


Re: Livetoernooien - Ekslem - 22-02-2008

En degene die al een rebuy heeft gedaan, mag geen add on meer doen?


Re: Livetoernooien - Treesong - 22-02-2008

Dit is het handigst. Als je blindlevels 20 minuten zijn, mag je gedurende de eerste drie blindlevels ongelimiteerd (of gelimiteerd. bijv. max. 3x) rebuyen. (dus tijdens 10/20 - 20/40 - 40/80 of wat jullie ook afspreken). Als je met 1500 begint, mag je rebuyen als je op 500 of minder staat. Na het uur mag elke speler nog 1x een add-on doen van 2.000 punten. Daarna is het Freeze-out.

Als je blut gaat tijdens de laatste hand van de rebuy (nb: duidelijk afspreken wat de laatste hand is, anders krijg je dat 'ahhh toe, nog één handje' geëmmer), mag je uiteraard een rebuy + een add-on doen zodat je met 3.500 chips aan de Freeze out periode begint.


Re: Livetoernooien - Ekslem - 22-02-2008

Thx Tree.... een rebuy is net zo duur als de initiele buy in? en de add on is net zo duur als de rebuy?


Re: Livetoernooien - Treesong - 22-02-2008

In feite wel... je kunt ook de initiële buy-in op 5 euro zetten en rebuys/add-on op 10 of meer om te voorkomen dat het oempf- heb aas-moet all-in- holadiejee-donkenfeest wordt. Zit je binnen een half uur zonder rebuy chips :waf: Maar lage buy-in bedragen spekken de pot natuurlijk wel :8:


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

Treesong Wrote:In feite wel... je kunt ook de initiële buy-in op 5 euro zetten en rebuys/add-on op 10 of meer om te voorkomen dat het oempf- heb aas-moet all-in- holadiejee-donkenfeest wordt. Zit je binnen een half uur zonder rebuy chips :waf: Maar lage buy-in bedragen spekken de pot natuurlijk wel :8:

Hahaha dat is nou juist rebuyyyyy! Ik word altijd verrot gescholden bij de rebuys bij everest. Ik ga meestal eerst op sit out, tot het 1 na laatste level van de rebuy periode, dan ga ik any suited connector, any pair en redelijke Ax'en pushen. Als ik dan bij het laatste level nog niet minimaal 6 x de beginstack (=1000, maar mag dubbele doen dus je kan al zo op 2k beginnen) heb dan gaat elke hand erin tot ik 6k heb. Dan add on en dan heb je tenminste, in tegenstelling tot de andere toernooien op EVP, een beetje ruimte om te spelen.

Overigens ben ik wel een voorstander van de dubbele rebuy. Dus je beginstack is bijvoorbeeld 1500, dan mag je rebuyen vanaf 1500 of minder en als je op 0 staat mag je een dubbele rebuy doen.


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

En ze zijn weer begonnen... mooi tafeltje. de 2 toppers, Ed en Trond, rechts van um en achter zich mooie stacks om aan te vallen. Blinds zijn 2,5k/5k dus de gemiddelde schuifstack (restealstack) is rond de 70k. Geen van zulke stacks na hem. Ondanks dat denk ik toch dat ie ff vaart gaat minderen aangezien er nu toch ff wat meer risico genomen gaat worden door de shortys.

De laatste tafels 5/5
Trond Erik Eidsvig Norway 149.500
Severin Hovde Norway 27.200
Ed de Haas Holland 167.500
Joris Jaspers Holland 294.800
Peter Eastgate Denmark 154.000
Henrik Rune Denmark 105.500
Michael Eriksson Sweden 32.000


Re: Livetoernooien - Treesong - 22-02-2008

Hehehe, gister ook weer zo lomp... gingen in de rebuy drie gasten voor me all-in met 2000 chips en dat had ik nog net met q7s. CALL! cry

Die verloor ik natuurlijk, maar het is zo lomp bij ons op donderdag dat er aan het begin van de Freeze-out met 15 man de laatste tijd zo'n 100.000 aan chips in het spel zit, terwijl iedereen met 1500 begon Dead


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

dat is juist het mooiste Tree :8: !
-------

Joris schakelt Severin Hovde uit
Vanuit laten positie pushed Severin all-in en Joris callt vanuit de blinds.

Severin 77
Joris A4

Het board: 2A5 9 K

Severin moet als 39e het toernooi verlaten en Joris Jaspers is de nieuwe chipleader met 363k chips.

--------

Hij hoefde overigens maar 20k te callen ofzo..


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

Omg... hij gaat zo hard!! Running hot..

Joris bust Trond Eidsvig
Een monsterpot tussen Joris Jaspers en Trond Eidsvig eindigt in een teleurstelling bij de Noor.

Joris 3bet Trond all-in op een T99 en Trond heeft een zeer moeilijke beslissing voor zijn toernooileven. Trond called en showt AT.
Joris opent QJ voor 2 overkaarten, een open-ended straight draw en een backdoorflush.

De turn is een 8 en Joris maakt zijn straat. De river is een 2 en een luid gejuich van de Nederlandse railbirds en pers barst los.

Joris Jaspers is nu de ruime chipleader met 470k in chips.


Re: Livetoernooien - Ad Wim - 22-02-2008

Wow, wel een beetje optimistische all in... Wat is dat, 50-50 of zo? En als Trond een 9 heeft nog veel minder. En dan voor zoveel van je chips...


Re: Livetoernooien - Treesong - 22-02-2008

Ad Wim Wrote:Wow, wel een beetje optimistische all in... Wat is dat, 50-50 of zo? En als Trond een 9 heeft nog veel minder. En dan voor zoveel van je chips...

Dat heet nou 'de tafel aanstampen'... als ie verliest heeft-ie nog steeds een prima stack en in het gunstigste geval (trond heeft 10 hoog) toch een outje of 14...


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

Waarom is dat nou weer een optimistische all in? DIT is een stereovoorbeeld van het verschil tussen beginfase en eindfase poker in een MTT (dan hebben we het nog niet eens over bigstack poker wat hier ook nog eens het geval is). Elke pot telt, elke pot heeft enorme value. Waar je deze hand in het 3e level misschien nog laat lopen, ga je in de eindfase vrijwel altijd deze pot aan.

Verder denk ik gewoon dat Joris hem hier op een T zet. 14 outs + een backdoor is wel minstens 50% denk ik (die calculators doen het allemaal niet hier). Daarnaast, en dat is absoluut het belangrijkste in deze hand, heeft ie natuurlijk een berg fold equity. Het feit dat Trond pas na heel lang denken callt (stond op pn.com en niet op pn.nl) zegt daar al genoeg over. Denk dat Trond hier in minimaal 40 tot 50% van de gevallen z'n hand opgeeft, wat dus in de helft van de gevallen al een pot oplevert van zo'n 80k zonder showdown. Als ie de andere keren dan 50/50 heeft is het natuurlijk een zeer mooie spot. Verder was het voor in totaal 140k van zijn stack, hij stond toen al op 375k dus zo'n groot deel is het niet (bij een avg van 130k) en ik denk dat zeker heeft meegespeeld dat ie hier in een vrij goede spot zit om toch een supergevaarlijke speler als Eidsvig uit te schakelen.


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

haha sick.. ik heb 10 minuten gedaan over m;n reply. (die van Tree stond er net nog niet), maar ja de directeur kwam binnen :waf:.


Re: Livetoernooien - Ad Wim - 22-02-2008

Oke, ik begrijp ik. Ik had een andere gedachtegang, namelijk dat je het risico (want dat was het wel) niet wilt nemen voor meer dan een derde van je stack, maar blijkbaar komt dat door mijn gebrek aan ervaring.
Gisteren zag ik op RTL7 die Ted Forrest die heel erg small ball speelde en de potten liefst zo klein mogelijk willen houden en dat vond ik wel mooi. En dat is heel iets anders dan dit. Maar zal wel aan de verschillende speelstijlen liggen ook.


Re: Livetoernooien - harry_bierdop - 22-02-2008

Ad Wim Wrote:Oke, ik begrijp ik. Ik had een andere gedachtegang, namelijk dat je het risico (want dat was het wel) niet wilt nemen voor meer dan een derde van je stack, maar blijkbaar komt dat door mijn gebrek aan ervaring.
Gisteren zag ik op RTL7 die Ted Forrest die heel erg small ball speelde en de potten liefst zo klein mogelijk willen houden en dat vond ik wel mooi. En dat is heel iets anders dan dit. Maar zal wel aan de verschillende speelstijlen liggen ook.

Small ball speel je niet meer in een eindfase, small ball is nu niet meer mogelijk omdat er elke ronde zoveel chips in het midden liggen dat er 10 x eerder gebluft wordt c.q het geld er met marginalere handen ingaat.

Small ball speel je in de beginfase en de middenfase. Vanaf het moment eigelijk dat de antes erin komen, of eigelijk een level of 2 á 3 verder, kan je nog wel kleine raisjes maken preflop maar er zal verschrikkelijk veel gerepushed worden. Tenminste in toernooien met mensen die het spelletje wel een beetje snappen. In $10 toernooien hoef je niet te gaan repushen met Q9s want dan wordt je gewoon keihard gecallt door K9.

edit: Als je terugleest in die pokernews log zie je ook dat Joris (en ook de andere toppers) heel veel handen spelen maar allemaal kleine potjes. Die potten klein houden is al een hele kunst opzich, daarnaast moet je ze nog zien te winnen. Ik ben bijvoorbeeld, ondanks dat ik vrij tight ben in toernooien, nog te vaak geneigd om met zo'n QJ hand op T99 in het 3e level al de pot op te blazen waardoor ik vaak alsnog voor me stack speel. Moet ik wel bij zeggen dat het online spelen daar wel bij meehelp, je kan gewoon ff een nieuwe aanzetten en ook deelnemersvelden van 3k+ mensen beïnvloeden zo'n beslissing vaak.