FTM Forum
korte pass - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Forum: Archief (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Thread: korte pass (/showthread.php?tid=1465)

korte pass - gittermaster - 04-12-2006

Ik ben toch wel benieuwd naar jullie mening.
Waarom trainen er zo weinig mensen korte pass?
Een aantal voordelen in mijn ogen:

- Kan 15 mensen trainen (3-5-2 en 2-5-3)
- Kunt kiezen voor korte pass en opening maken (zelfde effect, alleen enerzijds aanval en middenveld en anderzijds middenveld en verdedigen)
- Is een bijstat die in elke linie belangrijk is
- Je voorkomt extreem hoge salarissen door niet boven reusachtig te komen (als je bijvoorbeeld eerst winger hebt getraind
- Duurt 5 a 6 weken
- Zijn interessant op deze transfermarkt
- Door vele posities makkelijk skilltraden
- Je kunt op elke positie spelers kopen met een goeie stat op hun positie (met minimala redelijk passen erbij), waardoor je team sterk blijft

Ik heb een onderzoek gedaan enige tijd geleden onder 17 en 18-jarige spelers.
Ik heb gekeken naar redelijk, goed en uitstekend vleugel en passen (alle combinaties)
Verrassend is dat een stijging van goed naar uitstekend op korte pass, veel meer oplevert dan een stijging van vleugel.

Ik hoor graag wat jullie hiervan denken

- Box Brother - 04-12-2006

Ik zit sterk te twijfelen om als ik dit seizoen niet promoveer ook naar passen (of korte pass) over te stappen gitter... dus je bevinden zijn voor mij zeker intressant.

Reden waarom ik het nog niet gedaan heb is dat er volgens mij redelijk wat tijd in gaat zitten om goeie trainees te vinden ...

- gittermaster - 04-12-2006

Als je interesse hebt zal ik je mijn excell sheet mailen.. Echter ik kna je ook gewoon zeggen dat 18 jaar uitstekend vleugel, goed passen interessant is om te kopen. Daar is relatief de hoogste stijging te zien. Kanttekening id dat het om het eind van vorig seizoen gaat natuurlijk

- Legion - 05-12-2006

Ik heb bijna allemaal hoge passers in mijn team en ga dit seizoen ook wat meer op passen trainen.
Ter info. Ik heb nu 3 19 jarigen(leeftijdsupdate net geweest) met formidabel +5 scoren en uitstekend passen. Vraag ik echt wat nu meer oplevert.
Briljant uitstekend of uimuntend formidabel. Ik heb echt geen idee.

- gittermaster - 05-12-2006

Ik denk die tweede. Althans, bij velugel gaat dit wel zo. Het is echter tot een bepaald niveau, dus durf het niet met zekerheid te zeggen...
Ik heb nu 12 spelers in de aanval en op het middenveld met allemaal minimaal redelijk passen. De meeste hebben minimaal briljant vleugel/scoren of positiespel.
Ben heel benieuwd wat dit seizoen me gaat brengen met mijn nieuwe trainingsvorm. Alleen aankomende bekerwedstrijd nog 1 keer vleugel

- Legion - 05-12-2006

Goed plan Gitter. Ik ga dit ook doen denk ik. Eens kijken hoeveel dat passen oplevert

- Bocaloca - 05-12-2006

ik ga dit doen als jullie het hebben onderzocht. Ik heb nu in mijn hele elftal niemand met minder dan redelijk passen op de keepert na en 1 Wtm

- El Parasito - 06-12-2006

Heb je dan niet een enorm startkapitaal nodig?

- gittermaster - 06-12-2006

of gewoon ee goed getrained team op hoofdstats... Ik ben al anderhalf seizoen lang al mijn spelers aan t kopen, met minimaal redelijk passen erbij.

- Antidote - 06-12-2006

Wat is de gemiddelde leeftijd van jou spelers Gitter!?

degene met minimaal redelijk passing zijn (eentje over 1 training):
passing uitstekend, vleugel reusachtig: 22
passing uitstekend, vleugel formidabel: 19
passing uitstekend, vleugel uitstekend: 19
passing goed, verdedigen wereldklasse: 23
passing goed, vleugel goed, verdedigen formi: 21
passing goed, vleugel wereldklasse, positie goed: 20
passing redelijk, vleugel uitmuntend, verdedigen uitstekend: 22
passing redelijk, positiespel bovennatuurlijk: 25
passing redelijk, scoren wonderbaarlijk: 23
passing redelijk, positie uitmuntend, vleugel matig: 22
passing matig, vleugel briljant, verdedigen goed: 22

Overige posities gaan skilltraders worden en steeds 1 of 2 voor ervaren spelers die ik niet train maar wel op die positie veel sterren pakken

Ook nog 2 met passing redelijk die ouder dan 30 zijn.
Ik ben me ervan bewust dat die 25-jarige oud is en eigenlijk de 23 jarige ook, maar goed voor 1 seizoen kan ik ze nog goed trainen en met deze transfermarkt is er gewoon weinig interessants. Dit is puur een manier om de verkoop uit te stellen.

- Mukkus - 06-12-2006

23 vind ik niet 'oud', aangezien ze vaak jonger niet te vinden zijn als ze een hoge hooofstat hebben. 25 wel.

ja, maar in t geval van deze laatste.. die heb ik gewoon nodig op het middenveld, als hij toevallig nog een stijginkje of 2 meepakt, is dat leuk. Das ook een voordeel. 15 plekken, dus als je er 1 of 2 niet gebruikt, is dit ook geen ramp.

- El Parasito - 06-12-2006

Ik denk dat ik binnenkort jouw voorbeeld ga volgen...

- Depor - 06-12-2006

Ik ga mee, ik ben de afgelopen tijd heel erg inactief geweest mede doordat ik het niet echt meer leuk vind, de hele markt is ingestort en mijn investeringen zijn allemaal voor niets geweest, heb spelers van 5 miljoen rondlopen die nu 2 waard zijn al met al weg kapitaal....
Mede door mijn 17 jaar goed pull hoop ik er te komen Big Grin

- Devlin - 06-12-2006

ik ben vorig seizoen al gestart met het trainen van korte passen...ik heb er nu 6 weken opzitten...ik heb eerst keepen getraind tot ik uit de knvb-beker lag, daarna overgestapt op korte pass, ik speel op de zondag 3-5-2 en woensdag 2-5-3

ik maak vooral veel gebruik van skilltrades om het nodige geld te verdienen...ik moet wel zeggen dat mijn selectie vrij oud is, maar dat komt voornamelijk omdat ik mijn eigen positiespeltrainees zelf heb gehouden (deze hebben dan ook niet allemaal een interessant startniveau)

IM's
24, reusachtig positiespel, zwak passen
24, bovennatuurlijk positiespel, zwak passen
25, bovennatuurlijk positiespel, redelijk passen
23, bovennatuurlijk positiespel, slecht passen
22, briljant positiespel, redelijk passen

Wingers
25, briljant positiespel, uitmuntend vleugel, zwak passen
24, briljant positiespel, uitstekend vleugel, matig passen

Spitsen
23, reusachtig scoren, goed passen
23, bovennatuurlijk scoren, goed passen
22, formidabel scoren, redelijk passen
22, formidabel scoren, redelijk passen

maakt 11 spelers, overige 4 plaatsen zijn voor skilltrades

Ik heb het vermoeden dat mede door de TL deze vorm van trainen binnen korte tijd een hele pouplaire zal gaan worden.

- Antidote - 06-12-2006

Zijn er nog andere vormen buiten passen die intressant zijn om te trainen en andere slimme manieren om kosten te besparen. Alles lijkt erop om inventief te zijn om te kunnen overleven.

Voorlopig ga ik nog niet overstappen, omdat ik net lekker bezig ben met mijn vleugelspeltraining. Een U20 en potentiele U20. Enige maatregel die ik getroffen heb om 75% van mijn selectie nederlands te maken. Dat scheelt dan weer 20% in loon.

- Mukkus - 06-12-2006

Spelhervatting, maar dan zit je met de lonen van een selectie van over de 30 man, wil je het echt goed aanpakken. Daarnaast een groot startkapitaal om deze spelers aan te schaffen. Je hebt niks aan redelijke aanvallers met mythisch spelhervatten, daar pak je winst niet mee. Het wordt pas interessant (denk ik) met uitstekend als hoofdstat.

skilltraden met 2 vaste posities kan ook interessant zijn. Skilltraden kun je in principe op de wingback posities, waar de minste stijging per week is, (als je een goed beeld hebt van wanneer spelers gaan stijgen.)
Stel je traint 8 man structureel, waaronder je 2 potentiele U20 spelers en met 2 wingback posities in oefenwedstrijden (eventueel in beker) ga je skilltraden, dan moet dit volgens mij ook wel wat geld opleveren...

- Antidote - 06-12-2006

gittermaster Wrote:skilltraden met 2 vaste posities kan ook interessant zijn. Skilltraden kun je in principe op de wingback posities, waar de minste stijging per week is, (als je een goed beeld hebt van wanneer spelers gaan stijgen.)
Stel je traint 8 man structureel, waaronder je 2 potentiele U20 spelers en met 2 wingback posities in oefenwedstrijden (eventueel in beker) ga je skilltraden, dan moet dit volgens mij ook wel wat geld opleveren...
Zoiets was ik inderdaad al van plan. Dat ga ik ook pas doen wanneer ik uit de beker lig. Hopelijk heb ik daar een leuk kapitaal opgebouwd om leuke spelers mee te halen.

Is het misschien niet handig om een overzicht te maken met mogelijke geld besparing/alternatief om de huidige problematiek op te lossen.

- Antidote - 06-12-2006

Mukkus Wrote:Spelhervatting, maar dan zit je met de lonen van een selectie van over de 30 man, wil je het echt goed aanpakken. Daarnaast een groot startkapitaal om deze spelers aan te schaffen. Je hebt niks aan redelijke aanvallers met mythisch spelhervatten, daar pak je winst niet mee. Het wordt pas interessant (denk ik) met uitstekend als hoofdstat.
Probeer maar een leuk startkapitaal te maken met de huidige markt. Dat is al een hele opgave!

- El Parasito - 09-12-2006

De switch gaat ingezet worden. M'n huidige middenvelders en aanvallers staan allemaal te koop. Ik ben benieuwd of ik het een beetje kan financiëren..

- Adder - 09-12-2006

Tot 8 Maanden geleden heb ik SH gedaan met een selectie van 49 man.
Onder uitstekend hoofdstat was het idd kut.
Ik had als hoogste uitstekend hoofdstat, dus daarboven kan ik niet beoordelen en bij SH gingen ze de deur uit vanaf reusachtig tot hoger. Heb toendertijd een paar ton winst gemaakt per speler.
Uitschieter was een middenvelder. gekocht voor 2 ton. half jaar (echte tijd) later verkocht voor 868k.